Сајт за наставнике биологије

Вредне идеје


Данас је Дан геолога. Ви већ знате да повремено обележавамо и празнике који нису биолошки, па је ред да данашњи чланак отпочнемо геолошким текстом. Следи прича о експлоатацији ретких елемената:

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=japan-vietnam-join-forces-exploit-rare-earth-minerals

Ипак, верујемо да је много атрактивнија прича о драгом камењу, које је свакако ретко (зато је и драго :)). Нешто на геолошку тему, али ипак другачије: коса као драги камен – људи из викторијанског доба су веровали да то може тако:

http://modanekadisad.wordpress.com/2012/09/01/viktorijanski-nakit-od-kose/

Очигледно је идеја та која даје вредност чак и обичним стварима као што је коса. Зато ћемо вам приказати неке занимљиве идеје наших колега, а које ће, можда, бити вредне вама:

Некада треба чути и лоше идеје. Американци верују да је једна таква проширивање трајања школске године:

http://www.eschoolnews.com/2012/08/08/extending-the-school-year-for-everybody-a-really-bad-idea/

А ево и листе десет најгорих савета за родитеље:

http://shine.yahoo.com/team-mom/10-worst-pieces-parenting-advice-weve-ever-received-134800978.html

Аутори овог блога неће да вам дају ни добре, а камоли лоше савете, али ће увек радо проћаскати са вама преко коментара или имејла. 🙂

Коментари на: "Вредне идеје" (4)

  1. Kao što kaže naslov-vredne ideje. Doduše, zahvaljujući mnooogobrojnim seminarima koje smo u obavezi da posećujemo (sa naglaskom na “posećujemo“, jer neke zaista samo posećujemo sata radi, svaka čast izuzecima!), neke ideje zvuče poznato, ali ipak kao što rekoh-uvek su vredne. Nego, zanimljivo mi je nešto što moram da prokomentarišem-uvek ili makar najčešće postavljate vezu sa stranim sajtovima. Da li naših nema ili su vrlo retki pa nemate raznovrsnost izvora ili se “naši“ bave drugim stvarima ili…nešto deseto. Nije meni problem da čitam engleski, potpisujem da nije problem ni za 99% mojih kolega, ali me zanima zašto je to tako. Nemojte samo da mi odgovorite da je to zato da bi smo saznali šta se dešava u svetu, šta drugi rade, a u vezi je sa prosvetom i slično…jer nekad bih baš volela da saznam i šta mi radimo. Zato je Vaš blog super stvar, retkost (sudeći po onome što maločas napisah). Samo se ponekad pitam dali Metodičar nekada ide na posao, da li spava, da li jede…ili je možda robot :).

    • Баш зато што је оваква врста извештавања у нас – реткост, зато и ретко пишемо о томе, мада увек користимо прилику да то и учинимо. Пар пута смо писали о Мрежи просветних радника, али и о другим сличним удруживањима и иницијативама. Што се тиче неких стручних текстова колега, радо линкујемо ка њима, али за разлику од колега са енглеског говорног подручја, наши наставници ретко пишу, да ли због помањкања времена и воље, да ли због недостатка самопоуздања, али је штета у сваком случају. И ми бисмо радо прочитали мишљења, идеје и искуства колега. Наши наставници су сјајни и ту би могло да буде мноштво одличног материјала.

      Методичар дефинитивно ради, нема сумње, спава мало, али једе много! Дакле, жив је, не брините. 🙂

  2. Žao mi je što nekada neke komentare uzimate kao loše kritike i na njih reagujete tako.

    • Не, никако, Милена. Најпре, Ваша критика је сјајна, веома конструктивна и студиозна. Ми је нисмо схватили само као савет нама, већ и као охрабрење домаћим наставницима да напишу неке лепе текстове и започну неки заједнички рад. Башка што се потпуно слажемо са вама. Треба пратити рад и наших и иноземних колега и надамо се да ће посебно ових првих бити више у будућности.

      Што се Методичара, тј. мене тиче, Ваш коментар сам схватио као комплимент на сопствени рад и захваљујем се. 🙂 Чак сам се малко био и постидео, па сам зато „окренуо“ на шалу. 🙂

Постави коментар