Сајт за наставнике биологије


1618611_684646501556064_1368562425_nДа би нам чланак био царски, морамо да почнемо царичиним дрветом:

Блог – Агроекономија: Чудесно дрво – Пауловнија (21.8.2014)

Биљке су заиста чудесне, те није чудо што многи воле да их гаје и њима украшавају свој животни и радни простор. Оно што можда нисте знали је да нас оне чине продуктивнијим на послу. И то има своје оправдање у науци:

Phys.org: Why plants in the office make us more productive (31.8.2014)

Како да и без биљака будете продуктивнији? Рецимо, ако имате поленску алергију па вам није баш до гајења прелепих цветница. Савете смо пронашли у следећем тексту, који смо превели за вас и наравно, додали нешто своје.3302681403_5866c96bd8 (Small)

Woman’s day: 10 Weird Tricks That Make You More Productive

1. Пренесите свој посао у кафић. 🙂 Умерена бука која тамо влада, кажу мудре главе, више доприноси инспирацији за креативно размишљање од меке или гласне амбијенталне музике. Уз то, поспешује лучење окситоцина који смањује стварање хормона који узрокују менталне блокове. Ако вам све ово није довољно, психотерапеути кажу да ће вас у кафићу мање ометати, односно одвлачити вам пажњу него у кући или на послу (у зборници, додајемо ми, када вас колеге запиткују док попуњавате дневник). И још додајемо ми да ћете попити и кафицу. Следећи текст открива како заправо овај напитак „функционише“.

Science dump: How does the world’s favourite drug actually work? (31.8.2014)

2. Смањите ваш радни дан. Често нам се дешава да више радимо када имамо и више посла. То је зато што осећамо да немамо „све време света“ за један посао и да нас притискају рокови. Да бисмо били ефикаснији, саветују мудраци, треба да скратимо свој радни дан (да одемо са посла раније или да дођемо касније) како бисмо смањили и време које можемо да посветимо послу. Еволуцију, пак, не можемо пожуривати. tumblr_mvl1afe0Zk1slixf5o1_500За њу, еволуционисти кажу, потребно је (много) времена. Следи једна прича о томе како је људско тело еволуирало од каменог до модерног доба:

npr.org: How Our Stone Age Bodies Struggle To Stay Healthy In Modern Times (30.9.2013)

3. Немојте радити више послова одједном. Постоји мит који говори супротно; да ћемо тако постићи више. Међутим, тако само ометамо функције мозга и подижемо себи тензију, те се луче хормони попут кортизола, који „замагљује“ размишљање и чак уништава мождане ћелије. Потребно нам је двадесет минута да се опоравимо од овог напора изазваног променом пажње, што нам троши време и енергију. Да бисмо се борили против тога, на столу треба да нам буду само папири потребни за један задатак који обављамо, а остале сместите у фасциклу за касније. Наша колегиница, Боба Недић, усредсредила се на један посао и ево какви су резултати:10245411_686956478020437_494540784095764703_n

Блог – Клотфркет: СФ План стручног усавршавања наставника (3.9.2014)

4. Мање читајте вести. Доктори кажу да ће оне утицати демотивишуће и да ћете осим радног елана, осетити депресију. Иако је текст на енглеском језику, као да је писан за Србију. 🙂 Наши медији само пласирају или вести лоше по нас наставнике или лоше пишу о нама. Вест која је лоша према мишљењу др Ивана Ивића, „оца“ активне наставе, у вези је са променама бодовања завршног испита у основним школама:

Данас: Следи још већа инфлација вуковаца (3.9.2014)

Са друге стране, вест о мерама које је донело Министарство просвете РС у вези са заштитом личности детета, дочекана је са (додуше ироничним) усхићењем:

Јужне вести: Заштита од јавног значаја (2.9.2014)

_tumblr_mi5lvnIefU1qk4wk0o1_5005. Вежбајте пре посла. И не само то, саветују лекари; вежбајте и на самом послу, рецимо пред наступ на Наставничком већу. Кажу, мозак то воли. 🙂 А ви уколико волите да имате лепе фотографије, следећи програми могу да вам у томе помогну:

Телеграф: Ових 5 програма улепшаће ваше фотографије потпуно бесплатно (29.6.2014)

6. Конкуренција је добра ствар, али најбоље је када се такмичите са самима собом. Одредите десет минута и неки задатак. Тада ћете дати све од себе да га у том периоду завршите и то ће бити заиста продуктивно. Стручњаци онда саветују пар минута опоравка, а потом – нови задатак. Неким људима је, додајемо ми, потребно и да своје часовнике чешће гледају и како не би каснили. Следећи чланак бави се управо таквим типовима:

24 сата: Психологија кашњења – седам типова људи који увијек касне (13.11.2013)

tumblr_n6nalfhXsc1stp15to1_5007. Записујте задатке које треба да обавите. Можете и да их памтите, дакако, али ћете онда оптеретити мозак који треба да буде растерећен како би могао да се позабави конкретним задатком. Јер, када запишете информацију, ви сте тада ослободили мозак од намета да ту информацију памти. И стручњаци препоручују свеску радије него неко информатичко чудо, јер је тада нећете грешком обрисати (дилитирати). Ево још разлога зашто треба писати и то не само информације које треба памтити:

Креативно писање: 4 разлога зашто пишемо (3.9.2014)

bebece8. Једите бобице. Посебно боровнице, али и друго слично воће садржи антиоксиданте који побољшавају меморију и моторику, али и инхибирају стрес и неутралишу уништавање ћелија. Уз ове бобице, требало би да једете и неке грицкалице сваких пар сати како бисте спречили пад крвног притиска који може да уследи уколико бисте јели искључиво воћке. Уколико се ипак одлучите за банане и наранџе, немојте бацати кору, саветује следећи текст:

Natural cures: Why You Should Never Throw Away Orange or Banana Peels

9. Играјте игре за размишљање, налик на укрштенице или судоку. Ова активност може бити добро загревање ако је умерена, те не треба претеривати и уморити се толико да после нисте за посао. И у учионици ђаци могу да уче кроз игру. Ево једног текста на ту тему:

Edutopia: Beyond the Worksheet: Playsheets, GBL, and Gamification (4.6.2014)

ocenjivanje (Small)10. Окружите се жутим. Мудри аутори кажу да ова боја смањује ниво мелатонина који нас увече чини поспаним. Такође, истраживања указују да су људи били расположенији за посао ако су били окружени жутим сликама, светлошћу или цвећем. Уколико не можете да мењате своје радно окружење, макар повуците завесе и пустите светлост у просторију или наместите да вам позадина на компјутеру буде жута. Следећи текст је ипак о једној другој боји, магенти. Ова боја није део дугиног спектра и разлог за то лежи у физици, али и биологији:

Science dump: Colour mixing: The mystery of magenta (26.2.2013)

И за крај, још пет савета како да будете продуктивнији на послу:

University of Phoenix: 5 ways to be more productive at work (2.6.2014)

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: