Сајт за наставнике биологије


_nlkg37mzeb1r4d0svo1_r1_1280-smallПрипрема за час:

Подаци о часу

Артикулација часа

Уводни део:

1. корак: Обнављање знања о нивоима организације живог света, а посебно о екосистемима.

Активности наставника: испитивач и оцењивач

Активности ђака: репродуктивне (одговарају на питања)

Главни део

2. корак: Наставник на табли црта табелу.

tabela_tokovi

Задатак за ђаке је да упореде различите еколошке факторе и друге карактеристике између горњег и доњег тока реке. На пример, пошто је горњи ток на већем паду, вода ће ту бити најбржа и најхладнија, са највише раствореног кисеоника. У доњем току вода ће бити најспорија и најтоплија, са најмање раствореног кисеоника. Што више карактеристика уоче, то боље.

Активности наставника: водитељ и процењивач

Активности ђака: продуктивне (попуњавају табелу)

3. корак: И даље попуњавамо табелу, овај пут са адаптацијама живих бића прилагођеним на одређене услове живота. У презентацији коју је направио Методичар: Екосистеми копнених вода на слајдовима 4, 5 и 6 су слике неких представника.

Активности наставника: задаје задатак и процењује

Активности ђака: рецептивне (гледају фотографије представника) и продуктивне (попуњавају табелу и уочавају адаптације)

Завршни део

4. корак: Упоређујемо научено о рекама са наученим о споротекућим водама. Који еколошки фактори и друге карактеристике су сличне, а које различите?

Активности наставника: испитује и процењује

Активности ђака: репродуктивне (одговарају на питања) и продуктивне (уочавају сличности и разлике)

5. корак: За домаћи треба да попуне средњу колону табеле, коју на часу нисмо попуњавали.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: