Сајт за наставнике биологије

Укратко: STEM


tumblr_m9qlua2jYB1rd0jf9o1_500Сигурно сте чули за застрашујућу непогоду која је погодила Филипине и однела многе животе. Једно од питања које се логично поставља је да ли смо ми, људска врста, виновници свега тога и да ли смо довели до тога да ће такве катасторфе постати уобичајена појава? Рецимо да сумње постоје.

Reuters: Destructive Philippine typhoon puts spotlight on climate concerns (12.11.2013)

Очигледно ће нам будућност бити онаква каквом је својим поступцима у садашњости направимо. Ова тврдња може да се примени на школе, јер оне и јесу институција која ради за будућност. А каква је будућност школа? Нека предвиђања постоје:

Блог – Сузана Миљковић: Промене у образовању које нас очекују у наредних 10 година (13.11.2013)

Према неким ауторима STEM образовање је решење за будућност. Заправо, следећи текст каже да је оно погодно за све – и оне који су окренути будућности и оне који су окренути прошлости и наводи примере добре праксе:

e School news: From future coders to your grandma, STEM education for everyone (15.5.2013)

crtacШта је STEM? Акроним, а настао из почетних слова области које се проучавају интердисциплинарно. Те области су наука (science), технологија (technology), инжењеринг (engineering) и математика (mathematics). Дакле, код нас би тај акроним звучао више као НТИМ (или уз преметање слова, можда смисленије МИНТ :)). И као да тих области није довољно, господин Тимоти (Timothy Scholze) разматра и могућност корелације друштвених наука са свим овим наведеним:

Educational Technagogy – Social Studies in a STEM Setting: Living the Dream: Goals can be Motivating (28.10.2013)

494Но, да не компликујемо; уколико вас занима како је ова смеша области замишљена и како функционише, предлажемо да обиђете следећи сајт:

Welcome to STEM-Works

Заправо, топло вам препоручујемо јер сајт обилује ресурсима за наставнике и има много и биолошких материјала. Наравно, увек се нађе неко ко би поставио питање зашто баш те области помешане и каква је корист од тога? На то, одговара следећи текст, који тврди да је овакво образовање душу дало за развој креативности:

Edutopia: Creativity is the Secret Sauce in STEM (21.8.2013)

А следећи текст тврди да је предуслов за развој критичког размишљања:

Discover: Teaching Kids to Think Like Engineers

Уколико је све то тако, разлози су више него убедљиви. Можда је добро да будућност нашег школства буде усмерена ка томе да учимо децу да „мисле као инжењери“? Надајмо се да ћемо за сада постићи (макар) да мисле својом главом. 🙂

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: