Сајт за наставнике биологије

И над супер има супер


_mo74skDsVt1rwiv0vo1_500Ако некад имате неку информацију за коју не желите да откријте извор (као што је то случај са новинарима у последњем чланку који смо одабрали за данас), обично кажете „птичица ми рекла“. Па, то и није скроз без смисла. Генетичари тврде да је птичји пој сродан људском говору, односно да су гени који омогућавају једно и друго веома слични, без обзира на милионе година одвојене еволуције.

Scientific American: Massive Genetic Effort Confirms Bird Songs Related to Human Speech (15.12.2014)

Некада употребљавамо неке изразе, налик на претходну „птичицу“, а да их заиста не разумемо. Напросто, у народу се тако каже. Ипак, није згорег ни разумети зашто се баш тако каже.

Језикофил: Ко је дрвена Марија? (15.7.2014)

ask-the-ripped-dude-cardio-before-or-after-weights_aНа спортском терену селектор свакако неће дозволити да има неку „дрвену Марију“. Много му је више у интересу да има што више (ако не већ све) талентоване играче. Или би макар то било логично. Међутим, оно што је логично нама, не мора да буде и научницима.

Discover: Why having too many talented players on a sports team can actually be a bad thing. (9.7.2014)

Студија базирана на одиграним утакмицама НБА лиге, указала је да су много успешнији они тимови кошаркаша који имају осредње талентоване играче, него оне које сачињавају све сами супер-старови. Разлог је прилично људски; у таквом тиму престаје кооперација и почиње надметање, али не са другом екипом, већ унутар самог тима. Сваки супер-стар жели да покаже да је више супер него они други. 🙂 Можда ово треба да имамо на уму и ми наставници када бирамо ђаке за нека екипна такмичења или напросто организујемо неки групни рад.

Блог – Хоризонти културе и образовања:  Групни облик рада – најчешће дилеме (27.8.2014)

Ms. Hudson had noticed a sharp decline in misbehavior ever since the rear-view mirrors were installed.Након облика рада, да поменемо и неке методе. Иако су насловљене на учитеље, нико нам не брани да их и ми, наставници биологије, испробамо. 🙂

Зелена учионица: Учитељи, испробајте нове методе подучавања (18.10.2014)

Како смо кренули, облици, па методе, написаћемо до краја чланка читаву припрему. 🙂 Повремено на Фејсбук групи намењеној размени искуства наставника заискри(чи) дискусија да ли је припрема уопште потребна или не. И да ли је потребна у форми у којој се уобичава њено писање, а коју чак ни не тако давно упутство о смањењу администрације које је Министарство просвете прописало, није баш потпуно изменило.

Danijela’s ELT Blog: Писање припреме за час – трактат о сврси исте (10.8.2014)

Једно добро припремање за час подразумева и припрему наставних средстава која ће се користити. У следећем филмићу презентовани су видео-материјали.

Двадесет и први је век и чини се да ИКТ у сваком смислу постаје део обавезних наставних средстава за час. Аутори најразличитијих софтвера су тога и те како свесни и зато на тржишту постоји толика понуда, да један човек (наставник) све то не може да пропрати.

ideas.ted.com: There’s no app for good teaching (3.9.2014)

Али шта може? Може да послуша пет савета (од осам понуђених) које смо из претходног текста издвојили и превели за вас.

_nfylv9G2Nh1qaityko2_1280

1. Циљеви образовања морају бити изнад технологије. Дакле, није упутно технологију користити само да бисмо рекли да је користимо, она мора бити у служби нечег смисленог. Ако тако размишљамо, можемо да искористимо чак и технологију која је истрошена или покварена, углавном неупотребљива. Ако погледате галерију експоната зглавкара сачињених од делова техничке опреме, те ако то примените на слободним активностима, испунићете многе циљеве: ђаци ће увежбавати вештине састављања делова и прецизности, учиће морфологију те животињске групе, биће креативни, а уз све то рециклираће отпад.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Science dump: Arthropods and insects made from watch parts and light bulbs (19.11.2012)

2. Немојте дозволити да технологија учење учини лаким. Сви већ знамо за зоне наредног развоја и овај савет говори управо о њима. Задаци које ђаци добијају не би требало да буду такви да они потврде оно што већ знају, већ изазови који ће их натерати да науче оно што не знају. Решења не би смела бити доступна уз тек неколико кликова. Ми бисмо додали и да решење никако не би смело да буде одштампан чланак са Википедије као завршен реферат на задату тему. Наместо тога, боље је захтевати од деце да пишу – креативно.

Креативно писање: Зашто је креативно писање важно за тебе? (27.10.2014)

3. Користите софтвере који узвраћају озбиљном повратном информацијом. _mpfek8tVVa1sroc46o1_1280 (Small)Алтернативна варијанта, типа „тачно“ и „погрешно“ не омогућава да ученик стекне јаснију слику о свом учењу и ономе шта му је потребно да ту слику поправи. Следећи чланак насловљен је питањем: „Да ли решавање лавиринта помаже развоју нашег мозга?“, али даје више од да-не одговора.

Science dump: Are mazes a key to brain development? (25.9.2014)

4. Не користите технологију која је намењена забави за учење. Ова тврдња је веома занимљива, јер знамо да постоје противници међу нашим наставницима. 🙂 Мими (Mimi Ito), која ради на Универзитету у Калифорнији, каже да „ученици пружају отпор када њихов (интернет) простор за забаву колонизују одрасли“ и да је зато боље да се учење одвија на онлајн платформама које су и осмишљене управо за то. Један софтвер који бисмо желели да вам представимо је генератор песмица.

K5 computer lab: „I am Poem“ Generator

Шта ће то нама биолозима? Па, рецимо, да направимо песмицу за органеле. 🙂

5. Бирајте софтвере који поспешују комуникацију. Нема проблема, ово је бар лако решиво:

Персонал магазин: Школа преко телефона (28.7.2014)

А како напредује конверзација између наших синдиката и нашег министарства? Изгледа да ће се ипак одвијати на улици.

Зелена учионица: Просветари: Излазимо на улице (18.12.2014)

Ово ће вам објаснити синдикати. Погледајте конференцију за штампу.

Ова конференција (па таман одгледали и свих скоро педесет минута) не носи нити један бод и нећете добити сертификат. Ипак, не очајавајте, јер ако живите у Сомбору, до разних сертификата можете да дођете за веома мале паре. Или сте то макар могли током акције коју је направила Унија синдиката просветних радника Србије у овом граду. О чему се ради, описано је што сликама, што речима:_818275064862258_2839330085121123213_n (Small)

Фејсбук албум: Диплома за Џ… (17.12.2014)

Некада је тешко описати колико су смешне вести које медији пласирају, а да јесу смешне мисле готово сви наставници који су коментарисали вест коју смо приредили за крај, а на Фејсбук групи намењеној наставницима.

Press: Вербић одавао државне тајне у иностранству! (18.12.2014)

Иза бомбастичног наслова, крије се размена дорађеног старог Закона о високом школству међу Петничарима који су у инсотранству, а које су лукаво уловили непознати хакери. 🙂 Наместо нашег, преносимо закључак колегинице која је коментарисала на Фејсбук групи: „Ми, дакле, немамо реалних проблема.“ 🙂

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: