Сајт за наставнике биологије

30. Значај шума – вежба


10360957_791408997572293_2417284904675397517_nПрипрема за час:

Подаци о часу

Артикулација часа:

Уводни део:

1. корак: Ђаци фронтално одговарају на питања у вези са екосистемима шума.

Активности наставника: испитивач и оцењивач

Активности ђака: репродуктивне (одговарају)

Главни део

2. корак: 1. „Смена генерација“

Ученици се поделе у три групе:
Прва група су „баке и деке“ који поседују шуму. Као стари, мудри људи они користе своју шуму, али је и чувају. Дакле, циљ је да група излиста све начине како шума може да се користи, а да се притом не уништава, јер постоји жеља да се ова шума остави млађој генерацији да и они живе од ње.
Друга група су „маме и тате“. У брзом времену у коме живе, њихов циљ је да што пре и што више зараде од наслеђене шуме, не водећи при томе рачуна у каквом стању ће она након тога бити. Дакле, ова група нема „ограничења“. Може да користи шуму слободно, без да се брине о њеном очувању.
Трећа група су „деца“. Наследили су руинирану шуму са много смећа, загађења, посечених стабала, уништених, истребљених или проређених врста животиња и других живих бића. Они добијају неограничени кредит од банке да могу да обнове шуму. Дакле, потребно је да излистају све начине како да шуму поврате на пређашње стање у време „бака и дека“.

На табли се црта табела:

zsume

Активности наставника: задаје задатак,водитељ

Активности ђака: продуктивне (изналазе решења)

Завршни део

3. корак: Табела нема наслове колона. У сваку колону се уписују идеје ученика (могу да допуњавају једни друге). Тек на крају се дају наслови колонама и то заједно са ученицима:

  1. корист/значај
  2. уништавање
  3. заштита

Активности наставника: испитивач и оцењивач

Активности ђака: репродуктивне (одговарају на питања) и продуктивне (дискутују и закључују)

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: