Сајт за наставнике биологије

Школски без муке


cloud_computing_concept_1Интернет пружа мноштво ресурса за наставнике, чак толико да је немогуће пропратити их све. Ми смо одабрали неке занимљиве лекције, ресурсе значајне за професионално усавршавање и корисне линкове које нуди сајт „Едутопија“:

http://www.edutopia.org/stw-school-turnaround-resources-downloads

Невоља код ових сајтова је што су на енглеском језику. То значи да нам је познавање тог језика неопходно да бисмо могли те ресурсе и да искористимо. Додуше, постоје и „пречице“; Гугл преводилац и колеге које предају енглески језик. Ова друга опција је могућа и када радимо неки пројекат и често се дешава да наставници биологије и енглеског језика зато и сарађују. Да бисмо се колико-толико одужили драгим колегама, пронашли смо један сајт за њих (мада га могу прегледати и вероватно користити и сви други):

http://americanenglish.state.gov/

Што се Гугл преводиоца тиче, он је свакако брза опција, али није и добра, макар из два разлога. Први је тај што се не смемо уздати у исправну граматику, а о другом пише колегиница Марина Недељковић Поповић:

http://engleskiprevodilac.wordpress.com/2012/02/19/

Још један видео о нарушавању приватности (и опет је „кривац“ Гугл):

И следи текст о безбедности на интернету, који се мало разликује од других сличних по томе што је намењен баш онима који раде у школама:

http://dangerouslyirrelevant.org/2012/08/26-internet-safety-talking-points.html

cool-pictures-10100Чак 26 савета који нам могу бити важни приликом онлајн учења, а Унија синдиката просветних радника Србије позабавила се учењем које се довија у школама, али и статусом нас просветних радника и многим другим питањима и саставила резолуцију у понедељак 24. децембра, са захтевом Министарству просвете РС да у року од месец дана одговори на њу:

http://www.unijasprs.org.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=20454&Itemid=36

Ова унија је актуелна, макар према писању часописа „Курир“ и због тога што су челници тог синдиката најавили бојкот екстерној евалуацији:

http://www.kurir-info.rs/prosvetari-bojkotuju-kontrolore-po-skolama-clanak-578023

Очигледно јесте да ће разне институције, а пре свих Министарство просвете, свакако морати да нађу неко добро и за све прихватљиво решење како би се унапредило наше образовање, али ће и све друге институције морати да се потруде да образовани кадар и задрже у земљи. Према неким тврдњама, наша ситуација није завидна:

http://vukasinbvasic.wordpress.com/2012/12/25/

И када дођосмо и до мозгова (додуше „одливених“), таман да вас известимо да су научници пронашли нову врсту нервних ћелија у мозгу:

http://znanost.geek.hr/clanak/otkrivena-potpuno-nova-vrsta-zivcanih-stanica-mozga/

И још мало о истраживању мозга (где се конкретно која активност одвија):

http://medicalxpress.com/news/2012-12-reveals-brain-categorizes-thousands-actions.html

Можда ће нам ова истраживања помоћи и да објаснимо многе мистерије, попут оне шта је заиста интелигенција или још практичније, како помоћи детету са поремећајем у понашању. За крај, потресна прича баш о таквом једном детету:

http://doznajemo.com/2012/12/22/httpdoznajemo-comp40531/

Коментари на: "Школски без муке" (4)

  1. Upravo sam planirala ovih dana da se iščlanim iz sindikata, jer ništa ne preduzimaju po pitanju svih ovih zakona, koji su zadnjih godina doneseni, a koji naš poziv počinju da čine neizdrživim. Bojim se da, kao i bezbroj puta do sad, ništa neće postići. Ukoliko bude tako, ne vidim svrhu njegovog postojanja.

    • Хвала на коментару. И ја мислим да ће синдикати морати да се труде много више, ако мисле да задрже своје чланове, а ми ћемо се трудити да пратимо и извештавамо о најновијим збивањима.

  2. Ipak, jesu u pravu-evaluiraju se papiri, ne naš rad sam po sebi. “Ono što nije zabeleženo, kao da se nije ni dogodilo“, reče neko uključen u proces evaluacije. Pa mi sad da sedimo i da pišemo, pišemo, pišemo…a deca će verovatno sama sa sobom da uče. Na žalost, što reče Tatjana, iako su ovi iz sindikata u pravu, nekako sve samo na tome i ostaje.

    • Да, треба некако акцентовати сам рад са децом, па да то буде главни циљ евалуације. Питање је како то постићи. Тешко је да инспектори са пар посећених часова стекну реалну слику о наставнику, а опет како видети шта је све радио?

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: