Сајт за наставнике биологије


test-anxietyЗавршено је такмичење из биологије за ову годину и добили смо нове победнике у седмом и осмом разреду, те им честитамо, као и свим учесницима.

Сајт Биолошког факултета Универзитета у Београду: Резултати републичког такмичења из биологије за основне школе

Коментаре тестовима и самој организацији такмичења оставићемо вама, а оно што ми можемо да приметимо јесте да су такмичења из свих предмета праћена извесним проблемима. О томе сведочи и текст објављен на b92 пријатељице Кристине, како је већ најављена ауторка текста:

b92: Помози ми да ти помогнем

Јасно, с обзиром да се ради о најпопуларнијој теми, такмичењима, текст је доживео и наставак:

b92: „End of pipe solution“ – образовање у Србији

Према ауторки текста, образовање се мање-више и своди на такмичење, што можда и није тако лишено логике. Питање је само где ће нас та логика одвести. Према писању часописа „Данас“ – у дискриминацију:

Данас: Различито вредновани исти резултати

Да све није тако црно, сведочи и чланак посвећен овогодишњем победнику на такмичењу из историје:

Зрењанин онлајн: Најбољи и без струје у кући!

10048849-classroom-with-two-kids-students-cheating-on-test-exam-at-school

Тест који је остао на маргини, а далеко је веће важности, ако ни због чега другог, а оно зато што је обавезан за сву децу, а не само за неколицину одабраних и зато што им од њега директно зависи упис у средње школе, завршни је тест за осмаке. Ове године смо већ одрадили оба пробна за тај узраст и један (биолозима важнији) за седмаке. Најпре, ево реакција како је прошао онај за српски језик:

Блиц – Проба мале матуре: Из српског језика ђаци нису знали половину одговора

А ако вас занима како је прошао композитни тест, можете прочитати неке коментаре колега на тему коју је покренуо колега Жељко Станимировић. Главна замерка је да тестови у свим школама нису рађени у исто време, па је било нежељених „консултација“:

Фејсбук страна: Просветни радници на ФБ

Уколико ви имате неку сугестију коју бисте поделили са Заводом, имате времена до 1. јуна:

Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања: Анкета за пробни и композитни тест 2013. године

Ево и тестова, како бисте знали шта конкретно да критикујете:

Из биологије, први задатак (из два дела) је намењен за први ниво постигнућа, стандард БИ 1.2.2. (зна да је ћелија најмања јединица грађе свих вишећелијских организама у чијим одељцима се одвијају разноврсни процеси, и зна основне карактеристике грађе тих ћелија). Други и трећи задатак мери други ниво постигнућа. Други је рађен према стандарду БИ 2.5.1. (познаје основне механизме деловања превентивних мера у очувању здравља), а трећи према БИ 2.3.2. (разуме механизам настанка зигота). Четврти задатак мери постигнућа на највишем нивоу. Стандрад је БИ 3.2.1. (зна карактеристике и основне функције унутрашње грађе биљака, животиња и човека).

testtesttest

Нажалост, још увек на интернету нема сајтова који ће помоћи  ђацима да савладају што је могуће више нивоа из биологије, али зато их има неколико за српски језик и математику:

Poslovni inkubator Zrenjanin: Matura live!

Баш занимљиво што сајт који помаже ђацима да ураде тест из српског језика има енглеску реч у називу, а када смо већ код енглеског, ево и иноземног чланка о томе какву улогу има игра у успешном решавању стандардизованог теста:

Edutopia: The Importance of Play in Preparing for Standardized Testing

Да се не заигравамо превише, већ да завршимо подсећањем на још једно тестирање, које нас изгледа ускоро наново очекује:

Блог – Испеци па реци деци: Национално тестирање ученика четвртог разреда основне школе

537050_10152646372780651_1819210099_n

Коментари на: "Републичко такмичење 2013. и матура приде" (6)

  1. Tamara рече:

    Kao profesor mogu da kazem da sam razocarana sa pitanjima. Sva pitanja su iz 7. razreda a poslednje pitanje sta predstavlja svrab kože ne pise u Logosovim udzbenicima iako su akreditovani. Ne moze se proveriti znanje deteta sa 4 pitanja.

    • Сигурно је да ћемо имати бољи увид следеће године, када питања буде више. Хвала Вам на коментару.

  2. Hocete li objaviti testove za osnovnu skolu sa republickog tamicenja?

  3. Dragana рече:

    Moj najjači utisak je veoma loša organizacija takmičenja. Zar najbolji đaci nisu zaslužili ni vodu ( na hemiji služena rashlađena pa čak i sokovi), ni mesto za sedenje (čekali rezultate satimaaaaaaaaaa na stepeništu u holu), ni obilazak možda Botaničke bašte, ili im ponovo pokazujemo da se vrednosti u našoj zemlji ne cene. Za nastavnike nema veze, mi smo već odavno tamo na volonterskoj bazi. Još mi se jedno pitanje vrzma po glavi, ako testove zaista pravi fakultet kako to da uvek i na svim nivoima takmičenja ima grešaka, i da su često ne precizni?
    A imam i jedan predlog koji podržava većina kolega sa kojima sam juče razgovarala, a to je da se i Republičko boduje kao i prethodni nivoi samo oštrije ( npr. 100, 99, 98, prvo mesto, 97, 96, 95, drugo i 94, 93, 92 treće) jer deca koja su imala po 95 i više nemaju nikakav plasman a složićete se to je izvanredan uspeh.
    Nadam se da će se o ovome bar razisliliti.
    pozdrav od aktiva biologa lazarevca

    • Хвала на коментару, а ми смо добили информацију да наставници немају утицај на републички ниво такмичења. То такмичење дефинишу Министарство просвете и СБД и колико је нама познато, неће се мењати. Тим пре што прва три места у осмом разреду добијају бодове за средњу школу.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: