Сајт за наставнике биологије


Лепо време нам се смеши и ускоро (ако не већ сада) уживаћемо у леденим посластицама. Међутим, треба бити умерен и – успорен. Знате и сами да неки од нас могу да добију приличну главобољу када брзо поједу сладолед. Сам механизам настанка те главобоље није баш најјаснији, али према новијим истраживањима, изгледа да су јој склонији они који иначе пате од мигрена. Такође, мозак, који мора да ради стално, стално мора и да буде довољно загрејан. Уношење хладних, освежавајућих јела и напитака доводи до повећања притиска у крвним судовима који доводе крв до мозга. То је изгледа разлог главобољи. Цео чланак имате на:

http://news.yahoo.com/cause-brain-freeze-revealed-210201727.html

Ипак, разлог зашто смо поменули лепо време је пре свега због активности које ми наставници биологије можемо да организујемо, а које нису баш биле практичне у невреме. 🙂 Знате за оне изреке попут „човек без породице исто је што и дрво без корена“? Тако нешто би могло да се примени и на нас биологе, само би почетак гласио „биолог без теренског рада…“ Остатак је и тако биолошки. 🙂 Е, па, да не бисмо били дрво без поменутог вегетативног органа, имамо конкретне предлоге за теренски рад. Ионако нам је по плану да га реализујемо са ученицима осмог разреда.

Ко је у близини, може да сврати у следеће божанствене пределе:

http://www.obedskabara.rs/ & http://www.carskabara.rs/

Следи божанствено осмишљен сајт који помаже наставнику да се не изгуби 🙂

http://www.stazeibogaze.info/srbija/centralna-srbija/avala/

А ако желите и да се „поткујете“ знањем и фасцинирате ђаке, може да вам буде од користи:

http://www.srbija.travel/priroda/predeli-izuzetnih-odlika/avala/

Представили бисмо вам и блог који носи сличан назив као „Discovery“ канал, али је лепши, јер је наш:

http://slobodanminic.wordpress.com/2011/06/05/carstvo-tisine-cencanska-jezera/

Наравно, наша Србија не оскудева у природним лепотама и крај сваког места има шта да се види, обиђе и послужи као амбијентална учионица. Линкова такође не мањка на интернету и ово што смо изабрали тек је мали део онога што може да се пронађе.

Ипак, не би било довољно да вам само дамо идеју где, већ (и што је много важније) и како. Војвођански део нашег ауторског тима вам представља реализацију једног теренског рада у Царској бари, и то кроз радне листове, односно конкретне задатке:

Радни лист за теренску вежбу у Царској бари

Уз све ово иду и сличице врста које могу да помогну у распознавању (наравно ако имате праве кључеве, ни то није лоше). Конкретно за поменуту Царску бару:

Дрвенасте биљке и лијане

Зељасте биљке

Зељасте биљке и животиње

Инвазивнe врсте

Наравно, постоји и могућност да природу „доведете“ у своје (школско) двориште. Тако је урадио и колектив ОШ „Раде Додић“ из Милутовца. Надамо се да ће у будућности бити текстова о искуствима из летње учионице:

http://osradedodic.wordpress.com/2012/04/30/prolecne-aktivnosti-u-skoli/

Надамо се да смо вас „опремили“ идејама, а врло смо ради да чујемо и ваше идеје и ваша искуства у оваквом облику наставе. Очекујемо ваше коментаре. 🙂

Advertisements

Коментари на: "Царски час у Царској бари" (5)

  1. Biozhel рече:

    E sad mi baš nedostaje naš Rečni safari… Nego interesuje me logistika terenskih vežbi kada se izvode sa celim odeljenjem (ili više njih) umesto samo sa decom koja su se prijavila jer su lično zainteresovana. Da li đaci sa posebnim potrebama i/ili problemima u ponašanju imaju ličnog pratioca, kako se finansira prevoz do zaštićenog dobra, na koliko dece ide jedan odrasli itd.

    • На једно одељење иде један наставник (у Словенији, на пример, један наставник може да води највише петнаесторо), превоз се финансира као и све остало, дакле урачунава се у цену коју плаћају родитељи, а инклузија је у школама тек отпочела и нема јасног правила, бар према нашим сазнањима.

      • U mojoj školi prevoz učenika na teren plaća škola 🙂 Ne pitajte me iz kojih sredstava – taj problem rešava direktor. Učenici ne plaćaju odlazak na teren.

  2. biološkom aktivu
    hemijskom aktivu

    Poštovane kolege,

    Izdavačka kuća Eden kuća knjige želi da svakom profesoru biologije i hemije u Vašoj školi lično POKLONI primerak knjige „Darvinova crna kutija“ ( http://www.eden.rs/Shop-Knjige/Knjige-Nauka-i-Biblija/darviniva-crna-kutija.html),čiji je autor Dr Michael Behe, profesor biohemije na Lehigh Univerzitetu.
    Ova knjiga je specifična. Ušla je na spisak 100 „non-fiction“ naslova koji su na neki način uticali na promenu paradigmi tokom 20.veka.
    Autor tvrdi da niko ko ne odgovori na izazove iznete u ovoj knjizi ne može da stane u odbranu teorije o spontanom nastanku života i biološke evolucije. On opisuje kompleksnost bioloških struktura na jedan slikovit, ponekad i duhovit način, otvarajući pred čitaocem veličanstveni svet ćelije. Pitkim matematičkim i logičkim dokazima ukazuje da funkcije kao što su koagulacija krvi ili biohemija viđenja, ili strukture poput bakterijskog flageluma imaju neumanjivu kompleksnost pa nisu mogle biti proizvod slučajnih promena i delovanja selekcije.

    Ako ste zainteresovani da dobijete jedan od 200 primeraka, koliko u saradnji i uz podršku autora možemo da poklonimo, izvolite se javite na broj 062 200 046 ili e mail – gdozic@gmail.com.

    U nadi da ćete uživati u trenucima uz našu knjigu, koju smo izdali 2008 godine, kao naš doprinos obeležavanju 150 godina od objavljivanja Darvinovog „Porekla vrsta“ (1859.),
    Srdačno Vas pozdravljam!

    Urednik knjige,
    Rajna S. Radosavljević
    Dipl.biolog

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: