Сајт за наставнике биологије


_1475087399375319_6675084646916671093_nМетодичар: Данашњи чланак пишем у сарадњи са Горданом Поповић, наставником енглеског језика у Пољопривредно-хемијској школи у Обреновцу. Гоца је блогер и много лепих идеја за часове можете видети на њеном блогу, али и Фејсбуку; неке од њих награђене су и на прошлогодишњем конкурсу „Креативна школа“. Здраво, Гоцо. 🙂

Гоца: Здраво, Методије. 🙂

Методичар: Гоцо, да ли си знала да постоје отровне баште?

Гоца: Први пут чујем. Ко још гаји отровне биљке у својој башти? Неки потомак Лукреције Борџије?

Методичар: То ми ти реци, пошто се ова башта налази негде у Нортамберланду, а то је у Енглеској. Дакле твој терен. 🙂 Што се самог изгледа баште тиче, ево га линк:

Road trippers: Everything in the world’s most poisonous garden wants to kill you (14.4.2014)221418_cvece-ap_f

Гоца: Сад си ме шокирао. Јавна башта? Прима посетиоце?

Методичар: Да, али ништа не сме да се бере, а деци се већ на улазу саветује опрез. Заправо одраслима који воде децу.

Гоца: Да, приметила сам. Штавише, не би смели ни да миришу, још мање једу биљке из ове баште. Питање: Да ли ико нормалан води своју децу тамо?

Методичар: Па, воде ваљда локални наставници, наравно! 😀 А наставници енглеског и биологије би могли да поведу ђаке у виртуелни обилазак.

Гоца: Мислиш на нас двоје? Што да не? Виртуелни је макар безопасан. 😀

wading-bird-rookeryМетодичар: А може бити и поучан. Рецимо, ђаци би могли кроз галерије занимљивих предела (и живог света) да описују на енглеском путовање које би тамо могли да доживе. На пример:

Сanopy in the clouds: Welcome to the Tropical Montane Cloud Forest!

Гоца: Wow! Ово изгледа фантастично! Што ми ниси раније рекао за овај сајт? Све је ту: фотографије, видео записи, чак и урађени планови за час које можеш прилагодити својим потребама.

Методичар: Сећам се да си у давна времена на Фејсбуку коментарисала „потражњу“ готових планова и припрема за час. Била си у недоумици да ли је таква размена између наставника уопште добра. Какво је твоје мишљење о томе данас?

Гоца: Ја сам одувек била за поделу и размену наставних материјала. Што се тиче планова и припрема, сваки наставник би требало да познаје одељење у ком предаје, те да  у складу с тим и планира своје часове. 🙂

Методичар: Другим речима, ниси баш за Ресавску школу? 🙂

Гоца: Никад ми нису „лежале“ те готованске методе.

Методичар: Ја сам увек мислио да су оне својственије ђацима, као на пример:

Дневник: Нека, мајка ће то да уради (септембар 2014)

_n4v76h3a2A1rtkazqo1_250Гоца: Сад се насмејах слатко. 😀 Ово ми је позната ситуација из оба угла. Нисам од таквих мајки (сад ће се, вероватно, многи згрозити). А, нисам ни такав наставник. 🙂 У крајњој линији, нисам бирала угоститељску струку. 😀

Методичар: Дакле, заговорник си следећег:

Зелена учионица: Maње радите уместо детета и тиме ћете му чинити више (25.12.2014)

Гоца: Управо тако.

Методичар: Ти си имала идеју како би деца могла да раде и енглески и биологију истовремено, а да заиста раде самостално. Можеш ли нашим читаоцима да испричаш каква је идеја у питању?

_10152775586004655_3404869518601985942_nГоца: Могли би, на пример, да се баве истраживањем појединих биљних врста на интернету (не морају то бити баш оне отровне врсте, мада би им то сигурно било узбудљиво). Најбоље би било да то одраде у групи, направе класичну презентацију, „личну карту“ неке биљке (може и животиње) или неки стрип, које ће после представити одељењу.

Методичар: Мислиш нешто попут овога:

Science dump: Baobab: Africa’s mystical tree of life (8.11.2014)

Гоца: Ово изгледа врхунски одрађено. Нисам сигурна да би успели да направе један инфографик попут овог. Али, идеја је та. 🙂

Методичар: Сигуран сам да би успели када би често то радили. Како то кажете ви на енглеском: Practice makes masters?

Гоца: Мислиш, Practice makes perfect? 🙂

Методичар: У сваком случају, пракса царује. 🙂 О томе говори и следећи текст:

Фондација Новака Ђоковића: Како развити добре навике у учењу код деце?

Гоца: Лепо је ово замишљено. Ипак, поставља се питање да ли је и остварљиво, како због образовања самих родитеља, тако и њиховог односа према школи. Пре бих рекла да се разговор са децом у вези са школом своди на оговарање наставника. 😦

_10204576481913130_9169958521195798747_nМетодичар: Мислим да си потпуно у праву. Ауторитет наставника је често пољуљан и тиме што родитељи код куће деци кажу – ма шта он/а зна, и он/а ми је неки наставник! Напросто, пружају деци једну нездраву подршку, као да смо им ми непријатељи, а не сарадници на истом задатку.

Гоца: То и не треба да нас чуди. Медији нас прозивају, а шта тек рећи за политичаре…

Методичар: Има ко ће да каже – твоја фах колегиница Боба Недић. 🙂 Ево једног текста баш у вези са овом темом:

Блог – Клотфркет: Педагошке ситуације – из учионице, не из скрипте (8.9.2014)

Него када помену медије… Приметио сам да многи наши (псеудо)научни текстови по новинама имају грешке из два разлога: један је непознавање струке, а други лош превод са енглеског. Размишљао сам да ученици имају радионицу; добили би и српску и енглеску верзију, па тражили грешке. Да ли би то могло да се реализује у средњој школи?

_10153012639644656_1227744686758906351_nГоца: Наравно да би могло. Ми језичари обично дајемо оригиналан текст са грешкама, првописним или граматичким. Ово би, макар кад сам ја у питању, била новина.

Методичар: Својевремено сам и сам писао о томе.

Блог – Из пера једног наставника: Црне тачке нашег новинарства (31.7.2014)

Гоца: И тако долазимо до теме развоја критичког мишљења код ученика или оног: не веруј у све оно што чујеш, па било то и од наставника.

Методичар: Иако су наставници супер, јер су суперхероји. Тако тврди овај чланак:

We are teachers: Five Superpowers Every Teacher Has (21.11.2014)

Да ли си препознала неку своју супермоћ?

10893436_1560357034181688_2077774242_nГоца: О, да. 😀 Да л’ да напишем? Број 3. 😀

Методичар: Моја најизраженија моћ је, нажалост, број 1. 🙂

Гоца: Мало слабије чујем, али сам зато неустрашива. 😉

Методичар: Обично се за суперслух користи поређење са слепим мишевима, мада ехолокацију користе и друге животиње, попут делфина. Но, свакако је лепо видети да супермоћи упоређујемо са особинама животиња; ваљда ћемо тако научити да их поштујемо. Пронашао сам још један чланак који говори управо о томе колико су животиње божанствене. 🙂

Science dump: 10 amazing facts about animals (28.7.2014)

430662_10150531747023951_1216118030_n (Small)Гоца: Заиста јесу. Моји матуранти и ја смо се пред крај првог полугодишта бавили комуникацијом међу животињама. Зато смо се мало и забавили на крају.

Blog – Рhs our english nook: End of Term Fun (25.12.2014)

Методичар: Морам рећи да ми се много допада!

Гоца: Хвала ти, пренећу им. 🙂

Методичар: Хвала и теби на овом дивном разговору и учешћу на Биолошком блогу. Било је право уживање радити чланак на овај начин. 🙂

Гоца: Морам признати да сам баш уживала. Изненађена сам с којом лакоћом смо написали овај чланак. Надам се да ће и читаоцима бити задовољство да га прочитају. И, да не заборавим, хвала ти на позиву. 🙂

Методичар: Ја се надам и да ћемо ово поновити. Хвала још једном Гоци и надам се да вам је било занимљиво, а ако имате предлоге које госте још да позовемо на Биолошки блог и о чему са њима да причамо, коментари су одмах ту испод. 🙂

Коментари на: "Биологија на енглески начин" (5)

  1. Допада ми се гласно размишљање два професора. Лепо сте интегрисали предмете које предајете. Добар, ма шта добар, зналачки избор прилога 🙂 а и саговорника, Методије 🙂 Поздрав за обоје.

  2. Hvala na lepom komentaru i pozdravu, Željana. 🙂

  3. Reblogged this on phs our english nook and commented:
    A sad nešto sasvim drugačije. Prvi put saradnja na blogu dva nastavnika koji predaju različite predmete. I prvi put da nešto na mom blogu bude na srpskom. 🙂

Оставите одговор

Облак ознака

