Сајт за наставнике биологије


Неки људи воле да им у канцеларији у којој раде буде лепо, чак толико да претерују:

Блог – Откачена планета: Топ 10. иновативних канцеларија (8.7.2013)

969411_563344523728695_1651972571_n

Како је кренуло, наш посао се све више претвара у канцеларијски, а с обзиром на све обимнију документацију (од које макар половина нема никаквог оправдања за своје постојање). То, нажалост, не значи и да нам је посао лакши. Напротив, а нови Закон о основама система образовања предвиђа и неке „отежице“ и у учионици. Једна од њих је оцењивање које ће се разликовати у односу на претходне године. Нећемо да вас упућујемо на тај део закона, јер смо уверени да ћете га лако наћи и сами, већ је главна ауторка нашег блога и председница градског Актива наставника биологије, Марина Дрндарски, направила за вас нешто веома корисно:

Информатор – шта све улази у оцену из предмета биологије (пдф, 2.9.2013)

Верујемо да ће ово обрадовати биологе, али смо сигурни да може да послужи и другим струкама. Ето, ми смо вам помогли да формирате оцене, а следећи блог нам помаже да научимо како да их правилно пишемо. Сада ћете ви помислити да пишемо бесмислице, јер сваки наставник зна како правилно да упише оцену, али изненадићете се:

Блог – Граматика онлајн: Врлодобар (25.6.2013)

И када већ зборимо о правопису и уз то о оценама, препоручујемо и следећи текст:

Блог – Како Јеца каже: Чему служе писмени задаци (4.3.2013)

Писмени задатак који од ове године постаје важан и за нас наставнике биологије, свакако је мала матура. Као што сви већ знате, (сада већ) јуче је заседао Национални просветни савет и вест је да је одобрио полагање тзв. композитног теста.

b92: На малој матури пет предмета (3.9.2013)

exНовинари повремено показују незнање из многих школских предмета (што је можда и разлог зашто често и радо пишу против наставника), те овај пут и из математике, јер није пет, већ укупно седам предмета (немојмо заборавити и српски језик и математику), што значајно компликује припреме. Од ове године и ми биолози ћемо бити у обавези да организујемо припремну наставу, али ће то тек бити „математика“, што због термина које у току недеља које следе треба обезбедити за све предмете, што због тога што имамо неједнак број одељења осмих разреда. Зашто то кажемо? Проверили смо са колегама који предају српски језик и математику и они су практиковали да одржавају по десет часова припреме (неретко и више) за свако одељење. Међутим, наставници оба ова профила ретко имају више од пар одељења овог разреда и ту неких већих проблема нема. Уосталом, због недељног броја часова, укупан број одељења једног математичара је четири или пет. glavenaklupi Ми имамо дупло више одељења и јако лако може да се задеси да имамо и пет одељења осмака. Може да се деси да имамо само два или чак ниједно. Када нас дуже са четрдесеточасовном радном недељом, те одређеним бројем часова додатне, допунске, секција и припреме, обично наставници са пуном нормом имају исти број таквих часова, без обзира да ли предају осмацима или петацима. Да ли ће наставник који има пет одељења осмака радити (на пример) по два иста часа у сваком од њих, а онај ко има два одељења радити по пет часова? 734744_434444253295742_2023805479_nОвај први ће поновити ћелију (први час) и биљне органе (други) и ту ће завршити, а други наставник и то и систематику биљака (трећи), гљиве (четврти) и протисте (пети). Или ће оба радити по пет, само што ће први имати фонд од 25 часова припреме, а други 10? Или ће се припрема поделити на равне части, па ће неки наставници држати припрему у одељењима у којима никада предавали нису?  Организација је тек почетак проблема, јер нас чека и припрема те наставе и реализација, а немојте заборавити да све то радимо први пут. Ми једино можемо да обећамо да ћемо се трудити да помогнемо максимално, а вас позивамо да пратите наш блог, ако то још увек није случај. Имамо једни друге и то даје наду да ћемо се ипак снаћи, а наду буди то што је нови министар најавио да ће припреме бити детаљне и да ће почети одмах:

Блиц: Јовановић: Од данас припреме за следећу малу матуру (3.9.2013)

Биће ту доста посла, али верујемо да ћемо га одрадити ваљано и да ће резултати ђака бити другачији у односу на до сада, макар како га виде интервјуисани у следећем чланку:

РТС: Много вуковаца, мало знања? (12.7.2013)

И опет су се оцене појавиле као проблем, овај пут јер је оцењивање по школама нереално. Ми само можемо да приметимо да за прошлогодишњу генерацију осмака наставници који су оцењивали реално нису баш били срећна опција, с обзиром да се њихова оцена једино и вредновала за упис у средњу школу. Строги наставници су желели да припреме ђаке за матурски испит, који се, ето, није ни десио. Ђаци који су у оцењивању прецењени (да тако кажемо), ућарили су. И сада будите паметни шта да радите. Поделите ваше мисли са нама о овој (очигледно) неисцрпној теми.

Advertisements

Коментари на: "Велике оцене и мала матура" (6)

  1. Lepo se Marina potrudila, ali ja ovde imam ispred sebe taj Pravilnik o ocenjivanju učenika u osnovnom obrazovanju i vaspitanju, i deo o brojčanim ocenama (član 9) je nešto sasvim drugo (ono što je Marina napisala je po prethodnom pravilniku) i bazira se na nekakvim procentima standarda:
    -5: standardi osnovnog i srednjeg nivoa u potpunosti, većina zahteva sa naprednog nivoa;
    -4:standardi osnovnog i srednjeg nivoa u potpunosti, deo zahteva sa naprednog nivoa;
    -3: osnovni deo i veći deo srednjeg nivoa
    -2: veći deo osnovnog nivoa
    -1: ni uz pomoć nastavnika ne ispunjava osnovni nivo.
    Tako da ja to doživljavam da nastavnici treba da imaju tabelu standarda/zahteva i štikliraju podatak (plus-minus) svaki put kad se od učenika ti standardi traže.

    • Марина то сигурно није тако осмислила, али процена стандарда је свакако веома важан аспект оцењивања. И овај информатор јесте усклађен са новим Правилником.

  2. Pozdrav! I odmah zahvalnost što pišete o ovim temama i zahvalnost Marini što se trudi, pa time, ako i ne iskoristimo dokument baš onako kako ga je napisala, bar daje smernice za razmišljanje.
    Član 32 novog, najnovijeg Zakona o OBV (a taman kad mu se prilagodimo, promeniće se…), kaže da je škola dužna da organizuje pripremnu nastavu za 8.razred deset dana pre polaganja sa najmanje dva časa dnevno. To znači 20 časova. Kod nas u školi matematika i srpski su se održavali baš tako-po 20 časova. Ako nastavimo taj trend, pa priključimo još 5 predmeta sa istom dinamikom to je 7 predmeta sa po 20 časova. E tu ja ne brinem za sebe, već za učenike. To je 140 časova pripreme! Da li je to fizički izvodljivo? U proseku, to je 14 časova dnevno. E sad reći će neko da ne mora sve u isto vreme, da ne mora sve po 2 časa i po 10 dana itd. Pa opet možemo da nađemo rupe u zakonu i kažemo “pa dobro, mi ćemo sve pripreme, za svih 7 predmeta održati u 20 časova“.
    Nije poenta ovog mog pisanja da se mi sad raspravljamo o brojkama-poenta je da, kao i obično, zakoni budu napisani naprečas i bez razmišljanja o tome šta tu stvarno piše. Kao prošle godine u vezi sa zaključivanjem ocena.

    • Милена, потпуно сте у праву. Чини се да ће нама бити остављено да се организујемо тако да направимо најбољу варијанту за наше ђаке. Надамо се да ће колеге дати неке добре предлоге.

  3. A kako je tek učiteljima koji moraju da priđu svakom detetu, pripreme se za 5 različitih predmeta svaki dan i sve to uspešno prenesu učenicima…i ne samo prenesu već ih tome i nauče…možda je dobro naziv UČITELJ /jer potiče od nesvršenog glagola – učiti/ zameniti nazivom NAUČITELJ /jer je u pitanju svršeni glagol – naučiti/.

    • С обзиром да и учитељи имају пробна тестирања ђака из предмета познавање природе и друштва, а да дају лепу основу у знању за нас наставнике, надам се да ћемо сви увидети да морамо да сарађујемо, јер на крају крајева, сви имамо исти циљ и сви имамо исту муку. Зато Вам хвала што сте се јавили.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: