Сајт за наставнике биологије


Следећу презентацију свакако треба приказати ђацима:

Шта је са нашим, наставничким послом? Један од најлепших послова на свету у Србији је потпуно унижен. Нећемо сада да проналазимо кривце и узроке томе, већ ћемо се бавити последицима. Једна од највећих је општи пад полета, ентузијазма, односно тзв. радног морала. Како га повратити? Па, иноземци имају чак шест идеја, а за оне који треба да мотивишу.

Edutopia: 6 Proposals for Improving Teacher Morale (24.9.2013)

971

1. Замените притисак одговорности – подршком иновативности. Када школе имају слабија постигнућа (рецимо уписују мањи број ђака од жељеног, добиле су лошију оцену екстерне инспекције или напросто чланови колектива виде да то није то), отпочиње већа контрола тога шта је урађено и да ли је урађено по прописима. Наравно, није лоше радити по њима, јер су они и донесени са циљем да наставни процес тече како ваља, али за разлику од креативног рада, овај може да буде – дестимулишући.

Следећи текст нуди чак 22 савета како да будете креативни:

Edutopia: 22 Simple Ideas for Harnessing Creativity in the Elementary Classroom (14.12.2011)

2. Направити бренд од наставника, њихових ђака и учионице, а не од школе, њеног програма или округа где се она налази. Обично када причамо о некој школи, кажемо „то је добра школа“. Много ређе или никад нећете ни чути „та школа има добре наставнике биологије“. Но, уколико то кажемо, можда ћемо баш тим наставницима дати „ветар у леђа“.

Можда управо портфолио наставника, а који постаје обавезан од почетка марта следеће године, има овај циљ. Уколико постоји још нешто што о овој нашој новој обавези нисте знали, постоји Фејсбук група где можете да питате, али и да прегледате сада већ позамашну количину материјала:

Фејсбук група: Портфолио наставника

Некако уз портфолио иде и прича о сталном стручном усавршавању и ми вам препоручујемо следећи текст:

Блог – Хајде да се играмо: Професионални развој наставника (10.1.2013)

1375105_538796369524442_354291711_n

3. Замените форсирање тимског рада разлозима за тимски рад. У тексту се каже да је терање наставника да раде у тиму и учествују у онлајн професионалним групама исто што и терање ђака да уче.

Ми свакако нећемо да вас терамо нинашта, али вам предлажемо да погледате (и можда се и учланите у) једну онлајн интернационалну друштвену групу намењену наставницима, а за коју можда још нисте чули:

ePals Your passport to learning adventures

И препуштамо вас истраживању те групе, а што се осталих три савета тиче – па прочитајте текст с почетка и сазнајте који су. 🙂

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: