Сајт за наставнике биологије


Пристигло нам је писмо Тијане Прибићевић, које ће нам решити многе недоумице у вези са предстојећим државним такмичењем из биологије:

leaves_divider_by_r08r17-d3br8qw

Поштоване колегинице и колеге,

С циљем што успешније реализације предстојећег републичког такмичења из биологије одговарамо на ваша питања постављена на фејсбук групи „Наставници биологије“.

Датум и време одржавања републичког такмичења из биологије за ученике основне и средњих школа неће се мењати јер је то изван наших ингеренција. Такође, неће бити промене броја бодова потребних за пласман на републичко такмичење у односу на пропозиције такмичења.

Природно математички факултет у Новом Саду налази се на адреси Трг Доситеја Обрадовића 2. Са аутобуске и железничке станице до факултета је најлакше стићи аутобусом број 4 који креће са платоа испред железничке станице.

Све предвиђене активности (тест и вежба) реализују се у истом дану како би се избегли додатни трошкови школа, наставника, ученика и њихових родитеља.

Природно математички факултет у Новом Саду има капацитете да се и тест и вежба реализују за све ученике који су се пласирали на републичко такмичење у истом дану, упркос великом броју пласираних ученика.

Распоред ученика основне школе по амфитеатрима биће истакнут на сајту Департмана за биологију и екологију до 10. маја. Обавештење о распореду ученика по лабораторијама и вежбаоницам за извођење вежби ученици ће добити на почетку теста.

Тест за ученике седмог и осмог разреда почиње у 12 сати. Ученици треба да буду испред факултета најкасније до 11:30. Тест траје од 12 до 13 часова. Вежбе почињу након паузе од 20 минута и трају 30 минута.

tumblr_nlr3bfxsUZ1qlq9poo7_500

За реализацију вежби није потребно да ученици доносе прибор или материјал. Све што је потребно за реализацију вежби ученицима ће бити обезбеђено од стране Департмана за биологију и екологију. Микроскопи које департман има нису најсавременији, али су функционални и довољно квалитетни за успешну реализацију вежби које подразумевају микроскопирање.

Све вежбе ће се реализовати након теста и краће паузе. Сви ученици ће радити вежбе у исто време без обзира на резултате теста.

Упутства за реализацију вежби за ученике основне школе налазе се у одобреним уџбеницима биологије. Од ученика се неће тражити ништа изван оквира одобрених уџбеника.

Вежба за ученике осмог разреда подразумева препознавање биљних врста на основу изгледа, без коришћења кључа за детерминацију. Ученици ће добити свеж или хербаризован биљни материјал биљних врста које су дате у пропозицијама такмичења за основну школу.

У оквиру вежбе микроскопирања, за ученике седмог разреда, у обзир долазе сва мишићна ткива и крвно ткиво. Ученици ће добити један трајни препарат и радни лист са задацима у вези дате вежбе. Упутство за дисекцију бубрега се налази у важећим уџбеницима.

Кључеви за детерминацију потребни за реализацију вежби за ученике средњих школа налазе се на сајту департмана и можете их преузети са линка http://www.dbe.uns.ac.rs/takmicenje.

Тим за организацију републичког такмичења из биологије

Ми захваљујемо организаторима на овом исцрпном обавештењу. За крај, наша колегиница Ивана Дамњановић приредила нам је Јутјуб снимак где се лепо види како се ради дисекција бубрега (додуше овце, али принцип је исти).

Advertisements

Коментари на: "Одговор на питања наставника" (19)

  1. Ученик рече:

    Ово писмо је од велике користи, али остављено је једно важно питање. Чија је ингеренција промена датума такмичења? Желео бих да истакнем да се по Календару школских такмичења и смотри ученика за 2014/2015. годину три републичка такмичења за основне школе истог датума: биологија, историја и “Математички турнир“-Математичка олимпијада основних школа Републике Србије. Да ли је то реално, иако се већ више година апелује да се праве бољи календари такмичења. Ја сам се пласирао на Републичко такмичење из биологије са максимумом поена, а на Републичко такмичење из историје са једним поеном мање од максимума. Из оба предмета се такмичим од петог разреда. Коме требам да се обратим за померање термина наведених такмичења на која идем?

    • Потпуно разумемо и сагласни смо. Једина институција која има ингеренције је Министарство просвете, а механизам како се њима обратити, заиста је загонетка.

  2. Branko рече:

    Zanima me ko ce ucestvovati na republickom takmicenju za prve razrede s obzirom na mili broj onih koji zadovoljavaju kriterijume. Nije u redu prema ostaloj deci, pogotovo onoj kojoj je mali broj poena falilo za plasman.

    • Zanima me ko ce ucestvovati na republickom takmicenju za prve razrede s obzirom na mili broj onih koji zadovoljavaju kriterijume. Nije u redu prema ostaloj deci, pogotovo onoj kojoj je mali broj poena falilo za plasman. Prethodnih godina se spustala granica. Zasto ne bi i ove?

      • На то питање могу да одговоре само организатори. Колико знам, важећа одлука је да се критеријум неће мењати.

  3. Radoznala рече:

    Da li se vežba za osmake izvodi pismenim ili usmenim putem?

  4. Ana рече:

    Zanima me sve u vezi vezbe za 8. razred? Da li vrzbu rade svi ucenici ilinsamo oni koji dobro urade test? Kako izgleda sama vezba? Jel pismeno ili usmeno? I ono sto me najvise buni: koje informacije treba da damo o biljci, osim naziva ( mislim da nije na latinskom) da li treba sto se tice ekosistema da navedemo npr. samo listarske listopadne ili tu treba opsirnije: krupnoliste,sitnoliste… Treba li navesti rasprostranjemost npr. severna Azija ili sta god? I sta je kljuc za determinaciju( mispim da se tako zove)?

    • На кључ за детерминацију не обраћај пажњу, јер је намењен средњошколцима. За екосистеме треба бити што прецизнији (дакле, да и да ли су крупнолисне, рецимо), а верујем да ће вежба бити писмена (због великог броја ђака и мало времена). И раде је сви такмичари.

      • milica рече:

        A treba li sprat?

      • И да треба, мислим да је то заиста најједноставнији део. Најбоље је да питате на самом тесту, јер то је нешто што сви знате и за то вам посебна припрема није потребна.

      • Не би требало, али кажем да и ако буде, сигуран сам да он неће бити проблем.

  5. milica рече:

    Da li osmaci treba da odrede sprar i prostor rasprotranjenost npr. Azija ili Evropa ili samo ekodistem?

  6. Da li se od srednjoškolaca očekuje da znaju napamet ključ za determinaciju ili mogu da imaju ključ ispred sebe za vreme vežbe? Takođe, da li se prepoznavanje vrste vrši na osnovu fotografije jedinke, crteža ili teksta u kome su navedene njene karakteristike?

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: