Сајт за наставнике биологије

Уклањање смисла


Најпре најава једног конкурса:

WWF: Отворен онлајн ликовни конкурс за ученике основних школа у оквиру акције Сат за нашу планету (до 5.4.2015)

10401521_1588352721382119_8964683738701139596_nКонкурс носи назив „Промени климатске промене, сачувај планету“. Климатске промене се и природно дешавају и ето нам га пролеће. 🙂 У ствари, пролеће обично почиње 21. марта (дакле, данас), али је ове године пожурило и први дан пролећа прославили смо јуче. Због тога, почињемо цветно. И математички.

Science dump: The mind-blowing mathematics of sunflowers (3.2.2014)

А данас је такође значајан дан:

Нови дечји кутак: Светски дан особа са Дауновим синдромом – 21. Март (19.3.2015)

Научници су одгонетнули процес који доводи до оштећења веза међу неуронима у мозгу и уопште, правилног функционисања мозга код особа са Дауновим синдромом и ове промене су исте онима који доводе до деменције као последице Алцхајмерове болести. Ово откриће може омогућити превенцију и код других неуродегенеративних стања:

Мedicalxpress.com: New insight on why people with Down syndrome invariably develop Alzheimer’s disease (23.10.2014)

tumblr_mpskokSnAl1snjzxzo1_400Према мишљењу неких научника, Даунов синдром има дугу историју у заједници људи. Заправо, научници са Унивезитета у Аделајду сматрају да врста патуљастих рођака људи (које су од миља назвали хобитима, а чији је латински назив Homo floresiensis), заправо није засебна врста, већ да су и то били људи, али са Дауновим синдромом:

IFL Science: Down Syndrome Theory On Hobbit Species Doesn’t Hold To Scrutiny (10.2.2015)

Поуздано најстарији случај овог синдрома откривен је у Француској. Датира из средњег века, који изгледа и није био тако мрачан каквим га сматрају, јер све указује на то да оваква деца нису била анатемисана.

Знаност: Пронађен најстарији познати случај Дауновог синдрома (10.7.2014)

Ако је толеранција постојала у то доба, у ово, модерно, требало би да буде подразумевајућа. Можда ништа не треба препуштати случају, па је посланик Душан Милисављевић дао предлог за то шта да се учи у првом разреду:

Актер: Уклањање предрасуда (19.3.2015)

_375398645975784_3425898718078643730_n
Кликом на слику постаће интерактивна.

Јасно је да ова тема не само да није спорна, већ је и потребна у нашем школству. Питање је да ли је ово начин? Наше школство се претворило у врећу којој се све време, а како ко дође на идеју, без обзира да ли је део образовног система или ван њега, додају нове закрпе. И тако закрпа на закрпу, свака потребнија од претходне, шију се без реда и система, да бисмо на крају добили сваштарију у којој се више нико не сналази, а понајмање деца. Никако да дођемо до тога да промене треба да се дешавају плански, системски и систематично. Да образовање не буде врећа са закрпама, већ једна прича која има неки свој почетак, неки циљ ка коме иде и ништа мање битно од тога; да буде смислена целина. Причи о штрајку, пак, неки не виде смисао, други виде, али крај се не назире.

Вечерње новости: Поново празне клупе (21.3.2015)

Потпуна обустава рада овог пута је иницирана хаотичном расподелом плата, те сада излази на видело колико се нико, па ни само министарство, не сналази са терминима „законито“ и „незаконито“ и шта радити у случају једног, а шта другог штрајка. _na59wyxgQZ1shbcplo1_500 (Small)Колеге из Краљева имају идеју шта да раде.

Нови магазин: Краљевачки просветари: Тужићемо школе (21.3.2015)

Оно што ће радити Министарство просвете у наредном периоду је отпуштање 10000 наставника.

е-Новине: За месец дана припрема спискова за отпремнине (21.3.2015) & Зелена учионица: „Рационализација је неминовна, али отпуштање радника је незаконито“ (21.3.2015)

Некако је људски нормално запитати се да ли је и ово стратегија министарства, с обзиром да је ова најава наступила одмах након вероватно најпосећенијег протеста просветара икад.

Актер: Да ли су штрајкачи вишак у просвети (20.3.2015)

funny-teacher-quotes-humor-15 (Small)Баш из овог разлога, просветним радницима прискаче у помоћ, ако не већ суперхерој, а онда – колумниста. 🙂

Колумниста: Просветарима у помоћ (20.3.2015)

„У вештој замени улога џелата и жртве, све је оркестрирано како би главни кривци за лош образовни систем постали учитељи и професори, а власт преузела улогу жртве.“ – каже се у тексту. У Немачкој, за проблеме које имају тамошњи наставници, криве су погрешно конципиране студије, тврди следећи текст:

dw.de: Учините нешто или ће наставници „изгорети“ (26.4.2014)

Наше студије можда и нису погрешно конципиране, али постају све луксузније.

b92: „Није у реду подизати школарине“ (20.3.2015)

Када кажемо високе студије јасно је да мислимо на степен образовања. Индијци су, изгледа, то ипак схватили буквалније. 😀 Једна шашава вест за крај:

Мондо: Невероватно лудило у Индији! (20.3.2015)

_mllu9slQi81qk4wk0o1_500

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: