Сајт за наставнике биологије

Образовање пута два


jogaПисали смо о Бели, псу који је требало да буде сахрањен заједно са својом газдарицом. Друштва за заштиту животиња су се одмах огласила у знак протеста због таквог суровог завештања и заподенула борбу да се псу ипак спасе живот. И ево га епилог:

Животиње.рс: Бела ипак сахрањена са власницом: Тужан крај пса о којем је брујао цео свет! (2.2.2015)

Љубитељи животиња нису зажалили, кажу, што су се, додуше безуспешно, борили за живот ове животиње. А за љубитеље птица, Друштво за заштиту и проучавање птица Србије, нуди онлајн издање часописа под називом „Ciconia“ или што бисмо по српски рекли, рода. 🙂

Друштво за заштиту и проучавање птица Србије: Публикације – Ciconia – Преузмите старе бројеве! (од 1989. до 2012)

Ево и једне иницијативе за конкретну заштиту:0TvyamNb-BivtNwcoxtkc5xGBuGkIMh_nj4UJHQKuoX2qV-840RDJ2D257Eh9yYdB26pqQmfehfBn-w (Small)

Фондација за заштиту птица грабљивица – Београд: Петиција за повратак белоглавог супа на Стару планину!

Осим птица, ових дана су актуелни и мрмоти, макар у Пенсилванији. Тамо се практикује да се на Дан мрмота пушта ова животиња из свог уточишта, како би наводно видела своју сенку. Уколико је види, зима се продужава, а уколико не, очекује се урањено лето. 🙂 И јунак следеће приче је видео своју сенку, што значи да ће житељи Пенсилваније имати зиму још шест недеља. 🙂

National geographic: Groundhogs Aren’t Looking for Their Shadow—They’re Scoping Out the Opposite Sex (2.2.2015)

_1091779577518161_2634249064009834270_nКажу за плашљиве људе да се боје и своје сенке. Да ли разлога за страх има? О томе говори следећи текст:

Зелена учионица: Где сте колеге? (2.2.2015)

А ево га и текст који говори да није упутно говорити:

Цензоловка: Пази шта причаш на Фејсбуку, на рођендану или у независном медију (2.2.2015)

Ова тема покреће питање извесних слобода. Оно што можемо да прочитамо у медијима, показује да наши ђаци имају слободе и више него што је то добро чак и за њих саме:

Вечерње новости: Пуши сваки девети ђак! (2.2.2015)

Неке школе по Србији не би могле да допринесу овој статистици, јер немају ни девет ђака. Једна, рецимо, има свега једног.tumblr_nj7limaAu91tl2roxo1_500

РТС: Једини ђак у школи (3.2.2015)

Један или двеста, тек, ваља их оценити. У вези са тим:

Блиц: Оцене из школе стижу родитељима на мобилни (2.2.2015)

Биле мобилне или фиксне, свакако ће морати да буду добре. У супротном…

Мондо: Двојкаши више неће уписивати престижне школе (2.2.2015)

А без квалитетних гимназија нема ни квалитетних факултета. Како стоје ствари у високом школству? Па, ту има обиља разноврсних вести:

РТВ: Инспекција ће проверити „кулску академију“ (1.2.2015) & ОК радио: Почела изградња Економског факултета у Бујановцу (3.2.2015) & Политика: Војска условила пресељење Филума (3.2.2015)

Надамо се да ће се универзитети изборити са свим својим проблемима. Неко види своју (светлу) будућност у факултетској дипломи, али има и мишљења да је она у дуалном образовању:

РТВ: ПКС: Дуалним образовањем до веће запослености младих (2.2.2015)

10322700_758792194160840_1506398756201995380_nМожда би млади требало да завршавају школе за обуку возача? Србији су свакако потребни. 🙂

021: Србија има 600 пута више службених возила него Шведска (2.2.2015)

Какви су наставници потребни Србији? Па, између осталог, они који могу да примене оквир националног курикулума. 🙂

Развионица.еду: Онлајн обука за примену Oквира националног курикулума – Основе учења и наставе и развој школа-вежбаоница (Модул 1) (31.1.2015)

То је био семинар, а за крај да најавимо и радионицу, за коју смо сазнали преко Фејсбук стране Фестивала науке.

РАДИОНИЦА: MARCH in March (Конкурс за наставнике)

MARCH (MAking science Real in sCHools) је пројекат који је финансиран од стране Европске комисије у оквиру програма доживотног учења. MARCH је окупио мрежу од 9 институција (The British Council,Centar za promociju nauke i umetnosti FENOMEN, British Science Association, Forum Democrit, Jungvornweg, Science on Society, Education Development Centre, Ciencia Viva, Greek Ministry of Education) из 7 европских земаља (Велика Британија, Грчка, Немачка, Србија, Литванија, Бугарска и Португалија).

students-lapcoats-460 (Small)Циљеви пројекта су:
– Трагање за најуспешнијим добрим праксама држања наставе
– Увођење метода за поспешивање функционалног учења
– Интерактивна настава и активно укључивање ученика у развој процеса учења
– Популаризација науке активан уплив науке у наставу
– Прављење функционалне везе између онога што се учи и примене

Конкурс се отвара са идејом да се пријаве сви заинтересовани наставници који предају ученицима узраста од 11-16 година и који сматрају да имају добар пример: активног укључивања ученика у развој процеса учења или, добро прихваћен методолошки приступ, или развијено – имплементирано учило које користе у настави, или имају идеју за шире укључивање науке у школе.

Најбољи методолошки приступи ће бити награђени одласком на међународни SWAT MARCH Workshop на коме ће имати прилику да се такмиче на најбољим европским пројектима из области интерактивне наставе и тако добију шансу да управо њихов приступ буде уведен у процес имплементације у школске програме на нивоу Европе.
Молимо заинтересоване наставнике да нам пошаљу своје примере добре праксе, а који могу бити и најразличитијим форматима: видео презентације, научне игрице, софтверска решења, експонати у настави, школске представе са научном тематиком, успешни предлози експеримената. Тема је широка, наставничка искуства су различита а приступи инвидивуално обојени. Управо је то ресурс за којим трагамо!

Капацитет радионице је 20 наставника.

Радионица ће бити одржана у Београду 6. и 7. марта 2015. године. Учешће на радионици је бесплатно, а смештај наставника који не живе на територији града Београда ће бити покривен. Извођење радионице је финансирано од стране Европске комисије (Life Long Learning program).

Пријаве се врше искључиво путем мејла. Молимо вас да поред попуњеног формулара, доставите и презентацију вашег методолошког приступа. Презентације можете доставити у виду писменог описа, аудио или видео фајла.

Пријаве и презентацију пошаљите на адресу konkurs@festivalnauke.rs, најкасније до 15. фебруара 2015. Најуспешнији кандидати ће бити обавештени путем мејла најкасније до 25.2.2015.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: