Сајт за наставнике биологије


Јуче је био Дан Светог Саве, а данашњи чланак пишем само ја (Методичар), без помоћи и суфлирања мог тима, а за то имам добар разлог. Јуче сам Савиндан доживео три пута и макар толико пута одслушао химну. Када нешто доживите, не можете писати о томе објективно, па чак ни за потребе блога који је намењен колегама наставницима. 🙂 Ипак, надам се да ће вам се приче допасти.

Прича прва

На прославу Дана Светог Саве у школи позвала ме је радна обавеза.
Такав позив нисам смео да одбијем.

Колико год се трудио, никако ми није полазило за руком да се на тај дан осећам свечано. Све време сам заборављао да честитам славу колегама, мада је логично да као помоћник директора то чиним. Поједине колеге показале су иницијативу, па су честитале славу мени, на шта сам, додуше, узвраћао. Боље ишта, него ништа. 🙂 Боба Недић је такође свима нама честитала, али на њој својствен начин. 🙂

Блог – Клотфркет: Несрећан Свети Сава, учитељи! (27.1.2015)

Био сам прилично нерасположен, што, јасно, нисам показивао, мада за такво (не)расположење уопште није било разлога. Напротив. Ово је једини дан када нисам био ангажован ни око чега, ни као наставник (наставници других струка спремају приредбу иначе, а и овај пут нисам био техничка подршка), ни као помоћник (директор се прихватио комплетне организације и био домаћин гостима), и буквално сам био гост у сопственој школи. Чак сам и спавао дуже. Милина. 🙂

Сuriosity.com: How To Tell If You’re Dreaming

L1130005 (Small)

Хор сваки пут пева перфектно, а заслугом моје колегинице Јоване Обрадовић.

Можда сам био нерасположен јер се годинама ништа не мења. Свештеник дође у школу, отпева нешто, па је приредба, па част на којој се колеге задрже краће време и све је готово за нешто мање од три сата. Заправо, певање свештеника и цео тај обред трајао је (и овај пут) заиста дуго. Већ након десет, двадесет минута, деца (што у публици, што извођачи програма) постала су видно нервозна и није вам потребно да будете стручни у раду са децом, да би вам било јасно да им је досадно. И да ли можемо да им замеримо? Слушају све то време нешто што суштински не разумеју, осим да тако мора. Добро, можда је то начин да науче обред, мада ми није јасно чему. Није јасно ни Удружењу атеиста Србије:

е – новине: Школска слава – стрес за децу (27.1.2015)

Но, да смо ми секуларна држава и у складу са тим колико све то има смисла, остављам овом удржењу и надлежним институцијама и свима умнијима од мене. Питам се само, кад се већ то слави, зар уместо свег тог обреда, свештеник, који је ауторитет, не би могао да одржи једно кратко предавање ђацима? Рецимо, да се поштовање религије и цркве не показује паљењем бакљи и бацањем петарди у дворишту те исте цркве на Божић. То је само једна идеја, а тема има много, а у вези са понашањем, моралом и духовношћу. И културом. Кад смо код тога…

Блиц: Тасовац: Српски просперитет је повезан са знањем, а не мачем! (26.1.2015)

L1130019 (Small)

Ова дама напред десно је Олга Урошевић, наставница српског језика, која организује све манифестације у школи. Иако изгледа мајушно, веома је опасна; сви је слушају – и деца и наставници. 😀

Није што су моји, али наставници из ОШ „Иво Андрић“ у Београду, припремили су заиста лепу приредбу. Не превише дугу, умерену, са увежбаним хором и оркестром и рециталом где су деца изговарала неке поучне приче о Светом Сави. Хол, где се све то одржавало, био је пригодно уређен. Морам да напоменем да су као глумци били ангажовани дечаци са проблемом у понашању, што је, можда, идеја за вас за један нови вид индивидуализованог рада. Ово код нас је прошло сасвим добро. Верујем да је и у другим школама било слично, али ја морам да хвалим своју. 🙂 А успут и да похвалим један вебинар, који можете посетити – бесплатно:

Биг Маркер: Узајамно професионално оснаживање (за 29.1.2015)

А ја сам даље посетио Светосавски протест…

Прича друга

На Светосавски протест позвале су ме колеге.
Такав позив нисам могао да одбијем.

Каснио сам, оправдано, али сам стигао таман када је почињала Свечана академија на отвореном. Могла би да се зове и Академија на киши, јер је киша падала. Ипак, није грмело. 🙂

Ало: Ако данас грми, биће свашта! (27.1.2015)

Већ док сам долазио са Теразија, зачуо сам химну. Некако ме је то мотивисало да убрзам корак, па сам на самом тргу затекао колеге којих је било. Колико, то ћете прочитати из новина, јер бројеве никад нисам умео ни да памтим, ни да процењујем, а и не волим људе да посматрам као бројеве. Тамо је било људи.

Пешчаник: Протест просветних радника: „Борба за хлеб и књиге“ (28.1.2015) & Нови магазин: Протест просветара у Београду (28.1.2015)

Сама Академија ми се заиста допала. Јасно, било је ту говора, али и рецитала, сатире, комуникације између вођа и окупљених људи, али је све било са мером и лепо и (што је такође важно) унапред осмишљено. Просветари су протестовали достојанствено. Допало ми се и када су почели да се јављају представници разних градова и осетио сам дивљење према људима који су „запуцали“ заиста из далека. Они су цео свој дан посветили овоме, није их мрзело да се возе аутобусима или у бољем случају аутомобилима… Колико је потребно да се стигне из Лесковца? Четири и по сата, рецимо? Представницима сваког града је било важно да се чује да су и они ту, тако да је „прозивке“ било у више наврата (први пут организатори нису могли да знају ко је све ту, па је било потребно то рећи и други и трећи пут). И та потреба колега да се за њих чује, била је сасвим јасан сигнал да се овде дешавало нешто значајно.

10945758_10153061953278817_6736453349064239646_n

Мало атмосфере са кишне Светосавске академије.

Нажалост, моји суграђани, Београђани, били су извиждани, или боље рећи пропраћени узвицима „уа“, а да сте били тамо, било би вам јасно и зашто. Ако сте били, јасно вам је. И сад вас молим да поново прочитате претходни пасус. 🙂

10947484_854808997912139_1349835447_n

Мој колега, Мирослав Крњић и ја, били смо представници наше школе. Фотографисала нас је Весна Гошовић, која није знала шта ће са кишобраном (није хтела да нам да да придржимо, јер је сувише женски 😀 ), па га је спустила на земљу. Када сам јој рекао да ћу је поменути на блогу због таквог пожртвовања, понудила се да буде и лектор, али за такву интервенцију нема се времена, па ћете морати да претрпите моје правописне, граматичке и стилске грешке. 🙂

Остао сам до краја, када је већ био почетак Светосавске академије у затвореном…

Прича трећа

На Светосавску свечану академију позвала ме је државна секретарка Снежана Марковић.
Такав позив нисам желео да одбијем.

Снежана ми је дала позивнице испред Народног позоришта, где се Академија и одржавала. Могла је да позове било кога, али се она ипак одлучила за своје пријатеље наставнике. Тако је позвала још двоје колега, које иначе познајем и који су ми добри другари, па је друштво било заиста пријатно.

L1130101 (Small)

Катарина Алексић, Слободан Каличанин и ја. Јесте, удрвенео сам се и очигледно нисам материјал за овакве светковине. Боље ја да то кажем, него ви. 😀 Момак иза нас се крије јер је дошао до закључка да ће да нам квари слику. 😀

Програм смо добили на улазу и већ у њему сам видео да нас чека изузетна манифестација, а коју сте могли да пропратите на телевизији. На самом почетку, говоре су одржали председник Србије, Томислав Николић и министар просвете, Срђан Вербић. Очекивао сам форму, као што је уобичајено у таквим приликама, али су говори, напротив, и те како одавали суштину, односно њихове ставове. Уосталом, процените сами:

Нови магазин: Србија је велика колико има просветитеља (27.1.2015)

Сама приредба је била заиста професионална, а цео амбијент одавао је ниво. То су онакве прилике када се питате да ли све што радите радите како треба, па чак и да ли сте сели на седиште како доликује. 😀 За оне који нису пратили, било је заиста квалитетне музике, како оркестра, тако и малог хора „Хориславци“, који је отпевао химну за крај. Рецитал су извели глумци овог позоришта, уз дечју помоћ, а говорили су легенде у вези са Светим Савом. Трајало је баш колико треба и све је било без грешке, заиста. У једном делу програма на позорницу су изашли и добитници овогодишње Светосавске награде. Таман је прилика да честитам колегама.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја: Додељене Светосавске награде за допринос квалитетном образовању (27.1.2015) & РТС: Уручене Светосавске награде (27.1.2015)

Након приредбе, чак смо били позвани и на коктел и дружење. Најпре је било баш крцато, а онда се проредило. Имао сам прилику да се видим са неким људима које давно нисам видео. И да једем оне мајушне сендвиче. Да будем искрен, кући сам дошао гладан и смазао паштету. 😀 Па, ипак, задовољан сам што сам присуствовао једном оваквом догађају. Хвала, Снежана (уколико читаш 😀 ).

10887598_10153094622838410_3184313768891382800_o

У разговору са министром. Не, нисмо договорили интервју за Биолошки блог. 🙂

Када сам дошао кући, схватио сам да сам и даље нерасположен (као и ујутру) због свега овога што нам се дешава. Јесте, атеиста сам, али и свестан да Дан Светог Саве значи већини колега и да они на њега гледају као највећи школски празник. И ето шта смо доживели за тај празник, причу другу, негде на улици, како покушавамо да докажемо да је образовање важно и да наставници на којима оно почива, такође јесу, јесмо важни. Без претеривања и без патетике, болело ме је када су незаинтересовани пролазници журили негде, највероватније својим кућама, после посла или куповине. Сви они имали су наставнике и на сваког од њих неки наставник имао је некакав утицај. Па ипак, туђа посла остају туђа у отуђеној земљи. Уф, много сам мрачно завршио, али крај је увек тешко саставити, посебно што овде прича има три, па је једноставније да крај препустим новинарима, који су сва дешавања сажели у један чланак:

Вечерње новости: Свети Сава вечни путоказ деци (27.1.2015)

Коментари на: "Три приче у једном дану" (2)

  1. Није да су имали лоше наставнике, него је већина учила од оних добрих и вредних, а онда научени дуго одмахуивали руком ,,Ма, пусти будалу!“ и сад владају они које смопустили, а ја лично више нисам ни разочарана, вероватније резигнирана.

Оставите одговор

Облак ознака

