Сајт за наставнике биологије


1948071_10151979162247477_330426924_nКада сам (Методичар) је питао да каже нешто о себи, одговорила ми је да не воли да се промовише и да је довољно да напишем нешто о „Зеленој учионици“. Учитељица Нада Шакић, која ради у ОШ „Први мај“ у Владимировцу, један је од аутора овог успешног портала намењеног свим учесницима школског живота. Могу слободно да кажем да је постао једно од најзначајнијих (и свакако, веома посећених) веб-места и учитеља и наставника широм Србије, макар оних који желе да буду информисани – а информације које пружа веома су актуелне, занимљиве и разноврсне. Биолошки блог је овај сајт користио као референцу небројено пута. И да, кад кажем „успешног портала“ то није само моја жеља да будем уљудан. Према писању угледног часописа „PC Press“, овај сајт је био пети на листи најбољих од свих домаћих сајтова који се баве образовањем и науком. И то није једино признање. Но, да не хвалим више екипу која ради на овом сајту, те да скратим увод, замолио сам Наду да попијемо виртуелну кафу и да одговори на нека моја питања, од којих нису сва пријатна. 🙂 И ево како је то изгледало (Ивана (десно) није учествовала, само је прислушкивала 🙂 ):

Приметио сам да „Зелена учионица“ није наклоњена биологији (критика наводно тешких питања баш из овог предмета на проби завршног испита, у тестовима опште културе нити једно биолошко питање итд). Откуд такав став према биологији? 🙂

То што нема много текстова о биологији не значи да јој „Зелена учионица“ није наклоњена. Једноставно смо преносили све оне информације о питањима на завршном испиту које су до нас долазиле, а које су се могле пронаћи и у другим медијима. Можда ниси приметио, али ФБ страница „Зелене учионице“ је у два наврата поделила вашу ФБ страницу, чиме смо показали да нам је биологија као предмет ипак блиска.animegreben (Small)

Како теби изгледа настава овог предмета у млађим разредима? Шта би ти ту мењала?

То је интересантно питање. Ја бих поново вратила Познавање природе и Познавање друштва, а избацила бих неке изборне предмете. Мислим да деца у нижим разредима основне школе недовољно науче из те две области.

Како би ти описала „Зелену учионицу“? Шта је циљ вашег рада?

Зелена учионица је настала сасвим случајно. Сајт је направио студент ФОН-а, Дарко Пантовић (иначе просветни радник), као Мастер рад. „Зелене учионица“ се данас на ФОН-у показује студентима као пример одличног сајта са великим бројем посета и пројекта који је од Мастер рада прерастао у нешто много више – интернет локацију на коју се у свом раду и жељи да увек имају актуелне информације ослања велики број просветних радника, не само у Србији. „Зелена“ у просеку има око 8.000 посета дневно. Тренутно нас је четворо у тиму и заједно радимо. Којим током ће даље ићи, видећемо…afiche_-_liderazgo_es_red_-_trabajo_en_equipos2

Пре извесног времена замерио сам да на блогу објавите и текст који је ненаучан и из сумњивих извора. Мој став је да наставници морају да имају одговорност и критеријум када пишу, па макар то био и блог. Какав ти став имаш према овоме?

Да, умели смо да објавимо неке текстове забавног карактера, што и данас радимо. Не желимо да текстови увек буду сувише озбиљни. Наравно, колеге ће знати да препознају текстове забавног карактера који служе само да их опусте и насмеју и оне који су ту да их информишу и помогну им у свакодневном раду са децом. Данас има толико текстовa, да ли за све можеш да кажеш да су сигурно тачни?

Да бисте имали посећен блог не морате да пишете сами, довољно је да будете занимљиви, актуелни и информативни, а понекад и мало „неозбиљни“.

Ни историја коју смо учили није иста, једно смо учили некад, а сасвим друго данас. Зар не мислиш да информације из науке понекад за циљ имају неку врсту пропаганде? Можда су фармацеутске куће најбољи пример… Па и Дарвинову теорију неки оспоравају. Оно што је данас истина већ сутра може постати застарела и одбачена теорија.amazing-hd-amazing-fossils (Small)

Углавном немате ауторске текстове, већ преузимате текстове других, што је у блогосфери и дозвољено и колегијално. Ипак, да ли ћете понудити и неки лични чланак или нећете мењати концепцију блога?

Има ауторских текстова (не мојих, не могу ја баш све 🙂 ). Постоје текстови Иване Бошњак Бошњак, Татјане Зотовић, Александре Цвјетић… Да, преузимамо и текстове са других блогова, али увек уредно наводимо извор.

Да бисте имали посећен блог не морате да пишете сами, довољно је да будете занимљиви, актуелни и информативни, а понекад и мало „неозбиљни“.

С обзиром да твој блог покрива веома широк опсег тема у вези са образовањем (политика, синдикат, закони, методика, педагогија итд) закључујем да прилично пратиш ситуацију у Србији. Како би ти описала оно што нам се у просвети дешава?

tumblr_n1tnkhUbjq1ts9khpo1_1280 (Small)Ситуација у просвети никад није била гора. Затрпани смо администрацијом на коју губимо велику количину времена и енергије, које бисмо могли на много бољи начин да утрошимо. Уместо да се максимално фокусирамо на ђаке и њихову едукацију, ми на часове одлазимо исцрпљени мислећи на то да ли смо попунили и предали све што од нас траже. А поврх свега, то нико не чита. Мислим да су се министри до сада мало играли. С друге стране, донекле смо и сами криви због оваквог стања – сви чекамо да неко други нешто уради уместо нас, писали смо и такмичили се ко ће написати бољи портфолио, ко ће сакупити више бодова, а нисмо се фокусирали на оно што је битно, а то су наша деца.

У овом тренутку се говори о смањењу администрације, и надам се да ће тако и бити. Ово је први пут да је неко од нас тражио да дамо своје мишљење и предлоге, што је за сваку похвалу. Тим „Зелене учионице“ је послао предлог, али он је више везан за електронско учење.

Мој утисак је да се у Министарству сада искрено труде да нешто измене. Надам се да ће те измене ићи и у правцу укидања непотребне документације. Ја бих на завршетку школске године увела тестирање ученика и то би био најбољи показатаљ нашег рада. Није показатељ мог рада лепо написана припрема, већ знање које су ученици усвојили током школске године. tumblr_n3kzbl1V2f1rkm2a9o1_1280А да не говорим о бесмисленом учењу лекција које деца не разумеју, науче напамет да би добили петицу и за два дана забораве.

Уместо да се максимално фокусирамо на ђаке и њихову едукацију, ми на часове одлазимо исцрпљени мислећи на то да ли смо попунили и предали све што од нас траже. А поврх свега, то нико не чита.

Родитељима и деци је дато сувише слободе. Ја сам учитељица старог кова, још сам за ред, рад и дисциплину. Некад је било тако, знало се ко је ко у учионици и није било насиља у школама, нису били потребни семинари да нас уче како да се понашамо према насилним ученицима. Мислећи да штите своју децу, родитељи им чине медвеђу услугу стајући „на њихову страну“ сваки пут када настане проблем у школи.

Како видиш блогове колега и колики утицај они имају на наше образовање?

Purchase this image at http://www.stocksy.com/336105Драго ми је да данас има толико блогова и да је размена материјала просветним радницима олакшана. Има одличних блогова, где се види предан рад колега. Нисам знала да има толико просветних радника који имају блогове, и кад помислим да сам све видела, појави се неки нови блог за који нисам знала да постоји. То ме радује – што више просветних радника који имају блогове, то више идеја, размене искустава, материјала…

На претходној виртуелној кафи коју сам „попио“ са Иваном Бошњак Бошњак, сазнао сам да си имала кључан утицај да се отисне у блогерске „воде“. Да ли си поносна? 🙂

Са Иваном сам се упознала тако што сам јој украла текст који је она написала. Наиме, њен текст је неко копирао и поделио, ја сам потписала ту особу јер нисам знала да је Ивана аутор. Ивана ме је културно обавестила да је текст њен, ја сам грешку исправила и тако смо постале, могу рећи, пријатељице. Ивана одлично пише, и ја сам је само мало притискала да то ради чешће и да покрене блог. Недавно је постала директорка школе у којој ради, тако да не знам колико ће времена имати за блог у будућности… Иначе, Ивану и њен рад веома ценим, и она то зна… 🙂

Имаш ли за крај неки савет наставницима који почињу да блогују?

Уколико волите то што радите немојте одустајати. Овде сам упознала доста дивних људи са којима сарађујем, делим информације и који су ми, на крају крајева, постали пријатељи.

Хвала за ову виртуелну кафу. 🙂

Хвала теби, била је одлична ова виртуелна кафа. 🙂

белакафа

Коментари на: "Интервју са још једном учитељицом – Надом Шакић" (1)

Оставите одговор

Облак ознака

