Сајт за наставнике биологије


Уводни део часа би требало да садржи уводну активност… Ауф, ово баш звучи некако сувише педагошки. Хајмо ми оно наше. 🙂

Мора ли свако предавање да нам буде исто и морамо ли да започнемо нову лекцију увек на исти начин? Блог који смо изабрали за почетак нуди чак 35 различитих начина како да то учинимо. Ми ћемо их све превести за вас, али и допунити нашим коментарима, идејама и линковима, на начин како смо вас навикли на Биолошком блогу, у наредних неколико дана. 🙂

Blog – ELT planning: 35 ways to introduce your lesson topic

3x4 (Small)

1. Искористите анегдоту.

Приче из живота не само да могу да буду занимљиве, већ су и добре јер онда деца схватају да уче о нечему што се заиста и дешава. 11351449_772748036174330_7615112844963067548_n (Small)А оно што се десило Соломону (Solomon Dejvid), сниматељу из Висконсина, скроз је занимљиво, мада, признајемо, помало и гадно. 🙂

Блиц: Мислио је да ће наићи на језеро пуно риба, али је наишао на нешто ужасавајуће (29.4.2015)

Не, није налетео на чудовиште из језера, макар не како га већ класично замишљамо. Ова потоња су ипак ствар прошлости. Рецимо, Spinosaurus aegyptiacus би могао бити добар кандидат за тако нешто. Иако се броји као први водени диносаурус, био је добро прилагођен и за живот на копну. Вода му је ипак била милија, јер је тамо налазио тамошње ајкуле којима се хранио. Према мишљењу научника, изгледао је као хибрид крокодила и патке и живео је пре 95 милиона година. И оно што га још квалификује као чудовиште – био је дуг 15 метара и тежак 22 тоне. 🙂

Рhys.org: Shark-munching Spinosaurus was first-known water dinosaur (11.9.2014)

2. Ученици могу да направе модел.

10267774_909976272353861_3290560726275963108_n

Према Албининој идеји, ђаци правили на часу код Методичара.

Аутор блога је предложио да ђаци користе некакве шарене дрвене штапиће да би то учинили. На енглеском говорном подручју те штапиће зову Cuisenaire rods (добили су назив по белгијском учитељу, Georges Cuisenaire (1891-1975), који их је осмислио) и користе се као помагала при учењу математике. Ми не видимо разлог зашто ђаци не би могли да користе и друге материјале (пластелин, на пример) да би направили неке моделе из биологије. Рецимо, идеја колегинице Албине Холод је била да ђаци направе све типове корена биљака. Кад смо код корења, иако знамо да је важно за биљке и иако знамо много о њему, никада нисмо били у прилици да гледамо како расте, а из очигледних разлога. Зато су биолозима морали да помогну информатичари, а како би направили компјутерску симулацију раста корена:

Scientific American: First Direct Observations of How Roots Grow (27.10.2014)

3. Направите модел ви.

_10152199986662979_4778073380898668363_nИ док аутор блога наново ређа поменуте штапиће, нама овде заиста свашта пада на памет. Рецимо, да направимо модел ћелије и да питамо ђаке која је која органела или у којој фази митозе је та ћелија. И научници праве своје моделе, али се они значајно разликују од ових наших. 🙂

Рhys.org: Seeing is bead-lieving: Scientists create model ‘bead-spring’ chains with tunable properties (28.7.2014)

4. Почните музичком нумером.

Идеја је да се ученицима пусти песма чије речи асоцирају на тему, а да ђаци погоде о чему ће се тог часа причати. Ми вам нећемо пустити музички спот, али хоћемо нешто што ће вас једнако разгалити:

Зар не? 🙂

5. Направите анкету у одељењу.

_nno7uiKueC1qarjnpo3_500 (Small)Ово је заправо техника позната као олуја мозгова, само на мало другачији начин. Аутор блога не крије да му се овакав почетак часа највише допада, а користи га да зада анкету својим ђацима, а која гласи: „Питали смо 100 људи из Енглеске, Шкотске и Велса шта вас чини типичним Британцем?“ Ђаци покушавају да одговоре на ово питање, предвиђајући одговоре, а ако дају и неки тачан, добијају наградне бодове. Када бисмо ми попуњавали анкету о томе који је симптом срчаног удара, вероватно бисмо сви навели болове у грудима. Али да ли бисмо навели и кашаљ и узнемиреност, већ је питање. Ево којих су десет најчешћих симптома ове болести:

Питајте доктора: 10 најчешћих симптома срчаног удара (27.5.2015)

А на следећем линку можете погледати комплетну трансплантацију срца!

IFL Science: Check Out This Video of a Complete Heart Transplant! (10.7.2014)

6. Ученици погађају шта је на слици према једном њеном делу који виде.

_1694997858688473614_nОво је идеалка да се прикаже увећана слика једног дела тела животиње која ће се обрађивати и да ученици пробају да погоде која је у питању. Или, рецимо, ђацима се покаже алвеола, па је задатак да погоде ком органу припада. Варијација на тему би била да им се покажу снимци добијени рендгенским зрацима и да наново погађају који је део тела у питању. Рендгенски зраци дају заиста другачији поглед на људско тело и следећа галерија је доказ тога:

Buzzfeed: 14 Fascinating X-Rays That Will Change The Way You Look At The Human Body (6.5.2015)

7. Направите сликовну асоцијацију.

_10152476579228951_3577446210989189623_n (Small)Ова идеја је сјајна, али је веома захтевна. Ђацима се покаже неколико слика и постави им се питање шта је заједничко за све њих. Погађате, одговор је заправо тема која ће се обрађивати тог часа. Оно што је заједничко за фотографије у следећем чланку је да су снимљене у правом моменту. Већина њих ће бити занимљива управо биолозима. 🙂

Кликер ТВ: Фотографије ухваћене у правом моменту (24.3.2015)

И још једна галерија за крај. „Национална географија“ ју је назвала „напросто прелепом“. Ми бисмо је назвали напросто божанственом. 🙂

National geographic: Simply Beautiful Photos: Palette

tunnel_of_love (Small)

Advertisements

Коментари на: "Увод у лекцију 1. део" (9)

  1. Imaš neverovatan talenat da različite stvari savršeno uklopiš. 🙂

  2. Reblogged this on Учитељица Наташа and commented:
    Увод у лекцију 1. део

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: