Тестирање малих матураната је у недељи иза нас, али прашина се још увек слегла није:
- Радио телевизија Војводине: Обрадовић: Мала матура политизована, позив на бојкот сраман
- Блиц: Обрадовић: Ниједно дете неће бити оштећено
А кривац за распродају тестова из математике, а можда и српског језика, релативно брзо је откривен:
- Блиц: Дачић: Решен случај крађе тестова, ухапшен радник штампарије „Службеног гласника“
- Телеграф: Радница тестове изнела у грудњаку
Да ли је то епилог приче, остаје да се види, а иноземни колега хемичар се присетио своје прве године рада, када је направио своје сопствено тестирање и забезекнуо се лошим резултатима. Према његовим речима, чинило му се да предаје исправно, придржавајући се стандарда. Поражавајући резултати навели су га да размишља да ли је то заиста тако, те је дошао до, тврди он, спасоносног решења. Каквог? Па, ако вас занима, погледајте чланак:
Blogging About The Web 2.0 Connected Classroom: Why Formative Assessments Matter
То је што се тиче тестирања ђака, а што се тиче тестирања наставника, па иноземци су још крајем прошле године увели, према наводима са следећег сајта, веома тежак тест за будуће наставнике који је комбинација испитивања познавања контекста који се предаје и разумевања утицаја емоционалних и социјалних фактора на учење:
Education week teachers: Testing for Teachers: Moving Towards Rigorous Assessment
Уколико одлуче да тестирају и колико наставник добро види (рецимо ради проналажења купљених тестова преточених у пушкице), изгледа да ће морати да усаврше методу, јер је људско око компликованије чак и од оног модела кога уче наши основци. 🙂
Независне новине – Шок за анатомију: Откривен нови дио људског тијела
На следећем сајту који је само за ваше (наставничке) очи, можете да одгледате чак девет филмова о љубазности, емпатији и повезаности:
Edutopia: Five-Minute Film Festival: Nine Videos on Kindness, Empathy, and Connection
Имамо и ми филм за вас, али са другачијом тематиком:
Овај снимак ће вам приказати занимљива размишљања наших људи који имају шта да кажу на тему информационо-комуникационих технологија, а иноземни стручњаци који раде на TED предавањима, свесни чињенице да брз темпо живота не дозвољава свима да одгледају њихова (подужа) предавања, направили су (аутор следећег текста каже) сјајне постере који говоре много:
Educational technology and mobile learning: 4 awesome comics from TED 2013

Ево га и један постер који смо пронашли и Методичар није одгонетнуо зашто је мушкарац на десној, а жена на левој страни. 🙂
Када смо већ код цртежа, наша колегиница Дејана је дошла на идеју да искористи познате анимиране ликове како би мотивисала ђаке на рад. За старије ђаке вероватно Мики и Паја не би били довољни, али треба размотрити идеју да се ђацима приближе неки делови градива уз помоћ њима омиљених јунака:
Блог – Дејана Ковачевић: Вежбање са Дизнијевим јунацима
Ради мотивације за учење појмова и процеса из области физике, могу да се искористе и паткице, чак и оне које нису јунаци из цртаћа:
Познате или не, тек патке су допринеле да деца уче на забаван начин. На то упућује и следећи чланак:
Блог – Разредна настава: Учимо кроз игру
А за вреле, беспослене дане, Луди научник предлаже неке лепе едукативне игре:
Блог – Луди научник: Истовар игрица 4
Игрице не морају искључиво да буду компјутерске. Сигурно не постоји дете, као ни одрасла особа која, кад је била дете, није правила балоне од сапунице. Па зашто да то не урадимо – научно:
TES connect: Hydrogen Bubbles – Exploding Bubbles
А ево како мехуре од сапунице објашњавају математичари:
Nature world news: Bubbles Deconstructed: New Study Explains The Mathematics Behind Foam
Дакле, и математичари умеју да се играју, али је јасно да и ми биолози коња за трку, тј. забаву имамо. Заправо није баш коњ у питању и помало је гадно, али је сајт свеједно назван – забавним:
The best fun site 2: Parasite comes out of praying mantis
Свакако ће некоме то бити забавно, а у следећем чланку са видео снимком, имамо и забавно и медено:
Животиње.РС: Маца која једноставно не уме да пије воду
И за крај, медена презентација:
Оставите одговор