Сајт за наставнике биологије


a_027За почетак једна најава – изложба најбољих фотографија птица коју организује Фондација за заштиту птица грабљивица у Галерији Арт центра у Београду од 10. до 16. марта:

Фејсбук страна: Изложба IX конкурса Најбоља фотографија птица у 2012.

Још једну најаву смо дознали од колеге Владана Младеновића:

Обавештавамо Вас да ће се у РЦ Ниш у четвртак 14.03.2013. одржати стручни скуп на тему: Инфомационо-комуникационе технологије у настави. Учешће на скупу је бесплатно. Трибина је намењена свим запосленим у образовању. У прилогу је летак који садржи све информације о том скупу и пријавни лист:

Документација за трибину ИКТ у настави

Ми увек пратимо ове технологије, јер нам омогућавају да будемо у току, а и да дођемо до неких издања на бржи и ефикаснији начин, а при томе да не платимо. 🙂 Једно од њих (које ће вас свакако занимати) јесте публикација Уније синдиката просветних радника Србије која се бави свим оним погрешним у настави:

Унија синдиката просветних радника Србије: Ко и како вреднује образовање у Србији (пдф)

School tableОбимно издање, јер и грешака има много. Врло често нам се деси да хоћемо да делујемо из најбоље намере и испостави се да смо много погрешили. О томе говори изрека и уједно наслов следећег чланка:

BizBuzz: Пут до пакла поплочан је добрим намерама

Према новијим истраживањима, кратки прекиди када нешто радимо (рецимо, да бисмо утишали мобилни телефон) повећава грешке у нашем раду тако да их буде чак дупло више!

MedicalXpress: Study: Brief interruptions spawn errors

Једна од најчешћих грешки у настави је планирање наставне јединице „наопачке“; почевши од садржаја (па се накнадно и у складу са њима осмишљавају циљеви) наместо да циљеви које треба да постигнемо буду први. На следећем сајту можете да пронађете читаве табеле са циљевима намењеним практичном изучавању наука.

tes: APP board for science

Осим циљева, у осмишљавању часа нам помажу и стандарди. Увек се поставља питање сврхе и важности стандарда и следећи текст разјашњава та питања:

Edutopia: How Will Common Core Change What We Do?

Осим практичног рада (на часу), стандарди су нам донели и додатну администрацију. Пишемо их у годишњим и месечним плановима и у припремама. Међутим, према неким изворима, то је непотребно (да не кажемо погрешно):

Међутим, дошло је до великих „злоупотреба стандарда” па су наставници, сасвим погрешно, уписивали стандарде у оперативне планове и дневне припреме (а довољно би било да само приложе листу стандарда у годишњи план рада, нпр. у шести разред, и да само маркирају оне стандарде који ће им бити приоритетни исходи учења у том разреду, мада су сви иcходи предвиђени за крај читавог цикуса).

Остатак текста имате овде:

Просветни преглед: Округли сто о реформи школства на Зимском семинару за наставнике и професоре српског језика и књижевности

Очигледно грешимо чак и када мислимо да не грешимо, али ко ради тај и греши. 🙂 А да тај рад нимало није лак, може нам посведочити и следећи чланак који смо оставили за крај:

Сајбер учитељ: Ко каже да је посао учитеља лак

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: