Сајт за наставнике биологије


Оне су заиста фантастична четворка, али не због супер-моћи као у филмовима, већ због свог рада од кога користи имају сви заинтересовани наставници. Са закашњењем вам представљамо билтен који излази једном у два месеца, а који оне уређују:

билтен за јули и август

Погађате, у питању је „Вебциклопедија“ и наша препорука за читање је текст о овој веб-алатки:

http://vebciklopedija.weebly.com/10591087108010901085108010941080-1075108310721089107211141072.html

Не знамо да ли се и Твитер сврстава у веб-алатке, или се друштвене мреже другачије категоришу у богатој интернет понуди, али је данашња тема. О Твитеру смо писали већ неколико пута, али је та друштвена мрежа толико популарна и толико има чланова да наново изазива пажњу и с времена на време се напише неки занимљив текст о њој. „Персонал магазин“ даје одговор на питање зашто две трећине светских лидера има налоге на твитеру.

http://www.personalmag.rs/internet/sta-je-tvitomatija-i-zbog-cega-je-vec-dve-trecine-svetskih-lidera-na-tviteru/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+PersonalMagazin+%28Personal+magazin%29

И за нас, наставнике, Твитер је веома занимљив, а следећи сајт нуди чак 60 примера како може да се искористи за потребе учења:

http://www.onlineuniversities.com/blog/2011/12/60-inspiring-examples-of-twitter-in-the-classroom/?doing_wp_cron=1346180456.9365200996398925781250

Твитер нуди и прегршт информација, али и могућност за размену искустава.

На блогу једне веома младе особе појавио се текст који говори управо о информацијама које можемо наћи на интернету:

http://kadvamkazem.wordpress.com/2012/08/04/ 

Поплава информација преко интернета мења друштво. Оно је све мање заинтересовано за сећање, јер је све снимљено. Постоји мањак знатижеље код људи јер човек нема потребе да буде знатижељан кад већ има одговор надохват компјутера. Људски мозак губи одређене меморијске способности као и способност анализе. То значи да ћемо бити наоружани свим знањима преко WWW-а али нећемо знати да их користимо. Као у причи о америчкој домаћици која није знала да се врати кући из самопослуге само зато што јој се покварио ГПС. Неколико наредних генерација ће добијати одговоре преко интернета, али интернет не даје праве одговоре већ вам изручује све, и ако нисте способни да анализирате, нећете ни знати шта је од тога тачно а шта није. Људска бића су пред великим проблемом, нарочито у најцивилизованијим земљама.

Ово су иначе мудре мисли Андреја Кончаловског, руског редитеља, а са којима можемо само да се сложимо. До информације је веома лако доћи или макар, у већини случајева, али…

Како знати да је информација права? Очигледно је неопходно изградити критичко мишљење. Са тим у вези, пронашли смо сајт који нуди апликације на разне теме, али им је заједничко управо – развијање критичког мишљења.

http://www.weareteachers.com/educational-app-reviews/itemlist/category/96-critical-thinking-apps

Наравно, није довољно само изградити критичко мишљење ради селектовања које су информације добре, а које не, већ и ради тога које су информације важне, а које нису (да се не лажемо и нама некада то није најјасније, па изгледа потребно да ђаци науче све што се може научити). Међутим, у доба када информација има заиста много, ова вештина постаје све практичнија. И напокон, не мање важно, потребно је знати и како применити све те информације, а како би оне постале сврсисходне. О томе говори текст који смо припремили за крај.

http://planb.tportal.hr/teme/97331/Profesor-buducnosti.html

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: