Сајт за наставнике биологије


_nhz2g2Epv01rr0f74o1_540За сада, ево их тестови са решењима…

…а касније се видимо да бисмо коментарисали. 🙂

 

Advertisements

Коментари на: "Тестови и решења тестова из биологије на градском такмичењу 2016." (196)

  1. Nista bolje od proslog..

  2. Pitanja ponovljena iz proteklih godina. Ima dosta grešaka.

    • Ја морам да признам, као наставник биологије, да их нисам нашао.

      • Marjan рече:

        Ako ćemo realno, a trebalo bi i bez „spinovanja“, onda su testovi na ovom okružnom/gradskom takmičenju imali mnogo više materijalnih grešaka nego „ozloglašeni“ testovi na opštinskom takmičenju. To znate odlično Vi i znaju i organizatori takmičenja. Zato, nastavnici treba da preuzmu inicijativu i da oni najbolji prave testove za sve nivoe takmičenja, a ne profesori sa univerziteta uz pomoć odabranih nastavnika „dobrovoljaca“ koji to nekako više vole nego da nauče svoje učenike. Zašto plaćate članarinu u tom društvu?

      • Никад нисам имао проблем са искреношћу и одговорно тврдим да ови тестови нису имали ни близу материјалних грешака као што је то био случај на општинском такмичењу. Потпуно искрено чак, ја први у овим тестовима нисам пронашао материјалне грешке. Што се осталог тиче, најпре дискутабилно је ко је од нас најбољи, како се то одређује и ко то треба да одређује. А потом, ја заиста верујем да све моје колеге улажу велике напоре да науче своје ђаке. Доказ је и овај блог, који је прилично посећен, а посећују га махом наставници који желе да унапреде свој рад. То је оно што ја знам, али свакако ми је јасно да разни људи имају разна мишљења и уважавам свако, као што очекујем да се уважава и моје.

      • Marjan рече:

        Tačno, pitanje je šta se od koga pripisuje materijalnom greškom. Koliko ja vidim, u testu za 8. razred piše da Mala sova ušara lovi vrapce. Da li je to sova promenila način života ili je to materijalna greška? U pitanju za 7. razred, jasno se navodi u rešenju da gmizavci nemaju kožu, a da je imaju pijavice? Da li su to nematrerijalne greške? U testu za 7. razred, u rešenju se spominje dijafragma/prečaka kao organ? Da li je organ, sa aspekta dece tog uzrasta i uopšte da lije organ?. Ovo su samo neki primeri, na prvi pogled. Biće ih još, nakon detaljnije analize.
        Pa valjda smo se konačno izborili da sve bude jasno vidljivo i analizirano od strane eksperata za oblasti. Udžbenici su posebno pitanje, jer su prepuni materijalnih grešaka. Treba se izboriti za jedan glavni udžbenik po razredu, a ostali treba da budu sporedni. Tako se radi u UK i mnogim Evropskim zemljama npr.

      • Сова јесте ноћна животиња, али нико не каже да не може да лови дневне. Оне ноћу нису невидљиве, већ – спавају. У питању за седми разред нико не спори да гмизавци немају кожу, али они преко ње не дишу, за разлику од пијавица. И да, дијафрагма јесте орган и то моји ђаци, рецимо, знају и сасвим им је појмљиво. Ништа од наведеног није пример материјалне грешке. А експерти јесу део ауторског тима за тестове и сигурно такве пропусте не би дозволили.

      • Marjan рече:

        Test za peti razred 15.pitanje- materijalna greska. Trn kod kupine nije preobrazaj stabla nego emergenca (izrastaj epidermisa).

      • Већ сам одговорио на ово.

      • Marjan рече:

        Izgleda da se ne razumemo, u pitanju piše (u dijagramu) da se sova hrani vrapcima. Zna se kada sova lovi i zna se kada vrapci obitavaju. To je jeste materijalna greška, koliko god da se upinjete da budete jednostrani. Gde to piše da mala sova ušara spava noću? Može Vam se jer Vi kontrolišete koji će komentar da bude istaknut, a koji sakriven u masi.

        Ekpert koji je sastavio to pitanje, a u rešenju traži da se navede da gmizavci nemaju kožu (implicitno, logično), verovatno zna da pijavice nemaju kožu. One razmenjujju gasove preko cele površine tela. To piše u svim relevantnim udžbenicima. Koža se kao termin koristi kod kičmenjaka, a kod beskičmenjaka samo pod navodnicima.

        Navedite mi udžbenik za 7. razred gde piše da je dijafragma organ. Na tom nivou, deca valjda uče nivoe organizacije od ćelije do organizma!

      • Не контролишем који ће коментар бити истакнут. То ради сама поставка софтвера на којој почива блог, а ако мени не верујете, питајте било ког блогера кога сматрате непристрасним.

        Сви уџбеници које је одобрило Министарство просвете су релевантни. То не кажем ја, то каже Закон.

        И нисам „једностран“, као што тврдите, већ пишем како јесте. Не могу ја да пишем како Ви захтевате, да бих био „објективан“, ако то није у складу са мојом професионалном савешћу. Жао ми је, тако ствари стоје.

        И напокон, није потребно да све пише у уџбенику. Ти ђаци имају наставнике који треба да их науче шта су органи и да са њима провежбају примере, као што сам и ја урадио. Да ли у збирци математике Ви имате за сваки постојећи број који резултат даје када се помножи са пет, на пример? Ви имате један задатак, а онда тај тип задатка вежбате са другачијим бројевима. Тако је и у биологији. Имате дефинисан орган и даље примењујете ту дефиницију на примерима.

  3. Jel znate gde mogu da nadjem zalbu?

    • I ja hocu da se zalim. Pitanje za 7 razred, br 4 , za treptanje, je zbunjujuce. U knjizi nigde nije navedeno da mozdano stablo upravlja tim refleksom. I zasto je ove godine prolaznost na republicko 91 bod??? Koliko njih ce proci iz cele zemlje iz 7 razreda, 30-35??? Sta to radite? Spustite kriterijum, dajte sansu deci koja su osvojila 85 bodova i vise.

    • Преко наставника, најбоље.

  4. Divergent рече:

    Hoce li se prag za prolazak na republicko mozda spustiti?

  5. bethh рече:

    Kod nas je bilo uzasno, niko nije prosao dalje. Svi kazu da je opet bilo tesko, nastavnici ponovo negoduju…. Sve u svemu, po meni sam lose uradila a dosta sam se spremala… Samo 76 poena :/ Kako vam se cini? Kako ste vi uradili? I da, moze li neko da mi kaze da li je biljna vas parazit ili biljojed? 🙂

    • Миодраг рече:

      Лак тест,мада јесте било неколико тежих питања (за седми разред).

      • Драган рече:

        Да питања у вези са еволуцијом и предзадње гликоген је стран појам и ту је могло да дође до забуне такође и задње код неких примера. Али све укупно када се одузму та трик питања то испадне на неких 95 поена јер мало вуку. Ја имам 91 поен

      • Браво, Драгане.

    • Lilika рече:

      I ja sam imala 76 poena i ja sam se premala mnogo vise nego proslog puta,oko dve nedelje i ja sam napisala da je parazit 😀 Kako sam se iznervirala..Ali iz moje skole sam najbolja od osmaka

    • U prirodi teško da ima parazita. Paraziti su samo virusi, gljivice i bakterije. Biljne vaši su samo biljojedi dok su u agrobiocenozi štetni, ali nisu parazitu. Ali sam i ja sam napisala tako pa te razumem

    • Ja imam 84, isto sam za biljnu vas stavila da je parazit. Sa cukarice niko od osmaka nije prošao na republicko, jel zna neko za ostale opstine? Za osmake me interesuje.

    • Мислим да је 76 бодова сасвим леп резултат, а не лош. 🙂

  6. ja sam napisao da je parazit

    • bethh рече:

      Takodje 😦

    • Filip рече:

      I ja 😞😞

    • bethh рече:

      I za one pastrmke, ne znam tacno koje pitanje je bilo, pise da od abiotickih faktora treba da obezbedi stalan protok vode, koncentraciju kiseonika i hladnu temperaturu, sto je u trecem pokusaju i obezbedio. Ja sam napisala suncevu svetlost, sto ne kazem da je tacno, ali mi nije jasno kako da obezbedi nesto sto vec jeste…

      • Divergent рече:

        Zato sto pitanje nije bilo formulisano tako da pita sta jos fali da bi pastrmke opstale, nego sta sve treba da ima jedan ribnjak da bi se pastrmka „primila“. Trebalo je zakljuciti te odgovore iz sva tri pokusaja. 🙂

      • To sam se i ja pitala. Ha sam napisala one karakteristike za gornji rok reke, koje nisu pomenute u tekstu.

  7. Lilika рече:

    Osmi je bio nerazumljiv za tumacenje,i neprecizan.Prosli(sa opstinskog) sam uradila cak i bolje od ovog.Cula sam da je sedmi bio mnogo lak,ali je osmi bio uzasan.Posebno pitanje gde je trebalo sami na da napisemo abioticke i bioticke faktore vezane za opstanak pastrmke.Pise da priznaju sve odgovore koji imaju isto znacenje,a meni nisu nista priznali osim jednog.Da li ce mozda i ovaj test da se ponovi ili spusti granica?

  8. Ucenik рече:

    U par opstina je najveci broj poena 85-90. Da li je moguce da se spusti kriterijum(granica)?

  9. Sedmi sam razred i test mi je bio zaista lak, imam 95 poena i prosla sam.

  10. Stasa рече:

    Treba svi da prodju dalje, opet je bilo preteskoo!!!!!!!!!!!!!

  11. Jel su izašli rezultati?

  12. Filip рече:

    U 9. zadatku postoji greska u kljucu. Populacija, biocenoza i biom nisu bioloski nivoi organizacije zivog sveta, vec ekoloski!!!!!

    • Да, то су наставници већ приговорили. Видећемо.

      • Anica рече:

        Danas smo imali razgovor sa kolegom biologom (ekologom), koji je i zadužen za prigovore. Upravo smo i pozvali zbog tog pitanja. Kolega je uporno pokušavao da nam objasni da ne postoje nivoi EKOLOŠKE organizacije, već su to sve nivoi biološke organizacije. Mi kao biolozi bi to trebalo da znamo… A na pitanje, šta je sa udžbenicima u kojima to stoji i po kojima su se učenici pripremali, dobili smo blagu kritiku da se ne treba pridržavati udžbenika već nastavnog plana i programa. Pa smo iskoristili priliku da pitamo, da li treba da zanemarimo taj pojam ekološka organizacija, u pripremama osmaka za završni ispit, kolega nije mogao da nas ohrabri da potpuno prihvatimo to kao isključivu istinu. Aktiv biologa Trstenik

    • Anica рече:

      Danas smo imali razgovor sa kolegom biologom (ekologom), koji je i zadužen za prigovore. Upravo smo i pozvali zbog tog pitanja. Kolega je uporno pokušavao da nam objasni da ne postoje nivoi EKOLOŠKE organizacije, već su to sve nivoi biološke organizacije. Mi kao biolozi bi to trebalo da znamo… A na pitanje, šta je sa udžbenicima u kojima to stoji i po kojima su se učenici pripremali, dobili smo blagu kritiku da se ne treba pridržavati udžbenika već nastavnog plana i programa. Pa smo iskoristili priliku da pitamo, da li treba da zanemarimo taj pojam ekološka organizacija, u pripremama osmaka za završni ispit, kolega nije mogao da nas ohrabri da potpuno prihvatimo to kao isključivu istinu. Aktiv biologa Trstenik

  13. Ja sam osmi razred, imam 86p, i mislim da je test za osmi sadrzao previse pitanja iz uvodnih lekcija. A sto se tice poslednjih 10 lekcija, maks. 3 pitanja. Moj drug koji nije mnogo ucio je imao isto 2. nagradu. Bilo je receno da ce test sadrzati logicka pitanja ali uz neko znanje. Od onih silnih vrsta u sumi, stepi, stajacim vodama, reci, moru, nista nije bilo. Slazem se da nije cilj takmicenja ko ce nabubati vise vrsta, ali mora se barem neko znanje imati. U svakom slucaju, mnogo bolje od opstinskog takmicenja.

  14. Zarko рече:

    Osmi razred venovov dijagram za populaciju i biocenozu: Zar ne bi trebalo diverzitet da postoji i u populaciji?(da stoji u preseku)

    • I ja tako mislim jer postoji genetiski diverzitet.

    • bethh рече:

      Ja sam tu stavila. Ne znam, ima gresaka u kljucu ja mislim. Jer na primer populacija divljih ljubicica: postoje one zute, ljubicaste i ljubicasto zute sto je genski diverzitet. Ne znam. Kod nas niko nije prosao. Kod vas? Odakle si?

    • Biologija рече:

      Slažem se! Genski diverzitet je kod populacija. Unutar jedne populacije se vrste razlikuju po bojama npr. kao kod ljubicice, ili u narednom zadatku koji je bio na takmičenju, gde je to trebalo odrediti.

    • Tako sam i ja stavila. A i svaki tačan odgovor je bodovan sa po 2 poena, što je mnogo glupo. Sem tog zadatka sa venovim dijagramom

    • Ne bi, diverzitet ti je razlika vrsta, a u populaciji imas iste vrste.
      Mada je to pitanje, po meni, bas glupo.

    • И то је био приговор, видећемо.

  15. Da li je moguće da se prag prolaznosti iz biologije spusti na 86 poene kao prošlih godina?

  16. Buduci lekar рече:

    Ja sam prosla na republicko! Imam 98 poena i za VII nije bio toliko tezak test 🙂

  17. Ucenik рече:

    Za osmi razred je bio tezak test. Da li je moguce da spuste granicu?

    • Јесте за осми разред био тежи тест, али не баш толико тежак, а и то је градско такмичење. Не знам да ли ће спуштати, то ћемо видети и – јавити.

  18. bethh рече:

    Ti Ivkovicu? :“)

  19. Ana Simonovic рече:

    Ja sam osvojila 89 bodova i zadovoljna sam uspehom,sa obzirom na sam na opstinskom imala duplo manje.

  20. Sedmi sam razred i imala sa 95,prvo mesto. Test mi je zaista bio lak.

  21. Ja sam sedmi razred i imala sam 86 poena, možda će spustiti prag prolaznosti

  22. Marko рече:

    Sve vise i vise ovo podseca na opstinsko. Osmi razred je bio najtezi ovaj put, sa puno dvosmislenih pitanja…

    • Zarko рече:

      pa ovde su se trudili da ne bude puno gradiva za bubanje ali ipak nije bilo nimalo lako i malo su preterali sa „cakama“

      • Жарко, даћемо примедбу да мало смање цаке. 🙂 А то што није било за бубање, баш ми се допада. Не волим такве тестове где се само буба.

    • Можда су питања била тежа, али не бих рекао да су била двосмислена.

  23. Zarko рече:

    Pa mi smo radeli zajedno sa njima i koliko je moja nastavnica videla samo 1 prolazi sa tacno 91 poen i cinilo mi se da je test laksi ali imalo je puno caki

  24. Imam 85 poena da li biste mogli da spustite kriterijum

  25. Milica рече:

    Puno sam se spremala ali nisam prosla. Test za osmi nije bio lak ali imalo je i nekih laksih pitanja. Biljna vas je biljojed ima u kljucu objasnjeno, al sam napisala da je parazit.

  26. Mislim da postoji greška u ključu za 6. razred u 18. zadatku.
    Rešenja u ključu za 18. zadatak su: 4,5,3,1,2. Moja rešenja su 5,4,3,1,2. Po ključu slika 2. je polno zrela jedinka, što nije (koliko ja znam). Na primer evo citata iz Gerundijuma za 6. razred sa strane 141 : „Odrasli mrmoljci provode većinu vremena na kopnu. Razmnožavaju se u mirnim vodama obraslim vodenim biljkama. U vreme parenja mužjak dobija „svadbenu odeću“. Postaje izrazito obojen i na ledjima i repu dobija nazubljenu krestu. „. Pošto organizam na slici 1. ima krestu to znači da je polno zreo, a kada je organizam polno zreo to je poslednji stupanj u razviću. Navodim citat o mrmoljcima jer u repate vodozemce spadaju: mrmoljci, daždevnjaci i čovečije ribice. Pošto na ovim slikama organizam nema spoljašnje škrge nije čovečija ribica, a verovatno nije daždevnjak pošto oni nemaju ništa slično „kresti“ na ledjima. Tako da je ovo najverovatnije mrmoljak. Ako nisam upravu voleo bih objašnjenje jer ne nalazim bilo šta da podrži odgovor u ključu.
    Takođe postoji slično objašnjenje u Logosu za 6. razred na strani 108. (koje takođe podržava ono što sam napisao iznad).

  27. Anastasija рече:

    Ovaj test je bio laksi od testa sa Opstinskog takmicenja! 😀

  28. Ja sam imala 76 poena,i osmi sam razred.Bilo je mnogo nerazumljivih i dvosmislenih pitanja. Opstinsko sam uradila cak i bolje od okruznog.Da li neko zna koliko ukupno prolazi na republicko iz Osmog?

    • Тешко, док се не скупе сви спискови. Иначе, 76 бодова уопште није лош резултат.

  29. Divergent рече:

    Za sve vas koji smatrate da je test danas bio tezak. Da, jeste. Osmi sam razred i imam 91 poen i da idem na republicko. Vidim da su se mnogi zalili da je osmi bio najtezi i da postoje neke greske. Sto se tice tih gresaka, ni sama nisam sigurna u to, ali mislim da ovog puta nisu pogresili jer se videlo da su bas vodili racuna kako sastavljaju zadatke.
    Stvar je u tome, da su ih na opstinskom „grdili“ sto su osmislili test gde su nas terali da ucimo 20 biljaka napamet, sto je realno ne moguce. Ovog puta su pokusali da isprave tu nepravdu, sto su i ucinili. Test se sastojao od 18 zadataka gde je trebalo logicki zakljuciti neke stvari. Nije poenta znati 5000 vrsta napamet, ili sta je efekat staklene baste, nego kako to primeniti u delo. Takmicenja sluze da mi nesto logicki zakljucimo, povezemo i razmislimo. Uglavnom su zadaci bili jednostavni, ali im je forma samog objasnjenja bila pomalo komplikovana. Postoje deca koja mogu nauciti knjigu od korice do korice. Ali da li je to pravo znanje? Ako smo mi ove godine ekolozi, trebamo i nauciti kako da primenimo u danasnjem zivotu to sto smo naucili. Morate i sami priznati da je to dosta teze.
    Iskreno, jako sam zadovoljna gradskim takmicenjem. I to ne samo zato sto idem dalje, nego zato sto je ovo prvi test, gde je sve uradjeno onako kako treba. Najzad se neko ozbiljno potrudio oko ovoga i uradio sve kako treba. Zelim da cestitam i svima vama koji ste uopste ucestvovali na ovom takmicenju, a jos i osvojili neko mesto. To je ogroman uspeh.☺☺

  30. Za sve vas koji smatrate da je test danas bio tezak. Da, jeste. Osmi sam razred i imam 91 poen i da idem na republicko. Vidim da su se mnogi zalili da je osmi bio najtezi i da postoje neke greske. Sto se tice tih gresaka, ni sama nisam sigurna u to, ali mislim da ovog puta nisu pogresili jer se videlo da su bas vodili racuna kako sastavljaju zadatke.
    Stvar je u tome, da su ih na opstinskom „grdili“ sto su osmislili test gde su nas terali da ucimo 20 biljaka napamet, sto je realno ne moguce. Ovog puta su pokusali da isprave tu nepravdu, sto su i ucinili. Test se sastojao od 18 zadataka gde je trebalo logicki zakljuciti neke stvari. Nije poenta znati 5000 vrsta napamet, ili sta je efekat staklene baste, nego kako to primeniti u delo. Takmicenja sluze da mi nesto logicki zakljucimo, povezemo i razmislimo. Uglavnom su zadaci bili jednostavni, ali im je forma samog objasnjenja bila pomalo komplikovana. Postoje deca koja mogu nauciti knjigu od korice do korice. Ali da li je to pravo znanje? Ako smo mi ove godine ekolozi, trebamo i nauciti kako da primenimo u danasnjem zivotu to sto smo naucili. Morate i sami priznati da je to dosta teze.
    Iskreno, jako sam zadovoljna gradskim takmicenjem. I to ne samo zato sto idem dalje, nego zato sto je ovo prvi test, gde je sve uradjeno onako kako treba. Najzad se neko ozbiljno potrudio oko ovoga i uradio sve kako treba. Zelim da cestitam i svima vama koji ste uopste ucestvovali na ovom takmicenju, a jos i osvojili neko mesto. To je ogroman uspeh.☺☺

  31. Урош рече:

    Стварно су претерали на тесту за 8. разред. Ова школска година је,бар што се тиче биологије,катастрофална.

  32. Aleksa рече:

    Zašto selktujete komentre, jel to u skladu sa British Council-om?

    • Алекса, не селектујем коментаре. Пуштам све, али ти мораш да разумеш да имам много посла, те не стижем моментално на све да одговорим. И молим те, буди пристојан, јер ја много труда улажем да свима изађем у сусрет. Можеш ли то да разумеш?

  33. Marija рече:

    Da li su izasli rezultati takmicenja za osmake?

  34. Nisu bili teški testovi za 5,6,7 razred, a kazu da je za osmi razred bio težak.
    Ja sam 7. razred i imao sam 95 poena.
    Mislim da bi zalbe bile nepotrebne 😀

  35. Test za osmake nije bio lak. Za razliku od prošlih godina , nije u prvom planu bubanje , već razumevanje biologije.

  36. Sedmakinja рече:

    Test nije bio kompleksan. Ostvarila sam plasman na sledeći nivo takmičenja. Jesam radila dosta, ali mi se izuzetno svidelo to što je imalo pitanja sa logičkim zaključivanjem; ipak je ovo jedna veoma lepa prirodna nauka. Test jeste bio dosta korektan, jasniji i precizniji nego na opštinskom takmičenju.

  37. Миодраг рече:

    Шта је са дипломама за општинско?

  38. Teodora рече:

    Kako da vidim rezultate?

  39. Osmi sam razred imam 85 poena,prvi sam na listi.Interesuje me da li cu biti pozvan na republicko posto sam prvi na listi?

  40. Marsa рече:

    Ovog puta, ja sam zaista srecna. Mislim da je test za 8. razred bio okej i zadovoljna sam kako sam uradila. Imala sam 92 poena, sto je u mojoj opstini bio maksimum. Ne znam koliko nas je proslo posto jos nema rezultata na internetu, ali mislim da ovo bio jedan zaista lep test logike, kako moja nastavnica kaze. Zaista, svaka cas onima koji su ga sastavljali!☺

  41. djipovina рече:

    Za osmi razred je bilo puno dvosmislenih pitanja..Nije uopšte ispravljena greška koja je učinjena sa opštinskim ( mislim samo za osmi razred)… Ne sviđa mi se što su izbačene ukrštenice koje su se prošlih godina javljale na testovima..Takođe mislim da su 9. i 11. zadatak bili veoma dvosmisleni i nejasni.

  42. Mislim da postoji greška u ključu za 6. razred u 18. zadatku.
    Rešenja u ključu za 18. zadatak su: 4,5,3,1,2. Moja rešenja su 5,4,3,1,2. Po ključu slika 2. je polno zrela jedinka, što nije (koliko ja znam). Na primer evo citata iz Gerundijuma za 6. razred sa strane 141 : „Odrasli mrmoljci provode većinu vremena na kopnu. Razmnožavaju se u mirnim vodama obraslim vodenim biljkama. U vreme parenja mužjak dobija „svadbenu odeću“. Postaje izrazito obojen i na ledjima i repu dobija nazubljenu krestu. „. Pošto organizam na slici 1. ima krestu to znači da je polno zreo, a kada je organizam polno zreo to je poslednji stupanj u razviću. Navodim citat o mrmoljcima jer u repate vodozemce spadaju: mrmoljci, daždevnjaci i čovečije ribice. Pošto na ovim slikama organizam nema spoljašnje škrge nije čovečija ribica, a verovatno nije daždevnjak pošto oni nemaju ništa slično „kresti“ na ledjima. Tako da je ovo najverovatnije mrmoljak. Ako nisam upravu voleo bih objašnjenje jer ne nalazim bilo šta da podrži odgovor u ključu.
    Takođe postoji slično objašnjenje u Logosu za 6. razred na strani 108. (koje takođe podržava ono što sam napisao iznad).
    Dobio sam 84 poena i prilično sam zadovoljan i mislim da je ostatak testa bio zanimljiv i primeren učenicima mog uzrasta. Voleo bih samo da znam da li sam pogresio i ako jesam zašto.

    • Vidim da je moj komentar sa facebook stranice Biologija KP vec postavljen (Mare je postavio) pa bih voleo da dobijem odgovor.

    • Најбоље је да упоредиш кресте нацртаних фаза и видећеш како се она развијала (редуковала, смањивала) у складу са развићем. Углавном, 84 бодова је сјајан резултат и ја ти честитам.

      • Da li možete samo još da mi objasnite ovu sliku (iz jednog naučnog rada), strana 31. ili po PDF stranama 44. strana, slika C). Evo linka: http://doiserbia.nb.rs/phd/fulltext/BG20131225TOMASEVICKOLAROV.pdf
        U ovom radu piše da je to slika adultnog stupnja (tj. da su oba organizma polno zrele jedinke).Da li to onda znači da je jedinka na slici desno potpuno razvijena, a jedinka levo manje?

      • Не могу да објасним, али познајем лично ауторку рада, па ћу тражити објашњење од ње и пренећу тумачење. Чак и да сам научник еволуциониста, не могу да тумачим научни рад ад хок. 🙂

      • Po koji put ću postaviti ovo pitanje, ali ne vidim konkretan odgovor. Da li zaista postoji greška u ključu za šesti razred kod 18. zadatka? Inače za razliku od opštinskog za šestake (ne samo za njih), test je bio sasvim korektan i razumljiv(bar za šestake). Lakši jeste bio, ali po meni treba da ostane na rangu zadataka za okružno takmičenje, ipak je to treći nivo! Jeste li saznali nešto u vezi slika sa naučnog rada (jedinki mrmoljca)? Hvala!

      • Ја бих рекао да грешке није било. На то указује и креста која се смањује, али и спољашње шкрге које нестају. Очигледно да не мислимо на исту врсту, али и без познавања врсте (која и није наведена), а пратећи логику слика, ја бих урадио као у решењу. Наташу нисам успео да чујем, али чим то успем, јављам.

      • Mateja рече:

        Molim Vas unesite prigovor na 18. pitanje za šesti razred.I ja sam se vodio razmišljanjem kao i Ognjen i tu sam izgubio 10 poena .Da nije tako imao bih 92 ,ili bar da se oduzima jedan poen,što je prvo mesto,a meni je biologija nešto što me zanima od malih nogu.

      • Хоћу, то ћемо свакако урадити. Најбоље је да објединимо сва питања која су спорна и напишемо чланак о томе, ако нам одговоре.

  43. Marko рече:

    Za sada ima veoma mali broj osmaka koji su se plasirali dalje. Zar ne bi trebalo da se spusti prag prolaznosti? Inace, svih godina do sada je prag bio 85/86 poena, ne razumem zasto se sad povecao na 91…

  44. Biologija ima deo koji se mora nauciti napamet (terminologija i to) i deo koji se uči sa razumevanjem i na testovima znanja poput ovakvih ja bi to izbalansirao… na opstinskom je bilo suvise I dela na okruznom suvise II dela.. ali dobro takmičenje je svakako lepo osmišljeno, kažem ja bih to malo „profesionalnije“ ali posle opstinakog deca zasluzuju nesto ovako. Svakako solidno. Videćemo sutra kako ćemo proći mi srednjoškolci 🙂

  45. Anastasija рече:

    Зна ли неко где се могу видети резултати са такмичења за град Крагујевац? Унапред захвална! 😀 🙂

  46. Osmakinja рече:

    U Cacku sramota davali su svima 6p u devetom zadatku jer im je bilo „zao“ dece jer nisu razumela sasvimjasno formulisano pitanje a to je bioloski nivoi organizacije ja se licno osecam osteceno jer samo samo ja i jos jedan takmicar tacno uradili i nije fer sto smo izjednaceni sa svima koji nisu znali pa ovo je okruzno takmicenje i treba da bude nesto sto ce zadati problem i pokazati ko je ucio a ko ne isto tako su rekli da je to da ne bi ostetili decu a ne znam kako bi ih ostetili im jednostavno ne bi davali poene na zadatke koje nisu tacno uradili, ja sam se obratila dvema nastavnicama i obe su mi rekle da buljna vas ima parazitski nacin zivota a kada sam otisla da se zalim za opravdanje su davali netacne podatke i to da „u kljucu tako pise“ takodje u zadatku sa pastrmkama nigde nije bilo navedeno koliko treba primera navesti pa je meni falio jedan primer po njihovim standardima i zbog toga su mi oduzeli 2 poena takodje mislim da postoji diverzitet u populaciji zbog razlicitosti izmedju jedinki posto ovo poslednje nisam pitala znacilo bi mi da mi neko odgovori, posto imam 88 poena i razocarana sam zato sto mislim da sam ostecena za bar 5 poena ali nastavnike to ne zanima i ne zele da uvaze zalbu 😦

    • Види, паразитски је начин живота, али је биљоједна исхрана (што и јесте тражено, јер је дат ланац исхране). Што се тиче 11. питања, јасно је у самом захтеву да је требало навести све факторе, а што се тиче диверзитета, питаћемо професоре с факултета, тако да ипак није све изгубљено. Но, и поред тога – 88 бодова је феноменалан резултат и имаш све моје поштовање за то. Немој бити разочарана.

      • Osmakinja рече:

        Mislila sam u venovom dijagramu kod diverziteta da moze da stoji i u populaciji zbog razlike izmedju jedinki a i logicno i diverziuet ekosistema a to je šesti zadatak a stavno nisu naveli kojiko treba abioticki i biotickih faktora da se napise kod zadatka gde se radi o gajenju pastrmki pa mislim da nije fer sto su oduzimali poene jer nismo mi mogli da iz teksta zakljucimo koliko primera oni zele da mi navedemo, usput hvala na odgovoru

      • Нема на чему.

      • Osmakinja рече:

        Poštovani, gde Vam je komentar na poklanjanje bodova jer je nastavnicima bilo „žao“. Zašto se ova bruka ne istakne, nego se skriva. Ja sam proverila. Proverite i Vi. Baš ste me razočarali!

      • Жао ми је што сам те разочарао, али истина јесте да колико год се трудио, не могу бити по вољи свакоме. Ти мораш да схватиш да ја немам овлашћења да тако нешто проверавам. Они су наставници и ја сам наставник. Нико ту никоме није надређени. Ако су те колеге то радиле, то иде на њихову савест, али то и даље нема никакве везе са тобом. Колико сам схватио, тебе нису оштетили.

      • Osmakinja рече:

        Izvinite ali ovaj poslednji komentar nisam ja postavila nego je neko napisao isto ime kao moje, valjda u pokusaju da se pretvara da sam ja, inace ja jesam ostecena u opstem plasmanu jer bih imala znacajno vise poena u odnosu na druge a to bi znaacilo 0 osmaka koji su prosli iz cacka sto bi mozda jednim delom doprinelo smanjivanju broja poena koji je potreban da bi se ostvario prolaz dalje!

      • Није проблем, и тако има много коментара, па не успевам увек да пропратим ко је који поставио. Ипак, морам да кажем да нисам сигуран да ће се праг уопште смањити. Жао ми је што си оштећена, заиста. 😦

  47. Miloš рече:

    Sedmi sam razred, imam 96 bodova. Meni nije bilo teško, da ne kažem da je bilo lako. Ne preterujte, nije bilo tako komplikovano kao što govorite. Ovako treba da izgleda test – treba da većina pitanja bude logička, pa pre nego što odgovorimo, dobro razmislimo. Ne treba da se buba cela knjiga i da se uči od korice do korice.

  48. Meni je u citavom testu,najgore pitanje bilo 11. i tu su mi oduzeli najvise poena.
    Napisala sam hemijski sastav vode-nisu mi priznali.
    Napisala sam brzina kretanja vode-nisu mi priznali.
    Za bioticke faktore sam napisala antropogeni-nisu mi proznali iako sam u zagradi napisala da covek treba da odrzava bazen,sto i jeste tacno.
    Bila bih drugo mesto tako…

    • Ја бих брзину протока можда и признао, али брзина и сталност протока нису скроз иста ствар. Хемијски састав воде је сувише широко (ту није у питању само кисеоник, има ту којечега), а што се тиче одржавања базена, то је већ речено у самом питању. То се подразумева. Питање је било на шта треба да обрати пажњу (ако хоће да одржава базен), зар не?

  49. Nije mi jasno sta u 11. zadatku za sedmi razred pise za bodovanje 3×2 a treba dva slova da se upise, mislili su 2×3 i sta ako neko upise 4 slova od toga 2 tacna.

  50. 15. zadatak, 6 razred: Kako organizam moze da se razvija ako prethodno ne nastane? Jasno je svima sta su autori testova hteli da pitaju decu, ali nisu ih pitali to, pitali su da se opise proces polnog razmnozavanja i proces razvica organizma. Jasno je da se ne moze razvijati nesto sto prethodno nije nastalo, pa su neka deca (rukovodeci se osnovnim poznavanjem srpskog jezika) jedino zato posle zigota odmah stavila organizam pa na kraju razvice (takav redosled su im cak potvrdili i pojedini nastavnici nakon testa, misleci isto). U formulaciji tog pitanja se morala izbeci fraza „razvice organizma“ (moglo je biti receno nastanak organizma ili nesto sl.), ovako nije jezicki ispravno, dovelo je decu u zabludu da je u pitanju jos jedna u nizu sitnih caka i navela ih da na trivijano pitanje daju „cudan“ odgovor. Zato smatram da je jedino ispravno priznati naizgled pogresan redosled (organizam pa razvice) ili cak oba (razvice pa organizam-kako je po kljucu) Da li je iko lektorisao ove testove? Moze li se i ova primedba/pitanje uvrstiti u postojeci spisak primedbi. Zahvaljujem…

  51. Progutaćemo mi i ovo. Tresla se gora, rodio se miš. Gde su sad svi oni silni što su najavljivali bojkot okružnog takmičenja po svaku cenu, busali se u grudi i na kraju savili glave i prihvatili šargarepicu na štapu, što im je pružilo SBD? Sad se ponose ponekim učenikom koji je prošao dalje. I ništa. Testovi opet- kako koji, neki lak, nek pun začkoljica…Samo- primedbi manje. A ja bih, kao staro gunđalo imala pregršt primedbi.Ali neću, i onako ne znači mnogo.Ako ćemo realno, mnogi osmaci su bolje uradili ONAJ test sa opštinskog, nego ovaj sa okruźnog. Za razliku od sedmaka-njima je test bio lakši od predhodnog.Samo se pitam-dokle ovako? Očekujem opet onu istu dezorganizaciju i neljubaznost na Biološkom fakultetu, već se spremam psihički za to. Idemo dalje… pardon- gutamo dalje!

    • Хвала на коментару, а видећемо како ће се одвијати такмичење на факултету.

    • Biologija123 рече:

      Upravo tako! Ostalo nam je samo da sacekamo sta ce SBD odluciti, ali ne verujem da ce odluciti ispavno da postupe.

  52. Tanasko Janjić рече:

    Поштовани,

    И ми из дијаспоре пратимо шта се догађа у нашој нам Србији. Планирамо да нашу децу упишемо у Српске школе у Србији. Међутим, из пажљиво прегледаних коментара, схавтио сам да је ово Блог за јадиковање ученика-такмичара. Не видех скоро ниједан коментар неког озбиљног наставника. Изгледа да су наставници „одрадили“ своје, нека деца су прошла, мало боље него на претходном такмичењу, и биће доста „Вуковаца“ (у моје време су били заиста ретки и заслужено су и били). Па како и не би кад су примања у школама мизерна. Са аспекта тржишне економије, која се пропагира у Србији: ко данас ради за мизерну плату? Одговор је јасан, само онај ко није способан да заради више. То је реалност, овде код нас, а тако ће бити и и код вас. Најбољи биолози, лаи и сви остали профили нису у школама, него раде за много веће плате на другим местима. Много ће времена проћи док одговорни за образовање у рбији схвате ко може да учи нашу децу. „Вечити“ студенти који имају „везу“ па се запосле лако на разноразне начине (чиста корупција) или млади перспективни људи који су вољни да мењају све набоље.

    Тешко ћеш Србијо „Напред“, ако ништа не промениш, а мораш да мењаш у основи да би касније било боље.

    Лепо поподне Вам желим

    • Хвала Вам на коментару. Наставници се ипак јесу изјаснили и од тих комената направљен је и најновији чланак на блогу.

  53. Berberin рече:

    U pitanju broj 5, testa za VII razred ima velikih zavrzlama i nepoznatih pojmova.
    Pažljivim čitanjem, dolazi se do zaključka da je „devojčica iz pitanja“ verovatno u ranoj fazi trudnoće (ima pojačan apetit, povraća posle uzimanja hrane …). No to nije ponuđeno kao odgovor, lai je ponuđen odgovor pod g) gde se pominje „probiotik“, pojam koji ne postoji u udžbenicima za taj školski nivo!
    Druga je stvar što je pitanje preuzeto/loše prevedeno pa onda modifikovano iz pula piztanja koje se nalaze u pripremnim testovima za upis srednjoškolaca u SAD prevashodno.
    Da biste postavljali takva pitanja, morate i decu da učite i da ih usmeravate prema takvim udžbenicima, a ne pream zastarelim planovima i programima.

  54. Osmi sam razred i zadovoljna sam okružnim takmičenjem. Imala sam 91 bod i sviđa mi se što su bili zadaci koji su zahtevali logiku i primenu znanja. Imala sam par nedoumica koje ste uglavnom naveli gore. Sve u svemu testovi su bili korektni i znatno bolji od opštinskog takmičenja.

  55. Surcinac рече:

    MOLIM VAS ZA INFORMACIJE ZA OKRUŽNO TAKMIČENJE SEDNJIH ŠKOLA.

    • Према упутствима које сам добио, тестови ће стићи после пет и онда их објављујем, са све коментарима, ако их буде.

      • Surcinac рече:

        Kakva bruka, NS je ostao na starom koloseku „prikrivanja“. Tako su i prošle godine dali mogućnost žalbi tek sutradan. Nema otvorenosti, nema ni mogućnosti komentarisanja, ačujem da je bilo svašta.

  56. Ovo i nije bilo okružno, već ponovljeno opštinsko takmičenje, onako, kako je ustvari trebalo da bude. Sve činjenice tzv. bubatorske su izbačene i napravljen je popuno nov koncept koji treba da bude orijentir za buduća takmičenja ( ne samo iz biologije). Zato, nije favorizovan ni jedan udžbenik, pošto su stvari opšte, tzv. „cake“ zahtevaju logiku, mada ruku na srce, nije trebalo menjati nivo bodova, neophodnih za nastavak takmičenja.
    Veoma je suptilno predvideti koliki će broj učenika moći da dostigne potreban nivo od 91 bod. Realno, pre početka takmičenja, organizator je uočio da se prošle godine na rapubličko takmičenje pojavilo veliki broj takmičara, pa su ove godine želeli da u startu smanje broj učenika koji će do republičkog takmičenja uspeti da se plasira. Ipak upotrebili su dvostruku zaštitu: povećali su nivo na 91 bod i postavili neverovatno težak test. To je rezultiralo fijaskom na opštinskom takmičenju.
    Sada su ponovo pokušali da nešto slično urade, tako, što su postavili nešto lakši test (svakako pedagoški i programski opravdaniji), ali su opet preterali u težini, što se ogleda u broju učenika koji će se plasirati na republičko takmičenje. Po mom skromnom proračunu, za VIII razred će se pojaviti oko 150 učenika, što je tri puta manje nego prošle godine. Ipak, realno, svaki okrug će imati svog predstavnika, u proseku 5-8 iz svakog okruga.(npr. u Novom Sadu ima samo jedan učenik u VIII razredu za dalji plasman, dok npr. u Nišu ima 6) To je relativno malo, i mislim da su prag od 86 bodova, ipak trebali zadržati i u ovoj godini.
    Svi oni koji su se busali u grudi, da neće nastaviti takmičenje, pristali su ono što u startu ni u snu nisu želeli, a to je ponavljanje opštinskog takmičenja. Kako drugačije objasniti takmičenje čije su oblasti isključivo oblasti potrebne za opštinski nivo. Nije bilo niti jednog pitanja iz lekcija koje su sledile (efekat staklene bašte, kisele kiše, crvene knjige, ekologija, kulturna dobra….), što je, priznaćete ipak dodvoravanje populizmu i velikom broju učenika prethodnih učesnika.
    Za dogodine, nije potrebno uopšte okružno takmičenje.Vidite da to može i ovako. Na opštinkom odredite 91 bod, pa ko se plasira ide na republiku. Zašto je ovo bitno? Zato što je ovaj test trebao biti na opštinskom takmičenju, respektujući obuhvaćeno gradivo. Shodno rezultatima na okružno bi se pojavilo po 5-8 učenika VIII razreda.
    Šta je na okružnom bilo teško? Gotovo ništa posebno. Sva pitanja su manje, više bila poznata, ali priznaćete, u obzir je uzet neprimereno mali obim pređenog gradiva.
    Molim cenjeno mišljenje o ovom stavu, kako Vas , tako i ostalih takmičara i nastavnika, a posebno predstavikaa SBD.
    Unapred zahvalan.

    • Представници факултета ће нам, надам се, одговорити. Истина јесте да је ово такмичење било другачије, али то има везе са претходним, које је, најблаже речено, било фијаско.

      Само бих желео кратко нешто да потцртам: ми се нисмо бусали у груди, као што кажете, како бисмо напросто дали отпор. Ми смо имали идеју да заштитимо наше ђаке и омогућимо им фер такмичење, што и јесте било на крају. Можемо да се љутимо из овог или оног разлога, али нико не очекује да сви ђаци пређу на републички ниво, баш као што не можемо очекивати да ће сви пласирани освојити награде. Реалност је таква да сам за 16 година рада имао само једног ђака који је освојио друго место на републичком. Не могу због тога да будем љут ни на кога – једноставно, увек је било бољих. Зато то и јесте такмичење.

  57. Poštovani metodičare,
    svakako ovo nije upućeno Vama, već izjavama koje su davane u toku protesta. Ovo rešenje, po tadašnjim stavovima nije dolazilo u obzir. Moj stav je bio da se takmičenje mora nastaviti bez tvrđenja pazara, kako je ispalo na kraju. Pristali ste na nastavak takmičenja, ponavljanja opštinskog , a preskakanja okružnog takmičenja.
    Kriterijum bodovanja je ostao isti, SBD nije sankcionisao odgovorna lica za svoje greške, uspeli su u nameri na smanje broj učesnika na republičkom takmičenju. Jedini Vaš i uspeh Vaših kolega jeste što dugoročno, možemo očekivati da se biologija uči u grupama, uz razumevanje, uz pomoć nastavnika.
    Učenici neće više biti prepušteni sami sebi, da sede kući i bubaju činjenice, već će im neko pokušati da objasni smisao same nauke. To su svakako nihovi nastavnici. Bez njih neće biti moguće postići vrhunske rezultate.
    Videćete u analizama rezultata da pojedini nastavnici imaju vanredne rezultate sa više različitih učenika. To i jeste cilj nauke.
    Mislim da ipak, treba ponovo pokrenuti pitanje dodele diploma na opštinskom nivou učenicima koji su ih zaslužili. Ne treba kažnjavati one koje su znali više odo drugih. svakako treba i tu ispoštovati pravilnik usvojen pre samog opštinskog takmičenja, iako, ruku na srce, gotovo da je i korelacija 90% uspeha osvojene pozicije na konačnim listama sa opštinskog takmičenja. Ko je učio, učio je i onda i sada.
    Još jedna primedba , ili konstatacija na Vaš rad. Mislim , da svakako imate uticaj na SBD iako formalno niste neko, ko kreira politiku. Mislim da ste veoma korektni i pošteni. Branite Vaše stavove , iako se oni ponekad razlikuju od ostalih, što je i normalno.
    Molio bih Vas za mišljenje u vezi degradacije vrednovanja diploma sa repubičkih takmičenja. Šta Vi mislite, da li će to uticati na smanjenje interesovanja za takmičenja uopšte. Da li to neko usklađuje rešenja sa nekakvim evropskim standardima, i uopšte čija je to ideja? Obično, pobednik lige šampiona ne mora da igra kvalifikacije. Svakoj školi treba da je ponos da imaju republičkog pobednika iz bilo kog predmeta. Prosto mi nije jasno. Da li Vi imate neku informaciju, koji je to kriterijum uzet u obzir da se takva odluka donese?
    Puno pozdrava.
    Marko

    • Најпре, хвала Вам на овим речима и аргументованом изношењу става. Истина је да смо пристали на услове које је донело СБД, али заиста мислим да је постигнут компромис у коме ниједна страна није задовољна у потпуности, а да је свака страна успела да постигне понешто.

      Питање диплома са општинског ћемо покренути и морамо да га покренемо, јер није добро да ствари остану неразјашњене и да ђаци буду оштећени. И то ћемо урадити чим пре. Што се тиче одговорне особе са факултета, па, са једне стране представници факултета су у праву – то јесте под њиховом јурисдикцијом (јер је она запослена код њих), а са друге стране, деловање методичарке није наштетило само њима, већ и нама и пре свега деци, тако да и њену одговорност треба посматрати шире. Другим речима, последице по њу би требало јавно обелоданити ако их уопште има или ако их уопште буде. И сам сам незадовољан оваквом ситуацијом.

      Истина јесте да сарађујем са СБД-ом и познајем људе из њихових одбора, али формално, као што рекосте, немам утицаја. Није ми проблем да кажем мишљење, али њих ништа не обавезује да га прихвате.

      Образложење за одлуку да се бодови не рачунају је лош систем доделе бодова. И уместо да тај систем унапреде, они су одлучили да га исеку. Ово није прва у низу лоших одлука Министарства просвете и моје мишљење је да ће лоше, можда и погубно утицати на мотивацију ђака да се такмиче, посебно осмака који су и тако преоптерећени.

      Вама још једном хвала за овај коментар.

  58. Andreja Gacic рече:

    Izvinite da li se spusta linija za prolaz posto imam 89.

  59. Andreja Gacic рече:

    mozeli molim vas preko 80 poena dalje ili drugo i prvo mesto

    • Када се донесе одлука на нивоу Српског биолошког друштва, ја ћу известити.

  60. Imala sam 86 poena i nisam baš zadovoljna kako sam uradila test. Ja sam 7. razred i nije mi jasno kako je treptanje pod kontrolom moždanog stabla ako je refleksni pokret. Takodje, nije mi baš najbolje jasan 17. zadatak i mislim da je kod tog zadatka greška u ključu.

  61. Da li ce biti uvazena primedba za cetvrti zadatak za sedmi razred da je tacan odgovor kicmena mozdina a ne mozdano stablo.I jos jedno pitanje za trinaesti zadatak ja sam napisala za opis bolesti samo ostecenje sluha,a na takmicenju nisam dobila bod da li to moze da se prihvati kao tacan odgovor.Inace imam 88 bodova i drugo sam mesto,hvala i pozdrav

    • Бојим се да у оба случаја не. У првом је тачан одговор мождано стабло (очекујемо да за то добијемо и стручно објашњење), а што се тиче 13. задатка, верујем да се очекивало баш да се наведе да је оштећење трајно, с обзиром да је изузетно јак звук у питању. Иначе 88 бодова је сасвим леп резултат. Честитам.

  62. Искрено, ја сам ученик седмог разреда,и могу да кажем да тест,бар за седми разред, није био тежак,ја сам прошла и још једна моја другарица.Стварно је било лако,добро можда за претварање глукозе је било мало страно,али је логиком могло да се реши и исто и за трептање,а иначе је било стварно лако. Свако ко је бар мало учио могао је да дође до неког места.

  63. marijana рече:

    Zanima me,da li postoji ikakva šansa da se odštampa posebna knjiga namenjena samo za takmičare,koja bi sadržala bukvalno sve potrebne podatke,upotpunjene raznoraznim slikama iz koje bi se takmičari pripremali.Mislim da bi to bilo praktičnije,jer je besmisleno da se deca pripremaju učeći iz 5,6 knjiga različitih izdavača.Bolje učiti iz jedne veće knjige gde se svi podaci nalaze na jednom mestu,nego prelistavati manje,više sličnu literaturu,tražeći neku specifičnost koja ne postoji u drugim.Takva knjiga bi se mogla prodavati po simboličnoj ceni i smatram da bi je kupovali ne samo takmičari,nego i oni koji vole tu vrstu literature.

  64. Poštovani ,
    šta Vi mislite, da li će se na Republičko takmičenje pozvati i učenici koji su osvojili manje od 91 bod, s obzirom da je za sada samo 75 učenika ostvarilo taj uspeh?
    Prošle godine je pozvano skoro 500 takmičara po jednom razredu. Ja sam ove godine veoma dobro uradio test i imam 88 bodova. Iskreno se nadam da ću se nivo spustiti barem na 86 bodova, tako da bi nas bilo 180.
    Tako bi i regionalno svi bili zastupljeni (npr iz Novog Sada niko se nije plasirao na Republičko takmičenje), i procentualno bi bilo korektnije. Po ovom kriterijumu, samo 3 % učesika se plasiralo na viši rang, što je katastrofalno malo.
    Čestitam svima onima koji su bili bolji od mene. Utakmica je bila ista za sve.
    Voleo bih , bar da čujem Vaše mišljenje o ovome, bez obzira što se možda ne slaže sa mnom.
    Veliki Pozdrav

    • Марко, хвала на коментару и аргументованом образложењу. Моје мишљење је небитно, јер ја немам никаквог утицаја, а и нисам упућен у сам процес такмичења, као ни капацитете факултета. Једино што могу је да проследим овакво и слична мишљења у СБД, па да пренесем њихово мишљење и одлуку. Надам се најбољем решењу за све.

  65. Slazem se sa predlogom da se spusti granica za plasman na republicko takmicenje. No,plasim se da ljudi koji o tome odlucuju nemaju sluha za ogroman trud i rad velikog br. dece koja su ostala ispod crte… I to ne svojom krivicom,vec zbog gresaka u kljucu koje tako uporno i tvrdoglavo brane.

    • У ствари они га не бране нити упорно, нити тврдоглаво. Колико је мени познато још увек се нису огласили. Када буду написали одговор, објавићемо.

      • Brane…brane… Dobila sam ja od njih par mail-ova u kojima su se iz petinih zila trudili da me ubede da ne znam biologiju i da u SVIM udzbenicima koji su u opticaju autori grese,a da su samo oni u pravu…

      • Е, па за тај део не бих знао, јер у преписци нисам учествовао. 🙂 У сваком случају, очекујемо одговоре, па ће нам бити јасније.

  66. Zna li se KONACNO prag prolaznosti za republicko ili….Ceka se mozda 1.septembar :)..????

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: