Сајт за наставнике биологије


11159513_903790093012191_6466296821633433401_n (Small)Јуче је био Дан пингвина, а данас је одржано (дуго очекивано) окружно такмичење из биологије. На почетку неки резултати, а који су нам пристигли из Моравичког округа:

Oкружно – Моравички округ – 2015.

И Ваљева:

шести & седми & пети & oсми

А што се тиче Београда, резултате можете погледати на сајту:

ОШ „Раде Драинац“ у Београду: Прелиминарни резултати градског/окружног такмичења из биологије

Као што смо вас већ навикли, ево неких утисака онако „ухваћених у лету“.

Пети разред

hoya-macgillivrayi500Тест за пети разред је окарактерисан као коректан и колеге су имале тек пар замерки.

Већа замерка је у вези са 21. задатком где су се појављивале хемијске формуле за кисеоник и угљен-диоксид, које су деци која (још увек) не уче хемију, ипак непознаница.

Поједине колеге замериле су и одговор у кључу на четврти задатак. Према њиховом мишљењу, одговор би, осим листа, могао бити и цвет.

Шести разред

_mt2vqk2o2H1qza5c9o2_500 (Small)Изгледа да су шестаци овај пут највише надрљали. Колеге су листом оцениле тест као претежак. На такмичењу је могло да се чује да је тест захтевао познавање стручне терминологије, коју смо давних дана заправо избацили из своје редовне праксе (у 17. питању морали су да знају стручне називе ембрионалних омотача, а у 15. шта је атријални отвор, на пример), па је некако више на нивоу чисте репродукције знања, без размишљања и примене. Појављивали су се и називи које тешко да је ико и помињао ђацима, попут филарије.

У 13 . питању трећи захтев је, најблаже речено, дискутабилан, јер од појмова где је требало избацити уљеза, уместо бубрега (једини су органи који не учествују у дисању), тачан одговор могао да буде и трахеје – само њих кичмењаци немају. Ако бисмо баш ситничарили, ни све рибе са хрскавичавим скелетом не морају бити искључиво морске, што би било решење Веновог дијаграма (задатак 18). Поједине колеге сматрају да органи жабе у последњем, 19. питању, нису баш лако препознатљиви.

Највећа замерка је дата на задатак 14. јер је подразумевао и познавање анатомије птица, а према Пропозицијама, та лекција није била предвиђена за овај ниво такмичења. (Слична замерка постоји и за пети разред, где се тражило да ђаци знају да су маховине и папратнице биљке које немају семе.) Наравно, у одбрану оваквог питања може се рећи да крвни систем (и срце самим тим) припадају лекцији о општим одликама кичмењака, али питање компликује то што су се појављивали називи птица (а то је већ систематика) – паун и велика сеница у поменутом питању и колибри у 16.

Седми разред

_778634648891786_7692911016756492718_nТест за седми није био тежак, кажу колеге, али је монотон (због избора типа питања који су се понављали).

Две велике замерке дате су на задатке 13. и 19. У 13. задатку у самом захтеву је објашњено да сваком појму одговара по једно решење, односно слово, тако да је некако испало (а и у кључу такође) да се варење беланчевина, масти и шећера завршава у дванаестопалачном цреву, а треба у танком.

У 19. задатку је захтев био да се људски преци сортирају према годинама када су живели, што је најблаже речено, дискутабилно.

И да поменемо да је у задатку у коме се тражило обележавање органа за варење седмацима проблем правио црвуљак кога су „крстили“ у слепо црево.

Осми разред

illustration-of-eco-friendly-landscape-on-leaf-on-abstract-background_84714145Епитет који је овај тест заслужио је, кажу колеге, да је оптималан. Овде смо уловили тек две мање замерке. Једна је у вези са петим задатком, где се тражило да ђаци препознају да ефекат стаклене баште утиче на повећање концентрације угљен-диоксида (наместо обрнуто), а друга је у 7. где постоји словна грешка, те уместо Ђердап пише Ђерап, што би могло да направи проблем онима који су у свађи са географијом. 🙂

Толико о тестовима, а ми честитамо свим учесницима, ђацима, као и њиховим менторима и надамо се да ће нам организатори такмичења ускоро послати тестове.

Advertisements

Коментари на: "Окружно такмичење из биологије 2015." (30)

  1. Gorana рече:

    Hocete li molim Vas postaviti zadatke i resenja testova????

  2. Zašto bi problem bio to što su crvuljak “krstili“ u slepo crevo? A šta da su napisali appendix? Ni tada ne bi bilo priznato? Ne vidim u čemu je problem.
    Po meni, test za sedmi je više nego jasan i konkretan. Jedino se ne bih, da sam na mestu organizatora, uplitala u godine i pretke čoveka, jer u svakoj knjizi piše drugačije. Tek kada se naučna javnost usaglasi oko toga, treba postavljati takva pitanja i baviti se time.

    • Aнђелка рече:

      Потпуно се слажем са Вама. Чини ми се да је за седмаке био најкоректнији тест и да су га, чини ми се, деца одлично урадила. Једино око чега се не бих сложила са Вама је проблем са црвуљком и слепим цревом. Наиме то није исто, слепо црево, односно цекум, је једно (да сад не пишем дефиницију), а црвуљак или апендикс је његов, такође слепи, танки, изувијани наставак. Тако да би апендикс сигурно морао да буде признат као тачан одговор. Верујем, такође да већини деце то није јасно, јер се у свакодневном животу апендицитис, упала црвуљка, назива упалом слепог црева и то уноси забуну.

    • „Проблем“ у смислу тога да су ту грешили веома често.

      Иначе је неколико колега истог мишљења као и Ви, Милена, што се еволуције човека тиче.

  3. Anonimno рече:

    Test za osmi je bio prelak. Blago rečeno prelak.
    Za sedmi isto.
    moj savet komisiji je da na republičkom daju nešto zahtevnije, ovako svako ko nabuba može imati 90+. test je bio sve samo ne merilo UPOTREBLJIVOG znanja.

  4. Da li ima nekih sansi da bude smanjen kriterijum za osmi razred za prolazak na republicko barem sa 82+?? Pozdrav

    • То не знам, али прилично сам сигуран да нема.

      • Ucesnik рече:

        Predlazem, da se uvede neki baraz za neke od nas koji ,,hoce da se pojedu zivi,, jer su im falila 2-3 poena, a pogresili su jer nisu dobro citali pitanja. 😦 :/

      • Нажалост, такве грешке су веома честе. Ипак, не треба да се „једете живи“, најпре зато што је успех који сте постигли учешћем на градском такмичењу изузетан, а потом и зато што ће такмичења бити још. И на тим такмичењима сада знате шта вам ваља чинити.

  5. 13 zadatak,Petaci.Krupa je vrsta orasice. Knjiga Logos: plod psenice : orasica….

  6. krupa je vrsta orasice, po udzbeniku Logoda plod psenice je orasica..

  7. i molim vas preskocite Borcu sledecu put…stvarno nemilosrdno za ljude iz Obrenovca npr.

    • Бојим се да о томе не одлучујемо ми. 🙂

    • Aнђелка рече:

      Није проблем што је такмичење организовано у Борчи, није Борча таква недођија, већ је избор општина, из којих су деца ту радитила такмичење, потпуно погрешан.Уместо да ту буду смештени Земун, Нови Београд и Сурчин, којима је Борча сада када постоји Пупинов мост, ближе него Карабурма, ставили су Чукарицу, Раковицу и Обреновац, који се налазе на супротном крају града. Не знам о којој је логици било реч, али дефинитивно је могло бити мање сурово према деци, само да је неко мало размислио.

  8. Moze li se znati prag za sedmi razred onih koji se plasiraju na republicko
    *ja imam 95p

  9. Za sedmi razred bio je problemposlednji zadatak. Slika je bila mutna i nije moglo da se prepozna da li je zuc ili gusteraca. Takodje zadatak pre toga je bio malo zeznut jer je pisalo 4 deobe mitozom.

    • Зато треба читати питања. 🙂 Код слике када су мутне попут те, могу само да дам савет да се памте распореди органа, па да се према томе ти органи препознају. Тако ја учим моје ђаке.

  10. Ja lično smatram da test za šestake i nije bio toliko težak, kojim su ga atributom imenovali. Jedna veća zamerka što se mene tiče je to što je pisalo da će biti gradivo zaključno do gmizavaca, a u zadacima se traži i poznavanje o pticama. U poslednjem zadatku je bila nejasna slika punoglavca.
    Barem u „Klettovom“ udžbeniku se nalaze nazivi omotača embriona u amnitoskom jajetu, tako da ne možemo reći da smo te nazive izbacili iz redovne prakse. 🙂

  11. Sedmak рече:

    Ja idem na republičko i 7. sam razred imam 95 bodova! Da li možet eda mi date neke prezentacije z apripremu ili tako nešto?

    • Сада ти је најважније да са наставницом/наставником провежбаш практичан део и да научиш лекције које су преостале. Уколико будемо имали неке материјале, објавићемо, а ускоро објављујемо и детаље у вези са самим такмичењем.

      Честитамо на изузетном успеху!

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: