Сајт за наставнике биологије


gusceДа биологија има кључну улогу у свим сферама живота, није потребно уопште помињати. Само ћемо дати један леп пример из историје, наведен на још лепшем блогу:

Блог – Учионица историје: Галска најезда или како су гуске спасиле Рим (12.1.2014)

Нешто из скорије историје – како је изгледао план и програм из 1927:

Блог – Ау што је школа згодна: Наставни програм за I, II, III И IV разред основних школа Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца из 1927. године (26.3.2014)

А данас, па, имамо инклузију.

Блог – Српски језик и књижевност: Инклузија стратегија или експеримент (25.3.2014)

mee0beWfMb1qe31lco1_500Ми не можемо да одговоримо на ово питање алтернативног типа, али можемо да вас упутимо на текст како све то изгледа у иноземству. Погађате, реч је о Финској:

НСЗ – Послови: Фински модел (14.8.2013) + Блог – Дечји кутак: Инклузивно образовање у Финској (29.11.2013)

Американци нуде ресурсе за рад са децом посебних потреба, а у складу са њиховим стандардима:

Education week teacher: Resources For Special Education And The Common Core (15.3.2013)

Још један пример из иноземства, овог пута много конкретнији, односно приказује како је могуће увести ученике у целу причу и омогућити им да испоље хуману, лепу страну своје личности:

Popular science: High Schoolers Build DIY Sensor-Activated Locker For Wheelchair-Bound Classmate (6.5.2013)

mee0beWfMb1qe31lco5_r1_500Веома важно је и видети домаћа искуства, оно што се често или заборавља или маргинализује. Дакле, како инклузију виде наставници у Србији? У овом случају, наставник је истовремено и родитељ детета које је уписано у школу по инклузивном моделу:

Виђење инклузије са обе стране: Родитељ детета са сметњама у развоју, а наставник математике у школи (17.3.2013)

Такође је корисно и добити инструкције, посебно оних који су инклузију у школе уопште и увели:

Министарство просвете, науке и технолошког развоја: Одговори на најчешћа питања учесника обуке „Инклузивно образовање и индивидуални образовни план“

А на следећем сату пронаћи ћете и приручник:

Зелена учионица: Приручник за планирање и писање ИОП-а (23.2.2014)

nowhereНаравно, сав материјал треба проучити, али много је лакше када нам неко каже где не треба грешити. У овом случају, Кен Робинсон:

Блог – Облак знања за учитеље: Како избећи смртне замке образовања (20.8.2013)

Са истог блога још један користан текст:

Блог – Облак знања за учитеље: Сурова истина али срећа се коначно осмехнула деци: наука потврдила да је хиперактивност измишљена болест (23.10.2013)

Иако се као болест можда више и не гледа, ваља се са њом борити. Ево и савета:

Блиц – Жена: Савет психолога: Како да обуздате хиперактивност код детета (25.9.2010)

tumblr_mq7e7gtlHb1syqdheo1_500Биолози нажалост не знају да ли се у оваквим случајевима ради о болести, али следећи текст ће можда помоћи у бољем разумевању ове сложене тематике:

Блог – Mind readings: Генетика менталних поремећаја: Шта повезује АДХД, аутизам, шизофренију, биполарни поремећај и депресију? (2.3.2013)

 

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: