Сајт за наставнике биологије


Најпре да вас известимо о три ствари:

  1. Од ове године увели смо новину и утисци су стизали и са терена, али и на Фејсбук групи „Наставници биологије“.
  2. Утиске можете и даље делити са нама, у коментарима овог блога или на поменутој Фејсбук групи – чланак ће се мењати цео данашњи и сутрашњи дан.
  3. Као што знате блог воде наставници – тако да ми не можемо да одговоримо на ваше захтеве, јер ништа не зависи од нас. Ми можемо да објавимо ваше сугестије и замерке, евентуално саветујемо, али одлуке нису на нама.

Утиске ћемо презентовати по разредима:

Пети разред

Beet2До сада највише замерки било је на тест за овај разред. Јелена Палинкаш, наша уредница из Шапца, написала је овако: „…Коментарисана је и укрштеница што се тиче прецизности упутстава самог задатка. Конкретно у тесту за 5. разред, било је појмова који су се састојали од две речи (нпр. прост лист). Требало је у упутству напоменути да појам са две речи треба да има квадратић за раздвајање. У обичним, новинским укрштеницама, раздвајање се врши испрекиданим цртицама. Нека деца, иако су знала одговор нису ништа писала јер им се није уклапало. Искрено, ни мени не би пало на памет да се очекује квадратић растојања.“ Практично су сви извештаји који су пристигли са разних страна листом садржавали исту примедбу. Соња Добросављевић из Руме је известила да су такмичарима скренули пажњу да у укрштеници постоје одвојена поља, а исто су урадили и на општини Чукарица у Београду.

Такође, Јелена је пренела и следеће: „У тесту за 5.разред колеге су истицале и задатак са Веновим дијаграмом и стомама и хлорофилом у/на цвету. То ниједан наш петак није знао. За хлорофил су и могли да закључе због боје чашичних листића, али за стоме баш и не. Колеге сматрају да је то претерано за ниво општинског такмичења и за 5. разред.“

За све разреде, поменути Венови дијаграми били су проблем, пре свега због бодовања. Поново Јелена: „Задатке са Веновим дијаграмом би можда требало другачије бодовати. Било у „блоку“, било са негативним поенима. Овако деца могу у свако поље да упишу сва слова или бројеве и добију пун број поена. Није да се тако нешто дешавало, али то је био заједнички коментар колега код нас на такмичењу.“

Дејан Катанчевић нам је пренео утиске из Врања, који су истоветни утисцима колега из београдских општина Раковице и Лазаревца. Закључак је да је тест за петаке био претежак, а да се појавило и питање које није било предвиђено Правилником, а то је 14. питање где је захтев подразумевао знање о опрашивању.

И једна грешка у кључу коју су уочиле колеге из Раковице. Грешка није страшна, али ваља је поменути; у другом питању је одговор а) сочиво, а не г) сочиво, како би било у складу са питањем.

Тања Сакан из Беочина, закључила је да је превише примера да би ђаци учили сваку биљну врсту, да ли има преображај или не. Исто бисмо могли да приметимо и за тип листова, цветова…

Шести разред

Public domain image, royalty free stock photo from www.public-domain-image.comИ шести разред окарактерисан је као тежак, о чему сведочи и извештај Тамаре Гавриловић из Новог Сада. У том граду од 150 шестака, на градско се пласирало свега 14.

Додатни проблем су биле и слике, које нису биле довољно јасне. Јелена Палинкаш тврди да то није било због копирања, већ ни оригинали нису били најсјајнији. У вези баш са тим сликовним питањем, колеге из Раковице су биле мишљења да је одредница „група“ сувише широка, тако да није било сигурно да ли се мисли на појединачне класе бодљокожаца (као што и јесте), или на сам тип (коло, филум).

Једно од мишљења, које нам долази из Лазаревца, гласи: „Тест за 6 је био препун детаља који су бубање, а не функционално знање у логика; поново тражимо шта ђаци не знају, а не шта знају.“ Можда би ово био закључак за тест за овај разред.

Седми разред

antropologijaИ седми разред је овај пут био тежак. Колеге из Раковице су уочиле да је у асоцијацији могуће још једно решење осим периферног нервног система, а то су нерви.

Овде бисмо поменули да је из Лазаревца пристигла примедба да су „опет бодови били лоше распоређени као и сваке године до сада“. Примедба важи за све тестове. Мирела Обрадовић из Кузмина је то објаснила: „Очито да су последњих година на такмичењима у моди Венов дијаграм и укрштеница. Зашто се првих пет задатака за један разред вреднују са два бода, а у другом разреду са једним бодом? Да би бодова било на броју или шта… У Веновим дијаграмима у петом и шестом разреду тачан одговор (слово) носи по 1 бод, а у седмом по 2 бода. Зашто? Нису ли то слични задаци?“

Осми разред

panorama-1422Осми разред, по мишљењу свих, био је прелак. Чак су ђаци са Чукарице прокоментарисали да је тежи био тест са школског такмичења, а преузет са нашег блога. 🙂

Колеге из Раковице увиделе су да је у укрштеници било могуће уместо појма „виноград“ уписати и „повртњак“. Тачно је и уклапа се.

Ена Хорват из Сомбора каже да је тест за пети био претежак, тест за седми тежак, а за шести не толико, али да је било заступљено заиста разноврсно градиво, које је тешко пронаћи у једном постојећом уџбенику. Слаже се да је тест за осми био прилично лак. Сличне примедбе за све тестове пристигле су и из Инђије (известила Александра Живковић) и Петровца на Млави (известио Марко Благојевић). У обе ове општине и пролазност је била веома мала за млађе разреде. Па ипак, у општини Велика Плана, извештава Маријана Пауновић, најбоље су прошли шестаци (троје са преко 90 поена), петаци и осмаци су имали једва преко 85, а од седмака, којих је било 110, није се пласирао нико. У општини Инђија на окружно такмичење прошло је 7 ученика петог разреда (од тога их је двоје са преко 90 бодова), троје ученика шестог разреда и још укупно 10 ученика седмог и осмог разреда, где је било оних са преко 90 бодова. На општинском такмичењу укупно је било 99 ученика. Резултати на општини Младеновац су следећи: 1 ученик из петог разреда се пласирао на градско такмичење,4 из шестог, 1 из седмог и 2 из осмог. Известила Снежана Милојкић која је коментарисала исто као и све наведене колеге о самим тестовима.

Према извештају из Краљева, који смо добили од Зорице Јеремић, пролазност је била јако ниска, посебно у седмом, где је на окружно прошао свега један ђак. Наташа Самуилов потврдила је да је и у Вршцу мишљење о тестовима исто као и код колега, а известила нас је да се од 28 шестака пласирало троје. Извештај Дарка Мијаиловића био је сажет и ефектан: у Горњем Милановцу резултати су следећи: петаци – 25 ученика – 6 пролаза; шестаци – 29 ученика – 2 пролаза; седмаци – 24 ученика – 3 пролаза; осмаци – 22 ученика – 7 пролаза.

Наставница Зорица Лазић са београдске општине Чукарица, похвалила је организацију у ОШ „Вук Караџић“ из Сремчице и рекла нам да су све колеге добиле потврду за по три сата стручног усавршавања унутар установе, а на основу тога што су били сарадници на општинском такмичењу. Каква сјајна идеја!

За сада завршавамо овај преглед, пратите нас и даље.

Advertisements

Коментари на: "Утисци са општинског такмичења из биологије 2014." (126)

  1. Da li cete objaviti testove sa resenjima na sajtu?

    • Да, Мајо, само морамо да сачекамо да нам их пошаљу – као и сваке године. 🙂

  2. Stvarno je bilo teško za peti razred.

  3. Otprilike kada ce izaći zadaci?

  4. Aleksandar рече:

    Da li ce rezultati biti uskoro objavljeni?

  5. Aleksandar рече:

    Kod nas u skoli(ivan goran kovacic), jos uvek nisu objavljeni? 🙂

    • Објавиће их, а ако не, сигурно су их истакли на вратима школе. Можда је сад већ касно, али сутра треба отићи до ње и проверити.

  6. Natasa рече:

    Ocete postavljati rezultate?

    • Извињавам се, нећемо. Немогуће је објавити резултате са свих општина у Србији, то ће овај пут одрадити школе. Ми ћемо објављивати са градског и то из Београда сигурно (за друге градове ако нам пошаљу) када време дође.

      • Kristina рече:

        Pokrenite akciju/peticiju da sve skolske uprave imaju svoje sajtove, one bi trebalo da objavljuju rezultate i spiskove na svojim sajtovima

      • То није лоша идеја, али о томе одлучују саме школске управе.

  7. Milicaaa :3 рече:

    Iamate sajt rezultata opstinskog takmicenja iz bologije?
    P.S. Sedmi razred je bio ,po meni, jako tezak…

    • Милице, сајт ћеш наћи тако што у претраживач укуцаш назив школе у којој си била и града у коме је та школа. Уколико школа има сајт, један од погодака, ако не и први биће тај.

      Пошто сам ове године водио углавном седмаке, обратио сам пажњу на тест и мислим да није био баш јако тежак, али заиста није био ни лак.

  8. Sladjana Kovacevic рече:

    Evo , da i ja , u ime jednog petaka koji je bio danas na takmicenju , ostavim komentar ! 🙂 (Opstina Zvezdara je u pitanju, skola Ivan Goran Kovacic ) Prvo je takmicenje kasnilo bar 5 minuta ( a ne vidim ni jedan problem da se pocne na vreme , stvarno) . Zatim se za vreme rada, sa skolskog terena koji je neposredno uz skolu , cula kosarkaska lopta , graja i vika , i sve je to odzvanjalo zbog mesta na kome se teren nalazi sto je, ometalo decu u koncentraciji ( veliki minus obezbedjenju skole ) Takodje je par puta neko ulazio po heftalicu !!! , sto je takodje ometalo ucenike u radu. Testovi…… opsti utisak sina je da su postojale stamparske greske u poslednjem zadatku, ukrstene reci su u pitanju , broj kockica se nije slagao s aodgovorom. Takodje zamerka za zadatak gde u pitanju se zahteva da se povezu delovi cveta sa zadatim rednim brojevima tj slovima…a na kraju je postojala crtica za upisivanje, valjda, tih istih slova. U svakom slucaju, pitanje jako, jako, nerazumljivo . Nadam se da ce ove primedbe neko cuti i , makar za sledeci nivo takmicenja, potruditi da ih otkloni. Sve ovo je nasoj deci jako vazno , a ovakva aljkavost im samo smeta u sveobuhvatnom razvoju .
    veliki pozdrav za autore bloga

  9. Ljubica Marković рече:

    Kao i uvek, deca su oštećena potpuno bez razloga.
    Uopšte ne vidim smisao asocijacija i gubljenja poena na njima ( vazduh, ozon, gasovi jeste atmosfera, a nije npr.kiseonik; ili već pomenuti PERIFERNI NERVNI SISTEM, a ne NERVI što je logičnije).Mislim da ne proveravaju ni znanje ni zaključivanje, jer drugačije asocijacije imaju deca od nas odraslih.
    Takođe, za peti razred mislim da je potpuno neprihvatljivo rešenje za Venov dijagram( za stome i hloroplaste), upravo zbog toga jer se radi o deci PETOG razreda.
    Slažem se sa kolegama da je nedopustivo nešrafiranje polja u ukrštenici, jer je dovelo do potpunog zbunjivanja dece koja su znala rešenje.Mislim da je u pitanju greška,ali se sad daju objašnjenja da je namerno tako smišljeno?!?
    Ovo je sve, onako, „na prvi pogled“, a verujem da će biti još komentara.
    Pogađa me sve to, jer nama, kao nastavnicima, sigurno ne bi bile tolerisane sve te nejasnoće na kontrolnim zadacima.
    Oštećujemo i razočaravamo najbolju decu koja su posvetila toliko vremena i ljubavi ovom predmetu.
    Veliki pozdrav
    Ljubica Marković

    • Хвала Вам на коментару.

    • Kristina рече:

      Ovo se moze promeniti ako se promeni koncept samih takmicenja. Naime glavnu rec moraju da imaju nastavnici, a potpuno je outsorsovano ucesce nastavno-pedagoskog kadra u takmicenjima. Ovaj koncept kakav je sad pokazuje toliko gresaka i problema, da se nadam da ce se nastavnici pokrenuti da daju svoje strucno misljenje po ovom pitanju

  10. Marina рече:

    Obzirom da su petaci novi takmičari i deca koja preko takmicenja treba da zavole i promovišu biologiju mislim da bi bilo fer da se svakom takmičara prizna tačan odgovor iz ukrstenice obzirom da je postavka zadatka bila neprecizna.Mozda ta cetiri poena nekom detetu omoguće prolaz na gradsko takmičenje.

    • Марина, уколико се нешто тим поводом одлучи и ми сазнамо, обавезно преносимо.

    • Sladjana Kovacevic рече:

      Marina, i ja sam, ako nesto znaci 🙂 , uz vas , vezano za prizna tacan odgovor iz ukrstenice. Ja sam , generalno , za to da odgovoran za testove za peti razred da komentar vezan za sve nase komentare. Mislim da su deca prvenstveno to zasluzila jer su za ovaj predmet, (koji je morate da priznate obzirom na broj takmicara bar na Zvezdari,u izumiranju,) dala srce !

  11. Aleksandar рече:

    http://www.­igk.­edu.­rs Mogu li da vas zamolim da pokusate da pristupite ovom sajtu i okacite resenja ukoliko se tu nalaze jer ja nemam mogucnost pristupa ovom sajtu Hvala unapred

  12. Euzebio рече:

    Za opstinsko takmicenje koje je bilo u lazarevcu nema rang lista zato sto skola nema sajt.Da li biste mogli vi da okacite?

    • Нажалост, не, али решење постоји; резултати су сигурно залепљени на вратима школе, па треба отићи до ње. У крајњој линији, наставници знају резултате, па ће известити ђаке сутра.

  13. Djole рече:

    Koliko bodova nose slike u 6. razredu?

  14. Irena Milanković рече:

    Molim Vas javite mi koja je škola organizator gradskog takmičenja u Beogradu, (ako imate i njihovu e-mail adresu) kako bi mogli da im dostavimo rezultate sa opštinskog. Hvala

    • Djole рече:

      Koji si razred,znas li koliko nose bodova slike za 6. razred?

    • Требало би да је ОШ „Раде Драинац“ у Борчи. За који дан имаћемо сигурну информацију.

  15. Nataša Janović рече:

    Ne mogu da nađem rezultate opštinskog takmičenja koje je održano u Kralj Aleksandar I, Novi Beograd. Da li neko nešto zna?

    • На њиховом сајту пише да ће на огласној табли објавити коначне резултате тек након жалби.

  16. Djole рече:

    Kada objavljujete resenja?

  17. Djole рече:

    Požurite.

  18. Djole рече:

    Moze u komentar?

    Resenja?

  19. Djole рече:

    Izvinite,ako sam bio nepristojan. 🙂

  20. Djole рече:

    A gde se nalaze resenja i zadaci?

    • Најновији чланак на блогу. Кликни на наслов блога (Био-блог) и први чланак је онај који те занима.

  21. Izvinjavam se na smetnji, ali mozete li da mi objasnite 15 pitanje sa testa za 7. razred. U tom pitanju je tacan odgovor pod slovom V (Male doze hormona rasta oslobadjaju se tokom sna). Meni nije jasno kako to moze biti tacno. Kao sto svi znate mala deca moraju vise da spavaju, bas zato da bi vise narasla, a takodje u Zavodovoj knjizi na 42. strani pise da se hormon rasta najvise izlucuje tokom sna. Pa kako onda to moze biti tacno ?!?

    • Не знам поуздано шта су аутори тестова имали на уму, али као наставник биологије могу да претпоставим. Наиме, хормони се увек излучују у малим дозама. У сну се заиста излучује више него када је беба будна, али то су и даље мале дозе (у самом одговору поређења сна и будног стања нема, тако да нема ни грешке). Ово је, рекао бих, „трик“ питање.

  22. Danica рече:

    Interesuje me sa koliko bodova se prolazi na okruzno ,moja cerka je 6 razred imala je 83 boda i niko nije imao vise od nje u opstini.

    • Са 85. Уколико постоји термин за жалбе, требало би да одете са кћерком и да погледате тест, јер јој мало недостаје за пласман.

  23. Ja sam 6 razred i smatram da je test bio pretezak.. Ima toliko slika koje se ne prepoznaju, a i u mojoj knjizi to i nema.. Nekakve dafnije, renda i ostalo.. Mi to nismo pominjali a i dali ste suvise opsiran test. Nama je nastavnica rekla da se uopste ne bavimo toliko detaljima. Onaj ko je sve ucio napamet mogao je da uradi dobro test jel su se trazile neke stvari koje pisu na dnu nekih knjiga, a u mojoj ni toliko. Osim toga neznam zasto ste povecali na 85 za prolazak kad je prosle godine bilo 81. Ja sam prosle godine bila 3 na gradu ali je to bilo pet puta lakse nego ovogodisnje opstinsko. Malo je sestaka proslo ( a za ostale razrede i neznam) i mislim da biste trebali barem malo da spustite kriterijum inace vem niko nece proci. Verujte mi, ja sam odlican djak, idem na puno takmicenja i mnogo volim biologiju ali posle ovoga neznam da li vredi ponovo se takmiciti. Ako ce svake godine biti ovoliko tesko mozda cu i odustati i posvetiti se drugim stvarim….

    • Ива, разумем зашто си разочарана, али ми ту не можемо много да помогнемо. Једино што могу да те саветујем јесте да не одустајеш никад ни од чега што волиш, само зато што тренутно ниси постигла успех какав си очекивала. Посебно зато што је нешто тешко – видећеш да у животу нема много „лаких“ проблема и мораћеш око много ствари да се помучиш. Уосталом, ко зна, можда следеће године тестови на такмичењу буду много једноставнији него овогодишњи.

    • Danica рече:

      Zamisli tek kako je meni ja sam imala 83 poena i ne idem dalje i kod mene u opstini niko nema vise od mene. Poludela sam jer sam jako dosta vremena provela spremajuci se za ovo takmicenje i biologiju obozavam ali sta … 😦

      • Данице, ипак би требало да погледаш тест на жалбама, можда неки поен ту има вишка.

      • Moraju da spuste kriterijum.. barem 3 da puste…. moras nesto uraditi.. i koji si razred?

  24. Hvala, ali stvarno mi je mnogo zao… Nigde se ne pominju vrste krila kod insekata i ja uopste nisam razumela da li treba da se napise tip ili klasa kod onih slika. ja sam pisla grupu ( bodljokosci) i lepo pise grupa, a u resenju pise morska zmijuljica itd.. a u 14 zadatku se trazi nesto prosto ne moguce. Kako se hrane larve, a kako odrasla jedinka vilinog konjica i tako.. Od toliko insekata oni su morali da napisu larve.. Mislim nista… ja imam oko 70 poena i nemogu da prodjem ali mi je zao zato sto sam dosta se fokusirala na nesto teze ali jednostavnije nego na ovo ovoliko detaljino…

    • Иво, веруј ми да си постигла сјајан успех, с обзиром колико је тест био тежак. Ја ти честитам на том успеху и труду који си уложила.

    • Danica рече:

      Ivo 6 razred sam

      • I ja.. ja imam oko 70 poena.. svaka tebi cast ako si uspela na onako teskom testu da osvojis tako veliki broj poena… procices dalje sigurno..:D Srecnoo….;)

  25. Hvala Vam puno…

    • Нема на чему, то заиста и мислим. 🙂

    • Danica рече:

      BILA SAM DANAS KOD NASTAVNICE I NEMA SANSE DA PRODJEM DALJE BEZ TIH 85 BODOVA , TAKO DA TA DVA BODA SU MI PROBLEM ZA DALJE. HVALA I TI SI IMALA DOBAR USPEH JER I KOD NAS SU SVI PODBACILI JER JE STVARNO BIO TEZAK 🙂

  26. Vesna рече:

    I dobro…. Da li ce se sve zavrsiti kao i do sada na kritikovanju testova i pisanju primedbi ovde na blogu,ili ce se konacno nesto uraditi da takvih propusta vise ne bude. Konkretno mislim da su deca u 5.r. ostecena zbog one ukrstenice i da im svima treba dati maximum poena za to pitanje. Takodje mislim da te testove i kljuceve treba da pregleda neka strucna komisija pre nego sto se dostave skolama domacinima i da se greske na vreme isprave.

    Pozdrav!

    • Ово питање очигледно није за мене, па једино што могу је да се захвалим на коментару.

      • Kristina рече:

        Treba podneti Ministarstvu prosvete dopis oko takmicenja, provereno jedino pomocniku ministra za osnovno obrazovanje jer se konceptom takmicenja niko ne bavi u Ministarstvu, a i sam nadzor i prikupljanje primedbi ne postoji u Ministarstvu, provereno kada su u pitanju takmicenja iz drugih predmeta.
        Mozda pogledati zemlje u regionu i kako se kod njih postavlja koncept takmicenja, ko priprema testove, kljuceve, kako se nadzire regularnost u svim koracima organizacije takmicenja.

      • Све су то сјајне идеје и види се да сте о томе размишљали и радили на томе, али овај пут активност мора да крене од врха. Наставници увек дају своје мишљење и увек дају и сугестије, али то не вреди много ако систем оспорава њихову важност. То нам се већ дешавало.

  27. Leonora рече:

    Koliko najvise sme da se spusti granica?

    • Ни то не знам, Леонора, али до сада се праг спуштао за око пет бодова, отприлике, када би до тога дошло. Додуше, чешће на градском него на општинском такмичењу.

  28. Kada izlaze resenja za Kragujevac za V razred ii sa koliko se prolazi dalje 🙂 ???

  29. S poštovanjem,svima Vama a naročito svoj divnoj deci koja vole knjigu i koja su željna znanja.Mislim da su deca u pravu kada kažu da su testovi nejasni,teški i da su pitanja neadekvatna za njihov uzrast.Pitam se ko sastavlja pitanja i da li zna da su upravo ta deca možda budući naučnici ili profesori….ko se trudi da decu koja su željna znanja demorališe sa pitanjima a naročito sa sistemom ko može da ide na takmičenje(ovde mislim na ograničen broj dece po razredu ili odelenju) a onda kada neko dete uopšte dobije mogućnost da ode na opštinsko takmičenje tu ih sačeka nepravedno bodovanje jer im se ne dopada ako veliki broj dece prodje na okružno???Volela bih da se nastavnici biologije zapitaju kako se ta deca osećaju i da li će se i naredne godine takmičiti!!!Moj sin je imao 84,5 na jučerašnjem takmičenju i ništa….za fiziku je kvota bila 40 za gradsko???Da li već sada da rezervišemo neku školu u inostranstvu za decu?Koliko ima pametne dece o kojoj samo roditelji i po neki nastavnik vodi računa i ulaže energiju za njihovo obrazovanje!Valjda zato što vole da uče a ne Pink,48 sati i Sulejmana glupičanstvenog!!!Nadam se da će neko shvatiti koliko su dečije duše i srca ranjiva i da bolno reaguju na nepravdu!Zašto moraju da se navikavaju na nepravdu!G L U P O!
    Gordana

    • Гордана, ја разумем да сте резигнирани, али је Ваша квалификација рада наставника, најблаже речено, некоректна. Жао ми је што тако мислите, тим пре што сте истим тим наставницима, чији рад омаловажавате, поверили сопствену децу да их образују.

  30. biolog рече:

    Da li je moguce da pozovu ucenika 7.razreda na okruzno, ako nema dovoljan broj poena, jer je prethodne 2 godine imao mesto na okruznom?Na takmicenju niko od sedmaka nema dovoljan broj bodova za plasman.Poz

  31. Kolike su granice za prolaz

  32. Da li se menja prag

  33. Vesna рече:

    Evo htela sam da budem od pomoci, poslacu vam konacne liste rezultata sa Opstinskog takmicenja iz Kraljeva, posto ovde nemam tu opciju da zakacim dokument, poslacu na mail metodicara ili urednike bloga 😉
    Htela sam samo da prokomentarisem, ono sto su vecinom i ostali, a to je da mislim da su nam ucenici desetkovani ovim novim bodovanjem i da ih tako nikako ne stimulisemo za dalja takmicenja, a to nam nikako nije cilj…i sama sam se razocarala zbog ovakvog bodovanja, a razlog je taj, zato sto smo mi biolozi sami sebe degradirali, svi ostali predmeti( geografija, istorija, hemija…) uvek prva tri mesta idu dalje sa mnogo manje poena…tako da imaju uvek barem sansu za dalje, a i deca uvek imaju veci motiv da odu na druga takmicenja, jer im je logicno, prolazak za Okruzno takmicenje laksi…
    Nikako ovo nije kritika Bio-blogu(vama sve pohvale na trudu i blagovremenim informacijama) ovo je za neke vise instance, naravno ako nas cuju, posto se mail i telefon Bioloskog fakulteta nikako ne moze naci na njihovom sajtu!!!
    P.s. ja maoram da izrazim i sopstveno zadovoljstvo, a to je, da od dva ucenika 7. razreda koji su prosli dalje, jadan je moj djak :))) Pozdrav!!!

    • Најпре, честитам, а потом захваљујем на лепим речима и на коментару. И ја мислим да такмичења треба учинити таквим да популаришу биологију и уопште љубав према науци.

  34. Олгица рече:

    Да ли можете да ми кажете где да нађем ресења теста републичко 2013 за осми разред пошто нигде не могу да их нађем.
    Унапред хвала,
    🙂

  35. marija рече:

    Olgice imas na sajtu odeljenje ucitelja toplice 🙂

  36. Олгица рече:

    Hvala Marija 🙂

  37. kiki123blog рече:

    Treba se založiti da prolaznost bude sa 71 poen* 3 mesto*
    Deca su razočarana bodovanjem i pragom
    Uložiću pisanu žalbu ministarstvu

    • Kristina рече:

      Problem je što Ministarstvo nema jedinstveni prag prolaznosti bez obzira iz kog predmeta je takmičenje. Tako može da se desi da biologija ima visoke kriterijume prolaznosti, tj 80% ili vise za prva tri mesta, a neki drugi predmet postavi 60% prolaznosti za prva tri mesta. To onda motiviše decu da idu na takmičenja iz predmeta koji imaju niži prag prolaznosti.
      Koncept takmičenja je pogrešan I nažalost bavimo se samo posledicama, iz godine u godinu, na štetu učenika

    • Кики, то може да се учини, али ја здраво сумњам да ће се праг (чак и да се спусти) спустити за целих 15 бодова.

    • Darko рече:

      Ja mislim da je verovatnoca da se prag spusti minimalna, ako je uopste i ima, pa ni za bod. Pre 2 godine je u mom okrugu bilo 6 ucenika sestog razreda, pa nije se to desilo. Sada ih je dvostruko vise. Mislim da prag na ovom nivou nikada nije snizavan, iskusnije kolege ce me ispraviti ako gresim.

      • Не знам колико сам старији од Вас, али могу рећи само да сте у праву, Дарко.

  38. marija рече:

    i ja mislim da nije fer prag,iz matematike je prag bio 55 bodova sto nije korektno!

  39. marija raicevic рече:

    kad ce biti objavljeni rezultati takmicenja nakon zalbi

    • То ће ти рећи наставник/ца биологије, јер то зависи од школе до школе. Ја претпостављам да је то већ обављено.

      • Kristina рече:

        Evo na sajtu APRa stoji registrovano udruzenje na Studentskom trgu, zastupnik Божидар Ђурчић , maticni broj 07056478 , PIB 102693309 , trazite Statut udruzenja I podatke koliko ima clanova, adresa im je Studentski trg 3

      • Хвала Вам на информацији.

  40. kada ce se znati da li je spusten kriterijum?

  41. Davor Janjic рече:

    Znam da je ovo sajt namenjen biolozima, ali molila bih vas za dozvolu da objavim tekst o ovogodisnjem takmicenju iz istorije odrzanog 22.04.2013 opstinsko.Istoricari se nisu povezali kao vi a cini mi se da smo na istim mukama i roditelji i djaci i nastavnici. Tekst se tice rezultata na ovogodisnjem takmicenju i prvo mesto za 6. razred osnovne skole se trazi lupom. Zid istoricara Srbije je od jutros zakljucan kad sam im predocila cinjenice zatvoren , zadnje sto su mi rekli je da su ipak uspeli da pronadju jedno dete koje osvojilo prvo mesto. Ocigledno da se neko trudi da saplete noge nasoj deci na ovim takmicenjima.

    • Није проблем, ми можемо да објавимо овај Ваш текст, али нажалост, не можемо да помогнемо. Само, нисам сигуран да се историчари нису повезали; сајт Дрштва историчара Србије постоји (http://www.drustvo-istoricara.rs/), за разлику од сајта Српског биолошког друштва.

      • Kristina рече:

        Trazite po Zakonu o dostupnosti informacija od javnog znacaja od Snezane Lekovic iz Ministarstva prosvete da Vam dostavi kopiju Ugovora o organizaciji takmicenja da vidite ko je potpisnik ugovora. Drustvo mora da bude I registrovano u APR-u, ako to nije slucaj, imate prava da po Zakonu o upravnom postupku tuzite Ministarstvo prosvete sto sklapa ugovore sa nepostojecom organizacijom. Dakle obavezna je transparentnost I to je minimum koji mora da se ispuni

  42. Davor Janjic рече:

    Hvala Vam puno, probacu da budem strpljiva jos malo, i da ne iskoristavam vas zid bespotrebno i mesam teme. ( istorija i biologija). O tom drustvu je i rec, poslati su im linkovi o nepravilnostima, o samovoljnom spustanju praga prolaznosti u dve osnovne skole i o katastrofalnim rezultatima , ali linkovi jos uvek cekaju pregled.Toliko o transparentnosti.Ova godina je izgleda bila bas losa sto se tice takmicenja

  43. SMATRAM DA GRANICA TREBA DA BUDE SPUŠTENA NA 80.AKO NE DOĐE DO TOGA SMATRAM DA OVO DRUŠTVO ŽELI SAMO DA SE OTARASI TAKMIČARA UMESTO DA IH PODSTIČE NA RAD.ČEMU TOLIKA GRANICA.VELIKI BROJ OPŠTINA JE IMAO 0-5 TAKMIČARA KOJI IDU DALJE.

    OSVRNIMO SE I NA KOMENTARE GORE!

    • Игоре, то није намера да се неко „отараси“ такмичара. У сваком такмичењу постоји систем елиминације, а сви смо правила знали пре самог такмичења.

      • kiki123blog рече:

        Izvinite ali da li bi granica ostala ista i da niko nije imao 85? Dosta opstina ima gde niko nije prosao.Pogledajte matematiku njima je prolaz 30!Mogli su i oni da stave granicu 85, pa bi im proslo ukupno 10 đaka iz cele Srbije,ali oni hoce da imaju sto vise takmicara.

      • Не знам. Ми смо ранијих година имали спусштање критеријума, али само на окружном нивоу. Не сећам се да је тога било и на општинском.

      • kiki123blog рече:

        Pa da li to znaci da je za prolaz na republicko bila manja granica nego za prolaz na okruzno?Zasto?

      • Да, значи за те године када се праг спустио. То се дешавало јер није било довољног броја пласираних ђака.

      • kiki123blog рече:

        E pa u pravu je on. Granice treba da se spuste. Broj ucesnika koji su prosli je MALI!

      • Ми, заправо, немамо података колико има учесника пласираних за градски ниво такмичења.

  44. Profesor рече:

    Smatram da granice treba spustiti.Ukupan broj djaka koji ide dalje iz mog grada samo 3 osmaka ali 11 sestaka.Znaci treba spustiti osmacima.

    • Организатори ће одлучити, а ми ћемо правовремено обавестити уколико се та одлука донесе.

  45. Biologicarka рече:

    Normalno da treba. Kako i u drugim predmetima spustaju prag, mogu i ovde. Slazem se sa vama.

    • У којим предметима?

      • Biologicarka рече:

        Kako koji?Skoro svi.Matematika 30prag , fizika 40prag, jezici 80%testa prag za prolaz na okruzno!

      • Кад се већ позивамо на друге предмете, зар не би требало да физика, математика и језици немају исти праг пролазности?

      • Biologicarka рече:

        Svi oni stavljaju prag proporcijalno broju učesnika, gledajuci na sto vecu prolaznost đaka. Uglavnom ta granica obuhvata 50%ucesnika.

      • Да, али ми не знамо колики проценат учесника се пласирао. Нисам сигуран ни да ли организатори то уопште знају, уколико им школе домаћини до сада нису послали спискове. Што се нас тиче, ми ћемо објавити сваку њихову одлуку, па и ту, уколико до ње дође.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: