Сајт за наставнике биологије


Драги наши креативци, још увек не знамо када ће тачно бити резултати популарног конкурса под називом „Креативна школа“, али знамо да су обећали да ће бити објављени до краја овог месеца, да управо заседа централна комисија и да је пристигло укупно 229 радова (62 од првог до четвртог, 75 до осмог, 20 из гимназија и 71 из стручних и уметничких школа). Како то знамо? Па, покренут је твитер налог под називом „Креативна школа“ који сада и ви можете да пратите:

https://twitter.com/#!/kreativnaskola

Свима који су учествовали желимо много среће, али што се нас тиче, свим учесницима треба честитати на труду и показаној креативности, јер у настави то баш није лако. До сада је толико тога већ урађено да је заиста подвиг смислити нешто сасвим ново. Ипак, колеге у читавом свету, као и професионални методичари, свеједно се труде, а у циљу да наставу учине занимљивијом и ефикаснијом. Представићемо вам неке новитете, занимљивости и идеје.

Да ли сте чули некада за „мешано учење“ (blended learning)? Уколико нисте, препоручујемо следећи видео:

Ово учење се назива мешаним зато што се комбинује „физичко“ учење са виртуелним. Виртуелно учење уопште није виртуелно и код нас. Неке колеге су се специјализовале у оваквој врсти наставе и учења и несебично деле своја сазнања са другим колегама. Четири наше колегинице, које воде сајт „Вебциклопедија“ наново су објавиле билтен који иде уз њихов сајт и ми вам га прослеђујемо:

Билтен

Сајт „Teachers Net Gazette“ је објавио списак најбољих линкова за наставнике за месец март. Јесте, мало смо окаснили, али сви знамо да методички приступи не застаревају баш тако брзо:

http://teachers.net/gazette/wordpress/editor/march-notes/

Исти сајт је објавио једну занимљиву идеју о учењу о животињама тако што их буквално пратимо. Идеја је реализована у обданишту, али је применљива и на школску децу:

http://teachers.net/gazette/wordpress/teachers-net-community/foot-theme-seuss-animal-tracks-math-read-across-america/

А ко ће боље да размењује идеје за часове од сајта који се управо тако и зове; „Teacher Experience Exchange“? На следећој страни детаљно је описана лекција о одрживом развоју:

http://h30411.www3.hp.com/projects?categoryId=&difficulty=&maxTime=-1&order=&page=1&q=Lorax&x=0&y=0&mcid=Twitter

Овај сајт нуди и помоћ у изради СТЕМ пројекта. Скраћеница СТЕМ је сачињена од почетних енглеских речи: „наука“, „технологија“, „инжењерство“ и „математика“ (код нас би ова скраћеница гласила НТИМ, мада боље звучи МИНТ уз прерасподелу области :)).

http://h30411.www3.hp.com/sessions/48758-Designing_STEM_projects?mcid=Twitter

И ево једне занимљиве приче практичне примене овог интердисциплинарно осмишљеног пројекта. „Невоља“ је што је примену пронашло Министарство одбране:

http://www.informationweek.com/news/government/mobile/232700440

Интердисциплинарни приступ је изгледа увек добро решење, али ако се фокусирамо само на биологију, поставља се питање како је учинити још забавнијом него што то већ јесте? Тешко питање. 🙂 Међутим, неки аутори су се досетили, а Удружење биолога у Лондону подржало, да направе анимирани лик по имену Марина, који воли да истражује и који, на деци пријемчив начин, објашњава појаве и процесе од значаја за нашу науку:

http://www.funkidslive.com/features/marina-ventura-inside-biology/

Мало смо „отишли“ у биологију, па да се вратимо на онлајн учење. Најпре вам представљамо једну крајње занимљиву презентацију која се бави гестикулацијом и управљањем командама важним за интеракцију са светом виртуелног:

Следи прича из незаобилазног Микрософта који описује коришћење технологије у једној руралној школи:

http://www.microsoft.com/casestudies/Windows-Multipoint-Server-2011/Sultan-School-District/Rural-School-District-Uses-Cost-Effective-Desktop-System-to-Provide-Latest-Technology/4000009952

Наша колегиница Дејана Ковачевић, професор разредне наставе и педагошки саветник, предлаже анимото видео као вредан ресурс (и лак за коришћење) у настави:

http://dejanakovacevic.wordpress.com/2012/04/17/my-animoto-video/

Ипак, да ли онлајн образовање иде на руку креативности или је убија? Ево шта на ту тему има да каже Khan akademija:

http://www.prekoramena.com/t.item.201/khan-akademija-online-obrazovanje.html

Још један сајт који одговара на питање како технологија мења начин нашег подучавања:

http://www.universityworldnews.com/article.php?story=20120509134040375#.T7I-wlZa8dM.twitter

И напокон, креативно смо почели, па је ред да тако и (полако) завршавамо. 🙂 Најбољи избор би био сајт „The Creative Education Daily“:

http://paper.li/creativeedu

Још да вас позовемо да вашу креативност поделите са нама. Пишите нам и коментаришите, шаљите своје прилоге. Код нас нема конкурса, не делимо награде, али искрено ценимо сваку сарадњу. 🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: