Сајт за наставнике биологије


АКТИВ НАСТАВНИКА БИОЛОГИЈЕ БЕОГРАДА

19. јануар 2017. 18:05 Школа „Дринка Павловић“

Албина Холод, председница Актива, представила је дневни ред другог састанка Актива у овој школској години и првог у 2017.

  • Календар и пропозиције такмичења
  • Разно

20170119_180319-small

Албина је прво прочитала најважније ставке из правилника о такмичењу.
По календару такмичења, школско такмичење треба одржати у фебруару а општинско 5. марта у 14:00.

Дефинисано је градиво за сваки ниво такмичења. За ниво општинског такмичења 5.разред ради до лекције Цвет, 6.разред до лекције Бодљокошци, 7.разред до лекције Повезаност жлезда са унутрашњим лучењем и нервног система и Болести жлезда са унутрашњим лучењем и 8.разред закључно са Антропогеним екосистемима.

Време израде теста је 60 минута. Пети и шести разред завршавају такмичење на нивоу градског (окружног) такмичења, а седми и осми разред на нивоу републичког.

Прво место је у опсегу 91-100 бодова, друго у опсегу 81-90 и треће у опсегу 71-80 бодова.

Сви су се сложили да нема примедби на ове делове правилника.

20170119_180341-small

Као важно питање за дискусију издвојила су се питања како се одлучује ко има право да прође на следећи ниво такмичења и како се конципира жалбени поступак.

Срђан Стаменковић је испред Српског биолошког друштва објаснио да је јуче био састанак СБД и да је одлучено да се добре ствари са прошлогодишњег такмичења наставе, а да се мења оно око чега је највише људи крчало, а највећи број примедби је био на начин селекције ученика који пролазе на следећи ниво такмичења.

Проблем се јавио у малом проценту ђака који са сваког нивоа прелазе на следећи ниво. Ако је унапред одређен фиксан број поена за пролаз, тешко је направити тест тако да га прође неки одређени број ученика. Отприлике половина општина уопште није имала представнике на окружном такмичењу, а дешава се и да ученици који добију диплому за прво место са 88 или 89 поена не могу да прођу на следећи ниво. Прошле године није било много ученика (и наставника) из Београда и Новог Сада на вишим нивоима такмичења, за шта се не зна узрок због посебне ситуације прошле године (можда су одустали а можда су други наставници боље спремали ученике за тај одређени тип задатака, то не можемо знати). Прошле године је око 9 одсто седмака и 4 одсто осмака прешло са окружног на републичко такмичење.

20170119_180348-small

Затим се развила дискусија око формуле коју треба користити за рачунање ко је прошао. Одлучено је да се ово стави на разматрање на Биолошки блог до уторка тако да и Активи у другим окрузима могу да се изјасне, а став београдског актива је следећи:

да се са општинског на окружно такмичење директно пласира троје првопласираних ученика са највећим бројем бодова на општинском (уколико више ученика има исти број бодова на трећем месту сви пролазе, по правилнику); а истовремено и

да се, након сачињавања јединствене ранг листе са свих општина једног округа, даље пласира 10% од најбоље пласираних на нивоу округа.

20170119_180404-small

Предлог Дејана Бошковића је био  да се уради ревизија прегледаних текстова, јер су неке општине стриктније од других. Нпр. у општини Младеновац су врло строги и ђацима се не признају неки одговори које признају у неким другим општинама.

Марина је дала предлог да се окружна такмичења поново одрже у истим школама као и општинска, јер се то прошле школске године показало као добро са стране организације. Дат је и пример хемичара, који округ деле на четири дела тако да се окружно такмичење одржава на једном месту за групу школа из неколико општина у једном делу округа (нпр. Нови Београд, Земун и Сурчин).

20170119_182315-small

Срђан Стаменковић је објаснио да ће у тренутку када ђаци буду почели са попуњавањем тестова, обрасци тестова постати јавно доступни на сајту Биолошког факултета, а одатле преузети на сајт Српског биолошког друштва. Обрасци НЕЋЕ бити објављени на Биолошком блогу.
Пре почетка прегледања урађених тестова наставници ће детаљно прегледати сва питања и понуђене одговоре, и у случају да има проблема (нпр. питање има тачна два од четири понуђена одговора, или понуђени одговор није тачан итд.) наставници (а НЕ родитељи и НЕ ученици) одмах обавештавају тим СБД, који ће пошто донесе одлуку свим школама домаћинима послати упутства о промени списка тачних одговора. Затим наставници прегледају задатке такмичара, и на крају ученици и родитељи подносе приговоре на могуће грешке у бодовању, а не у самим решењима пошто је то одређено још пре почетка бодовања.

Постављено је питање уџбеника из којих треба да се спрема за такмичење и Срђан Стаменковић је изнео став Српског биолошког друштва да тестови неће бити везани за уџбенике него за стандарде и план и програм биологије за одређени разред, јер биологија је биологија.

Што се тиче стандарда, Марина Дрндарски је рекла да се чека одлука Министарства, али да ће-мала матура ове школске године бити по старим стандардима, али од следеће године почињу да се користе нови стандарди, којих ће бити 60 уместо око 120. Срђан је рекао да ће се за потребе такмичења ове године користити ти нови стандарди али у оним формулацијама реченица које постоје у тренутним стандардима.

Сви су се сложили да Дејан Бошковић и ове године прави предлог теста за школски ниво такмичења, који неће бити обавезујући за наставнике, али ко хоће може да га користи са својим ученицима. Тест ће бити објављен пре осам сати ујутру у петак 24.фебруара 2017. на Биолошком блогу. Шифру знају само наставници и немојте нигде да је објављујете.

20170119_183914-small

Под ставком Разно:

Срђан Стаменковић је упознао скуп са одлуком Српског биолошког друштва да је сада могуће стварање подружница СБД, што могу да буду и активи наставника, а детаљно упутство ће бити објављено на сајту СБД. Дејан Бошковић је напоменуо да би са основањем подружнице наставници имали већа овлашћења, јер као пуноправни чланови одлучују у СБД. Постојали би отворени столови и семинари, а предложено је и поновно покретање часописа Савремена биологија.

Дејан Бошковић је изабран за саветника – спољног сарадника Министарства просвете.

Тестови мале матуре одржаће се 14, 15 и 16.јуна, од чега ће 16.јуна бити комбиновани тест. Тестови ове године доносе укупно до 30 поена, а успех из школе до 70 поена. Ове године се за потребе уписа поново уводи бодовање постигнућа на такмичењима. Од јуче је почела продаја збирки за припрему мале матуре.

Састанак је завршен у 19:40.

У Београду, 19.01.2017.

Записничар
Жељко Станимировић

Фотографисао
Дејан Бошковић

Advertisements

Коментари на: "Записник са другог Стручног актива наставника биологије Београда" (11)

  1. […] Извор: Записник са другог Стручног актива наставника биологи… […]

  2. Postovani kolega,ne znam da li sam dobro razumela pa mi treba pojasnjenje.Da li na sledeci ni vo takmicenja prolazi samo troje ucenika sa najvecim brojem bodova,ili svi koji imaju preko 90. bodova, a ukoliko nema sa 90 ,onda 3 najbolja rezultata?Iskreno se nadam da niste mislili u svakom slucaju po troje ucenika sa najvecim brojem poena.P

    • Мисли се на прва три резултата без обзира на бодове. Дакле, да, у сваком случају.

      • Odličan Vam je izveštaj, ali i meni su neke stvari neobične.
        Prva tri i prvih 10% sa teritorije tog okruga?
        Znači ako je izlasnost mala na teritoriji južnobanatskog okruga npr izađe ukupno 70 đaka
        Prođe iz pet opština po tri đaka i još plus sedam prođe ukupno 22 đaka
        A npr u srednjem banatu ima više opština recimo 7. Izađe isto 70 đaka tamo prođe 7*3 plus 7 ukupno 28 đaka
        A u gradu Beogradu npr izađe 140 đaka u 10 opština to je ukupno14plus 10*3 ukupno 43.
        A opseg bodova može se vrlo razlikovati. (vrlo lako moze ispasti da se npr neki učenik u Bg nije plasirao sa 91, a u Pančevu se plasirao sa 71 ili 65 ili suprotno da poslednji u Beogradu ima npr 68, a u Pančevu 93)
        Moji predlozi bi bili:
        Ključ mora biti što precizniji da nema strožijih i manje strožih nastavnika.
        Napraviti jedinstvenu rang listu za celu Srbiju pa podvući crtu ko ide u naredni nivo takmičenja (mozete na tih 10% mislim da matematičari tako rade)

      • Поздрав.Мислим да је то неправедно јер могу да се пласирају на окружно такмичење деца са мањим бројем поена(нпр.85) ако је конкуренција таква, а да не прођу деца и са 95.Пролазност ће бити далеко мања свакако.Деца ће бити разочарана и све мање заинтересована.Много је боље да остане као раније.

  3. Pa,vi umesto da povecate prolaznost,na taj nacin smanjujete broj ucesnika na sledecim nivoima.Ako pita neko i nas iz unutrasnjosti,necemo se nikako sloziti sa tim ,barem ne iz moje skole.Stvarno ne razumem svrhu ovoga.Na takmicenju iz fizike i matematike,prolaznost se spusta i na 40 bodova od mogucih 100,a vi hocete ako prvih troje ucenika ima 100,99,98 bodova da ne idu dalje oni sa recimo 97bodova.Moje skromno mosljenje da se ovim ionako mali broj ucesnika takmicenja iz biologije jos vise smanjuje.

    • Нико није рекао да је ово коначна одлука. Препорука је да се колеге из других градова организују, одрже Активе и дају своје мишљење.

  4. Posle pazljivijeg citanja,mislim da sam razumela sta ste hteli da kazete.Nisam lepo procitala drugi deo predloga,tako da mi je sad jasnije .Moj prethodni komentar ne vazi,izvinjavam se.

  5. Primer za hemiju je neopravdan zato sto se na taj nacin racuna plasman za republicko ( prvi na rang listi iz svih okruga prolaze pa se onda pozivaju prvih 80) stim što su oni prinudjeni na takvu odluku zbog eksperimentalne vežbe na republičkom takmičenju te je broj mesta ogranicen. Najbolje rešenje je da se na gradsko plasiraju ucenici sa 71 poena , a sa gradskog na republicko ucenici sa 81 poena

  6. Misljenja sam da prolaznost treba spustiti na 71 poen sa opstinskog na gradski nivo takmicenja, jer 91poen je previse za peti i sesti razred. A sto se tice prolaza na republicki nivo tu podici na 81 poen.

  7. Дарко рече:

    Поштоване колеге,
    Оваквим променама теоретски би добили могућност да у мањим окрузима имамо такмичаре који са 95-96 не би прошли на окружно. Из нашег округа број ученика по разреду би био 12, што је доста мање у односу на претходне године. Овде није било речи о условима за пласман на општинско, да ли то остаје без промена (ученик по одељењу)? Предлог колега из Горњег Милановца је да постоји праг (на пример 91 бод), а уколико нема таквих, да буду 3 најбоље пласирана. За крај, једно питање, до када можемо очекивати пропозиције?
    Срдачан поздрав

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: