Сајт за наставнике биологије


АКТИВ НАСТАВНИКА БИОЛОГИЈЕ БЕОГРАДА

14. март 2016. 18:00 Школа „Дринка Павловић“

На почетку је Марина Дрндарски поздравила присутне испред школе „Дринка Павловић“ и општинског актива општине Стари град. Представила је госте Актива, Алексеја Тарасјева, научног сарадника на Одељењу за еволуцијону биологију Института за биолошка истраживања, и члана Одбора за образовање у СБД и Срђана Стаменковића са Биолошког факултета.

Састанку је присуствовало 36 чланова.

Албина Холод, председница београдског актива, најавила је једину тачку дневног реда: Организација наредног нивоа такмичења.

IMG_1818 (Small)

Алексеј Тарасјев је објаснио да су чланови Комитета за образовање при СБД као појединци вршили анализу задатака који су се појавили на општинском нивоу такмичења. По правилнику није било могуће да то уради Комитет за образовање као целина пошто су особе које су учествовале у изради задатака такође његови чланови. У овај задатак укључени су и наставници који предају у основним школама: Марина Дрндарски, која има вишегодишње искуство у прављењу задатака за такмичење, и колегинице из Крагујевца и Ниша које су предложили градски Активи тих градова.
Извештај овог тела ће бити званично објављен у четвртак, али је јасно да задаци не испуњавају услове за појављивање на овом типу и нивоу такмичења.

IMG_1811 (Small)

Срђан Стаменковић са Биолошког факултета је објаснио да је у петак одржана седница Наставно-научног већа, при чему је прочитан извештај са нашег Актива, који је врло концизан и свеобухватан.
(прим.записн. Извештај је касније прочитан и овде на активу.)
Закључак већа је био да се такмичење не прекида него да се одмах прелази на следећи ниво такмичења, и да се се окружно/градско такмичење одржи у суботу 9.априла, а републичко у недељу 15.маја 2016.године.
Факултет је основао своју радну групу из два дела („стола“) од којих један чине наставници факултета+два наставника, а другу група за методско-дидактички део, у саставу: др Срђан Стаменковић, др Томка Миљановић и још један наставник. Списак свих учесника се налази на страници сајта Српског биолошког друштва.

Управни Одбор Српског биолошког друштва, на основу члана 6. Пословника о раду УО СБД, једногласно је донео одлуку да се у комисију за реализацију окружног/градског и републичког такмичења именују:
За стручни део верификације тестова:

Др Гордана Субаков-Симић, ванредни професор Биолошког факултета Универзитета у Београду,
Др Јасна Шинжар-Секулић, ванредни професор Биолошког факултета Универзитета у Београду,
Др Биљана Стојковић, ванредни професор Биолошког факултета Универзитета у Београду,
Др Драгана Миличић, доцент Биолошког факултета Универзитета у Београду,
Др Небојша Јаснић, доцент Биолошког факултета Универзитета у Београду, као и два наставника биологије из основних школа.
Наставник биологије, Основна школа
Наставник биологије, Основна школа
За методско-дидактичку верификацију тестова:

Др Срђан Стаменковић, доцент Биолошког факултета Универзитета у Београду, и
Др Томка Миљановић, редовни професор Департмана за биологију Природно математичког факултета Универзитета у Новом Саду,
Наставник биологије, Основна школа
Идентитет наставника ћемо јавно објавити после републичког такмичења.
За координатора рада Комисије је одређен др Срђан Стаменковић, доцент Биолошког факултета Универзитета у Београду.
Одлуку УО СБД доставити свим школским управама и школама реализаторима такмичења.
Београд, 14. март 2016.године

Председник УО СБД
Др Душко Благојевић, научни саветник, с.р.

IMG_1815 (Small)
Срђан је навео основне постулате којима ће се радна група руководити а који су се искристалисали после читања свих предлога које су наставници послали факултету и СБД.
Тренутно се не зна колики ће бити одзив ђака и наставника (и тачан број учесника). Сва деца имају директан пласман на окружно/градско такмичење, које ће и даље бити елиминационо за пролазак на републички ниво такмичења.
Наставници су се у својим предлозима усагласили да тест треба да мери функционално знање и његову примену у свакодневном животу и доношењу одлука.
Радна група је схватила да су исте те ствари укључене у стандарде, којих је оригинално било 112, али су касније у пројектима Развионице и ИКТ обуке коју је прошао велики број наставника тај број сведен на 60 стандарда, који су везани за градиво а не за ситне детаље у одређеном уџбенику. За такмичење ће бити изабрани стандарди за које постоји консензус да су core (енгл. срж) стандарди (дакле да представљају саму срж биологије). Сви могу да се нађу  88. страници у приручнику оперативних планова и стандарда на сајту Развионице.

Алексеј Тарасјев нам је пренео поздраве колегинице Ане Блечић и Душка Благојевића из СБД који имају обавезе на другим састанцима и око припреме за њих.

IMG_1812 (Small)

Албина нам је објаснила да у случају да неко дете не жели да иде на следећи ниво такмичења, мора да се узме потписана изјава родитеља/старатеља да је са тим сагласан, како ретроактивно не би писали тужбе што дете нема диплому са којом може да конкурише за ученика генерације или Вукову диплому.

Питање: Како се одлучује ко ће ићи на републичко такмичење?
Срђан је рекао да су постојале две опције: мењати правилник усред сезоне такмичења или користити постојећи правилник по коме пролази „горњих 10% апсолутне успешности“ тј. 90 поена, и одлучено је да се неће мењати правилник у току игре, односно да они који на окружном/градском пређу тај праг иду даље на републичко.

Весна Стевуљевић је нагласила да је битно да тестови испоштују све пропозиције и стандарде, јер су наставници под притиском и ђака и родитеља и да су сада у питању не само пласман на даље такмичење него и принцип и интегритет.
Она је навела и став многих младих колега да особа која нам је приредила све ове непријатности не буде у комисији за лиценцу наставника.
Срђан Стаменковић је објаснио да је питање лиценци питање за просветне власти, и да у томе не учествује само факултет него и школске управе.

IMG_1816 (Small)

Алексеј Тарасјев је нагласио да писма која су стизала из школа нису била појединачни приговори, него права стручна мишљења, добро осмишљена и са потписима свих учесника, директора школа итд., а да многа од њих траже и позивање на одговорност састављача тестова. Радна група СБД није дисциплински орган, и Надзорни одбор СБД је задужен за дисциплинске поступке. СБД такође не формира комисије за лиценце али јесте еснафско удружење.

Дејан је поставио питање да ли сарадња Актива и СБД може да буде конкретнија. На пример, наставнике нико није питао око промене броја поена за пролазак на виши ниво такмичења, чак није дата ни било каква аргументација. Алексеј каже да ни комитет за образовање СБД није консултован, јер им је требало шест месеци да се конституишу.

IMG_1820 (Small)

Поставило се питање диплома за које се не зна за шта служе ако се не вреднију ни за ученика генерације, нити за Вукову диплому. Албина је рекла да је послала званично писмо и да чека одговор, па ће нас обавестити.

Поставило се питање шта је са наставницима који не желе да воде децу на следећи ниво такмичења. Није било јасно да ли наставници имају обавезу да то раде или не.
Највише података је имао Дејан Бошковић који је објаснио да је СБД аплицирало код Министарства на конкурсу за одржавање такмичења, а да је Министарство препознало то такмичење као оно такмичење чије ће се дипломе даље вредновати за све друге сврхе (ђак генерације, Вуковац, поени при упису ако постоје). Директор школе је тај који одлучује да ли наставник мора да спрема и води ђаке на такмичење или не мора, јер он организује распоред задужења у радној недељи.

Што се тиче организације градског/окружног нивоа такмичења, Срђан је објаснио да ће сутра на мејл адресе школа и општинских актива стићи званично писмо организатора у коме питају да ли иста школа која је организовала општинско такмичење може да организује и окружно такмичење за исту ту децу (а при том то све раде гратис и не добијају никакву новчану надокнаду) или то може да ради нека друга школа, а када им стигну одговори, онда ће слати још један допис којим питају колико ђака иде на окружно.

IMG_1813 (Small)

Постављено је питање у вези гласина да ће биологија, физика итд. бити спојене у један предмет што ће довести до даљег губитка броја часова и смањења норме и плате наставника.
Срђан каже да ако је Министарство предузело кораке по том питању. За реорганизацију наставног плана и усаглашавање наставног плана (не програма!) са законским регулативама надлежна институција је ЗУОВ и за све информације треба се обратити екипи од три биолога у оквиру тог Завода.

Марина Дрндарски је додала да сем овог такмичења постоје и многа друга такмичења из биологије у којима ђаци могу да се такмиче, нпр.такмичења за зелену заставу и врло озбиљно такмичење које организује WWF. Марина и Дејан су са својим ђацима већ учествовали у том такмичењу док је било организовано у Аустрији, а сада се сели у нашу земљу и за циљ има промоцију националних паркова и других заштићених добара.

Пошто је Срђан у тиму за следећи ниво такмичења, наставници су искористили прилику да одмах дају неке предлоге, нпр. да се не траже хемијске формуле за кисеоник итд. и да слике не буду црно-беле фотокопије слика у боји, јер се оне не виде и добије се нејасна мрља. Срђан је то све записао. Водиће рачуна и да задаци и кључеви буду на одговарајућем језику средине (десило се да су на општинском такмичењу неке школе добиле кључеве на хрватском).

(Е сада је Албина прочитала свима закључак који је Актив послао факултету после прошлог састанка Актива, да сви будемо сигурни шта је тамо писало.)

IMG_0388 (Small)

Што се тиче форме формулара сагласности родитеља за ђаке који не желе да иду на следећи ниво такмичења, биће накнадно објављена на биоблогу.

Са наставницима ће радна група (Јасна Ковачевић и Срђан Стаменковић) комуницирати преко мејл адресе takmicenje@bio.bg.ac.rs (водити рачуна да пише такмиЦенје да не буде проблема приликом слања).

IMG_1817 (Small)

Од информација које нису везане за такмичење, наставници треба да посете школу „Вељко Дугошевић“ на Звездари, како би прегледали све уџбенике и онда веће одабрало три предлога. За пети разред постоји 9 комплета, за шести 6, за седми 7 и за осми 7 могућих комплета, од којих треба изабрати три и рангирати.

У Београду, 14.3.2016.

Записничар
Жељко Станимировић

Advertisements

Коментари на: "Још један записник са састанка београдског Актива" (22)

  1. Zheljko рече:

    Baš lepo izgleda sa ovim slikama i dodatkom Izveštaja.

  2. Milena рече:

    Da li su predlozi standarda koji su predstavljeni na sajtu Razvionice, a objavljeni u Prirucniku juna 2015., usvojeni od strane Nacionalnog prosvetnog saveta?

  3. marijana рече:

    Možete li mi dati malo više informacija u vezi takmičenja za zelenu zastavu koja se pominje u izveštaju?

  4. Možete li da mi objasnite malo bolje situaciju sa udžbenicima?

    • Ана, ако може конкретније питање, пошто ту сад има свашта што нови закон подразумева.

    • Zheljko рече:

      Mislim da se to odnosi na ovaj izbor udžbenika. Postoji procedura koja je ove godine propisana za izbor udžbenika. U suštini nastavnici treba da odu u određenu školu gde imaju po primerak od svakog udžbenika (6-9 izdavača po razredu) i onda vrlo pažljivo pregledaju svaki, zapišu šta kod kojeg valja a šta ne valja. Zatim ih rangiraju, i za prva tri (koja oni smatraju da su najbolji) podnose procenu svom veću (sa obrazloženjima zašto baš njih predlažu). Veće izabere udžbenik i onda on mora da se koristi sledeće tri godine.

      • Da, tačno na to mislim. Samo što mene zanima da li ćemo biti obavešteni koji su udžbenici izabrani?

      • Ја верујем тек након што сви дају листе жеља, јер по томе ће се гледати заступљеност појединих издавача.

  5. milena рече:

    Da li su predlozi standarda dati na sajtu Razvionice, a objavljeni u Prirucniku u junu 2015., prihvaceni od strane Nacionalnog prosvetnog saveta?

    • Већ сам одговорио у неком ранијем коментару. Мислим да нису. Ово су само предлози стандарда, који су заправо сумирани постојећи.

      • Koji udzbenici mogu da se koriste za gradsko iz biologije

      • Према ономе што смо чули од координатора за такмичења, др Срђана Стаменковића, питања се неће правити према уџбеницима, већ према стандардима. Дакле, није ни важно који се уџбеник користи.

  6. Molim Vas objasnite mi sta to konkretno znaci po standardima da se uci?

    • Ања, то је дуга прича и тешко да ја могу то да урадим у једном коментару. Најбоље је да ти све објасни наставник/ца биологије.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: