Сајт за наставнике биологије


Прође и тај дан или се бар надамо да је за већину прошао и још се више надамо да је прошао – успешно. 🙂 За сада ћемо поделити са вама тек неке прве утиске прикупљене из пар градова, а вас позивамо да кроз коментаре учините то исто.

Неки општи утисак је да иако смо очекивали да ће прегледање трајати до поноћи, с обзиром да смо почели касније него свих година уназад (од 13 часова) и да смо сада имали и „појачање“ петака и шестака, прилично брзо смо завршили. Не само због година искуства у прегледању, већ и због тестова где није било много недоумица. Ипак, жив човек греши, па тако се и у кључевима поткрало пар грешака. Неке су се грешке додуше задесиле и у тестовима; неке словне, неке у инструкцијама, али ништа крупно. У кључевима је била уочена једна грешка за пети разред – у 18. питању је требало „заротирати“ корен и ризом, односно Б и В и једна за осми – у 15. питању на линији није требало да се нађе слово Д (неорганска супстанца), већ или слово Г (органска супстанца) или да напросто А и Д замене места. Они који су прегледали – разумеће. 🙂

Изгледа да се по тежини, издвајао шести разред и шестаци су у неколико школа, где смо успели за сада да проверимо, имали најлошија постигнућа. Томе су највише допринели сликовни задаци. Изгледа да су цртежи били тешки јер је захтев био познавање унутрашње грађе, а и одговори су били веома шаролики, што и јесте проблем код питања отвореног типа. Можда би било боље решење да су већ били понуђени појмови који би се повезивали (попут оног питања у осмом где је захтев био да се повежу хормони са сликама ендокриних жлезда). Што се тиче шестог разреда, још једна занимљива ствар се дешавала код укрштенице; наиме у прво поље где је требало уписати „протисти“, сасвим лепо стаје и „протозое“ и при томе не мења коначно решење. У поље испод, осим „велики“ метиљ, стаје и „говеђи“, такође тачан одговор, али који овог пута квари коначно решење. 🙂

За тест за пети разред, мишљења су подељена и углавном у две крајности – према некима је тест био прилично тежак, а према другим прилично лак. Ипак, не смемо заборавити да су петаци мали, веома нови у оваквом типу испитивања и да им недостаје искуства. Како год урадили, требало би да будемо задовољни њиховим постигнућем.

Тест за седми разред је оцењен као сасвим добар и прилагођен узрасту, са тим да смо чули и пар примедби. Једна се односила на број ћелија које настају при мејози, а који се захтева у табели у 17. задатку, јер се то у основној школи углавном не помиње. Врло занимљив је био готово симптоматично учестао одговор да се ствара само једна ћелија, али нисмо сигурни зашто наши ђаци то мисле. 🙂 Друга замерка се односила на 11. задатак и више је методичког карактера. Требало је од понуђених центара пропустити центар за гутање, односно испред њега не уписати ништа. Према мишљењу колега, то је врло збуњујуће и боље је да приликом повезивања појмова са оне стране где су понуђени да их има више, него мање, чиме ће се попунити сва поља (а опет нећемо попунити са свим понуђеним појмовима).

За тест предвиђен за осмаке није било примедби, осим оне грешке у кључу с почетка. Чак смо чули да су осмаци сасвим лепо урадили. Ми се надамо да су ђаци задовољни или макар, већина њих, а свим наставницима менторима честитамо на не малом труду и раду.

Коментари на: "Општинско такмичење из биологије" (69)

  1. VesnaT рече:

    Prvo pitanje je, da li vi uopste spavate???:))))
    I moji djaci i ja smo se vratili iz Kraljeva sa takmičenja i veoma smo zadovoljni, moj jedini petak je bio veoma zbunjen ali i veoma uspesan, ostali oni „matori“ djaci, neki prvi put na takmičenju, neki iskusni vuci, mišljenja su, da su testovi za 8.razred bili više logički, što je za svaku pohvalu…sedmaci su takodje zadovoljni. I naravno, da se pohvalm,vrlo smo zadovoljni rezultatima! A u vas sam sigurna da ćete postaviti testove i rešenja!!! Veliki pozdrav!!!

    • Врло занимљиво, али то питање ми је поставило неколико људи (овај пут говорим само у своје име). Спавам отприлике четири сата, највише шест сати дневно. 😀 На срећу, у креирању овог блога учествује нас петоро, па није тешко одржавати га. 🙂

      Сад у име свих уредника; честитамо од срца на успеху, а тестове и решења постављамо чим пре. Већ смо покренули потрагу. 🙂

  2. Jovana рече:

    Sa koliko poena se osvajaju mesta?

    • У свим разредима се са 71 бод осваја треће, са 81 друго, а са 91 прво. Да би се такмичар пласирао за градско/окружно такмичење, потребно је најмање 85 бодова.

  3. Stevann рече:

    Evo , ja kao djak sedmak,mogu da prokomentarisem danasnji test za sedmi razred,ali cu prvo reci,ili se pohvaliti,kako god, da sam osvojio prvo mesto(91 poen) i plasirao se na gradsko takmicenje. E sad pitanja….
    Po meni su,sva pitanja bila zanimljiva i logicna,stvarno nije bilo zabune i nerazumevanja oko testa, bar za mene,a i vidi se po postignutim rezultatima svih sedmaka. Primetio sam ,takodje, da su Evoluciju coveka izbrisali iz “korena“, mada se nisam nadao tome,ali sam je i slabije ucio,tako da sam sa te strane zadovoljan. kritike imam na zadatak sa Asocijacijama, mogli su malo logicnije da stave,nekako je bilo tesko povezati data polja i dati tacno resenje, jedino je prva kolona ,gde je trebalo da se napise SKELET bila u redu. Slika(hormoni) bila je izuzetno laka,kao i ukrstene reci itd.
    Kada sve saberemo i oduzmemo, test je prosecan(dakle,ni lak ,ni tezak) , sadrzao je i pitanja za koja znamo iz zivota(1. koliko palac ima clanaka-sto jednostavno prebrojimo, a i da se kozni lekar zove dermatolog…),zacudio sam se i da nije bio refleksni luk i simpaticki i parasimpaticki sistem-sto se obicno forsira na takmicenjima .
    Sto se tice okruznog takmicenja,koje nam predstoji,naravno onima koji su prosli,mislim da nisu trebali da ubace i Respiratorni sistem(buduci da je prosle godine bilo samo do sistema organa za varenje),mada kada pogledam sesti razred,koliko ima gradiva i da su oni malo mladji od nas,opet se i ne zalim(sala :D).
    Pozdrav za vas, i iscekujem zadatke i resenja sa takmicenja,i jos jedno pitanje-kada je okruzno(datum) ?

    • Стеване, ово је врло озбиљна и зрела анализа теста и уопште нисмо зачуђени да си био толико успешан. Можемо само да кажемо браво и да ти честитамо. Само тако настави и очекујемо и да прокоментаришеш на овом блогу не само тест са градског, већ и републичког такмичења.

      Већ вероватно знаш да су сва такмичења померена, па је тако сада градско 21. априла, а републичко 12. маја.

  4. Pericc. рече:

    Ja sam ucenica sedmog razreda,i osvojila sam 90poena 🙂
    potpuno se slazem za mejozu,tu sam i ja stavila 1.,takodje sam napravila gresku i u 11 za gutanje.Pogresila sam recimo,i u zadatku za pokrovno tkivo a nisam uradila konacno resenje za asocijacijuJos neke sitnice sam pogresila,ali to nije bitno.Sto se tice ocenjivanje testa,svidelo mi se sto su sve priznavali.Sve u svemu,takmicenje nije bilo tesko i pitanja su bila zanimljiva i razumna.Nego,nama je nastavnica rekla da bi trebalo okruzno da bude 25.marta.Da li je,kako vi kazete,pomereno?I da li ce ovde biti postavljeni zadaci i resenja? Pozdrav iz PA. 🙂

    • Драго нам је да си била успешна и да си задовољна. Што се грешака тиче, очигледно нису биле превелике, а оне нам чак и „добро дођу“ ако из њих нешто научимо. Према твом писању верујемо да ће их на градском такмичењу бити мање или да их неће ни бити. Углавном, држимо ти песнице, а времена имаш да се припремиш, с обзиром да је такмичење заиста померено. Задатке и решења постављамо чим их добијемо у електронској форми што би рекле колеге информатичари. 🙂

  5. Jovana рече:

    Joj, samo jedan poen mi je trebao za trece. -.- Uh,uh,uh
    Kakav sam ti ja baksuz.

    • Баш нам је жао, Јована, али немој да очајаваш. Најпре, 70 бодова на тесту за такмичење је веома леп успех, који показује и да имаш добро знање и да умеш да логички закључујеш и повезујеш. Друго, такмичења ће бити још, што у основној школи, а ако си осмак, да знаш да их има и за неке средњошколце.

  6. kada ce resenja

    • Марко, гледаћемо да објавимо сутра и тестове и решења. Само чекамо да нам стигну.

  7. Da li moze da se ulozi prigovor, i da li postoji rok za to? U pitanju je osmi razred i upravo 15. zadatak.

  8. Ви кажете: „у 15. питању на линији није требало да се нађе слово Д (неорганска супстанца), већ или слово Г (органска супстанца) или да напросто А и Д замене места. Они који су прегледали – разумеће. :)“
    Да ли то значи да ко је решавао – погрешиће?!
    Заправо, изгледа да је свако решење погрешно!
    Да ли тај задатак, са тако понуђеним одговорима, уопште има тачно решење?

    • Не, не значи. Онај ко је решавао, није имао никакве сметње да одговори тачно. Грешке није било у тесту, већ у кључевима, које иначе наставници најпре провере, па онда тек крену да прегледају. Макар би то била пожељна пракса.

      То свакако значи да задатак има тачно решење, па чак и две могућности и признаване су обе, баш као што смо и написали.

      Што се тиче жалби, према пропозицијама, подносе се исти дан када је било и такмичење, јер су домаћини и прегледачи дужни да у току тог дана заврше прегледање и објаве коначне ранг листе. Жалбе се подносе пре коначних ранг листа, а након евентуалних измена уколико су жалбе оправдане. Дакле, нажалост, већ је прекасно да се уложе. Ово смо пренели из правилника:

      Click to access Propozicije_osnovne_skole_2011-12.pdf

      • Mislim da u Novom Sadu nisu priznavali obe mogućnosti, ali proveriću još sutra, a i isto tako u pitanju gde je trebalo izračunati broj bubamara nisu priznali odgovor – 3 (trebalo je 3 bubamare/m2).

      • Макар једном уреднику овог блога се допао задатак са бубамарама, али нећемо да одајемо коме тачно. 😀 Потпун одговор би свакако био по метру квадратном, што је написано и у кључу.

  9. BlueBirdie рече:

    Sedmi sam razred i prilicno sam zadovoljna! Imala sam 95 bodova i smatram da je test bio prilicno lak. Zato ocekujem da ce okruzno biti tesko (nekako to tako ide). Prosle godine sam trebala da idem ali nije organizovano za sestake i petake. U januaru ove odine citam propozicije i gledam da ima i za peti i sesti i mislim koji sam ja baksuz!Da sam rodjena samo godinu dana ranije… 😦 Biologiju obozavam. A sad, na testu me je prvo zacudilo sto nije bilo refleksnog luka, pa cak ni vegetativnog nervnog sistema. Ni sa celijskom deobom se nije preterivalo, ili se mozda meni tako cini s’ obzirom da sam toliko paznje posvetila mitozi a narocito mejozi. To da nastaju 4 celije sam znala i bas lepo proucila celijsku deobu i organele. Mislim da nisu bile organele ali se mozda ne secam. Ona slika za endokrine zlezde je bila tako jednostavna – bili su samo najosnovniji hormoni. Ne moze biti lakse, ili mi se opet samo cini posto sam ja za hipofizu ucila da luci pored hormona rasta kao najvaznijeg i tireotropin, prolaktin, vazopresin, adenokortikotropin, oksitocin… Na skolskom su nam trazili i gde se nalazi timus, nesto kao kako utice adrenalin (tacno – netacno) i tako dalje. Misici skoro da nisu ni bili sem onog za glatko, poprecno-prugasto i srcano misicno tkivo a to je najosnovnije bar po meni. Kosti – cak ni nazivi pojedinih kostiju poput recimo klinaste, sitaste, temene kosti… Ocekivala sam da ce nesto trebati da se obelezi. Ili koji rezanj kore velikog mozga prima kakve drazi i cemu sluzi.
    Ali ne zalim se ja, bilo bi super kad bi ovako lak bio i test za okruzno a za republicko cu da se pomucim sama 😀
    Bilo kako bilo, ostaje mi da se naporno spremam za okruzno. A ucim iz jedno 5-6 razlicitih uzdbenika pa ih uporedjujem! Nadam se najboljem i svim takmicarima zelim puno srece!

    • Читамо твој текст и сложили смо се да је све ово што си написала фасцинантно. Свака част! Ми смо сигурни да ће те толики рад довести до републичког такмичења, а све оно што си учила, а чега није било на општинском, уверени смо да никако не може да буде узалуд. Не знамо шта ће бити на градском, али смо увек поручивали ђацима да што више знају и шансе за дипломе и пласмане су веће. Још једном, браво!

  10. Zdravo,ja sam osvojio 85 bodova i mislim da je to solidan rezultat.8. sam razred i malo me je zbunilo 15.pitanje,jer mi je bilo cudno da se neorganska supstanca javlja dva puta.Ali sve u svemu,zadovoljan sam.Da li mozete da objavite testove i resenja sa takmicenja,kao i neke rezultate???Sajt je super…:)…Sve pohvale…

    • Најпре да се захвалимо на похвали, која нам значи. Тестове и решења ћемо објавити, надамо се, сутра. Наше искуство је показало да код таквих питања спајања или придруживања појмова са једне и са друге стране (или повезивања појмова са сликом, што је суштински исто), дешавало се и да је потребно понављање, па и да неки појам треба пропустити, односно не придружити му ништа. И још да ти честитамо, јер твој успех није солидан, него одличан! Браво!

      • Hvala na cestitkama.Samo bih jos hteo da pitam iz koje knjige je najbolje da se spremam za takmicenje?…Zavod ima dobru knjigu,ali meni je nastavnik dao i Logosovu,koja je veoma dobra..U Kletovoj knjizi nije toliko opsirno kao i u ove dve…A cuo sam da je stara knjiga Zavod za udzbenike dobra,pa me zanima da li je to zaista tako,jer ako jeste,ja bih je potrazio negde….Hvala unapred..

      • Нажалост, овде баш не можемо да ти помогнемо. Према пропозицијама, меродавни су школски програм и стандарди. Све уџбенике који су у употреби одобрило је Министарство просвете, што аутоматски значи да они прате и програм и стандарде. Дакле, сваки уџбеник је добар за припрему за такмичење. Уколико можеш да набавиш све те уџбенике, можемо само да те посаветујемо да их све проучиш, јер сваки презентује лекцију на свој начин и сваки нуди неке информације више.

  11. Sanja Bubalo рече:

    Kada pricamo o testovima, dodala bih zapazanje da su testovi za peti i sedmi bili opstiji, tj. pitanja su bila tako postavljena da nije vazno koji udzbenik ucenik koristi. U testu za sesti slika skoljke je bila dosta nejasna, a odgovori na neka postoje samo u odredjenim udzbenicima. Rezultati na testovima to i potvrdjuju – petaci i sedmaci su imali mnogo bolje rezultate od sestaka. Test za osmi razred je odlicno osmisljen, ali ni tu nije bilo ucenika sa visokim brojem bodova. Osmaci su ipak manje zainteresovani za takmicenja i ekologija im nije omiljena oblast, pa je mozda to razlog.
    Organizator naseg takmicenja je skola u Stanisicu i odlicno su se snasli u toj ulozi. Moram da pohvalim organizovanost, prijatnu dobrodoslicu i originalan dizajn diploma za ucenike i pohvalnica za nastavnike.
    Molila bih vas samo da, ukolko pre ostalih saznate, da se spusta prag za prilaznost u sestom razredu, objavite.

    • Обећавамо да хоћемо, као што смо и до сада објављивали све вести које су дошле до нас. Вама хвала што сте поделили своје утиске са свима нама.

  12. Marija рече:

    Gde mogu da nadjem rezultate iz biologije sa takmicenja za 5 i 6 razred?????

  13. DA LI JE MOGUCE PROCI SA 81-IM POENOM U VI RAZREDU AKO JE DJAK DRUGI NA SPISKU ,A SAMO JEDAN UCENIK IMA PREKO 85 ZACRTANIH POENA(88)?VOLEO BIH DA SISTEM NE BUDE PREVISE RIGIDAN.POZDRAV!

    • Нешо, ми заиста не одлучујемо, те једино можемо да кажемо да навијамо за тебе и ако буде било каквог проширивања броја учесника на градском (популарно названо, спуштање прага или критеријума), одмах ћемо објавити. И да до тога не дође, треба да знаш да је такав успех у шестом разреду сваке похвале вредан.

  14. Нисам биолог, али сам радознала 😦 Где се може видети списак ученика са резултатима?

    Хвала унапред!

  15. Da li su poznati rezultati za takmicenje u os Sveti Sava iz Pozarevca i ako jesu gde bih mogao da pogledam rezultate za 5 razred?

    • Trebalo bi da su poznati do sada, jer svaka škola domaćin ima obavezu da da konačnu rang listu na sam dan takmičenja. Pretpostavljamo da su ili objavili na sajtu škole ili su istakli na ulaznim vratima, ukoliko nemaju sajt. Nastavnici čiji su đaci učestvovali verovatno imaju rang liste kod sebe, pa i oni imaju informaciju.

  16. Zolala рече:

    Svaka cast, blog je odlican. 🙂 Samo jos da postavite resenja za osmi razred, ja sam imao 82 boda 😦 Mnogo mi je zao sto nisam prosao, nadam se da ce se kriterijum spustiti, s obzirom na to da nema puno njih ispre mene 😀 Pozdrav 🙂

  17. Da li je moguce plasiranje za dalje sa 82 bodova za 8 razred ? Mozete da mi posaljete ime ucenika koji idu dalje za 8 razred ? Hvala

    • За сада је тако одређено да се пласирају само ученици са 85 и више бодова. Уколико дође до промена, известићемо. Имена не можемо да проследимо, јер спискови се налазе по разноразним сајтовима и холовима школа по Србији, а и тако ће се слати школама домаћинима за градско такмичење (или најпре управама, па онда школама). Тешко да можемо да очекујемо да ћемо ми те спискове прикупити. Најједноставније је списак преузети од школе која је била домаћин за општинско такмичење.

  18. I koji je tacan odgovor za 15. pitanje u osmom razredu?

    • Редом: Б-Г-В-Г-А или Б-Г-В-А-Д. У школама у којима смо проверили, ови одговори су се признавали.

      • Osvojila sam ukupno 83 poena a kod ovog zadatka su mi znaci tacna 2 slova,medjutim,ja sam dobila 0 poena.
        Sta sad da radim?

      • У кључу јасно пише 2×5, што значи да сваки тачан одговор (слово) доноси по два бода. Требало би да су ти вредновали четири бода у случају два тачно написана слова, а не нула. Проблем је што је период за жалбе прошао оног дана када је било такмичење. Једини савет који можемо да дамо је да се твој наставник распита код организатора шта ту може да се учини.

      • Tako i ja mislim,hvala na odgovoru.
        Samo jos jedna stvar-sta mislite da li ce kriterijum biti spusten?

      • Нажалост, ми не одлучујемо и не знамо. Судећи према претходним годинама, шансе су мале; дешавало се да се критеријуми спуштају на окружном такмичењу, али не сећамо се да се то дешавало на општинском. Уколико се ишта деси по том питању, одмах ћемо известити, толико бар можемо.

  19. Okružno takmičenje iz biologije je 21. aprila. Istog dana je i okružno takmičenje iz istorije. Da li znate satnice? Da li to znači da ćemo morati da se odlučimo između ova dva predmeta? Pozdrav i unapred hvala na odgovoru! 🙂

    • За сада у календару такмичења стоји да биологија почиње у 10. Не знамо када је историја, а ако је у истом сату можда ће доћи до промена. Бар ако је судећи по општинском такмичењу када се почетак померио са 10 на 13 часова. Да ли би се у том случају померило време за биологију или историју, не знамо, али знамо да ћемо правовремено објавити ако до померања дође.

  20. BlueBirdie рече:

    I ja se nadam da ce se odloziti. Istorija je takodje u 10 sati, 21. aprila. Ne bih da se odlucujem izmedju dva omiljena predmeta. Volim i biologiju, i istoriju i zelela bih da ucestvujem na oba. Nije problem ako su istog dana, samo neka razmak izmedju kraja jednog i pocetka drugog bude oko sat vremena da bih mogla da stignem. Biologija je u Borci, u skoli „Rade Drainac“ (inace ce mi to biti cetvrti put da idem u istu skolu) a opstinsko takmcenje iz istorije je bilo u skoli „Jovan Ristic“ koja je takodje u Borci. Ako bi ti bilo i okruzno bilo bi mnogo lakse, ali opet treba prvo da se pomere termini. Nadam se najboljem.

    • Нажалост, не знамо где ће бити окружно, односно градско такмичење из историје, али можемо да препоручимо сајт који се, између осталог, бави и овом темом. Могуће је да ће аутор објавити детаље у вези са предстојећим такмичењем, ако већ није:

      http://ucionicaistorije.wordpress.com/

  21. VesnaT рече:

    Mene interesuje, koje gradivo ucenici treba da spreme za okruzno takmicenje, do koje lekcije/za petake i osmake? Unapred se zahvaljujem! Sucani pozdrav!!!

    • Хвала на поздравима, посебно што су сунчани, а које смо једва дочекали. 🙂 Дакле овако:
      -петаци уче закључно са лекцијом „како биљке добијају имена“
      -шестаци закључно са гмизавцима
      -седмаци закључно са респираторним системом
      -осмаци закључно са глобалним последицама загађења животне средине.

  22. bluebirdie5 рече:

    Opet ja (BlueBirdie)! Inace, sada sam samo otvorila nalog. Evo ovako: na sajtu bioloskog fakulteta u Beogradu (http://www.bio.bg.ac.rs) je naznaceno da ce se okruzno takmicenje odrzati 22. aprila u 10 casova. Proverila sam u kalendaru koji je izmenjen pre 6 dana i nasla istu informaciju. Sumnjam da bi davali lazne i netacne informacije ali me zanima da li ste vi nesto saznali? Okruzno takmicenje iz istorije je 21. aprila takodje u 10 sto bi znacilo da vise nisu u istom danu i da je biologija pomerena. Pozdrav.

  23. Kristina R. рече:

    Da li ce na opstinskom takmicenju ove godine za 6. razred biti nesto o sundjerima??Veliki pozdrav,sajt vam je odlican!I sa koliko bodova se prolazi na gradsko??

    • Хвала на похвали, а још увек нису дате пропозиције овогодишњег такмичења, тако да не знамо колико ће бодова бити потребно нити до које лекције шестаци (а и сви остали) треба да уче. Сунђери ће сигурно бити, али не само они, то већ сада можемо да кажемо, а прошле године је 85 бодова било довољно за пласман.

  24. molim za odgovor moja devojcica je na okruznom takmicenju za seste razrede bila prva sa 79 boda ali u skoli Kralj MIlutin u Gracanici kazu da ona moze da dobije pohvalu samo za trece mesto iako je prva da li je to realno smatram da na taj nacin potcenjuju uspeh i rad deteta ,Hvala

    • Према пропозицијама, освојила је треће место, јер се гледа број освојених бодова, а не пласман у појединим окрузима.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: