Сајт за наставнике биологије

Хајде да флипнемо


Преносимо писмо пристигло из организације WWF:

ruthieredden-scottish-thistWWF – Светски фонд за природу вас овом приликом позива да од 20. до 22.09.2013. у парку Мањеж, посетите наш штанд на четвртом Београдском фестивалу цвећа.

WWF ће на фестивалу имати различите активности за посетиоце свих узраста. Посетиоци ће моћи да се кроз интересантне информативно – едукативне квизове о воденом и еколошком отиску упознају са овим појмовима, као и да сазнају нешто више о биодиверзитету, природним ресурсима, енергетској ефикасности и обновљивим изворима енергије. Млађи посетиоци ће кроз WWF-ов магични експериментаријум имати прилику да се на занимљив и сликовит начин упознају са неким од основних својстава воде и важности њеног очувања и спречавања даљег загађења.

Овом приликом вас позивамо да заједно са ученицима у што већем боју посетите овај фестивал и тиме подржите и увеличате ову манифестацију.

Више информација о Београдском фестивалу цвећа можете наћи на следећој страници: http://www.bfc.rs/sr/

То је најава за крај септембра, а имамо једну и за почетак. Овај пут није било довољно само да пренесемо писаније, морали смо малко и да преводимо:

Изокренута едукативна друштвена мрежа (Flipped Leaning Network™) ће дана 6. септембра бити домаћин активности под називом „Изокрени свој дан у учионици: глобална иницијатива“, а која се организује по први пут. Поменути дан је одређен да буде „изокренут“ и наставници широм света ће пробати да ураде једну изокренуту наставну јединицу, а ми очекујемо да ће то водити томе да то касније учине са још наставних јединица, па чак и са свим. За више информација посетите: http://flippedlearning.org

output_qgb42H

На поменутом сајту пронаћи ћете предложене програме, теме и штошта другог. Текст каже да је прошле године тек 3% наставника из САД знало за или практиковало флипнуту учионицу, али да је у анкети која је уследила, 27% директора потврдило да њихови наставници желе да опробају и овај начин рада. Ево једног искуства иноземне колегинице која већ три године практикује ову методу:

e School News: With flipped learning, how to make sure students are doing the work (10.6.2013)

Код нас (верујемо) да је проценат наставника који (макар) зна за флипнуту учионицу знатно већи. Ипак, да подсетимо да је суштина да ђаци прегледају/одслушају лекцију науче код куће, а да домаћи задатак раде на часу. Услов да би све то било могуће (а и који уједно представља и највећи проблем оваквом начину рада) је да ђаци заиста одслушају лекцију код куће (односно да одгледају едукативни филмић или прегледају већ неки мултимедијални/интерактивни материјал). Оно што ми касније радимо у учионици јесте да их научимо ту лекцију, али кроз радионице и активности које ће им помоћи да сагледају дубљи контекст, да о свему томе размишљају критички. И то уопште није лак посао; чак врло је озбиљан и нико не гарантује да ћемо у томе заиста и успети, па и ако изокренемо учионицу наопачке. Ипак, развој критичког мишљења значајан је циљ образовања и многи методичари баве се тиме. Један од њих је и Бен Џонсон (Ben Johnson):

Edutopia: Teaching Students to Dig Deeper (20.5.2013)

И кад смо начели и тему критичког мишљења, за крај квалитетан текст домаћег аутора на ту тему:

Блог – Надарена деца: Критичко мишљење у учионици (19.6.2013)

941712_390276491078096_401203656_n

Постави коментар