Сајт за наставнике биологије


tumblr_mr55cfXBpI1rx9n8ho1_500Јесте ли чули за обај виц када човек упита лекара да ли може сада да пије алкохол? На то ће лекар изнервирано: „Побогу човече, па није прошло ни месец дана како сам вам забранио да пијете!“ „Знам,“ – одговори човек – „али сам се надао да је наука у међувремену напредовала!“ 🙂 Без све шале, наука свакодневно напредује и томе у прилог говори и следећи чланак:

npr.org: ‘Lung In A Box’ Keeps Organs Breathing Before Transplants (10.2.2014)

Колико смо ми напредовали по питању завршног испита за мале матуранте?

Педагошко друштво информатичара Србије: Представљене новине у организацији завршног испита (9.2.2014)

1458447_1422951177922275_2074888334_nСедам предмета мало није, биће ту прегршт информација које ће осмаци морати да запамте. Колика вам је моћ памћења, можете да проверите овде:

Блог – Психоблогија: Проверите своје памћење (21.11.2013)

А како да га побољшате, ево текста и за то:

Пријемни испити.ком: Технике памћења (10.2.2014)

Из овог потоњег текста издвојили смо следећу реченицу:

Већ у средњој школи сте научили да приликом обраде лекције из неког од предмета не треба да учите све.

angryА у основној?!? На ово наше (кратко и резигнирано) питање одговара колега Мирослав:

Форум београдских гимназија: Нисмо ми толико лоши (10.2.2014)

…мале су шансе да се у правом, МОДЕРНОМ смислу педагошки квалитетно ради, у индивидуалним оквирима, док је такав појединац у једном лошем систему, а са свим задатим параметрима рада. Цео амбијент као да се уроти против таквих индивидуалних настојања. На пример: ако ви, насупрот свим осталим наставницима, од ученика тражите само суштинске информације или суштинска знања – обезвређено је то само по себи чињеницом да већина наставника, тзв. велика већина затрпава ученике масом информација и тражи да им се та маса репродукује, јер се она схвата као право знање.

1013773_699164406790212_280718059_n

Мирослав нас својим текстовима увек некако „спусти на земљу“, али ми ћемо се тврдоглаво упорно трудити да и даље заговарамо иновативну, модерну наставу, па вам дајемо пет савета како да будете наставник који такву наставу реализује:

Huffington post: 5 Habits of Innovative Educators (27.1.2014)

a_003

-Која је твоја адреса?
-kevin@net.be

И опет пет савета, али како да вас деца слушају:

Edutopia: Say What? 5 Ways to Get Students to Listen (30.8.2013)

Не само деца, већ и људи требало би да више слушају екологе и брину о здрављу планете. А да нам планета није здрава, можете се и сами уверити на овој интерактивној географској карти:

New scientist: Climate change

poklon98Интернет нам омогућава да се шврћкамо кроз читав свет из најразличитијих разлога, ако не да бисмо упознали предивне друге државе, (нама необичне) обичаје њихових народа и природне лепоте, а онда макар тражили и промене температура у последњих две деценије. Ипак, то „путовање“, ма колико занимљиво и узбудљиво било, може да буде опасно. Тиме се бави најновије издање Мајкрософтовог часописа за наставнике. Препуштамо вас читању:

Часопис за наставнике „Партнер у учењу“

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: