Сајт за наставнике биологије


ds027Факултети Универзитета у Београду би да повећају школарине, што објашњавају тиме да стварног повећања на тај начин и нема. Ипак, последњу реч даје Влада:

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/fakulteti-traze-vece-skolarine-odluka-na-vladi/71868.phtml

Још једна вест са високошколских установа; започела је прича о континуираном стручном усавршавању универзитетских наставника:

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru%C5%A1tvo/1247510/Promene+u+na%C4%8Dinu+predavanja+na+fakultetima.html

Дакле, сви нивои школства имаће некакво перманентно стручно усавршавање, а што се нас наставника из нижег школства тиче, препоручујемо текст колегинице Жељке Лукић Радојичић:

Сматрам да ће започети систем стручног усавршавања и обавезног вођења портфолија, у оваквим условима, потрајати сигурно пар година, али само из страха да људи не остану без посла, а никако из реалне жеље да се ради на себи и свом стручном усавршавању. Све док држава не буде повећала буџет намењен образовању и док наше друштво не схвати да нема напретка државе ако је плата оних који образују мања од топлог оброка појединих родитеља, нема ни стварног рада на личном професионалном развоју.

Ово је тек један од добрих закључака које можете прочитати на следећем блогу:

http://kreativnacarolija.wordpress.com/2013/01/11/da-li-nam-treba-prosvetarska-komora/

Тамо ћете видети и коментаре других колега који ће вас сигурно дотаћи јер на прави начин описују ситуацију код нас.Колеге су решиле и да се организују и тако је настала ова страна:

http://www.peticije24.com/prosvetna_komora_srbije

и Фејсбук страна: http://www.facebook.com/groups/399966333422704/

Ми, нажалост, не можемо много да помогнемо, осим да подржимо колеге и наравно, наставимо да радимо на блогу како смо то чинили и до сада. Рецимо, што се поменутог портфолија тиче, препоручујемо текст наше колегинице Љиље Павловић:

http://uciteljicaljilja.wordpress.com/2013/01/16/

А можемо да препоручимо и „Portfoliogen“. Овај сајт нисмо користили, али нам изгледа прилично једноставно и прегледно. Уосталом, погледајте:

http://educationaltechnologyguy.blogspot.com/2012/06/portfoliogen-free-online-portfolio.html

734213_517863358245341_1214808296_n

Рецимо, ово би могла бити инфографика која објашњава како се истражује у науци.

Додуше, портфолио постаје актуелан тек наредне године и веома је могуће да ће до тада бити осмишљене много боље веб-алатке за то. Рецимо за прављење инфографика (што би било визуелна презентација знања и врло погодна као едукативни постер, на пример), има чак 18 бесплатних веб-алата (а можда их има и више). Следећа презентација говори о њима:

http://www.slideshare.net/elearningindustry/18-free-tools-to-create-infographics-for-your-learners

Но, пре него што примените било коју технологију зарад наставе, кажу аутори сајта „Edudemic“, требало би да знате пет ствари:

http://edudemic.com/2013/01/5-things-to-know-before-deploying-education-technology/

А које су то ствари које би требало да знате о стручном усавршавању, што је централна тема данас, имате на блогу наше колегинице Љиље. Препуштамо вас читању овог сјајног текста.

http://uciteljicaljilja.wordpress.com/2013/01/10/

Коментари на: "Још по која о стручном усавршавању" (4)

  1. Hvala.Pogledajte moju Facebook stranu gde sam postavila linkove nekih vaših tekstova, očigledno vlada veliko interesovanje za ovu temu.
    http://www.facebook.com/HajdeDaSeIgramo

    • Хвала Вам за то, а Фејсбук страна је одлична са много корисних информација и уопште текстова.

  2. Недавно сам положила Методичку праксу на Филолошком Факултету у Београду, и не надам се овом послу. Превелика је одговорност и мислим да нисам дорасла. А и Факултет као установа ме је дубоко разочарао као сањара, који је још детињаст, из средње школе прешао на Високе школе са великим очекивањима. О ценама да не говорим, пошто су већ нереалне за оно што добијамо и од знања и од стручности, и од стрпљења за нас (а требало би да смо будућност ове земље).

    • Јесте превелика одговорност, али да ли сте дорасли или не, тешко је проценити. Посебно када је у питању млада особа. Проблем је што се, као и у сваком занату, и у овом мајстор постаје са годинама. Тешко да је било који наставник исто радио када је почињао и када је већ стекао извесно искуство. Но, то ћете Ви свакако проценити и одлучити, јер Ви себе познајете најбоље. Одлуке су део живота, какве год биле. Много је већи проблем тај што се факултет није „показао“. Било би добро више слушати младе за које су те институције и намењене и што кажете, који јесу будућност наше земље.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: