Сајт за наставнике биологије

Школа без (црних) рупа


10445943_706437526095233_3093388049801554640_nНаменски почињемо једним чланком из области еволуције, а који баш из угла ове науке објашњава да ли се човек рађа као хомосексуалац или је ипак узрок нешто друго:

IFL Science: Born this way? An evolutionary view of ‘gay genes’ (9.7.2014)

Овај чланак смо одабрали због сутрашње Параде поноса, која је најављена у Београду. Ми се нећемо бавити моралним аспектима, не само зато што тежимо да будемо објективни, већ и зато што смо наставници сваком детету без обзира на његову, односно њену различитост у било ком погледу. Уместо тога, пронашли смо текст који се тиме бави:

Домино магазин: Да ли ОНИ треба да ТО раде само у своја 4 зида? (22.9.2014)

1460119_842778965746828_2104915501402872131_nМожемо само да закључимо да неједнакости има. Ипак, не можемо да не поменемо још једну неједнакост која постоји међу људима у Србији, а која је материјалне природе. Са једне стране имамо трошење буџетског новца (са нејасним оправдањем) на путовања, првокласни превоз и телохранитеље, а са друге смањивање (ионако недовољних) зарада ради штедње. Аналитичари на то кажу:

Политика: Неједнакост као препрека привредном расту (26.9.2014)

Баш због свега овога, за 2. октобар најављен је штрајк:

Зелена учионица: Штрајк упозорења у школама 2. октобра (26.9.2014)

tumblr_n9ql5kiby91s3tom2o4_1280 (Small)А три дана касније, тачније 5. октобра, светски је Дан учитеља. Тим поводом, Независни синдикат просветних радника Војводине издао је саопштење и понудио конкурс за наставнике и ученике:

Независни синдикат просветних радника Војводине: У сусрет Светском дану учитеља (25.9.2014)

Ми вам за овај наш дан поклањамо једно срце: ❤ и један чланак о соларној фарми у облику срца, за коју кажу да је најлепша на свету:

The Guardian: Is this heart-shaped solar farm the world’s most beautiful power plant? (25.9.2014)

Вероватно није најлепша, нити је најотровнија, али је откривена скоро и научнике збуњује њен филогенетски положај. Следи чланак о сићушној наранџастој панамској жаби:

National geographic: Mysterious New Poison Dart Frog Found; Is Size of Fingernail (25.9.2014)

Свакакве мистерије крије ова наша планета, које научници полагано откривају, али су ђаци из Ниша одлучили да им је свет премали, те кренули да откривају свемир:

City радио: Ученици „Чегра“ селе се у свемир! (24.9.2014)

3065484148_782cbe0689_oУ свемир се селимо и ми. Пар истраживача верује да су црне рупе у центру наше галаксије заправо црвоточине, односно пречице за удаљене тачке у универзуму или чак између различитих универзума. Идеја није баш сасвим луда; сам Ајнштајн је у својим белешкама поменуо могућност да црвоточине заиста постоје:

Phys.org: Pair of researchers suggest black holes at center of galaxies might instead be wormholes (30.5.2014)

Следећи кратак филм зове се „Црна рупа“. Не ради се о свемирском феномену, већ о једном обичном службенику и по ономе што се у филму може видети – једној очекиваној људској реакцији. Заправо, колико је његова реакција обична и очекивана, одлучите сами и размислите шта бисте ви урадили на његовом месту:

Црних рупа у нашем систему школства има много и биће ту много посла да се оне „закрпе“. Тек једна од њих је улога родитеља у школском систему која с једне стране даје превише права, а са друге премало активног учешћа.

Блог – Ризница златних идеја: Погоршан однос наставника и родитеља (2.8.2014)

10516677_722918324471787_1090175169964269474_nЧињеница јесте и то ми сви наставници знамо, да је 99% занимања родитеља усмерено искључиво ка оцени њиховог детета. Родитеље као да не занима колико ће знање њихово дете стећи, а које ће му и те како помоћи у животу и будућем позиву и спремни су да предметном наставнику опросте и нерад и лош рад, само да оцене буду очекиване. С друге стране, ретко који родитељ захвалиће се наставнику на добром раду, те ће пре писати притужбе Министарству просвете РС на било шта чега се сети само да би некако успео алтернативним начинима да примора наставника да да незаслужену оцену. Зато постоје и предлози овакве врсте:

Зелена учионица: Притисак да се ученику поправи оцена третирати као мобинг (22.7.2014)

tumblr_n9ql5kiby91s3tom2o6_1280 (Small)Предлозима се да штошта замерити, па и то да се награђују наставници чија је оцена у корелацији са резултатима завршног испита, јер би тиме без награде остали они чији се предмет на поменутом испиту не полаже. Ипак, добро је да предлога има, а на разним сајтовима (и блоговима) има и савета. Ево неких:

Супер дете: 7 савета да не размазите дете

Још мало на ову тему:

Блог – Корачајмо заједно корак по корак: Васпитање деце – размажени принчеви и принцезе (17.7.2014)

10300314_465019196963923_420835625511208706_nНама се чини да су ове данашње генерације баш размажене, те да не могу самостално ишта да науче, а опет, на часовима нису довољно пажљиви да би научили. Зашто ђаци не могу да мирују тих 45 минута?

The Washington post: Why so many kids can’t sit still in school today (8.7.2014)

Наравно, немогуће је постићи савршену тишину у том периоду. А и прича се да је 45 минута најдуже време које човек може да поднесе у потпуној тишини. Тврдња коју вреди научно проверити:

Science dump: Is 45 minutes really the longest anyone can stay in a perfectly silent room? (20.5.2014)

poklon15То је био научни доказ о томе колико временски човек заиста може да буде нормалан у апсолутној тишини, а следи есеј о томе колико сати наставник може да ради:

Блог – Клотфркет: Зашто просветни радници не раде више сати дневно? Зато што не могу. Нигде! (24.7.2014)writing_feather

Колико год времена провели у школи, ми свакако треба да обавимо све оно што се од нас захтева.

Зелена учионица: Дугачак списак наставничких обавеза (24.7.2014)

И за крај, још један дугачак списак:

Зелена учионица: Овлашћења просветног инспектора (22.8.2014)

 

Advertisements

Коментари на: "Школа без (црних) рупа" (2)

  1. Da ne bih neobjektivno komentarisala paradu, delim link sa mnoštvom objektivnih i objavljenih istraživanja i još po neka statistika http://www.sloboda.hr/homoseksualnost-bolest-dalje-mislite-da-je-homoseksualnost-prirodna-ovi-podaci-ce-vas-sokirati/

    • Ирина, ти си могла и (не)објективно да коментаришеш; једно је када пишеш чланак који има информативни карактер, а друго је када дајеш коментар (коментар јесте заправо твој доживљај и твоја размишљања на тему).

      То не значи да није требало да поделиш линк, напротив. Увек смо ради да са нама поделиш линк, када год имаш нешто занимљиво, а ради смо, да се не лажемо, и да опет гостујеш на нашем блогу са неким ауторским текстом. 🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: