Сајт за наставнике биологије


_n4hmmtZZbb1sjtkzco1_500.gifЈуче је био један необичан јубилеј:

Ало: Зрењанин – Учитељица Бранка Коцкице напунила 100 година!  (28.1.2016)

А данас је за ђаке практично био последњи дан првог полугодишта, јер су званично од првог фебруара они на распусту зимском.

Нови магазин: Други део зимског распуста почиње у понедељак, 1. фебруара (28.1.2016)

_muhfy038jG1qft4nwo3_500 (Small)Ми, као што знате, нисмо. А да јесмо, то би се рачунало као годишњи одмор.

Зелена учионица: Вујовић: Они који одлазе на годишњи одмор, добиће основну плату (28.1.2016)

Ако вам се ово не свиђа, ви лепо изволите па нађите другу државу. А ово ће имати прилику да ураде и средњошколци.

021.рс: Средњошколцима шанса за студирање на Јејлу (29.1.2016)

_n7l1p2JjVX1t11ih3o1_400.gifДанас у неким другим државама школе из овог или оног разлога нису радиле.

Aljazeera: Video: Oluja ʽGertrudeʼ hara Velikom Britanijom (29.1.2016) & 021.рс: Неколико школа у Аустралији евакуисано због претњи бомбом (29.1.2016)

И док се у развијеним земљама школе затварају, код нас се или отварају…

Радио Слободна Европа: Вучић и Додик отварају школу „Србија“ у Шамцу (29.1.2016)

…или уређују.

Н1: Изградња и модернизација школа (29.1.2016)

снеѕанакундак013 (Small)

Фото: Снежана Кундак

Колико год се модернизовали, сигурно нећемо достићи ниво школе чији ћете рад видети на следећем снимку. Не брините због језика, потпуно је неважан да бисте разумели. 🙂

Facebook video 花生新聞: 真係望唔透呢班戰爭民族,以為日本班小朋友4度下除左上衫跑步已經巧叻叻,原來一山還有一山高,除衫玩埋雪都仲得,仲要玩得好開心添 (24.1.2016)

Ми можда нисмо толико или уопште модернизовани, али резултате са ђацима свеједно постижемо резултате. Ево једног од њих:

РТС: Ђаци из Бобовишта снимили најбољи образовни филм (29.1.2016)

Следећи филм није најбољи и дефинитивно није срећан. Ионако већ ретка врста Брајдовог кита остала је без још једног члана, јер се несрећник насукао на обали Јуху крај Мумбаја:

Вратимо се добром раду наших ђака и конкурсима. Један је у току и наново је у вези са нашом струком, али овог пута не и са области заштите животне средине, већ заштитом здравља:

Југмедија: Борба против пушења – Конкурс за дечје цртеже на календару (29.1.2016)

tumblr_neh69cZCUg1sor6s9o1_500Верујемо да ће календар бити сјајан, а да ли нам је сјајна и екстерна инспекција, просудићете ви у упитнику број три. Подозревамо да је последње питање упућено због колега из Чачка. 🙂

Гугл док: Упитник бр. 3: Екстерно вредновање рада ваше школе

Пре неколико година једна колегиница је имала непријатна искуства са инспекцијом, а због успеха ђака. Нешто треба да знамо за убудуће када закључујемо оцене и сводимо успех. Дете може имати јединицу из неког предмета као закључну оцену и у ту рубрику пишемо оцену: недовољан (1). Међутим, свеукупан успех ђака није недовољан. Чак и када има више од једне недовољне оцене, ђак ће у просеку оцена из свих предмета имати више од 1,5 зар не? А то сигурно није недовољно. Но, пошто има и јединице са којима не може да прође разред (хипотетички у овом случају, пошто је тек полугодиште), он не може да има ни пролазан успех (довољан, добар, врлодобар и одличан), па му се не пише ни то. Зато је његов успех – неутврђен. То колегиница није знала.

Синдикат образовања Србије: Основно питање министарству: ко треба да обавештава запослене о свим променама у раду којих је све више? (18.6.2013)

И да причом о оцењивању завршимо. Изабрали смо објаву наше саговорнице једном овде на Биолошком блогу, Снежане Гроздановић, а на Фејсбук групи „Велика зборница – Група просветних радника“:

У складу тренутног тренутка – владање ученика

10712718_404088623079732_514466823194936402_n (Small)Уписујем оцене у ђачке књижице. Рачунам просек општег успеха, и уписујем примерно (5) скоро свим ученицима. Као што знамо та оцена, владање ученика, улази у просек.
Ученици углавном имају све петице из музичке културе, физичког васпитања, изабраног спорта и, верујем у већини других школа, из ликовне културе.
То су четири предмета и плус оцена из владања, укупно пет оцена. Од петнаест предмета, са оценом из владања, то је трећина. Дакле, трећина успеха неког ученика почива на овим оценама. Ученик може да има и све јединице, али и примерно владање.
Тако да имамо увек знатно бољи успех, просек, од стварног знања које имају ученици. Додати томе и ИОП.
Не знам зашто се жале на инфлацију одликаша.
Онда ми је нешто пало на памет. Оцена из владања која улази у просек ваљда је донета као средство борбе против све веће недисциплине у нашим школама, изостанака, непримереног понашања… Не знам ни ја чега, зато што се ученицима све прогледа кроз прсте, чак и са виших инстанци, не дистанци, враћају се у школу и поред опасних преступа које учине, инспекција реагује и на анонимне пријаве, оцене се могу поништити, поступци у вођењу дисциплинског кажњавања, комисије.. Да не набрајам, све је лепо осмишљено тако да је оцена из владања обесмишљена. Обично надрља неки наставник.
Од ученика се очекује да буде примерног понашања у школи. Откуд петица за оно што треба да буде нормално? Зашто мени нико до сада није дао 100 евра због тога што никад до сада нисам ништа украла?
Зашто се оцена из владања не уведе као обавезна оцена која утиче на успех само у оним случајевима када владање није примерно?
Исто и онај ученик који може да има све јединице и примерно владање, ћути, седи у школи, не качи се ни са ким, не уништава ништа – а однос према обавезама и учењу? Да ли је и то владање?
Шта ви мислите о овој златној трећини?

Заиста, шта мислите?

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: