Сајт за наставнике биологије

Последњи чланак у 2013.


tumblr_mndmupeii11sq7cedo1_500Како постићи самостално, независно размишљање својих ђака? У следећем чланку предлажу чак три стратегије:

Edutopia: 3 Strategies to Promote Independent Thinking in Classrooms (22.11.2013)

Како постићи самостално, независно размишљање код наставника? Да, то је трик питање. 🙂 Синдикати ипак као стратегију предлажу – штрајк. Зар са штрајком у Нову годину? Одговор имате на:

Данас: Друго полугодиште почиње штрајком? (20.12.2013)

Зашто штрајк? На ово питање би делимично могао да одговори следећи текст:

Унија синдиката просветних радника Војводине: Биро: Просветне власти, седите – један! (22.12.2013)

Још једну јединицу, овај пут самој школи, дао је непотписани аутор следећег текста:

Ало.рс: Седите један: Ово смо учили у школи, а уопште није тачно! (21.12.2013)

tumblr_msc1ybNltK1ro0ixho1_250Сваком ко је иоле научно писмен јасно је као дан да наука непрекидно напредује и да се стара знања замењују новим и унапређеним. До пре пар година ми смо заиста имали свега пар царстава живих бића, те гљиве убрајали у биљке, али најновије методе из области генетике и молекуларне биологије показале су неке (не)сродности тако да се систематика из корена променила и што се много нижих таксона тиче. Уколико се човек ослања на оно што је некада учио као једину истину, у великој је заблуди. То је само пример који показује да би било зло и наопако да се исто учи сад као и пре деценије. Уосталом, знања се мењају из године у годину. Следећи сајт приказује тек неколицину упечатљивих открића у 2013:

Бука: Највећа научна открића 2013. године (22.12.2013)

Ево још мало таквих:

Scientific American: Scientific American‘s Top 10 Science Stories of 2013 (19.12.2013)

ook_msc35mQVKc1rw872io10_r1_400И још:

Science: Breakthrough of the Year 2013 (децембар 2013)

Када резимирамо 2013. да то учинимо и са океанским светом:

Discovery: Best Ocean Animal Photos of 2013 (19.12.2013)

У океанском свету имамо и једну посебну принову:

Блиц: Невероватно: Погледајте како се рађа делфин (24.11.2013)

И за крај и занимљив филм из океанских дубина. Пре него што га одгледате, да вам пожелимо срећну Нову годину и све празнике до тамо негде 20. јануара када настављамо са радом. Све најлепше!

Advertisements

Коментари на: "Последњи чланак у 2013." (2)

  1. Par neophodnih preduslova za podsticanje učeničkog razmišljanja.

    1. Nastavnik MORA da stvori atmosferu „Na greškama se uči“. To je, priznaćete , veoma retko kod nas. Naši učenici se PLAŠE da pitaju kada im nije jasno, a kamo li da pogreše. Uglavnom su izfrustrirani i samim tim njihovi potencijali za kreativno i kritičko mišljenje su blokirani. Mentalni sklop nastavnika mora da se promeni iz „ćuti i slušaj šta ti pričam“ u „baš me zanima šta misliš o tome“.

    2. Moramo se odreći „sitnih creva“ iz plana i programa i fokusirati se na ono što je zaista bitno. Tako se postavljaju ciljevi učenja. To ne može biti spisak od 20 stavki po lekciji. Optimalno je 3 do 5. Ciljevi učenja nisu rečnik stručnih termina koje deca treba da usvoje. Za one manje upućene, ciljevi su nešto što bi nam trebalo da daju standardi, ali na žalost nije tako.
    Evo kako sam formlisala ciljeve tako da učenici znaju šta treba da znaju. U pitanju je List (5. razred)

    Лист
    ЦИЉЕВИ:
    – Распознајем/именујем делове листа (дршка, лиска, лисни нерви)
    – Знам да наведем улоге листа у животу биљке
    – Препознајем/објашњавам улоге преображеног листа
    – Знам да разликујем типове лисне нерватуре, ивице листа/ наводим примере
    – Знам да разликујем /објасним сложен и прост лист /наводим примере
    – Знам да користим / направим дихотоми кључ и на основу њега одредим врсту биљке

    Izvinjavam se na opširnosti. „Ubola“ me tema!

    • Хвала на коментару и сјајно што је овако детаљан, размена мишљења може само да користи.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: