Сајт за наставнике биологије

Сан српскошколске ноћи


tumblr_mm2ygluQ7O1r8n7wco1_500Једно новије истраживање о вирусима указује на застрашујуће, а можда и обећавајуће откриће. Наиме, довољна је чак и тачкаста мутација (замена једне базе) у генима које носе, па да потпуно промене врсту коју ће „нападати“.

Phys.org: Single mutation gives virus new target (21.10.2013)

Са микро вести прелазимо на макро. Заправо, толико макро, да је у питању највећи образовни проблем тренутно, иако се ради се малој матури. 🙂

Политика: Матурица, мала, мала (14.11.2013)

Текст је благо речено, одличан, не толико због духовитости, већ зато што поентира најслабије тачке нашег школства. Очигледно смо сви свесни да много таквих тачака има, па се улажу неки напори да се комплетан систем побољша:

Унија синдиката просветних радника Србије: Финске учионице српски сан? (13.11.2013)

И док ми тако сневамо, шта се дешава на јави?

Данас: Наставници масовно поклањају високе оцене (5.11.2013)

tumblr_mpsprqWEUu1qcjfvvo1_500

Наравно, наставници су увек криви, то смо (ваљда) до сада сви схватили, јер родитељи и ђаци уз свесрдну подршку представника руководећих институција само очекују да дајемо добре оцене без покрића, а нико при томе не каже да та очекивања морамо и да испунимо. 🙂 Но, очекивања родитеља нису усмерена само према нама, већ и према деци, па се и она труде, некада и на чудне начине да та очекивања испуне. Уколико то није случај, дете ће пролазити кроз најразличитије кризе и промене осећања и самим тим понашања. Ево неколико савета за ту прилику:

Блог – Учионица добре воље: Дете осетљиво на слабу оцену (28.10.2013)

1394446_584606484910597_1852916039_nУчитељи првог разреда наизглед немају тај проблем, али проблем ипак имају. Пошто немају бројчане оцене, треба (уз помоћ магије, претпостављамо) да тако формулишу реченице да на дивотан начин представе и оно што су уочили као проблем у учењу, а где заправо не треба бити толико дивотан, колико треба бити – реалан. И тако на тридесетак раличитих начина за све предмете. Зато није чудо што се колегиница запитала:

Блог – Дејана Ковачевић: Зашто једноставно када може компликовано?! (19.9.2013)

То и ми можемо да се запитамо, односно зашто се напокон не уведе некакав систем бодовања различитих знања, вештина и ставова који би важио за сваки предмет и сваку школу, где би се правила знала унапред, као и очекивања и где бисмо избегли сав овај (светски) бол и што је још важније, бол родитеља? Још једно (за)питање са још једног блога:

Блог – Рачунарство и информатика: Резултати контролних задатака и једна дилема (18.10.2013)

И након свих ових (отворених) питања да завршимо са владањем. Оно и тако увек долази на последње место, ваљда зато што се најмање и цени. 🙂

Блог – Дејана Ковачевић: Праћење владања ученика (7.10.2013)

plaz

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: