Сајт за наставнике биологије


clam3Најпре бих волео да честитам свим такмичарима и њиховим наставницима. Потом да одрадимо онај службени део, а то је објављивање свих тестова са решењима.

И сада иде онај део када вам преносим неке коментаре које су ми колеге проследиле. Још увек постоје негодовања противу новог правилника и пласмана за градско, али верујем да ипак треба сачекати заказани рок од шест дана како бисмо видели како ће се ситуација одвијати. А сада конкретније…

Пети разред

Изгледа да је тест за најмлађи узраст био прилично лак и да су петаци били успешни. Ипак, постоје неке (ситне) замерке, па тако у четвртом задатку друга тврдња је спорна јер петаци немају довољно знања (позивамо се на програм) да одреде да ли је ћелијски зид селективно пропустљив или не, а и шеста тврдња је такође нешто што они не уче (мада би могли логично да закључе да лисни нерви јесу потпора листу). На слици у задатку 14. није најјасније да ли је корен друге биљке жиличаст или осовински (ово потоње је тачно и до тога су могли да дођу системом елиминације).

Шести разред

И тест за овај разред је био прелак, да су чак грешили јер су веровали да су у питању трик питања. Но, то не можемо баш да замеримо тесту. 🙂 Питање које поједине колеге замерају је осмо са кишном глистом. Наиме, кишној глисти је глава десно, али, наводно, у уџбенику издавачке куће Бигз пише да то није тако и да је самар у другој половини тела.

Седми разред

Овај тест је био значајније тежи, али оно што колеге замерају је некоректно бодовање. Задаци су „носили“ разноврстан број бодова и док су неки носили по десет, други су бодовани са тек једним поеном. Најпроблематичнији су у том смислу били задаци ређања (или сређивања, како желите), а најпроблематичније од тих питања било је под редним бројем 12 где је требало проценити да ли се најпре убрзава дисање или рад срца или обрнуто. Питање број 15. са остеопорозом је било спорно због нејасне слике, мада овде и техничка опрема школе домаћина сигурно има утицаја.

Осми разред

Ако је тесту за седми било замерено некоректно бодовање, овде је тек то било изражено. Питања алтернативног избора на првој страни бодована су једним бодом, док је питање истог типа на последњој страни носило чак десет бодова, што је преседан на овим такмичењима. Колико сам схватио, највише спорно је било питање број 11. јер је сваки одговор био делимично тачан (било је и мишљења да је одговор у кључу нетачан, али то ипак није тако, мада је истина да је питање методички лоше постављено). Нејасно је како је у шестом питању ставка 5 била тачна јер када доминантна врста цвета у травним екосистемима (а то је трава) тешко да се то може видети као промена аспекта. У питању 10 под Б многе нас је изненадила примарна и секундарна сукцесија. Ако ће вам бити лакше, ни ја не знам разлику. И ред је да и ја нешто не знам. 🙂

И…

Ето, то су неки први утисци, а ви свакако можете додати своје. 🙂 Сваки коментар ћу објавити ако је аргументован и пристојан, а ако није такав неће бити објављен, па таман потицао и од чланова високошколских установа. 🙂 Не очекујте одговоре као претходних година, пошто је договор са организаторима да тај „терет“ они преузимају на себе. Читамо се за који дан. 🙂

Advertisements

Коментари на: "Општинско такмичење из биологије 2017." (133)

  1. marijana рече:

    Pre svega bih pohvalila ilustracije, koje su stvarno odlično urađene, baš kao i za prošlogodišnje gradsko takmičenje. A što se tiče testa… Mislim da su pitanja za 5. razred isuviše bila laka. Većina pitanja su nešto što bi svaki osnovac podrazumevano morao da zna za prelaznu ocenu. Tako da je taj test loš. Za 6. razred onako… Ima i težih i lakših pitanja, mada više lakših. Za sedmi razred ok. mada ne razumem zašto pitanje br. 5. A 8, razred je stvarno čudno bodovan. Sve u svemu, ne baš dobar utisak. Nadam se da će organizatori takmičenja imati u vidu primedbe koje su dobili i da će se potruditi da gradsko takmičenjke bude kvalitetnije.

    • Mama рече:

      Ilustracije za 5 razred su odlične ali šteta što se nisu jasno mogle i da vide kako bi pravilno koristile deci i pomogle u dolazku do tačnih rešenja. Na ilustraciji fotosinteze nije se videlo sunce, nije se videla lisna drška. Za ilustraciju bubamare deca su tokom takmičenja pitala da li je na slici kamen….itd.
      Prosto je nemoguće da škola nije imala dovoljno tonera za pravilnu štampu testova za opštinsko takmičenje.

  2. Mama рече:

    Molim Vas možete li pojasniti kakav je nov pravilnik, kakva su pravila za učestvovanje na gradskom takmičenju?

    • Сви они који имају у својој општини једно од прва три места према броју бодова (колико год да је то) директно се пласирају. Остали су пласирани уколико уђу у првих 20% рангираних на нивоу републике.

  3. Petra рече:

    Da li se zna gde se nalazi samar kod kisne gliste, prosto mi je neverovatno da se tako nesto nagadja i da ne postoji precizan podatak o tome? I u knjizi Gerundijuma pise da se samar nalazi na zadnjem kraju tela, tako da je odgovor u kljucu netacan. Bilo bi fer prema deci da se to ispravi i pojasni.

  4. Emilija рече:

    Da li pri rangiranju i odredjivanju prvih 20% se računaju i broje oni koji su osvojili jedno od prva tri mesta, ili su oni izuzeti iz te liste, pa 20% od ostalih takmičara?

    • Emilija рече:

      Da li postoji odgovor za moje pitanje? Ko je u listi iz koje se bira 20%, svi ili samo oni koji ne prolaze direktno?
      Možda je moje pitanje sada jasnije.

  5. Osmakinja рече:

    Da li znate, kad cemo saznati spisak ucenika koji prolaze od tih ostalih ucenika ukoliko udju u prvih 20%?
    Nadam se da ste razumeli moje pitanje. ☺

  6. marijana рече:

    u našoj opštini u 5. razradu ima čak 5 prvih mesta, drugih (verovali ili ne) 16, a trećih 7. Znači to je ukupno 28 učenika samo iz 5. razreda koji su se direktno plasirali na gradsko takmičenje. Kako će organizovati prevoz za toliku decu i gde će ih sve smestiti, baš me zanima.

    • Zheljko рече:

      Ne, samo su se prva tri deteta plasirala na okružno takmičenje (sem ako ima više đaka sa istim brojem poena). Zato što postoje dva različita pojma „mesta“ u pravilniku (jeste, loše su napisali pravilnik). Ova prva, druga i treća mesta dobijaju diplome, a dalje prolaze prva tri deteta + 20%

  7. Mirjana рече:

    Molim Vas za informaciju gde moze da se vidi spisak ucenika 5 razreda koji su juce prosli dalje?

  8. Aleksandra Blazic рече:

    Postovani,
    Misljenja smo, kolege u skoli i ja, da su testovi bili korektni, razumljivi, prilagodjeni uzrastu, kreativni, a ipak selektivni.
    Primedba bi se odnosila na 12. pitanje u VII razredu.
    No, nismo sigurni da je novi sistem prolaska na sledeci nivo isto tako korektan. Prva tri rezultata na opstinama se, ispostavilo se u praksi, veoma razlikuju. Tako su, na opstini na kojoj ja radim, prva tri rezultata u osmom razredu preko 90 poena, dok, imamo informaciju, postoji opstina gde su prva tri rezultata u osmom razredu izmedju 60 i 70 poena. Ovim nasa deca sa 60 i i vise poena verovatno nece proci dalje, dok ce na drugoj opstini imati direktan prolaz. Mozda bi bilo pravednije da na Okruzno takmicenje prolazi 20% dece sa svake opstine ili da se lista pravi na nivou okruga bez direktnog prolaza.
    Takodje, molimo nadlezne da u skorijoj buducnosti rese problem sistematike organizama u smislu da organizuju seminare ili posalju zvanicne dopise svim skolama po kojoj sistematici da svrstavamo organizme, pre svega mislimo na svrstavanje u carstva. Ovako, svaki autor pise svoju sistematiku (cesto su oprecna razvrstavanja u istom udzbeniku), a Ministarstvo daje licencu svima ne baveci se razlicitim informacijama. Mi se tako nalazimo u neznanju sta da predajemo deci i kako da ih pripremamo za takmicenja.
    Hvala na ramenu za plakanje 🙂

  9. Marija рече:

    Postovani,
    Da li ako sam prosle godine ucestvovala na republickom takmicenju i ostvarila dobar rezultat ove godine imam plasman na gradsko takmicenje?

    • Marija рече:

      Kako ja isto imam 83 poena, a nisam prosla dalje? To je nepravda!😣

      • Zheljko рече:

        Pa možda jesi prošla, sačekaj da se izračuna ko su najboljih 20 odsto na nivou Srbije. Nije ili-ili nego i-i varijanta. Prolaze ovi, a i ovi drugi. To je namerno urađeno da niko ne zakuka.

  10. Nebojsa рече:

    Pozdrav svim ucesnicima Opstinskoh takmicenja u OS Dositej Obradovic u Nisu kao i radnicima i osoblju ove skole.
    Konkretno imam dve primedbe na samo takmicenje u delu biologija V razrded:
    1. Odstampani testovi – slike na njima se nisu videle uopste sto je uticalo na regularnost takmicenja.
    Dezurni nastanvnik je preporucio takmicarima da „prvo rade ono sto se vidi…“ sta reci svaki komentar je izlisan
    2. Bez obzira na propozicije takmicenja koje su vazile u delu prolaznosti pre pocetka takmicenja, one su promenjene
    bez ikakvog prethodnog obavestavanja ucenika i ucesnika i javnosti…

    Deca koja ucestvuju su pre svega ljubitelji svojih oblasti i ove dve stvari su mnoge ako ne i sve ucsnike dovele u neravnopravan polozaj i umesto da takmicenje bude stimulans za dalji rad, zbog aljkavosti i nedoslednosti izazvale su negatvna raspolozenja kod ucesnika-ucenika. A onda cemu takmicenje?

    Molim vas da ove primedbe uzmete kao validne i izvrsite proveru.

    Roditelj ucenika.

  11. Andjela рече:

    Meni ovde nije bas najjasnije sta znace prva tri mesta. Prema pravilniku, plasman na sledeci nivo takmicenja, u ovom slucaju na gradsko/okruzno, imaju svi ucenici/ce koji su postigli prva tri mesta (pa pise, trece mesto od 71-80, drugo od 81-90 i prvo od 91-100). Da li sam ja dobro razumela ove kriterijume ili ne? To je onda poprilican broj dece. Ili se plasiraju prva tri rezultata u svakoj opstini, bez obzira koliki broj poena je postignut? To je onda drasticna razlika.Da li bi neko mogao da mi objasni?

    • Ово друго – пласирају се прва три (или више) који деле највећи број бодова у општини (колики год да је тај број).

  12. Postoji informacija da ce se, zbog izbora, okruzno takmicenje pomeriti na 1.4. U tom slucaju se preklapa sa okruznim takmicenjem iz hemije. Da li je to O.K.?

  13. Dragana рече:

    Postovani, mogu li da znam u koliko sati ste juce objavilu testove i resenja na Vasoj stranici?

    • Могу ли да знам зашто Вас то занима?

      • Dragana рече:

        Nadam se da ste objavili nakon zavrsetka poslednjeg takmicenja u Srbiji, jer u suprotnom, o regularnosti nema ni govora.

      • Драга Драгана, зашто се једном, за промену, не представите својим правим именом? Сви знамо ко сте, а верујем да сте довољно интелигентни да и сами знате да сви знамо ко сте. Ово је смешно и не приличи Вам. Тим пре што и сами веома добро знате да не постоји начин да се тестови и кључеви објаве пре истека такмичења. Углавном, са Вама настављам разговор тек када се представите, да знате за убудуће зашто ћу Вас игнорисати. 🙂

    • marijana рече:

      Evo, ja ti garantujem da su testovi objavljeni tek kasno uveče (otprilike oko 22 h), jer sam više puta izlazila na ovaj sajt da proverim da li su testovi objavljeni. Čak sam se pitala, zašto toliko kasno. Prema tome, nema ni govora o tome da su testovi objavljeni pre takmičenja. Uostalom, zar misliš da bi to prošlo tek tako nezapaženo? Brzo bi se to proširilo. Dakle, nema ni govora o neregularnosti u tom smislu na koji ti aludiraš.

      • Nemanja рече:

        Testovi su prvo objavljeni na sajtu Biološkog fakulteta, pa tek kasnije na svim ostalim.

  14. Marko рече:

    Molio bih Vas da sto pre objavite da li se pomera termin okruznog takmicenja iz biologije na 01.04. i u koliko sati ce biti odrzano.

  15. Imam pitanje.Kod 5. zadatka za osmi razred ,zbog cega je to disanje.zar nije fotosinteza jer se oslobadja kiseonik?

    • Zheljko рече:

      Ne, fotosinteza je ovaj proces koji se pokazuje na slici i u prvom delu teksta zadatka, a onda kažu „Гасовити производ који се издваја током овог процеса је неопходан
      за одвијање једне основне животне функције. О којој животној функцији је реч?“
      To što je nazvano funkcija je disanje.
      „Gasoviti proizvod koji se izdvaja tokom (fotosinteze) je neophodan za odvijanje (disanja)“
      Slažem se da je loše izabrana formulacija (jer i fotosinteza i disanje su procesi) ali tautološki je takav odgovor. I kod dominantne biljke u stepi je nesrećno izabran termin.

      • Martin рече:

        Ali zasto je onda prikazano sunce i u zadatku se spominje i hlorofil?Nema logike.Slazem se ja sa Vama ali zameram sto nisu lepo formulisali zadatak/

    • Nemanja рече:

      Pitanje je za koji proces se taj kiseonik koristi.

    • Libellula рече:

      Богдане, мораш пажљивије прочитати питање.
      …Гасовити производ који се издваја током овог процеса је неопходан за одвијање једне основне животне функције. Кисеоник се издваја за време фотосинтезе, а неопходан је за одвијање дисања.

  16. Marija рече:

    Kada ce biti poznato koliko iznosi tih 20% koji idu dalje? Ako se zna molim Vas objavite.

  17. Tanja рече:

    Gde se mogu videti rezultati iz opstine Pantelej u Nisu?Nema ih na sajtu skole domacina.Unapred hvala.

  18. Roditelj рече:

    Obraćam Vam se u nadi da ćete objaviti i ovaj komentar, jer mislim da je dosta roditelja nakon ovogodišnjeg opštinskog takmičenja u najmanju ruku zbunjeno tumačenjem „novog pravilnika„ . Naime u navedenom pravilniku navodi se da je „ cilj takmičenja afirmacija obrazovno – vaspitnog rada, postignuća učenika, podizanje kvaliteta obrazovanja i popularizacija bioloških nauka „ . Mislim da je nakon objavljivanja rezultata i tumačenja novog pravilnika doprineo svemu, ali ne afirmaciji biologije. Obraćam Vam se kao roditelj kome dete nakon saznanja o tome da iako je visoko rangirano, neće ići na okružno takmičenje biva razočarano u biologiju. Molim Vas da tumačenje pravilnika prosledite nekom pravniku koji će precizirati šta je „pisac“ pravilnika hteo reći. U Pravilniku je navedeno “ direktan plasman na okružno/gradsko takmičenje imaju učenici koji osvoje prvo, drugo I treće mesto na opštinskoj rang listi, bez obzira na broj osvojenih bodova. “. U poslednjem pasusu pravilnika u kojem se opisuje opštinsko takmičenje takođe se navodi šta znači I, II i III mesto i to: „Učenici koji osvoje 71-80 bodova na opštinskom takmičenju dobijaju diplome za osvojeno III mesto na opštinskom takmičenju, učenici koji osvoje 81-90 bodova dobijaju diplome za osvojeno drugo mesto, a za osvojenih 91-100 bodova diplome za osvojeno prvo mesto “. Napominjem da ovim komentarom ne želim da bilo koga uvredim, već da naglasim da su i ove godine kažnjena deca koja žele da se pokažu i uče predmet koji vole . Mislim da ukoliko niko ne bude odreagovao na ovakvu situaciju, iduće godine možete očekivati minimalan odziv dece, jer ja ne planiram da svoje dete izlažem stresu i ponovo dozvolim da ide na takmičenje, a nadam se da će biti još takvih roditelja. Na kraju naglašavam da znam da Vi niste krivci za nastalu situaciju, već pisci i tumači „Pravilnika“, ali da možete svojim autoritetom uticati na razmatranje spornog pravilnika i tako po drugi put ispravite grešku koja je naneta deci koja su išla na takmičenje.

    • Хвала на коментару, али истина је да ја тај ауторитет о коме говорите, немам. Мислим да је сасвим довољно и да се остави коментар, а аутори Правилника ће свакако прочитати и узети у разматрање.

    • Vesna рече:

      Apsolutno se slažem sa vama. I moje je dete osvojilo 90 poena, znači II mesto i ne ide na okružno takmičenje. Razočarenje u očima do neba! Prošle godine ima osvojeno II mesto na okružnom takmičenju a sada zbog ovakvog načina bodovanja, sa 90 poena ne može dalje. Da li se uzelo u obzir da su u nekim opštinama direktan plasman na okružno takmičenje osvojila deca sa mnogo manijm brojem poena od 90? I onda imamo situaciju da na okružnom takmičenju imamo veliki raspon u pragu znanja i postignutih rezultata. Molim da i ostali roditelji odreaguju kako bi se nepravda naneta deci ispravila, jer složitećete se, malo apsurdno zvuči kada izgovorite-imaš 90 poena ali ne ideš dalje!

      • Vesna рече:

        Evo i primera za ovo o čemu govorimo-u Opštini Topola, za učenike 6 razreda,maksimalan broj poena je 81. Drugoplasirani ima 74 a treće plasirani 73 poena. I obezbeđen im je,sa ovakvim načinom bodovanja,direktan plasman na okružnom takmičenju, ukoliko ja dobro razumem Pravilnik.

      • Vesna рече:

        Da me neko ne shvati pogrešno,BRAVO za svaki postignut poen koji su naša deca zaslužila bez obzira koliko je to! Ali način bodovanja, ukoliko dobro tumačim Pravilnik nije u redu jer su opet kažnjeni oni koji vole biologiju. Počinjem da mislim da je sve ovo s razlogom ovako osmišljeno kako bi što manje dece izašlo naredne godine.

      • Дарко рече:

        Поштована Весна,
        Ево ја ћу покушату да Вам одговорим, иако немам везе са СБД. Ваше дете још има шансу за пролаз даље. С’ обзиром на број бодова, ја искрено верујем у то. А имам сад једно питање за Вас. Шта би било да је граница 91 бод?! Да ли би тада били задовољни што не иде ни ваше, али ни дете из Тополе? Гледајмо људи само себе… Ако се деси да не прође, размислите да ли је заслужило, сваки пети такмичар је урадио боље од њега! У сваком случају ја честитам Вашем детету на одлилном резултату, али и детету из Тополе!

        П.С. Никакве везе са Тополом немам, само да нагласим!

        Срдачан ппздрав

      • Roditelj рече:

        Nepravda je i ovaj put naneta ne samo ucenicima,vec i njihovim nastavnicima koji i deci i roditeljima treba da objasnjavaju kako zbog novog Pravilnika,iako visoko rangirani ne idu na okruzno takmicenje… Pravilnik koji je postavljen na sajtu Srpskog bioloskog drustva je jasan, ali mi nije jasno njegovo tumacenje… Mislim da roditelji treba da odreaguju zbog nastale situacije…

      • Vesna рече:

        Poštovani Darko,hvala vam na odgovoru. Mislim da me samo niste razumeli-ne gledam samo svoje dete. I ne bih ni slučajno bila srećna da ne ide ni neko drugo dete ni moje. Ovde se radi o načinu bodovanja na osnovu znanja.Ovakvim načinom bodovanja je učinjena šteta deci koja su se visoko rangirala svojim znanjem. Takmičenje je sistem eliminacje. Samim tim imamo situaciju prvoplasiranog sa 100 poena u nekoj opštini,znači da je znao odgovore na svih 20 pitanja bez greške i prvog planiranog sa 81 poen iz neke druge opštine, koji nije znao odgovore na svih 20 pitanja. Nadam se da me razumete šta sam želela da kažem. Još jednom, svaka čast svakom osvojenom poenu svakog deteta u bilo kojoj opštini. A što se mog deteta tiče,bez obzira na visok rang,ne ulazi u 20% na teritoriji Srbije i ne ide dalje… Samo su me jako zabolelele okice i pitanje: „Ali kako“?

      • marijana рече:

        Vesna, slažem se sa tobom. O tome sam i ja razmišljala. Nema smisla da recimo deca koja su ostvarila dobar uspeh sa 91 bodom i vode se kao 1. mesto su pod znakom pitanja da li će ići dalje, jer postoji nekoliko učenika koji imaju preko 94 poena. Kako objasniti detetu da iako je prvo možda i neće nastaviti takmičenje, samo zato što pripada opštini u kojoj deca postižu dobre rezultate? A s’ druge strane, u nekoj drugoj opštini neko ko ima 79 bodova ima siguran prolazak, jer je taj rezultat tamo najbolji (?!) Nigde logike.
        Predlažem da se uvede pravilo da dalji prolazak imaju samo učenici koji imaju od 91-100 bodova, jer bi to bilo najpoštenije.

      • Дарко рече:

        Поштована Весна,

        Одакле Вама информација да неће ићи? Да ли се то зна већ? Немојзе ни Ви мене погрешно да разумете. Замислите како се осећа дете из Тополе, уколико ово чита. Ја сам овај уступак схватио као подстицај и популаризацију биологије у мањим општинама, где је конкуренција нешто мања. Мали је број такве деце и зашто им не дати шансу?!

      • nenad рече:

        Pravilnik je ne dvosmislen sva rangirana deca treba da idu dalje i tacka. Svako drugo tumacenje je protivno pravilniku.

  19. Mozete lu da postavite rang listu takmicenja za 7.razred ili mozda znate gde mogu da nadjem

  20. Marko рече:

    Novi pravilnik je jako los iz vise razloga….
    Neka deca koja imaju 90 poena nece moci da idu na okruzno/gradsko takmicenje, dok druga koja su se takmicila u manjim mestima imaju direktan prolaz sa 60 poena, nekad cak i manje…..
    Bilo bi najbolje da se pravilnik promeni da se ide preko odredjenje granice poena i to da vazi za celu Srbiju..
    Ovaj pravilnik samo demoralise takmicare iz vecih gradova, i omogucava deci koja imaju manji broj poena da prolaze nezasluzeno ;(

    • Roditelj рече:

      Marko, mislim da ima istine u Vašem komentaru, ali da u ovom trenutku treba zanemariti ko ima koliko bodova, već koje mesto je osvojio. Na taj način pokazalo bi se da se poštuje Pravilnik. Treba čestitati svakom detetu koje je učestvovalo na opštinskom takmičenju. Deca koja su osvojila I, II ili III mesto po Pravilniku zaslužuju prolaz na okružno takmičenje. Kao što rekoh u nekom od prethodnih komentara, ako neko ne bude odreagovao na nova dešavanja po pitanju opštinskog takmičenja, iduće godine će odziv dece biti još manji. Onda ne treba da se pitamo zašto imamo „odliv mozgova “ … Deca nisu u prilici da brane svoje interese, ali zato mi roditelji moramo podržati decu koja su žrtvovala slobodnu nedelju i umesto da vreme iskoriste u igri i druženju sa vršnjacima odlaze na takmičenje iz biologije gde ponovo bivaju ponižena.

  21. Marko рече:

    Ovaj pravilnik je potpuni promasaj…
    Ja sam za to da sva deca koja imaju preko 80 ili 85 poena prodju dalje, ovako neka deca nezasluzeno prolaze, a neka deca nezasluzeno ne prolaze….

  22. Sofija рече:

    Kolika je granica za 8.razred???

  23. Pošto ima dosta negativnih komentara na novi pravilnik osetila sam potreba da iznesem svoje mišljenje kao predstavnik nastavnika biologije. Smatram da je novi pravilnik značajno pravedniji nego prethodni sistemi rangiranja prvenstveno iz razloga što nijedne godine testovi nisu iste težine. Ove godine su testovi za peti a pre svega šesti razred bili izuzetno laki. Za 90 bodova ove godine trebalo je manje znanja nego za 90 bodova prošlih godina. Razumem razočarenje učenika i roditelja međutim učenici su i pre takmičenja bili upoznati sa novim propozicijama. Ja sam svoje učenike na vreme upoznala sa mogućnostimi i nije ostalo mesta razočarenju zbog plasmana dalje. Jedino u šta su mogli da budu razočarani je što nisu ostvarili bolji rezultat, ali tu je nastavnik i roditelj da ih ohrabri da ulože više truda naredne godine i da im objasni da su i uspesi i neuspesi deo života i da nam je neophodno i jedno i drugo.
    Ne mogu da zamislim bolji sistem rangiranja nego da određeni procenat najboljih učenika prolazi dalje i uz to pozdravljam da prva tri plasmana u svakom slučaju idu dalje jer to mnogo znači za srediname gde je socijalna struktura takva da uslovljava nešto slabija postignuća. Uz to smatram da nije previše ni da 30% procenata učenika ide dalje jer to samo može da bude veliki podsticaj za učenike a ne zahteva izdvajanje velikih novčanih sredstava.
    Na kraju bih napomenula da je vrlo poželjno da postoji eksterna kontrola pregledanja jer ovakav način rangiranja može da ugrozi učenike iz opština gde je pregledanje bilo korektno u slučaju da postoje opštine gde je pregledanje bilo blaže nego što je to „ključem“ propisano.

    Srdačan pozdrav i čestitke svim učenicima bez obzira na plasman jer oni svakako jesu najbolji deo našeg društva.
    Nastavnik biologije Andrijana Čurlić

    • Vesna рече:

      Poštovana nastavnice Andrijana, zaista bih volela da upoznam osobu (a kamoli dete)koja se ne bi razočarala kada bi joj saopštili da direktan plasman negde,bilo gde, ima osoba koja ima manji broj poena od nje. Ova deca se nisu razočarala što nisu dobro uradili testove, znanje im ne manjka a ni ljubavi prema biologiji, već ovakvim načinom rangiranja.Pa ljudski je razočarati se. Ne razumem ni kada kažete:“Jedino u šta su mogli da budu razočarani je što nisu ostvarili bolji rezultat, ali tu je nastavnik i roditelj da ih ohrabri da ulože više truda naredne godine…“. Pa oni su uložili dovoljno truda čim imaju 90 i više poena,svakako su uložili više od onog ko ima 80,zar ne. Ne razumem ni deo gde pominjete socijalnu strukturu koja imaju slabija postignuća. Pa mi imamo sjajnu decu iz manjih opština. Imamo decu iz Užica koja su osvojila 100 poena. 100 poena u bilo kojoj opštini je 100 poena. Nije poenta da li je opština manja ili veća iz koje dete dolazi već u nekorektnom rangiranju. Prošle godine je haos bio na opštinskom iz biologije,ove godine nakaradan način rangiranja…

  24. Željko рече:

    Mislim da sve ove naše ideje treba poslati Srpskom biološkom društvu, koje je organizator takmičenja, kako bi ih stavili u pravilnik za sledeću godinu.

    Ali opet mi nije jasno zašto i dalje smatrate da neko dete sa 90 poena neće proći dalje? 20 odsto svih učesnika takmičenja u Srbiji je jedna petina. Koristimo malo matematičku logiku – prolaz na okružno će biti negde oko 80 poena (plus-minus 2, to je 78-82). To je inače broj poena za koji se dobija neka jaka četvorka.

    Plus će proći nekoliko dece sa manjim brojem poena koji su bili na prva tri mesta rang-liste na svojim opštinama, gde su očigledno pregledači bili mnogo stroži. Možda su ta deca isto tako dobri takmičari, to ne znamo, a videćemo na okružnom.

    • Roditelj рече:

      Poštovana nastavnice Andrijana, negativni komentari na nov pravilnik se odnose na njegovo tumačenje,a ne na tekst istog. Ovaj pravilnik je jasan i kaže da dalje idu deca sa osvojenim I, II i III mestom. Pravilnike treba da pišu i tumače pravnici, a ne nastavnici biologije prema kojima imam veliko poštovanje, ali kojima to nije struka.
      U Pravilniku je autor istog, umesto da kaže da na okružno takmičenje prolaze prva tri ili četiri deteta sa spiska, napisao da prolaze deca sa osvojenim I, II i III mestom.Složićete se da tu postoji VELIKI PROBLEM !!! Mislim da u rešavanje ovog problema treba uključiti Ministarsvo prosvete i da se nastala greška mora ispraviti !!!

      Željko slažem se da naše komentare treba poslati Srpskom biološkom društvu, koje je dužno da odreaguje. Jedino što tražimo je da Pravilnik proslede nekom pravniku koji će dati konačno tumačenje istog. U suprotnom ćemo imati još jednu instituciju koja ne radi svoj posao!!!

      • Пласман на окружно/градско такмичење стичу ученици по следећем
        критеријуму:
        1. Директан пласман на окружно/градско такмичења имају ученици који освоје
        прво, друго и треће место на општинској ранг листи, без обзира на број
        освојених бодова. Ученици који имају исти број бодова деле исто,
        одговарајуће, место.
        2. Пласман на окружно/градско такмичење додатно имају двадесет посто (20%)
        најбоље пласираних ученика са јединствене листе за целу Републику. На
        јединственој листи ученици који имају исти број бодова деле исто,
        одговарајуће, место.
        Ovo je zvanični pravilnik i prilično je jasno da nije I, II, III mesto, već prva tri mesta BEZ OBZIRA NA BROJ BODOVA.
        Nemojte pogrešno da me razumeta da imam bilo šta protiv toga da što veći broj učenika ide dalje ali sam reagovala iz razloga što je konačno osmišljen neki pravedan način rangiranja i imala sam potrebu da to i kažem.
        Srećno Vama i Vašem detetu.Nadam se da će proći na okružni nivo takmičenja i da neće biti loših utisaka na dalje.

      • Дарко рече:

        У потпуности сам сагласан са колегиницом Андријаном. Једино што сматрам да је требало већ да будемо упознати ко иде даље и који је нов термин такмичења.

      • Roditelj рече:

        Poštovana, Pravilnik koji ste citirali sam više puta dobro čitala, konsultovala se sa pojedinim pravnicima i svi smo istog mišljenja da između prvog, drugog i trećeg mesta na opštinskoj rang listi ( direktan plasman na okružno takmičenje ) i poslednjeg pasusa pravilnika u kojem se navodi šta znači I, II i III mesto nema razlike. Autor Pravilnika je trebao da napiše sledeće: na okružno takmičenje prolaze prva tri ili četiri deteta sa spiska. Onda ne bi bilo dileme, i Vi bi bili u pravu… Zahvaljujem na Vašoj želji da moje dete prođe dalje, nadam se da će proći jer ima veliki broj bodova. Moji komentari se ne tiču samo mog deteta, već i druge dece koja kao što rekoh u nekom od komentara su žrtvovala slobodnu nedelju , u želji da se pokažu i dokažu na takmičenju iz predmeta koje vole. U Pravilniku takođe piše da je :“cilj takmičenja afirmacija obrazovno – vaspitnog rada, postignuća učenika, podizanje kvaliteta obrazovanja i popularizacija bioloških nauka „. Prošlogodišnje i ovogodišnje opštinsko takmičenje ima za cilj sve, ali ne afirmaciji biologije. Nažalost, zbog ovakvih i sličnih stvari naša deca odlaze u inostranstvo gde su pravila jasna, nedvosmislena i nisu podložna čestim promenama …

    • Дарко рече:

      Поштовани колега чини ми се да грешите, бар што се тиче петог и шестог разреда. Мислим да ће граница бити далеко изнад тих 80 бодова, јер је велика већина такмичара била управо изнад поменуте цифре.

    • Zeljko, ako je po Vama 78 – 82 bodova jaka cetvorka koju ocenu treba da dobiju oni sa 27 bodova? A takvi su se direktno plasirali na okruzno. To NEKOLIKO dece, po Vama, koja su se direktno plasirala, a ispod crte su, je 1089!!! Ostalih 20% je 2681. Ukupno 3770. Znaci, skoro trecina plasiranih je ispod crte!!! A ta trecina je direktno plasirana!!! Znaci, osteceno je oko 1000 dece sa daleko boljim rezultatima!!! Ne bih rekla da je zanemarljiv broj razocarane dece i roditelja.
      A sto se tice Vase konstatacije da su na tim opstinama pregledaci ocigledno bili mnogo stroziji, ja pitam – koliko i kako smeju negde pregledaci biti toliko stroziji da je maximum 27 bodova, kada postoji kljuc toliko jasan da moze svako da ga primeni bez problema???

  25. Emilija рече:

    Kako tumačite ovaj deo pravilnika:

    Пласман на окружно/градско такмичење додатно имају двадесет посто (20%) најбоље пласираних ученика са јединствене листе за целу Републику
    листе

    Da li pored onih koji su prošli direktno, prolazi još 20% učenika, a oni koji su prošli direktno ne ulaze u tih 20%? Meni reč DODATNO, ukazuje na to.

  26. Могу ли да знам зашто није објављен мој коментар који сам послала синоћ?

  27. Да, прво сам послала у оквиру другог чланка, грешком , а затим у оквиру овог.
    Али, ево да покушам трећи пут.
    Ја радим као биолог већ 25 година. Иза мене је доста општинских, окружних и републичких такмичења.
    Сво то време покушавам да се са својим колегама изборим за место биологије под сунцем нашег школства. Изгледа да се борим са ветрењачама.
    Нови правилник је многим ђацима у Србији сасекао крила , а тиме и нама.
    Родитељи су били спремни да са својом децом крену са петицијама и дају нам подршку. Ђаци су тужни и разочарани , а и ја такође.
    Никако да схватим, коме је у интересу да унизи биологију као најлепшу природну науку (извињавам се другим наукама због субјективности) , самим тим наставнике и ђаке, који се у овом систему где су многе праве вредности изгубиле значај, боре да својим трудом и радом дођу до важних постигнућа.Пре такмичења имали смо састанак актива биолога Ниша, после кога је СБД-у послат допис о нашем мишљењу о новим пропозицијама, које не иду у прилог ђацима. Али одговора није било.
    Моји ученици 6. разреда а и многи други у Србији нису успели да се пласирају даље и поред освојеног 1. места и 95, 94…бодова. Они се и даље надају и сваког дана ме питају , да ли има неких нових информација. Шта да им кажем и коју поруку им на овај начин шаљемо. Да већ сада размишљају да се у овој земљи не вреднује труд и рад и да ће кад одрасту отићи одавде. Шта мисле аутори новог Правилника, колико ће ученика следеће године ићи на такмичење, када знају да из других предмета као што је физика, на пример могу проћи даље са много мање бодова.
    Зашто српски биолози ћуте?

    Ко стоји иза новог Правилника?
    Зашто нису исте пропозиције за све предмете?
    Коментари неких, да ученике треба охрабрити да следеће године више уче, не пију воду.

    • И, ето, што кажу, трећа срећа. 🙂 Што се Ваших питања тиче, знам само одговор на друго. Правилник даје Српско биолошко друштво јер то друштво и организује такмичења. Тако да то није тајна.

    • Vesna рече:

      Poštovana Marina, potpuno ste u pravu. U samom Pravilniku se kaže:“Задаци такмичења су:
      а) вредновање нивоа стечених знања, умења, вештина и способности ученика
      адекватном провером која је прилагођена узрасту;
      б) подстицање мотивације за напредовање у стицању биолошких знања и умења
      рангирањем нивоа постигнућа ученика;
      в) афирмација предмета Биологија и биолошких наука.“
      Zašto se niko ne oglasi iz SBD da objasni kako se vrši podsticaj motivacije rangiranjem, kako su naveli ili afirmacija predmeta. Ko i sa kojim pravom se igra decom,njihovom voljom za sticanjem znanja,njihovim osećanjima? Opet se nešto promoviše preko dece. Stvarno nije u redu. Afirmišite predmet tako što ćete obezbediti školama i nastavnicima alat za rad,omogućite im da vide to što uče,organizujete druženja kroz projekte na nivou opština a nemojte to raditi preko dece.

  28. Svetlana Prodanović рече:

    Da li je negde objavljena rang lista sa opštinskog takmičenja za osnovce?

  29. Познато ми је да иза Правилника стоји СБД, али ми није познато којим одговорним индивидуама је пало на памет да смисле тако подстицајне пропозиције, а осталима да то прихвате и озваниче??? Волела бих да се огласе и објасне нам, пошто ми баш нешто не разумемо њихове најбоље намере, јер комуницирамо само преко докумената и на даљину, а не очи у очи.
    Прво озваниче, па нас као питају шта мислимо, али остане онако како они хоће. Ваљда, беше, треба обрнуто?
    Покушала сам их контактирати телефоном са њиховог сајта, нико се не јавља, писала сам мејл нико не одговара.
    И негде схватам да сам као грађанин ове земље, дугогодишњи наставник са много искуства и стечених многобројних ветина и компетенција на разноврсним едукацијама, које у нам обавеза, немоћна да било шта променим у корист ђака,наставника, биологије, школства , одлива мозгова и сличних глупости.
    Да ли беше, ми имамо нека права?

  30. Emilija рече:

    Da li bi danas trebalo da budu objavljeni spiskovi učenika koji prolaze dalje, ili ja imam pogrešnu informaciju.

    • Не знам да ли је информација погрешна, али ја такву информацију немам.

      • Vesna рече:

        Liste okačene na sajtu Biološkog fakulteta. Za šesti razred otpala su vam deca sa 90 poena a direktan plasman vam imaju deca sa 29,42….! Da li je ovo u redu?

  31. Nemanja рече:

    Sramota je da dete sa 36 poena u osmom razredu ima direktan plasman, a da deca sa 77 poena ne prolaze dalje.

  32. Izasle su preliminarne liste na sajtu Bioloskog fakulteta

  33. Roditelj рече:

    SRAMOTA… Treba Vas staviti u novine !!! Sada je najpoštenije da deca koja nemaju broj bodova,kao deca koja spadaju u 20 % ne prođu dalje… Dakle nek idu samo deca sa osvojenim I mestom …

  34. Moram da podelim jednu važnu informaciju u vezi datuma održavanja okružnog takmičenja. Pošto će biti pomeranja datuma održavanja okružnog takmičenja i pošto se pominje 1. april kao mogući datum, organizatori moraju da znaju da se tog datuma održava Delf takmičenje (akreditovano takmičenje iz francuskog jezika). Delf takmičenje je koncipirano tako da traje čitav dan i ne postoji mogućnost da učenici stignu na oba takmičenja. Konkretno u školi u kojoj radim ima tri učenika koja idu na oba takmičenja.
    Pretpostavljam da administrator bloga ima mogućnost da obavesti SBD o ovom problemu i da će se naći najbolje rešenje.
    Unapred zahvaljujem

  35. Ne znam zasto bi pomerali termin takmicenja. Ako se glasanje tog 02.04. odrzava u, recimo tri ucionice, ostale su slobodne. Takmicenje traje 1 sat i posto je u pitanju samo jedna skola u gradu uz dobru organizaciju ne bi trebalo da bude problema.
    Ili da se takmicenje pomeri nedelju posle toga (ili pre glasanja) verovatno ima slobodnih termina.

  36. Слажем се да је велика срамота!
    Погледала сам коначне ранг листе.
    Ученици из истог града, из једне општине са истим бројем бодова иду, а из друге општине не иду.
    На страну колико ученици са 30, 40, 50, 60 бодова имају знања!
    Биће то такмичење на високом нивоу.
    Они глупи са 90 и више бодова нека седе кући и нека уче више.
    Треба да зна цела Србија и треба да стигне до главних медија.
    Поздрав свим биолозима и само напред у нове радне победе!

    • Vesna рече:

      Vi ste za novine! Kako se rangira znanje u Srbiji iz biologije! Dete sa 90 poena sedi kući a na okružno ide dete sa 29 poena!

    • Poštovanje koleginice,
      osetila sam se prozvana posto se dva puta vraćate na moj komentar da treba da podstaknemo decu da uce vise. Mislim da niste razumeli smisao mojih reči. Na takmičenju nije bilo glupe dece, a svakako nije bilo onih koji nisu uložili trud. Sam koncept takmičenja podrazumeva da će određeni procenat dece proći dalje, dok veći deo pak neće i zaista ne vidim kako bi ih drugačije ohrabrila osim da im kažem da ćemo sledeće godine uložiti više truda i da je sledeća godina nova šansa. Takmičenje afirmiše nauka ali i podstiče decu da prevazilaze sami sebe kao i da nauče da se nose sa eventualnim neuspehom.
      20% najboljih svakako ide dalje i mislim da je to korektan procenat i koliko sam shvatila ova prva tri mesta su samo dodatak na to, ne ugrožavaju ostalih 20% učenika. Mislim da to ima za cilj da podstaknu učenike iz opština gde su postignuća slabija jer drugačije oni ne bi imali šansu da se uključe u neke više nivoe takmičenja i samo može da doprinese boljem radu u tim opštinama. Ja na primer to pozdravljam,s tim što zaista ne bi bilo loše da se postavi neka donja granica.
      Uz to nema učenika koji je osvojio I mesto a da nije prošao dalje.

      • Roditelj рече:

        Ako kažemo da deca sa 29 bodova treba da idu dalje, zašto onda svako dete iz 6. razreda OŠ bez školskog takmičenja nije direktno bilo plasirano na opštinsko takmičenje? Deca na školskom takmičenju su imala više bodova od deteta sa 29 bodova, da li je onda naneta nepravda i deci koja se nisu plasirala na opštinsko takmičenje? Ako sad realno sagledamo stvari dete koje je osvojilo 29 bodova trebalo je da tačno odglovori NA SAMO 3 PITANJA: i to: da na pitanje broj 4. ( tačno – netačno ), pitanje pod rednim brojem 11.(ispod svake slike da napiše broj koji označava grupu zglavkara u koju spada dati organizam) i pitanje pod rednim brojem 15 ( rešiti asocijaciju )… SMEŠNO… Gospođo Andrijana, ja u ovom Pravilniku ne vidim smisao… Druge institucije treba da se bave kako vi rekoste : “ da podstaknu učenike iz opština gde su postignuća slabija jer drugačije oni ne bi imali šansu da se uključe u neke više nivoe takmičenja i samo može da doprinese boljem radu u tim opštinama“ , a to sigurno ne treba da bude SBD. Takođe, da li su na opštinskim takmičenjima iz ostalih predmeta imali ista pravila? Ako nisu onda, deca i roditelji ubuduće treba da bojkotuju takmičenja iz biologije, i da decu upućuju na takmičenja gde se ceni znanje i postignuće…

      • Чини ми се да на математици имају слично рангирање.

      • Niste dobro informisani. U tih 20% su i deca koja su direktno prosla. Znaci ugrožavaju. A i nije po pravilniku.

      • U jednom se svakako slažem ako prva tri mesta ulaze u 20 % onda ta vrsta rangiranja nije u redu. Međutim, to nije situacija.
        Želim samo da kažem da nisam govorila iz pozicije profesora čija su deca prošla sa malim brojem bodova. Od mojih učenika koji su učestvovali na takmičenju najslabiji rezultat ima učenik sa 77 bodova, a opet nisam smatrala da su moji učenici oštećeni time što će još neko dobiti priliku iako sa slabijim znanjem.

        RB pogledajte objavu na sajtu Biološkog fakulteta. U toj objavi se nalazi tabela sa ukupnim brojem učenika i brojem učenika koji su prošli dalje. Tako na primer u petom razredu se takmičili 3615 učenika, dalje je prošlo 1052(29,20%). Od tih 1052 788 (21,79%) njih se plasiralo na osnovu bodova i još dodatno 264 učenika sa direktnim plasmanom, tako da vaša tvrdnja ne stoji.
        Kao neko ko je direktno u procesu nastave u stanju sam da procenim težinu testa. Ove godine testovi su bili veoma laki, prošle godine pak testovi su bili izuzetno teški. Iz tog razloga je jako dobro što je uvedenu da odredjeni procenat učenika prolazi dalje jer težina testa varira i zavisi od sastavljača. Ako prolazi 20% onda je zagarantovano da 20% takmičara sa najboljim rezultatima ide dalje. Ja zaista ne vidim problem u tome.
        Učenici koji su prošli s malim brojem bodova su dodatak ovakvim rangiranjem i nikog nisu oštetili što je ključno. Nije zgoreg uvesti donju granicu od nekih 50 bodova, ali i da se uvede i da se ne uvede ta granica to neće ni na koji način uticati na najbolje učenike.
        Sve u svemu smatram da ove godine konačno imamo zaista dobre propozicije za takmičenje.
        Ono što je ključno za odnos dece prema znanju i nauci nisu propozicije takmičenja već prirodna dečja radoznalost, želja za znanjem, motivacija nastavnika i podrška roditelja.

        Pozdravljam sve i srećno svima koji su se plasirali dalje. Ostalima pune sreće naredne godine jer će se sigurno neki od njih plasirati na sledećem takmičenju.

      • Андријана, исто размишљамо.

  37. valentina рече:

    Ovo je sramota za Srbiju kakva nepravda je naneta deci koja su osvojila veliki broj bodova,a ne idu na okruzno takmicenje.Ponizili ste neciji trud i znanje.Ljudi,hajde da stanemo na stranu nasih buducih biologa i da ovu nepravdu ispravimo.

    • Roditelj рече:

      Slažem se sa Vama Valentina, nepravda treba da bude ispravljena…

    • Дарко рече:

      Ја се заиста трудим да разумем о каквој Ви неправди причате!, али једноставно не иде… Да ли би сте се боље осећали да деца коју сте поменули не иду даље!? Сматрам да је тест за пети и шести разред био изузетно лаган и да је тај број од 91 бода заиста права мера! Сматрам да напокон имамо неки правилник који је прилично праведан и немојте да га се тако лако одрекнемо! Морам само да нагласим да од 10 ученика које сам водио, осам је рангирано и никако не пишем ово зато што имам неког ко пролази са тих двадесетак бодова, напротив, не иде даље са 86!

      • Vesna рече:

        Tim pre što govorite da je test za 5 i 6 razred bio izuzetno lagan,kako tumačite znanje ,pošto shvatam da ste nastavnik, nekoga ko osvoji 29 poena na tako „laganom“testu? Govorite da je to pravedno?! Šta je svrha ove igre, pošto ovo sigurno nije takmičenje,da dete koje ima mali broj poena stavite u „ring“ sa decom od 100 poena koja će ga samleti? Jeste li se vi zapitali kako će se to dete osećati?Da decu koja su se visoko kotirala a ipak ostala bez plasmana dalje,demorališete i naterate da poučeni prošlogodišnjim i ovogodišnjim iskustvom odustanu? Onda ćete vrlo brzo raditi na afirmaciji i popularizaciji tih opština odakle su vam otpala takva deca. Zašto se onda ne afirmiše biologija i na školskom takmičenju?Čak i oni koji su napisali pravilnik nisu ga se pridržavali,jer su jedno mislili, drugo napisali a treće uradili. U 20% ušli su i direktno plasirani.Svaki pravnik ovo obara.

      • Дарко рече:

        Како мислите добро котирала, ако на нивоу републике има 800 ученика са више поена од њих!? Да сам ја наставник ученика са 29 поена, једноставно га не бих водио даље и, на тај начин решио проблем! Ја само не разумем зашто потенцирате тих 29 бодова. Очигледно је да деца од 90 неће ићи даље. Да ли ће се они и Ви боље осећати ако неко са 30 или 50 не иде?!

      • marijana рече:

        Darko,
        Najiskrenije ti kažem, ja bih se zaista BOLJE OSEĆALA kada deca koja su osvojila 30 ili 50 bodova ne bi išla dalje, jer jednostavno NISU ZASLUŽILA dalji prolazak. Sem toga, tako bi se obezbedio siguran prolazak deci koja su to zaslužila ostvarivši visoke bodove 90, 91, 92, a možda čak i više.
        Bolje bi ti bilo da se zapitaš kako se osećaju deca koja su i pored tako visokih bodova, pod znakom pitanja za dalji prolazak.
        I ne razumem, zašto pojedinci sažaljevaju decu iz manjih opština?! Šta to znači? Ako si iz manje opštine, onda ne možeš da naučiš? Ma, nije valjda. Šta sprečava dete iz manje opštine da sve lepo nauči??? Zapravo, pojedinci na takav način baš ponižavaju tu decu, jer ispada da su ta deca nesposobna u odnosu na decu iz većih opština, što je totalna nebuloza. Svako ko se potrudi može da nauči, pa taman da je iz najmanjeg sela u Srbiji.

      • Bravo Marijana!!! Upravo sam htela da napisem slican post. Stvarno treba prestati ponizavati decu iz manjih sredina i stvarati im laznu sliku da ne mogu da nesto nauce samo zato sto nisu iz Bgd. Ovde se ne radi ni o kakvim naprednim tehnologijama koje nisu svima dostupne. Svi imaju iste udzbenike, prosli su ista testiranja za upis u skolu (inace bi radili po posebnom programu) tako da je to samo izgovor. Mesto rodjenja ili prebivaliste ne odredjuju IQ! Mozda je problem sto nastavnici nisu dovoljno stimulisani (ako su uopste stimulisani – nisam upucena u to) da dodatno rade sa decom kao sto recimo rade u nasoj skoli. Dolaze ujutru u 7h (pre pocetka nastave) ili ostaju posle nastave. A i oni imaju svoj zivot i svoju decu.

  38. Emilija рече:

    Andrijna, moram Vam reći da niste upravu. U 20% su ušli i oni sa direktnim plasmanom, a sami ste rekli da to nije u redu. Evo računice:
    V razred 20% od 3571 je 714, prošlo 788 jer imaju svi isti broj poena kao i učenik pod rednim brojem 714
    VI razred 20% od 3441 je 688 prošlo 758 po istom osnovu kao i za V
    VII razred 20% od 3135 je 627, prošlo 629
    VIII razred 20% od 2400 je 480, prošlo 506
    Tako u svakom razredu je prošlo više učenika samo zato što imaju isti broj poena, pa su morali sve da obuhvate, a ne zato što u 20% nisu računali direktno plasirane. Da ih nisu računali u svakom razredu bi prošlo bar još 100 učenika više, tako da je najmanje 400 učenika oštećeno.
    Tako da je njihovo tumačenje sledeće: prolazi 20% najbolje plasiranih, a u opštinama gde nema bar tri takva učenika, dodati i te učenike sa manjim brojem poena. To je urađeno, a tako NE PIŠE u njihovom pravilniku.

    • Emilija pročitajte pažljivije . Iz petog razreda je prošlo 1052 (788 plus 264 direktno plasirana učenika)

      • Proslo je cak i vise od 20% jer je 20% od 3571 —- 714,2, a pustili su 788 + 264 … Tako da .. oprostite biolozi … ali matis vam je los …

      • Roditelj рече:

        Nije tačno…crta je npr. kod petog razreda podvučena na 788 đaka, ali se u tih 788 đaka nalaze i direktno plasirani !!! Znači nije 788+264 …Tako je kod svih razreda… Pogledajte spiskove malo bolje…

      • Posetite http://www.serbiosoc.org.rs/?p=570 i pogledajte tabelu …

      • Emilija рече:

        Andrijana, tih 264 đaka za koje kažu da su direktno plasirani su samo 264 onih koji su ispod crte. Možete da prebrojite. Nije ukupno direktno plasiranih 264. Ostali direktno plasirani su iznad crte i ušli su u 20%. Konkretno od 788 učenika koji čine 20% NAVODNO DODATIH, čak 442 učenika je iz grupe direktno plasiranih, a 346 je dodato. Tako da u 20% ima više direktno plasiranih nego dodatih. Dodato je manje od 10%.

    • Hvala Emilija sto ste Andrijani potanko objasnili jer mene nije shvatila. Ima neobicnu racunicu. U pravu je za uvodjenje donje granice. Ista je postojala u starom pravilniku i ne znam cemu sva ova zbrka. Na popularizaciju biologije sigurno ima kontra efekat.

      • Roditelj рече:

        Bravo Emilija, upravo je to poenta priče !!! Pogrešna informacija koja je navedena u tabeli – Plasman tj. rang lista koju je objavio SBD.

      • Roditelj рече:

        Zapravo pojedina deca su prošla na okružno po dva osnova i to:kao direktno plasirana i kao dodatnih 20 % učenika !!!

  39. Da shavatila sam. Ono što pokušavam da kažem je da je prošlo 20% najboljih, oni sa manjim brojem bodova su preko toga. Ja bih volela da mi neko od vas objasni na koji način to ugrožava vaše dete ili učenika.

    • … Ljudi boziji … Vi ko da imate neki ludi naum… Prolazi prvih 20% plasiranih po bodovima i uz to po sistemu „pozitivne diskriminacije“ (imate je danas gde hocete od prava nacionalnih manjina, preko prava zena, dece, ugrozenih socijalnih grupa….) jos … Nagradno prvo troje iz svake opstine ukoliko ne upadnu u tih 20% … Vase dete, posto nije u prvih 20% nije osteceno … Nismo svi ravnopravni … Vi zivite u recimo bgu, ja u Dimitrovgradu i samo to cini da nismo ravnopravni … Vi odsetate do botanicke, ja ne mogu … Shvatate ….

      • Nemanja рече:

        Neravnopravnost nije toliko izražena da bi iz nekih opština trebalo da prolaze deca sa manje od 50 poena, a iz drugih da oni sa 90 nemaju plasman.

      • Eto, samo su tu pogresili. Trebalo je staviti donju granicu, recimo 60% max broja poena na teritoriji republike… Ne bi doslo tih desetak-dvadeset ucenika i to je to… Ucenici sa 90 i dalje ne bi prosli i sa donjom i bez donje granice, ali bi manje bolo oci… Mada bi opet bio komentar ide sa 70, a ne ide sa 90 … Sustina je da kod „pozitivne diskriminacije“ uvek postoji „nepravda“ prema „jacima“ … ali se ona opravdava upravo time da nikome nije naruseno pravo da ucestvuje (jer sa 90 se i ovako ne ucestvuje). To vam je kao na Olimpijskim igrama sto imate ucesnike – autsajdere koji ucestvuju direktno bez kvalifikacija i to nikome ne smeta jer nikome nije naruseno pravo, samo su nekima dati podsticaji, jer je to realno potrebno.

      • A neravnopravnost upravo jeste toliko izrazena, ako u nekoj opstini ne mozete da skupite 3 ucenika sa preko 50 poena … a u nekoj imate njih 10 sa 100 .. dakle neravnopravnost je ogromna … ali se ona iz vizure velikog grada ne vidi …

  40. Vesna рече:

    Neka predmetni nastavnici proslede školama domaćinima neusaglašenost,neslaganje… U onaveštenju SBD stoji:“Škole domaćini imaju rok do utorka, 14. marta, do 11 časova da nam pošalju ispravke podataka ukoliko smo negde pogrešili u unosu i obradi. Tada ćemo ove liste proglasiti konačnim.“

  41. valentina рече:

    Roditelji su se dogovorili da pokrenu tuzbu zbog ove nepravde.Duznost nam je da zastitimo nasu decu.

    • Разумем да вам је дужност да заштитие своју децу, али не разумем најаву тужбе, која је једна озбиљна ствар, на наставничком блогу. У овом случају мислим да је једини исправан начин званично обавештавање Српског биолошког друштва.

  42. Jao, ja sam zauzeo 2 mesto na opstinskom, ali me nisu pustili dalje, rekli da moze tek sledece godine (bio sesti razred, sad sedmi)

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: