Сајт за наставнике биологије


_o0kosmwABn1rpe379o2_500Најпре овогодишњи тестови:

А сада и званично саопштење СБД:

УО СБД је на седници одржаној 9.10.2016. формирао Одбор за организацију такмичења из биологије за основне и средње школе у саставу проф. др Жељко Томановић, члан УО СБД и декан БФ, проф др Горан Анацков, цлан УО СБД и директор Департмана за биологију ПМФ Нови Сад, и Ана Блечић, професор биологије, председница Комитета за образовање СБД и члан УО СБД. На њихову препоруку УО СБД је поверио непосредну организацију такмичења за основне школе Биолошком факултету у Београду, а за средње школе Департману за биологију ПМФ Нови Сад. Договорено је да сваки од непосредних организатора аутономно формира сопствени стручни тим за израду тестова, као и техничко-оперативни тим за њихову израду.  Због увек присутних сумњи у тајност текстова, договорено је да нико сем одговорних лица нема увид у њихов садржај. Ни на који начин нису прејудицирани ни садржај, критеријуми, ни норме, а календар и правилници су једногласно усвојени и јавно објављени на сајту друштва.

С обзиром на пристигле примедбе са такмичења за основне школе, заказана је седница Управног одбора СБД за среду 9.3.2016. у 14 часова са дневним редом:

1. Анализа општинског такмичења из биологије за основне школе одржаног 6.3.2016.

За сада оволико, а ми извештавамо и даље.

Advertisements

Коментари на: "Још увек – општинско такмичење из биологије 2016." (61)

  1. Ceca рече:

    Ako je sastanak UO SBD u sredu da li to znaci da se ceka nasa odluka, predlog ili sta vec sa gradskog Aktiva? Velliki broj opstinskih Aktiva iz svih delova Srbije vec su uputili prigovore koji su manje vise slicni.
    Uzgred sednica na kojoj je formiran Odbor nije mogla da bude odrzana 7 meseci unapred! (Ili je 10.2015. Ili mozda 01.2016.)

  2. Седмакиња :) рече:

    Пре свега, изињавам се на сметњи, али постоји нешто што ме занима. Наиме, постоји ли спољашњи, средишњи и унутрашњи лист ћелије и шта је то у опште?
    Унапред захвална. 🙂

    • Уопште нисам сигуран да се то тако зове. Ја знам да се то зове – клицини листови (ектодерм, мезодерм и ендодерм) и у вези је са хистогенезом, односно формирањем ткива током ембрионалног развића. И ту има разних замки, јер на пример епител може да настане и од спољашњег (ектодерма) и од унутрашњег (ендодерма) – зависи где на телу. Углавном, ван сваке је памети да то основци треба да знају. То је гимназијско градиво.

  3. Mene interesuje da li postoji mogućnost da se takmičenje ponovi?

  4. Sva prosveta je upoznata sa razlicitoscu sadrzaja u knjigama,razlicitih izdavaca,i to je sad veliki problem…A svi znaju za to i SVI odobravaju i prihvataju na pocetku godine…Van pameti je da sadrzaj ne prati program kod svih izdavaca a kakve ce slike staviti i kvalitet papira,npr.to ne bih komentarisao…..Opet navodim…SVA pitanja za 5.razred imaju u udzbeniku Klett,novo izdanje(osim 18 pitanja)..ama bas SVA….I ne cudim se roditeljima i djacima koliko kolegama koji komentarisu o ne postojanju tog gradiva…Slazem se da je za 6,7 i 8 bio tezak test ali 5 i nije bas-naravno,ko je imao Klett.ov udzbenik…
    Na kraju krajeva,snizite kriterijum kao i kod ostalih predmeta sto rade i problem resen…

    • Dragana рече:

      Poštovani Mato,

      upravo zbog različitosti udžbeničke građe, oni koji organizuju takmičenja, a uz to su i metodičari nastave biologije bi trebali da formulišu pitanja iz svih udžbenika.

      Osim toga znaju oni kako se sastavlja test, bar bi se moglo zaključiti na osnovu metodičkog priručnika koji su publikovali. Zašto sada to nisu primenili?
      Njihova je greška.
      Tražimo javno izvinjenje i ponavljanje testa!

      • Сузана рече:

        Слажем се са колегиницом,извињење учесницима такмичења је неопходно,а онда исве остало.

      • То је свакако основно.

    • Не бих рекао да је то тако једноставно.

  5. Ovogodisnje opstinsko takmicenja je sramota i to svi znamo!.Ali u celoj Srbiji je proslo 15 deteta,a trebalo bi barem 15 iz svake opstine!! 🙂

  6. Sestak рече:

    Da li neko zna sta se desilo na danasnjoj sednici u Beogradu?

  7. Samo jedno pitanje(koje je bilo na testu za 6. razred) : Da li postoji Morska jabuka, živorodac, trahilina ili morska kvrgača?

  8. Šta će biti sa onih 44 učenika koji nekako pređoše prag i plasiraše se dalje? Hoćemo li im reći da smo se samo malo šalili i da će dobiti nekakve utešne diplome? Da će zarad viših ciljeva biti uskraćeni daljeg takmičenja? Možda da ih suočimo sa famoznom sastavljačicom testova da ih malo lično ispita, što su se drznuli da prođu njen prag!

    • Сада чекамо решења СБД, па ћемо видети шта даље.

      • Pročitala sam ceo zapisnik, nisam priimetila da je njih mnogo briga za ovu decu, iz prostog razloga što to nisu njihova deca. Zamolila bih vas da se malo pozabavimo i tom temom!

      • Сви присутни су били веома свесни тога да размишљају о интересима деце.

      • Jasno je meni da oni razmišljaju o interesima dece. Ali se bojim da ce razmisljati mnogo vise o onih 11 300, nego o ovih 44 !!! Ipak su oni u manjini!

      • Размишљамо о свима њима, како о ових 11300, тако и о ових 44. Зато је састанак трајао тако дуго.

      • Hvala, malo mi je lakše,moći ću da spavam! Nadam se da me razumete. Treba i toj deci pogledati u oči. Laku noć želim i neki povoljan ishod za sve nas sutra!🙂

      • И ја се томе надам и уздам да ће мудрост победити.

  9. Poštovani .
    da li vi mislite da su ostala takmičenja lakša? Ne, nisu. Čak, štaviše. Pogledajte rezultate naprimer iz matematike, fizike, engleskog jezika. Govorim vam o opštinskim takmičenjima u 2015, 2016 godini. U 2015 godini zadaci iz matematike su bili takvi da su na okružna takmičenja išli učenici sa 30-40 bodova od mogućih 100. I, šta je tu problem? Nisu svi u prilici da imaju iste uslove subjektvne,a posebno objektivne. Manje sredine svakako imaju hendikep u svakom smislu. Ipak niko se godinama ne buni protiv toga. Znate li zašto? Zato što na osnovu rezultata opštinskih takmičenja komisija odredi koji je to broj bodova potreban za dalje takmičenje, kao i koliko je potrebno bodova za I III i III rang tj. mesto. Moje skromno mišljenje je da je i to nepravedno, tj. nije cilj elitizma takmičenja na opštinskom nivou. Ono se treba forsirati tek na okružnom i republičkom nivou. Na opštinskom nivou treba forsirati masovnost. Svakako da će najbolji ići dalje. Šta je problem ove godine na takmičenju iz biologije? Svakako izbor građe i postavljenih pitanja. Ipak uz određeni rad , uz korišćenje dodatne literature ( odobrenih udžbenika raznih izdavača), realan broj bodova se može kretati od 70-80 bodova , i to nisu loši rezultati. Najveći problem jeste taj što je unapred određena granica za prolaz na okružno takmičenje koja je određena sa 91 bod. To je bilo realno prošlih godina kada su pitanja sastavljali pedagozi u nastavi. Bilo je tzv 40-50 sigurnih bodova , 10-ak na sreću i ostalo na učenje dodatne literature, pamćenje činjenica i sl. Ove godine je postavljen potpuno nov koncept , rekao bih akademskog znanja, faktografskog pre svega, što može imati značaja u budućem obrazovaju (vreme provedeno u ućenju, pamćenje, povezivanje pomova i sl). Nije sve tako katastrofalno kako je prikazano. Šta reći za npr istoriju. To su same činjenice, najčešće čisto biflanje. Šta reći za matematiku, fiziku npr, to su sati i sati vežbanja svih vrsta različitih zadataka , prepoznavanje raznoraznih caka i primena.
    Rang, kao i broj bodova neophodan za okružna takmičenja iz svih predmeta treba odrediti posle takmičenja. Ima tu malo više administracije, statistike, korespodencije… ali nikome to ne smeta. Svi vi znate da se takmičenje neće i ne može ponavljati. To je pre svega tehnički neizvodljivo- To zahteva dodatna finansijska sredstva, termine, prevoz, dnevnice . Svi učenici imaju i drugih takmičarskih i ostalih planova, potom predviđeni termin 09.04.2016 za okružno takmičenja, potavljanje pitanja odgovornosti (što i ne bi bilo loše). Rešenje se već nazire: Na okružna takmičenja se pozivaju učenici sa 65-70 bodova, rang nagrada na opštinskom takmičenju se postavlja na nižu lestvicu (što je pošteno), malo primerenija pitanja uz konsultaciju sa neposrednim nastavnicima na okružnom nivou, malo veći broj učesnika na republičkom takmičenju i svi će biti zadovoljni, verujte na reč. Ipak se na takmičenje ide zbog diplome. Njima se diče kako učenici, tako i predmetni nastavnici. Fizičarima svakako ne smeta što im je formula 5% učesnika dobija I nagradu, 10% učenika II nagradu a 15 % III nagradu na svim nivoima. Briga njih (ne samo njih) da li je prvi imao 40 ili 100 bodova, važna je diploma. To niko neće da kaže. Anketirajte sve nastavnike da li se slažu da npr učenik koji je u VIII razredu osvojio 70 bodova dobije diplomu I ranga , plasman na okružno takmičenje i da se takičenje ne poništi (naravno i ostali II i III rang komparativno niže) verujte mi da bi svi odgovorili potvrdno, i da bi i oni i učenici bili presrećni. Molim komentare na ovaj komentar

    • Мој коментар је да такмичење јесте било катастрофално, а пре свега због тога како су тестови изгледали. Недопустиво је да биологија, као природна наука, буде пуко меморисање чињеница и назива. То није настава каквој тежимо. Немамо ми ништа против такмичења, али не на овакав начин. За бодове о којима причате, лако бисмо се договорили – они нису толико спорни, али ни значајни сада.

    • Biologicar рече:

      Da ali i bodovi su isto malo tezi jer nemoze da se utvrdi realna skala jer mnoge opstine imaju najvisi broj poena od 67 naprimer NS. A kao sto je lepo rekao Marko prolaznost treba da se odredi tek posle takmicenja. Inace fizicari zele da motivisu decu, kao sto je receno mnogima takmicara se nazire iskra da upsu bioloski ali to treba dosta vremena da se zapali. Drugo pogledajte pravilnik o republickom samo idu prva 3 mesta. Cetvrto mesto u republici i ti si nikoi nista.

  10. Pitajte vi i učenike. Dajte najboljima šansu na okružnom takmičenju. Verujte da su najbolji najbolje uradili i ove testove. Ispada da su učenici sa 70-80 i više bodova kreteni koji su nabiflali gradivo i pobedili. Oni sad ispaštaju. Utakmica je bila u relativno teškim , čak neregularnim uslovima ali uslovi su bili isti za sve. Ovoga puta je kondicija bila presudna, neki put je to tehnika, dribling, ali rezultate niko ne može osporiti. Najbolji moraju ići dalje.

    • Свакако ће се уважити и мишљење ђака. Нико од наставника није рекао да су најбољи на тесту заправо најлошији и то је извртање истине. Штавише, такви ђаци заслужују само поштовање. Такође, ми не мислимо ни да је овај тест показао реално стање што се тиче оних лошије пласираних.

    • Hvala vam na komentaru, konačno neko realan! Samo bih dodala da ima i onih sa preko 90. Malobrojni su, ali ih ima. Zašto njih kazniti? Nadam se iskreno da će imati u vidu i tu decu. Naglasila bih jos da i ja smatram da su testovi bili jako loše koncipirani; to ne odobravam.

      • Biologicar рече:

        Tih 44 su od 5-8 , a pred njima je jos jedan nivo takmicenja okruzno, ako je ovo bio test za opstinsko kakav lice biti za okruzno, pa tek za republicko. Takmicenje nema svrhe da se odrzi sa 10 dece. Ako se ponovi test i bude laksi ovi 44 bi trebalo opet da zanju gradivo .

      • Мислим да понављање општинског је једна од мање извесних варијанти.

    • Evo veruj mi ja imam 80 bodova i nikad nista u zivotu nisam bubao nego sam vecinu pitanja nagadjao na takmicenju ili isao cistom logikom ako je bilo uopste bilo moguce i nekako sam uspeo da izvucem toliko.

  11. Ma ne, tih 44 treba dodatno kazniti i dovesti organizatore da ih dobro propitaju. Šta sad oni tu ima da prolaze, kad većina nije prošla? Znam da batina preko tuđih leđa ne boli, zato vam je lako da ih zanemarite, Biologičaru! Ne mislim da oni opet ne bi uradili dobro ako test bude laksi, ali zašto ih izlagati dodatnim neprijatnostima? A tek ja što jedva čekam da jos jednu nedelju provedem u skoli! Na redovnom casu ocene popravljaju oni koji NISU dobro uradili test, pa neka bude i ovde tako!

  12. Iva Mrkaic рече:

    Kakve su sanse da se takmicenje ponovi?

  13. Dragana рече:

    Odluka SBD je na web stranici!

  14. Arsenijevic Pavle рече:

    Поштовани,
    ово је најгоре решење које су уважени професори могли донети. Да ли је регуларно после утакмице рећи, јесте децо победили сте , освојили сте прво, друго, треће место али се то не важи, па ћете ви сви лепо да идете са осталима на окружно такмичење и са онима који су имали 15 бодова а ми ћемо вас све лепо похвалити, пошто сте учили и остварили врхунске резултате у овако тешким условима, устали то јутро, провели цео дан у школи и на крају били срећни што сте од свих који су се појавили били међу најбољима и освојили дипломе које су вам неопходне. Ја, као родитељ једног од учесника сам огорчен на ову одлуку. Да ли је технички могуће организовати окружно такмичење за 400 ученика у једној школи истог дана, колико је потребно контролора, колико све то кошта, ко ће да плати путовање толиком броју ученика? Нису сви заслужили да иду даље. Наградили смо и оне који никада не би имали шансу да се пласирају на виши ранг. Требало је спустити критеријум и на окружно такмичење послати 40% најбољих ученика а онима који су били најбољи требало је дати дипломе адекватне сниженом критеријуму. на крају крајева, поделите заслужене дипломе за општинска такмичења а нека сви иду на окружно такмичење па ће се видети ко је ко. Сада и ови који су се требали пласирати за наредан ранг такмичења могу да нови тест раде под стресом и ураде потуно лошије него на општинском такмичењу и да их елиминишу они који су незаслужено отишли даље. Најбоље би било да сада мањина ангажује адвокате и туже СБД, пошто нису испунили њихове заслужене успехе. Овако идемо поново подилажењу масама. Наравно да је више неуспешних од оних других и да ће ова одлука довести до одушевљења 80 % учесника. Лошија већина по ко зна који пут побеђује бољу већину. СРАМОТА!

    • Јасно је да ниједно решење неће бити задовољавајуће за све. Ипак, стоји и то да ће они који су сада били најбољи, веома вероватно задржати своје позиције и у овом нивоу такмичења.

  15. pavle arsenijevic рече:

    Поштовани,
    ово је најгоре решење које су уважени професори могли донети. Да ли је регуларно после утакмице рећи, јесте децо победили сте , освојили сте прво, друго, треће место али се то не важи, па ћете ви сви лепо да идете са осталима на окружно такмичење и са онима који су имали 15 бодова а ми ћемо вас све лепо похвалити, пошто сте учили и остварили врхунске резултате у овако тешким условима, устали то јутро, провели цео дан у школи и на крају били срећни што сте од свих који су се појавили били међу најбољима и освојили дипломе које су вам неопходне. Ја, као родитељ једног од учесника сам огорчен на ову одлуку. Да ли је технички могуће организовати окружно такмичење за 400 ученика у једној школи истог дана, колико је потребно контролора, колико све то кошта, ко ће да плати путовање толиком броју ученика? Нису сви заслужили да иду даље. Наградили смо и оне који никада не би имали шансу да се пласирају на виши ранг. Требало је спустити критеријум и на окружно такмичење послати 40% најбољих ученика а онима који су били најбољи требало је дати дипломе адекватне сниженом критеријуму. на крају крајева, поделите заслужене дипломе за општинска такмичења а нека сви иду на окружно такмичење па ће се видети ко је ко. Сада и ови који су се требали пласирати за наредан ранг такмичења могу да нови тест раде под стресом и ураде потуно лошије него на општинском такмичењу и да их елиминишу они који су незаслужено отишли даље. Најбоље би било да сада мањина ангажује адвокате и туже СБД, пошто нису испунили њихове заслужене успехе. Овако идемо поново подилажењу масама. Наравно да је више неуспешних од оних других и да ће ова одлука довести до одушевљења 80 % учесника. Лошија већина по ко зна који пут побеђује бољу већину. СРАМОТА!

  16. Bilo je naznake o nekakvom spustanju kriterijuma, ali ovo je potpuno odsustvo kriterijuma. Potpuni raspad sistema. Ulagivanje onima koji su loše prošli. Svi smo isti…a nismo!

    • Не бих рекао да је улагивање, већ више мислим да је покушај да се штета надокнади. Јер, штета јесте учињена.

  17. Neka je i nadoknada štete, ali zašto bez ikakvog kriterijuma? Možda i da im obučemo svima bele košuljice i plave pantalonice, biće ISTIJI ( što mi je izraz- al’ šta ću kad sam besna!)

    • Верујем Вам. Не гледамо на исти проблем истим очима, а надам се да ће се наћи решење прихватљиво за све. Поздрављам.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: