Сајт за наставнике биологије


Припрема:

Подаци о часу

Артикулација часа:

Уводни део

1. корак: Ђаци гледају филмић који је направила колегиница Ирина Дамњановић:

Активности наставника: презентер

Активности ђака: рецептивне (посматрање, слушање)

2. корак: Обнављање знања са претходног и овог часа, уз питања:

  1. Ког научника сматрамо зачетником модерне теорије еволуције?
  2. Да ли је човек заиста настао од мајмуна? Објасни.
  3. Које прилагођености су развиле дриопицетине?
  4. Које развојне линије су се одвојиле од дриопитекуса пре 15 милиона година?
  5. Ко је био аустралопитекус, односно какве су му биле карактеристике?
  6. Како иде низ наших предака од тада?
  7. Које су карактеристике спретног човека?
  8. Које су карактеристике усправног човека?
  9. Зашто је усправан човек добио такав назив?
  10. Како су изгледали неандерталци?
  11. Које су карактеристике архаичног човека?

Активности наставника: испитивач и оцењивач

Активности ђака: репродуктивне (одговарање)

Главни део

3. корак: Лакше је са културом, кажу. 🙂 Истина је да је тешко биолошку волуцију човека одвојити од културне. Ипак ћемо то урадити тако што ће ђаци у паровима, а на задатим примерима. Сваки пар има задатак да за сваки пример пронађе макар једну везу са биолошком и једну са културном еволуцијом. Рецимо, пример је – одевање. Веза са биолошком еволуцијом је помањкање крзна по телу, а са културном – израда одеће и примерено облачење на различитим местима и у различитим приликама. Парови виде своје задатке на табли и онда неколико миута размишљају, да би након тога рекли (једни за другим, по реду) шта су смислили.

  1. Недељни ручак
  2. Бициклизам
  3. Књижевност
  4. Дискотека
  5. Рецитовање
  6. Гимнастика
  7. Јахање коња
  8. Вожња аутомобила
  9. Рад на компјутеру
  10. Архитектура
  11. Рад на њиви
  12. Сточарство
  13. Школство
  14. Кошарка
  15. Певање

Активности наставника: испитивач и оцењивач

Активности ђака: продуктивне (решавање задатка) и репродуктивне (одговарање)

4. корак: Занимљиво је да поједини аутори сматрају да се руковање појавило веома рано у људској историји, јер је пружени длан показивао да нема оружја у руци и да намере нису непријатељске. Каква је ту еволуција у питању? Након одговора, следи још један Иринин филмић:

Активности наставника: испитивач и оцењивач

Активности ђака: рецептивне (гледање, слушање) и репродуктивне (одговарање)

Завршни део

5. корак: Подсећамо се шта је еволуција; како је дефинишемо, шта су докази еволуције и који су еволуциони механизми (мутације, природна селекција, миграције).

Активности наставника: испитивач и оцењивач

Активности ђака: репродуктивне (одговарање)

Припремна настава: Обнављање знања из области еволуције.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: