Сајт за наставнике биологије

Обећани одговори


Јуче је наша колегиница Зорица Лазић (наставник биологије у ОШ „Филип Кљајић Кића“ у Београду) написала исцрпан и судећи према броју посета, занимљив извештај са стручне трибине – Законски оквир који регулише образовно-васпитни систем (Правилник о вредновању квалитета рада установа и Планирање стручног усавршавања) којој је присуствовала. На крају извештаја је навела нека питања која су на скупу постављена и која су интригантна, па су нас све занимали одговори. Захваљујући томе што је један од аутора блога, Методичар, довољно досадан и љубазности Зоричиној, ево и одговора на нека питања. 🙂

images

1. Зашто се плаћају семинари?

Одговор дао Зоран Костић: локалне самоуправе треба да омогуће плаћање семинара и директори треба да су у контакту са њима.

2. Ако је дошло до рационализације радних места, зашто неки директори не пријављују упражњена места?

Одговор дао Зоран Костић: постоји систем контрола преко школских управа.Треба пријавити директоре слободно преко инспекција и до сада је због оваквих случајева смењено око 50 директора. Нема разлога за страхове и могу се пријавити и анонимно.

3. Зашто нас директори плаше спољашњом евалуацијом?

Одговор дао Зоран Костић: директори не говоре истину и спољашњим вредновањем не губи се лиценца.

4. Зашто Министарство не обезбеди стручне саветнике, а не да ветеринари обилазе часове хемије?

Одговор дао Зоран Костић: просветни саветници треба да имају одговарајуће образовање, али  образовна струка није основни елемент и од 2003. су укинути предметни надзори. Ми треба једни другима да посећујемо часове. Ускоро излази конкурс за „спољне сараднике“ који ће држати и огледне часове и давати примере какав час треба да буде.

5. Колики треба да буде број ученика у одељењу и да ли се одобравају одељења са мањим бројем ђака?

Одговор је дала Гордана Цветковић, начелница школске управе: нису одобравана одељења са 3-4 детета са посебним потребама и то није дозвољено. У одељењу треба да буде само два детета са таквим потребама.

6. Ко контролише рад секретара школе?

Одговор дала Наташа Ћирић, виши саветник из сектора која се бави законима: контролише га директор; секретар може и не мора да зна баш све прописе, али његов рад утиче на квалитет рада установе.

green-smoke-white-abstract

Још једном се захваљујемо Зорици, а уместо неког нашег закључка, препоручујемо текст из онлајн издања Вечерњих новости „Тројка за школе“.

Коментари на: "Обећани одговори" (7)

  1. Što se pitanja, tačnije odgovora, pod 2. tiče, kome da prijavimo kad inspekcija ne radi svoj posao, a ni školska uprava, već sve znaju (prijavljeno) i ne reaguju, čak daju zeleno svetlo?

    • Треба се распитати, заиста нисам сигуран, тим пре што мислим да они јесу највећа инстанца којој можемо да се обратимо.

    • Potpuno se slazem sa komentarom za odgovor pod 2.Pisala sam licno. Do dan danas nisam dobila odgovor .

      • Зато су згодни ови скупови са представницима разних институција где можемо да добијемо одговоре, а и згодан је овај наш Биолошки блог да те одговоре проследи свима. 🙂

      • Bolje da predju sa reci na dela.Jer od odgovora nemam nista.To sam znala.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: