Сајт за наставнике биологије


_n76ygvg0il1qar0g1o1_500Припрема за час:

Подаци о часу

Артикулација часа

Уводни део:

1. корак: Ученици гледају филм Ирине Дамњановић:

Активности наставника: презентер

Активности ђака: рецептивне (гледају и слушају)

2. корак: Наставник кратким питањима и пожељним кратким одговорима утврђује запамђено са претходног часа. Питања су:

  • Шта су еколошки фактори?
  • Како смо их поделили?
  • Шта су акције, коакције и реакције?
  • Која су заједничка својства свих еколошких фактора?

Активности наставника: испитивач и оцењивач

Активности ђака: репродуктивне (одговарају на питања)

Главни део:

3. корак: Ђаци раде индивидуално, али су подељени у четири групе као на контролном. Свака група има исти задатак: да попуни следећу табелу.

untitledtabela14Само се појмови код група разликују.

  1. група: 1) плодност земљишта; 2) стране света; 3) компетиција; 4) индустрија; 5) падавине; 6) иситњеност земљишта; 7) поветарац; 8) присуство кисеоника у ваздуху; 9) количина сумпора у земљишту; 10) нагиб (експозиција) терена.
  2. група: 1) количина азота у земљишту; 2) надморска висина; 3) симбиоза; 4) ланац исхране; 5) настанак кречњачких стена; 6) кошава; 7) сточарство; 8) влажност земљишта; 10) ваздушни притисак.
  3. група: 1) стране света; 2) температура ваздуха; 3) туризам; 4) количина фосфора у земљишту; 5) торнадо; 6) присуство кисеоника у ваздуху; 7) чврстина земљишта; 8) компетиција; 9) плодност земљишта; 10) заштита врста.
  4. група: 1) симбиоза; 2) агрегатно стање земљишта; 3) ратарство; 4) количина метала у земљишту; 5) северац; 6) облачност; 7) настанак кречњака; 8) надморска висина; 9) боја земљишта; 10) роса.

Напомена: Један појам се уписује у једну колону. Могуће је да нека колона има и више појмова, а све колоне ће бити попуњене.

Активности наставника: даје задатак и надгледа

Активности ђака: продуктивне (решава задатак)

Завршни део:

4. корак: Након што је преузео радове, које ће оценити, наставник „открива“ тачне одговоре и дискутује о њима са ђацима (где су имали недоумице, где су грешили и зашто).

Активности наставника: модератор

Активности ђака: продуктивне (дискутују)

5. корак: Ако је остало времена до краја часа, неко, ко се охрабрио добрим радом на мини-тесту, може и да одговара. 🙂

Активности наставника: испитивач и оцењивач

Активности ђака: репродуктивне (одговарају на питања)

6. корак: Ђаци се упућују на сајт где могу да уче лекцију као што могу из уџбеника:

Штребер.ком: Услови живота у станишту – еколошки фактори (приступљено 10.10.2016)

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: