Сајт за наставнике биологије


_ni2q0it2YD1tucn56o1_500Ово је неправедно. Од 1. до 8. разреда децу уче да бубају, уче напамет, меморишу, да испричају лекцију за оцену (а појма немају о чему се ради) и на крају осмог разреда добију комбиновани тест на заокруживање где се тражи да се размишља. Ови из министарства ипак су почели да „гурају“ тај систем где се размишља, а не учи напамет и књиге су такве, али џабе када имате 90% наставника који то и неће и не може да спроведе, него терају по старом: учи ти дете лекцију напамет да знаш да издекламујеш испред табле, а то што немаш појма о чему се ради нема везе и то што смо на ПИСА тестирању међу најгорима у Европи то једино одговара политичарима.

Погађате, ово је један од коментара на данашњи композитни тест:

Блиц: Мала матура – Погледајте решења комбинованог теста/коментари (17.6.2015)

Ево још утисака, али се наша биологија не помиње. 🙂

Политика: Лака физика и хемија, тешка географија (17.6.2015)

504244577_a5c1dc6d8b_o

Наш пријатељски сајт, „Зелена учионица“, објавио је тестове и резултате.

Зелена учионица: Задаци и решења комбинованог теста 2014/15 (17.6.2015)

Ово је био и последњи тест за ову годину. Кажу: сваког госта за три дана доста, а ово је примењиво и на тестове. Ово ће поздравити и ђаци, наставници, али и директори који су имали ту „срећу“ да им школе буду пунктови. 🙂 tumblr_n0dhqtfXPQ1rhjbado1_1280 (Small)Да се подсетимо, према упутству, односно приручнику, директори су морали да обезбеде много тога, те између осталог и да ђаци полажу сви у једној просторији, а за већи број њих идеална је фискултурна сала. Ипак и не лези враже… 🙂

Блиц: Чак 110 основних школа у Војводини нема салу за физичко (16.6.2015)

Но, негде су полагали и по свему судећи, већих проблема није било, па су новинари остали без материјала за бомбастичне наслове у вези са овим испитима. Ипак, некакав материјал се појавио у вези са испитом из енглеског језика:

Блиц: Случај јединица у гимназији – Матуранти из Пријепоља поново полажу тест из енглеског језика (17.6.2015)

Вратимо се директорима, пошто давно нисмо о њима. 🙂 Изгледа да је међу том владајућом структуром постало модерно да се писмено обраћају својим ученицима апелујући на то да буду пристојни. _nl7fcmWvwG1qj6yu8o1_500 (Small)Већ смо (пре три дана) пренели писмо једног директора на ту тему, а ево и наредног које је „завредело“ објаву у медијима:

Курир: Ученицама забрањено да иду голе у школе: Ово је права директорка! (15.6.2015)

Ипак је ово премало информација да бисмо знали да ли је ово права директорка (нисмо сигурни ни како изгледа лажна или крива), али оно што поуздано знамо је да ђаци свакако треба да буду пристојно обучени у школи. Шта још ђаци треба, а шта не треба, видећете у презентацији на следећем линку:

Зелена учионица: Дисциплинска одговорност ученика (3.6.2015)

Начини дисциплиновања могу бити разни.

Зелена учионица: Шта се дешава када пошаљете дете у ћошак (28.5.2015)

Можда је ипак боље да га пошаљете на манифестацију „Дани липе”.

Данас: Од обуке до манифестације „Дани липе” (17.6.2015)

То ће бити овог викенда, а од 1. септембра новост која ће учитељима вратити осмехе на лица. 🙂

Нисмо пронашли нигде да је враћање осмеха на лице обећано и наставницима, па смо се те дужности, логично, прихватили ми. И ево. 🙂

Блог – Физика у Бранку: Како се шале (17.12.2013)

Advertisements

Коментари на: "Трећи и последњи" (3)

  1. Da li je istina da ukudaju opisno ocenjkivanje? To što nije postavljeno kako valja ne znači da ga treba ukinutu. Treba ga proširiti i na naredne razrede. Najuspešniji sistemi opisno ocenjuju do 6 razreda. Neki i kasnije. Izgovor administracije je potpuno neprihvatljiv- ukinite bilo šta drugo samo ne vraćajete „oružje“. Svako ko je video presrećnog prvaka prvog septembra, a nakon mesec dana od istog deteta čuo kako mrzi školu zna o čemu govorim. Takve dece je mnogo. Ocena sudi, procena podstiče.
    Recite mi da sam pogrešno razumela vest o ukidanju opisnog ocenjivanja, molim vas.

    • Јеси. Колико ја знам не укида се формативно оцењивање. Оно ће и даље постојати за први разред, али не у овом облику. То значи да учитељи више неће осмишљавати за сваког ђака понаособ нове и нове реченице, већ ће имати некакве чек листе, где ће само штиклирати оно што је ђак постигао. Да ли ће тако бити осмишљени и дневници, или ће учитељи ипак морати нешто да преписују, тешко је рећи.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: