Сајт за наставнике биологије


Нама ништа. 🙂 Питање је шта се код њих ново дешава у школству. У САД имају веома стриктан и федерални (свеобухватни) закон који називају No Child Left Behind law (у буквалном преводу закон о неостављању деце). Председник Обама је одлучио 9. фебруара да десет држава изузме од тог закона и остави им да сами докажу и унапреде начине припремања и евалуирања ђака (не знамо да ли је био мотивисан тиме што је ово изборна година :)). Те државе су Колорадо, Флорида, Џорџија, Индијана, Кентаки, Масачусетс, Минесота, Њу Џерси, Тенеси и Оклахома. Једина држава која је аплицирала за флексибилност и није добила одобрење је Нови Мексико, али раде на томе. И других 28 држава је најавило да ће тражити ову олакшицу, што је знак да је притисак овог закона превелики, тим пре што се рок за његову реализацију ближи.

Какав је то закон? Закон захтева да до 2014. сви ђаци буду вешти у читању и математици. Уместо овог захтева, школе ће понудити другачије, али одрживе планове, који подразумевају да ђаке припремају за колеџ и посао, поставе нове циљеве за побољшање постигнућа свих ученика, награђивање најбољих школа и фокусирање на помоћ онима који раде најгоре. Закон је донео Буш, и иако је Обама похвалио тај закон као напор за дивљење, ипак сматра да је за ђаке више штетан него користан. И сматра своју акцију оправданом, као што сматра да је и њихов Конгрес омануо, јер није мењао закон без обзира што се широм САД показало да је потребно. С друге стране, републиканци сматрају да је ово кршење њиховог ауторитета. Овај поступак је један од најзначајнијих које је Обама самоиницијативно спровео (то код њих тако очигледно може :)). Од 2007. законодавци нису могли да промене овај закон због тога што је нешто увек било прече, као и због неслагања око тога колико федерални закони уопште треба да регулишу рад школа. И наравно, због несугласница између странака (као и код нас :)). Закон је иначе донет са циљем да се помогне сиромашнима и мањинама.

Рећи ћете ви, много буке ни око чега! И наши ђаци полажу српски и математику на крају основне школе, а ускоро ће и још пет наука приде. Па шта? Е, видите, амерички закон је ригидан и према њему сви ђаци морају да прођу тај тест. Уколико се то не деси (а према њиховом Центру за политику образовања, половина школа, макар, не би успела у томе), школе се означавају као неуспешне и трпе последице. Посебно су у тешкој позицији оне које се налазе у крајевима где има много имиграната, као и деце са посебним потребама. Такође, ни тестови нису исти; у неким школама су тежи, а то зависи од државе у којој се налазе.

Има ту још свакаквих мишљења и информација; ми смо вам пренели суштину. Уколико вас је вест довољно заинтересовала, имате је на следећем линку на енглеском језику:

http://www.guardian.co.uk/world/2012/feb/09/obama-states-no-child-left-behind?CMP=twt_fd

Што се тиче наших наставника и мишљења о америчком школству, верујемо да су подељена. Један од наших колега, Београђанин, али који није потписан именом, већ надимком, послао је и писмо које је објавио сајт Teachers.net и које хвали рад наставника описаног у једном чланку тог сајта. Писмо можете видети на:

http://teachers.net/gazette/wordpress/editor/teachers-you-do-an-excellent-job-with-the-blueberries-you-get-just-keep-doing-it/

Између осталог, у писму се каже и да „сви наставници овде (претпостављамо у Србији) кажу да њихови ђаци раде веома напорно и да постижу максимум својих потенцијала, али њихов максимум је углавном око просечног“. То тврди наш колега, а да ли ћете се ви сложити или не, остављамо вама.

Када већ причамо о дешавањима у иноземном школству, „селимо“ се на наш континент и у наш „комшилук“ – у Македонију. Њихово основно образовање се знатно разликује од нашег и заправо представља потпуно реализовану тзв. „Гашину реформу“; основна школа им траје девет година и до седмог разреда немају биологију као посебан предмет, већ обједињене природне науке и технику. Како то изгледа, можете видети кроз њихове уџбенике, који могу слободно да се преузму са нета на сајту:

http://e-ucebnici.mk/osnovno/7

Не „залећите“ се са преузимањем прве биологије на коју налетите, јер је тек пар линкова касније постављена и она која је преведена на српски. Сајт је користан и за оне који нису биолози, а посећују овај блог; постављени су уџбеници за све предмете. Још можемо да вам понудимо „пандаћино“, па да густирате и листате:

Коментари на: "Шта нам раде Американци?" (5)

  1. Прави сте 🙂 Занимљивост овог чланка је вероватно у многим питањима која се намећу. Једно од њих: где смо ми у свему томе?!
    Уз понуђени ‘пандаћино’ – само опуштено! 🙂

    • Баш тако. Поређења са другим државама увек треба правити, како бисмо видели где смо ми. 🙂

  2. U stvari sam pod „ovde“ mislio na zajednicu foruma na Teachers.netu (ne na Srbiju, jer tu nemam dovoljno podataka 🙂 ). Kolege i koleginice tamo redovno pišu naizmenično o uspesima svojih đaka u savladavanju gradiva i o stresu zbog NCLB (da će im zatvoriti školu, da će ih sve otpustiti) tako da izgleda da između te dve stvari uopšte ne postoji korelacija.

    • Što se tiče prvog linka, njega smo svi ranije pročitali, pa su svi znali šta znači „borovnice koje ste dobili“. U toj priči biznismen kaže nastavnicima kako njegova fabrika (za preradu borovnica) odlično radi i da i škole treba da proizvode samo najbolju klasu proizvoda. Nastavnici su ga pitali kakve borovnice koristi (da li sve ili samo najbolje) a on je rekao da odbacuju sve koje nisu savršene. Nastavnici su rekli da oni moraju da edukuju svu decu a ne samo savršenu.

  3. Аха, нашли смо „кривца“. 😀 Па, морамо онда да прокоментаришемо да је текст крајње непрецизан; у уводу се помиње едукатор из Србије који каже за наставнике „овде“ то што каже, а онда се испостави да то „овде“ уопште није оданде одакле је и едукатор. Заврзлама! 🙂 Хвала на додатном појашњењу.

Оставите одговор на Biozhel Одустани од одговора