Сајт за наставнике биологије


Настављамо са вестима са окружног такмичења, а при томе не искључујемо да ће бити и трећег дела. 🙂 Најпре, извештај жалбене комисије која је заседала данас у ОШ „Јован Дучић“:

Извештај комисије за жалбе

за градско такмичење ученика основних школа у Београду

која је заседала 15.4.2013.

Комисија у саставу: Весна Богдановић, Светлана Конта, Албина Холод, Драгана Јешић и Дејан Бошковић, разматрала је искључиво жалбе приспеле писаним путем. Пристигло је укупно четири жалбе, које је комисија размотрила, прегледала радове и установила да нема промена у броју бодова. Комисија је радила у складу са пропозицијама које је прописало СБД и уз консултовање кључева.

image002image002image002

Следе извештаји са такмичења из неколико градова:

Молимо колеге из свих округа да нам доставе резултате или линкове где се они налазе.

imagesghu

И напокон, тестови са овогодишњег такмичења:

Коментари на: "Окружно такмичење из биологије 2013, 2. део" (86)

  1. Teodora Jovic рече:

    Kako nema promene,kada su meni licno ponovo pregledali I imam 82 umesto 79 bodova!

    • Теодора, верујем да је то било по хитној интервенцији наставника током такмичења. У току мог дежурства, таквих исправки бодова није било.

      • Teodora Jovic рече:

        Hvala, tek juce mi je javljeno da mi je broj bodova promenjen ! Hvala Vam u svakom slucaju…

      • Нема на чему. Број бодова свакако мора да се повећа, ако је направљена грешка у прегледању.

  2. Miljan рече:

    Da li mozete nekako da mi javite kad spuste kriterijum, ako ga spuste…

  3. Da li osvojenih 73 boda donose treće mesto?

    • Да, то су бодови за треће место.

      • Jovana рече:

        Kada se dobijaju diplome

      • Јована, не знам, то зависи од школа које су биле домаћини окружног такмичења.

      • Molim Vas da mi odgovorite
        Dete mi je prošle godine osvojilo treće mesto na gradskom takmičenju iz biologije(bio je peti razred).Da li to znači da ove godine ima automatski prolaz na opštinsko?Ili,kako njegova nastavnica tvrdi,mora biti najbolji na školskom(u okviru takmičara iz svog odeljenja) jer može proći samo jedan učenik iz odeljenja
        Biljana

      • За разлику од неких других такмичења, на такмичењу из биологије прошлогодишњи победници немају директан пролаз на општинско, јер градиво из различитих година није очигледно повезано. Рецимо, у седмом се учи антропологија (људска анатомија и физиологија, хигијена и здравље), а у осмом екологија и заштита животне средине. То значи да успех у седмом не гарантује успех у осмом.

        Истина је и да пролази један ученик по одељењу и ако школа има пет одељења то значи пет ученика. Школа одлучује да ли морају да буду из различитих одељења или чак само из једног, али да су петоро најбољих.

  4. Da li tvrdite da nije bilo promena u odnosu na jucerasnju bodovnu listu?

    • Било је промена, јер су се поједине колеге пожалиле на сам дан такмичења, те је пронађено да има погрешно срачунатих бодова. Тај део промена припада јучерашњем дану, иако због техничких разлога су могле да се унесу данас.

      Оно што тврдим је да у одговору на писане жалбе које су данас пристигле није било промена у бодовима. То је констатовала комисија за жалбе.

  5. Poštovani kolega
    Da li da komuniciramo preko ovog sajta ili postoji neki drugi način.
    Bila sam u jednoj od komisija za pregledanje testova i zbog obima posla nisam uspela da pogledam test svog učenika Marka Unčanina-8 razred.
    Uradila sam to danas oko 13 h.U kancelariji direktora zatekla
    sam samo ženu sa biološkog fakulteta koja mi je dala test na uvid.Nakon toga primećeno je da BROJ BODOVA nije tačno izračunat.Učenik je imao 91 bod a treba da ima 92 boda.To je prijavljeno direktoru i rečeno mi je da će biti ispravljenoi da nema potrebe da bilo šta pišem.Sada na sajtu vidim da nije ispravljeno i da SU RAZMATRANE SAMO PISMENE ŽALBE .Da li to znači da moj prigovor nije uzet u obzir i o čemu se tu radi?

    • Не, Ваш приговор је узет у обзир и свакако је до измене бодова дошло. Жалбена комисија нема везе са тим, јер као што рекосте, били сте прегледач (без обзира који, јер су иначе прегледачи улазили у више разреда), увидели грешку и она је исправљена. То је интервенција наставника на лицу места, а да ли се десила јуче или данас, нема важности – важно је да је грешка исправљена. Нисам био присутан (јер је комисија заказана за три сата), али не видим неправилност. Грешака је било приликом прегледања, наставници су проверавали једни друге и исправљали. То се просто тако ради.

      Жалбена комисија је прегледала искључиво писане жалбе и ни по једној није било основа за промену бодова.

      Све измене које су уследиле услед интервенција прегледача, ако их има, биће унете у списак и коначни списак ће бити послат факултету.

  6. Kako je moguce da u Juznobackom okrugu (Novi Sad) period zalbi je samo SAT VREMENA nakon pregledanja. Bila sam dezurna na testu i receno mi je da ljudi koji nisu iz grada, posle dezurstva slobodno idu kuci.
    Ja sam danas *(15.4.2013.) pre podne u 10h htela da pogledam testove mojih ucenika koji su imali 88 i 89 bodova i receno mi je da sam zakasnila da to i ako ima promena u borovina nemoze da promeni njihov plasman i da dodjem bilo koji drugi dan!

    • Тако су се Новосађани договорили да ће радити и ми ту не можемо ништа. Извесна аутономија у организацији је остављена свакој школи домаћину понаособ, односно градском активу, а најважније је да пропозиције нису прекршене. Највише што можете је да тражите да се и ти тестови пошаљу на ревизију на факултет, осим ако се не спусти критеријум, те ће свакако на ревизију ићи.

      • Dragana рече:

        Hvala na brzom odgovoru.Sto se tice revizije na bioloskom fakultetu, mozemo se obratiti direktoru skole / domacinu da oni ptoslede na fakultet testove? Jos jednom hvala

      • Не морате, они би то већ требало да знају. За Београд знам да сигурно знају.

  7. Ni meni sad ništa nije jasno. Danas sam dolazio da uložim žalbu na bodove i u mome prisustvu je mojoj ćerki popravljen rezultat koji je greškom loše izračunat tako da je nastavnica, koja je član komisije, prepravila bodove sa 95 na 96 i stavila svoj paraf na tu izmenu jer smo se zajedno uverili da je u poslednjem zadatku na testu upisano 9 umesto 10 bodova. I sada kažete da nema izmena u broju bodova. Da li se to možda ne odnosi na žalbe koje smo lično podneli, već samo na one pisane? Ako je tako, treba to da naglasite jer je bilo ispravki bodova na usmene žalbe.

    • Ево ја ћу да ископирам прву реченицу:

      Комисија у саставу: Весна Богдановић, Светлана Конта, Албина Холод, Драгана Јешић и Дејан Бошковић, разматрала је искључиво жалбе приспеле писаним путем.

      Не знам како бисмо могли више од овога да истакнемо.

  8. moja deca imaju 85 i 90 poena, ali avaj mi smo zapado-backi okrug, uopste ne znam da li je neko i imao vise od njih..

    • Ако нам колеге из тог дела Србије пошаљу резултате, ми ћемо свакако да их објавимо.

  9. Da li i dalje postoji opcija za smanjenje kriterijuma, sa obzirom da je danas 16.4.? 😉

  10. Da li je promenjena bodovna granica u odnosu na prošlu godinu? Moja ćerka je prošle godine u 5. r. imala 86 bodova i bila je treće mesto (takođe gradsko takmičenje). Sada sa istim brojem bodova bi trebalo da je (ako se ne varam) 2. mesto. Izvinjavam se, ako je bilo govora o tome, nisam primetila. Hvala, pozdrav!

    • Нема проблема. Јесте, на градском активу смо предложили нов систем сортирања, а у корист ђака и то је усвојено.

  11. После завршеног међуокружног такмичења тим који је гледао радове седмака није уочио пропуст у решењима код 6. питања. Са том исправком ученица би имала 91 поен. Као наставник ја сам написала приговор али ништа није промењено. Да ли ће грешка у решењу бити званично објављена или не? Унапред хвала!

    • До сада никада није објављивано званично, већ смо од прошле године увели да објављујемо овако на блогу. Једино где би евентуално могло да буде објављено јесте на сајту београдског Биолошког факултета, што искрено, до сада није била пракса. Уколико дође до смањења критеријума, а верујем да хоће, тестови ће свакако проћи ревизију и на факултету, а ми ћемо известити факултет путем мејла да је то питање спорно, односно да није вредновано једнако у појединим окрузима.

  12. Imam 82 boda,osmi sam razred,postojiimogucnost da se plasiram na? republicko takmicenje

    • Искуствено могу да кажем да је претходних година проширивање броја учесника обухватало оне који су остварили 85 и више бодова. Можда ће ове године бити другачије, али не бих смео да тврдим.

  13. Olivera рече:

    Htela bih da znam kako je moguce da se okavi konacna rang lista za Beograd a da ucenici sa spiska koji su polagali u Desetoj gimnaziji i na primer imaju 93 boda nisu na njoj?

  14. Ne mogu da poverujem da 6.pitanje za sedmi “nije vrednovano jednako u pojedinim okruzima’. Pa ko može da udiše i pri tom peva?!

    • Зато мислим да треба да више разговарамо и размењујемо питања, искуства и савете, идеје. Чак и у једном граду (Београду) та сарадња међу колегама функционише јако слабо. Када схватимо да смо једни другима најбољи сарадници, запањићемо се колико рад може да буде квалитетнији, а грешака мање.

  15. Moje dete je osvojolo 79 poena.Sedmi je razred, test je radjen u Nisu,OS Radoje Domanovic.Predala sam molbu komisiji sa naznakom da se uradi revizija testa.Nastavnica koja je bila zaduzena za 7.razred je odmah uocila jednu gresku,koja nosi jedan poen.Ja sam uocila jos jednu u zadatku koji je nosio 2 poena.Naime,odgovor je trebao da bude -A,E-, a upisano je samo jedno slovo.Da li je postojala mogucnost da se i u ovom zadatku prizna jedan poen.Takodje moram da napomenem da nisam ni proverila da li su poeni tacno sabrani. I jos nesto,dok sam pregledala test,dosla ja jos jedna gospodja kod koje je pronadjena greska ali tako da joj je dete dobilo poen vise za netacno upisan odgovor.Nastavnica koja ja pregledala test,ista koja je pregledala i test mog deteta je rekla da to nece da dira,i prakticno poklonila taj jedan nezasluzeni poen.
    Kada su konacno jutros izasli konacni rezultati,moje dete i dalje ima 79 poena.Cak ni taj jedan poen koji greskom nije priznat nije dodat,tako da smo ostali na istom. Da li postoji sada neka mogucnost revizije obzirom da sam procitala da je u kljucu bilo neke greske.
    Unapred hvala.

    • Да, постоји. Жалбена комисија заводи писане жалбе, као и решења на њих и то би требало да постоји у архиви школе домаћина. Најбоље је да се обратите управо домаћинима за помоћ. Што се тиче питања, односно одговора који сте Ви уочили, претпостављам да се ради о уписивању бројева у празна поља, заграде или табелу. У сваком од тих случајева, рачунају се делимично тачни одговори са по бод (ако се тачно уписано укупно вреднује са два), тако да има услова да се призна. Ипак не могу да тврдим засигурно јер нисам видео тест.

  16. Da li ce biti snizen kriterijum za sedmi razred? 🙂

  17. Bubamara рече:

    Puno vam hvala za rang liste! 🙂

  18. Jecka :) рече:

    Za koliko bi otprilike bio spusten kriterijum za sedmi razred, ako bude? 🙂

    • Искуствено, некако је уобичајно да се спусти до 85, али пошто би тиме број седмака био приличан, некако очекујем да ће бити ту негде око 87, 88. Тешко је рећи шта ће одлучити, тим пре што не знам колики су капацитети Биолошког факултета.

  19. Makica рече:

    Da li se može očekivati da do kraja nedelje dobijemo informaciju o tome da li će, i za koliko spuštati prag prolaznosti? 🙂

    • Не знам. Ја се искрено надам да ће то питање бити решено чим пре, како би и ђаци и наставници знали да ли да се припремају или не.

  20. Žašto se ponovo pregledaju testovi samo onih učenika kojima su nastavnici napisali žalbu, a ne i ostalima. Šta ako su nekome zakinuli bodove, a niko se nije potrudio da se žali?

    • Abakabira рече:

      Do koje lekcije se ide na republičkom takmičenju?

      • Седмаци треба да уче закључно са системом органа за размножавање, а осмаци закључно са одрживим развојем.

  21. Jemenomarika рече:

    Kada će se održati republičko takmičenje i kako da znamo treba li da učimo dalje, ako još uvek nisu objavili koji učenici prolaze. Ja imam 85 bodova (ali trebalo bi 86 jer je bilo one greške u ključu) i pitam se do koje lekcije bi trebalo da se uči za republičko takmičenje. Hoćete li svima ispraviti testove posle one greške u ključu?
    Blog vam je sjajan! 😀

    • Zašto se ponovo pregledaju testovi samo onih učenika kojima su nastavnici napisali žalbe, a ne i ostalima kojima su možda zakinuli bodove, a niko se nije potrudio da se žali? Kada će se održati republičko takmičenje i kako da znamo treba li da učimo dalje, ako još nisu objavili koji učenici prolaze? Hoćete li svima ispraviti testove posle one greške u ključu? 😀

    • Колико знам, Ена, жалбени период је прошао и више неће бити исправки, осим поменуте ревизије на факултету. Када ће бити одлучено да ли ће се спустити критеријум, не знам, али знам да је према календару републичко заказано за 19. мај. И хвала. 🙂

    • Зато што је немогуће да жалбена комисија од четворо чланова прегледа поново око 1200 тестова, које је, дан пре тога, прегледало неколико десетина наставника. Практичније је да ђаци провере шта су урадили након теста (према кључу истакнутом на вратима школе), поразговарају са својим наставницима и ако наставници процене да има основа за жалбу, реагују.

    • nikolinajevric@gmail.com рече:

      da

  22. […] преузети са БиоБлог-а где можете прочитати и више информација о […]

  23. Nata :-D рече:

    Kada ce stici obavestenja o sniženju kriterijima? Da znamo da li da se spremamo.

  24. Hvala Vam puno na iscrpnom odgovoru!
    Biljana

  25. Nikolaj Velimirovic,dobric рече:

    Jel postoji republicko takmicenje iz biologije za V razred?

  26. nikolinajevric@gmail.com рече:

    tuzna_sam-jer_nema-za-5.

  27. Učesnica sam prošlogodisnjeg republičkog takmičenja. Ove godine sam bila prva na opstinskom (VIII), plasirala se na regionalno i po nezvanicnim rezultatima nisam se plasirala na republičko. Moja nastavnica biologije i ja smatramo da su mi nepravedno oduzeti poeni na 15.,17.,i 18. zadatku. Objašnjenje je bilo da se moramo držati ključa, a moje rešenje niko nije pogledao jer nije bilo po ključu a mislim da je i moje resenje moguce jer su pitanja bila jako dvosmislena. S obzirom da zvanični rezultati nisu još uvek izašli na sajtu škole(nišavski okrug) da li jos uvek postoji mogućnost žalbe, i koja je sledeća procedura? Da li se možemo žaliti republičkoj komisiji? Hvala unapred.

    • Даље све зависи од наставника у том округу, мада по неком мом виђењу, тешко да ће могућности жалбе бити након овог мини распуста, просто зато што ће много времена проћи од такмичења. Ипак, треба проверити, а процедура, гледано према важећем Правилнику, била би да су се жалбе поднеле одмах исти дан када је било и такмичење. Свака накнадна реакција добра је воља колега из појединих округа.

      Републичка комисија се успоставља и ради само за потребе републичког нивоа такмичења, не и за окружно.

  28. inače govorim o takmičenju 2014.godine

  29. Ako nista ne uspemo da uradimo zelela bih da se makar uverim u tacnost mojih odgovora. Ovako problem je asocijacija-resenje je bilo ugalj, nafta, zagadjenje i energija i za konacno resenje sam napisala termoelektrana a oni fosilna goriva. Nije mi jasno zasto moj odgovor nije tacan jer svakoga asocira na nesto drugo jer su pitanja jako dvosmislena ali i jedno i drugo jeste tacno. Zatim za cupanje korova sam napisala da je to agrarna a oni kazu bioloska( zar bioloska nije kada unesemo prirodne neprijatelje u ekosistem koji bio smanjili brojnost divljih biljaka ili zivotinja?) zatim 15.zadatak moje resenje je V A B G D. Zar to nije ispravno? zato sto pre nego sto vidimo da je neka vrsta ugrozena moramo da vidimo njeno prirodno staniste i da pratimo njenu brojnost a zatim da vidimo zasto je ona ugrozena, nakon toga je sakupljamo odnosimo u botanicku bastu ili zoloski vrt, povecamo joj brojnost i kao krajnji cilj vrsimo reintrodukciju. Interesuje me pitanje : potrosaci i razlagaci pripadaju istoj grupi-heterotrofnim organizmima-mislim da to nije tacno zato sto razlagaci imaju potpuno drugaciju ulogu i nacin ishrane, razlagaci pripadaju saprofitima. I na kraju napisala sam da upotreba herbicida kao krajni cilj dovodi do erozije zemljista, mislim da je i to tacno?Hvala jos jednom.

    • Исидора, коначно решење асоцијације би заиста могло бити било шта, чак и индустрија, домаћинство, човек – било ко или било шта ко користи фосилна горива, али мени се чини да су такви одговори, попут твог, сувише специфични и сувише посредни. Фосилна горива су најдиректнија могућа асоцијација и ту смо, макар у Београду, имали најмањи број погрешних одговора. Моје мишљење је да асоцијација није била баш тешка и не бих баш могао да тврдим да је била двосмислена. Чак, да је одговор био као тввој, онда бих већ могао да тврдим да јесте била двосмислена из разлога које сам навео.

      Чупање корова је очигледно погрешно у кључу и то су наставници могли да уоче приликом прегледања и требало је да уоче – баш из оваквих разлога тестове прегледају наставници биологије. Да се слепо држимо кључа, не би било важно које смо струке – и историчари могу да виде где се које слово уписује у тесту.

      У задатку ти је већ написано да врста јесте угрожена; не разумем зашто би поступак понављала два пута. Такође, није довољно да ти јединке вратиш у природно станиште, иако то јесте крајљи циљ. Ти мораш да провериш да ли су се оне примиле у том станишту, баш због тога што их ту очекују неки за њих нови услови које у затвореним условима нису имале (рецимо, предатори или дивљи представници врсте). Ти ниси одрадила посао ако их то нешто (неочекивано) у том природном станишту све побије.

      Напокон, не треба мешати тип исхране (аутотрофан и хетеротрофан) са улогом у ланцу исхране, мада имају везе. Ти знаш да ти сви хетеротрофи не заузимају исти полажај у том ланцу; неки су биљоједи, други месоједи (потрошачи првог, другог, трећег реда), а неки су сапрофити (сапрофити, разлагачи и декомпозитори су једно те исто, то су синоними). На ово питање сам већ више пута одговорио.

      Надам се да сам помогао.

  30. i plus fitoplanktoni koji su na povrsini zbog SVETLOSTI a ne zbog ishrane

    • У питању није био поменут само фито- већ и зоо-планктон. Зоопланктон не мора да буде на површини због светлости, јер му нија потребна. Он је ту због фитопланктона којим се храни.

  31. Ako je greska u kljucu za korov zasto mi to nisu priznali a isla sam da se zalim odmah nakon takmicenja?

    • Ја заиста не знам зашто нису. Према Правилнику, било је потребно да им даш писмену жалбу, а они треба на то да дају објашњење. Ја не знам шта у том објашњењу пише.

  32. Hvala Vam puno, zaista ste pomogli 🙂

  33. Kada i na osnovu cega se spusta kriterijum na opstinskom takmičenju? Moje dete ima 84 poena a od 85 se prolazi dalje…. Osmi je razred

    • Уколико буде премало ђака за наредни ниво такмичења. Да ли ће тако бити и овај пут, не знам, али ће свакако организатори одлучити.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: