Сајт за наставнике биологије


_n7u6x0MuWn1r2p7cpo1_500 (Small)Почињемо једном историјском мистеријом:

IFL Science: Why Did This Mysterious Ancient Chinese Civilization Disappear? (26.12.2014)

Кажу да се историја понавља, те следећи чланак тврди да се понавља глобално загревање и да је заправо по свом обиму и трајању налик претходном, а које се десило пре скоро 56 милиона година:

Рhys.org: Past global warming similar to today’s: Size, duration were like modern climate shift, but in two pulses (15.12.2014)

Глобално загревање у нестручној јавности малте не има статус религије; постоје они који у њега верују, али и они који не. Аутор следећег чланка предлаже – дијалог, али конструктиван:

IFL Science: Overcoming The Social Barriers To Climate Consensus (3.2.2015)

_408926162595978_6119462129282689977_nА организација „Гринпис“ на ову тему предлаже нешто другачији и радикалнији приступ. На крају године светски лидери ће се окупити у Паризу како би размотрили одрживо добијање енергије. Међутим, прелазак на такву врсту енергије није лаган, јер власници индустрија фосилних горива имају велики утицај. Зато ова организација предлаже да се 13. и 14. фебруара обележи Светски дан лишавања (Global Divestment Day) низом акција, које би имале за циљ да скрену пажњу и тим лидерима и јавности да се са енергије фосилних горива пређе на обновљиве изворе који не загађују животну средину:

Go fossil free.org: Divestment day (за 13. и 14.2.2015)

То ће бити за неколико дана, а већ сутра је Дан безбедног интернета:

РТВ: Манифестације поводом Дана безбедног интернета (9.2.2015)_n81hjzyZ8i1s748a0o1_1280 (Small)

Ову манифестацију ће организовати Министарство просвете, које тврди да је (напокон) пронашло заједнички језик са синдикатима:

Зелена учионица: Усаглашено последње спорно питање између синдиката и Министарства просвете (7.2.2015)

Синдикати, очекивано, тврде другачије:

Глас западне Србије: И даље без споразума просветара и министарства (9.2.2015) & Синдикат образовања Србије – Регионални центар Лесковац: Ако дође до споразума (8.2.2015)

Реакција на све ово има, посебно на Фејсбук групама намењеним размени искуства наставника, али вам уместо њих преносимо речи песника Недељка Попадића:_1593195284225390_4553591268287798530_n

Зелена учионица: Неко жели да понизи оне од којих се највише стиди – просветне раднике (8.2.2015)

Издвајамо цитат из текста:

Учитељи, последња линија одбране, не бране тиме државу, која одавно то и не заслужује, већ бране своју децу којој предају – од зла које их напољу чека.

Да ли се бране и наши ђаци? Па, како се узме. Неки од њих су макар и за почетак добро наоружани.a_013 (Small)

24 сата: Бенседин, нож, пиштољ… Ово је садржај торбе српског основца (9.2.2015)

Ми бисмо волели да нам ђаци ипак буду добро наоружани – знањем. Следећи текст нас саветује како да постигнемо да нам ђаци боље уче:

Scientific American: How to Build a Better Learner (1.1.2015)

Но, и оно што се учи у школи можда треба мењати:

Press online: Златна правила за срећу: 10 ствари које бих волела да сам научила у школи! (3.1.2015)

И за крај да на ових десет да додамо још 15 чињеница о Земљи.

Science dump: 15 Things you didn’t know about Earth (13.12.2014)

_mkmzbmJSDZ1qcn5f3o1_500

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: