Сајт за наставнике биологије


morty_mole_in_holeНа сајту београдског Биолошког факултета пронаћи ћете прелиминарне ранг листе ђака, односно оних који су се пласирали на градско такмичење.

Биолошки факултет Универзитета у Београду: Такмичења (10.3.2017)

Још једном честитам свим ђацима и њиховим наставницима.

Advertisements

Коментари на: "Прелиминарне листе пласираних за градско такмичење 2017." (33)

  1. Aleksa рече:

    Falilo mi je 3 poena, ali nema veze.A kako to oni misle preliminarni rezultati?Da li ce se tu nesto menjati?Ako ce se menjati, sta ce se tacno menjati?

    • Алекса, сада школе домаћини имају задатак да провере листу и уколико има неких погрешно унесених бодова да пошаљу исправке Српском биолошком друштву. У том случају ће се листе мењати, али само за те ђаке.

      • Aleksa рече:

        Hvala na odgovoru.

      • Nemanja рече:

        Postoji greška na listi za sedmi razred. Neka deca koja imaju 96 poena, što je treći rezultat u celoj državi nisu obeležena kao da imaju direktan plasman. To nije moguće, jer ako su treći u državi, sigurno su barem treći u svojoj opštini i samim tim imaju direktan plasman. Zašto moramo da čekamo da tu grešku primete škole domaćini? Ne vidim razlog zašto to učenici, nastavnici ili roditelji ne mogu da prijave.

      • Браво, Немања. Нисам се удубљивао, али је то потпуно логично за сваког ко познаје елементарну математику. Но, ако је за утеху, та деца су свакако пласирана.

      • Nemanja рече:

        Tačno, ali ista greška je prisutna kod svih sedmaka iz opštine Zrenjanin, a kada bi te osmake oduzeli iz grupe onih koji prolaze na osnovu toga što su u prvih 20% na nivou republike, ta grupa bi bila manja od 20% (ako sam dobro izračunao), što znači da bi broj poena potreban za prolazak trebalo da se smanji.

      • И то ми звучи логично.

  2. Bilja рече:

    Ovde su u 20% uračunati i oni koji su direktno prosli sto nije po pravilniku!

    • Emilija рече:

      Treba reagovati. U prvilniku piše da prolaze1, 2 i 3 mesto na opštinskoj rang listi, a dodatno 20% najboljih, što znači da treba dodati još 20%. Jedne iste učenike broje dva puta, oni su i u prvoj i u drugoj grupi, tako da tu nije dodato onoliko koliko treba.Oni su izračunali 20% svih, povukli liniju, a dodatno su prošli samo oni u čijim opštinama prva tri nisu u 20%. To su skroz drugačija pravila.
      Da su dodavali 20% bez direktno plasiranih, prošlo bi najmanje po 100 učenika više po razredu.
      Pravilnik nije precizan, a tumačen je na štetu učenika.
      Nadam se da će doći do nekih izmena u granicama u korist đaka.

      • Željko рече:

        Jeste, na originalnom sastanku je nama prisutnima upravo objašnjeno da će se uraditi ovako kako je i urađeno: 20 odsto uključuje i ovih prvih troje. Izgleda mi da je sve moglo biti izbegnuto tako da se ta dva uslova za prolaz obrnu pri navođenju u pravilniku: prolazi 20 odsto najboljih, plus oni koji su bili 1., 2. i 3. na opštinskoj listi ako nisu upali u ovih 20 odsto. Onda bi svima sve bilo jasno i ne bismo sada svi gunđali. Samo da su dva uslova napisana obrnutim redom.

      • Emilija рече:

        I šta sada? Pravilnik loše formulisan, oni znaju šta su hteli, ali loše formulisali. Treba ispoštovati pravilink takav kakav je formulisan ove godine, pa sledeće godine zameniti redosled tačaka 1 i 2. Bar bi sve bilo po pravilniku kakav god da je. Inače mislim da je besmisleno sastavljati listu na republickom nivou, za prolazak na okružno takmičenje. Ako je neko u svom okrugu najbolji, treba da izađe na okružno takmičenje pa makar imao i samo 30 poena. A za državno postaviti granice na nivou države. Tako se radi i u matematici i fizici.

  3. Bilja рече:

    Strasno je sto su se neki direktno plasirali sa 27 bodova a sa 85 nema plasmana.
    Kod nas je poslednji na rang listi imao 29 poena (2 poena vise od direktno plasiranog)!

  4. U pravilniku pise da se direktno plasiraju prva tri mesta (neka bude rezultata) i dodatnih 20% prema zbirnoj rang listi.Kako to da su u ovih 20% sada ubrojani i oni koji su direktno plasirani?Moze li neko to da nam objasni?To je vrlo jasno napisano,cak i ono za mesta sto oni sada drugacije tumace.

    • Željko рече:

      Kada smo bili na sastanku aktiva na kome je diskutovano o mogućem pravilniku (a izgleda da su tadašnji rezultati diskusije postali pravilnik; ne znam da li je neko drugi poslao svoje ideje SBD ili su imali samo naše) postavljeno je pitanje da li 20 odsto znači i ove đake koji su direktno plasirani a odgovor je bio „da, i oni ulaze u tih 20 odsto“.
      Između diskusije u kojoj je nama prisutnima na kraju bilo sasvim jasno šta je izmaštano, i pravilnika koji je neko napisao kako je napisao, sve je to prošlo kroz ruku i spisateljski dar onoga ko je pisao pravilnik. Očigledno je da je potrebno kad se *zapiše* pravilnik da se on da zajednici na uvid *pre* takmičenja, pa da se onda revidira i lektoriše i tek onda postane zvanični pravilnik.

      • Svejedno, pravilnik je ocajan! Nikakve logike nema da se neko dete plasira sa 27 poena a sa 85 je ispod crte. Ne vidim zasto deca istog uzrasta sa razlicitih podrucja ne mogu savladati isto gradivo. Inace bi radili po posebnom programu! I u Beogradu ima siromasne dece i dece sa obavezama pa su se potrudila. I njihovi nastavnici, takodje. Nije trebalo praviti zbirnu rang listu za okruzno. Cemu ta komplikacija? Po Vasem pravilniku bolje bi prosli da su na jednoj opstini npr. svih 64 ucenika uradili po jedno pitanje od jednog boda. Svi bi imali 1 bod i delili prvo mesto i svi bi imali direktan plasman (naglaseno je – bez obzira na broj bodova). Ne znam zasto je uopste menjan stari pravilnik. Ako hocete popularizaciju biologije trebali ste pomeriti granicu da prodje sto vise kvalitetne dece a ne da se napravi ovaj haos i da se veliki broj dece razocara. Nadam se da vidite koliko je novi pravilnik problematican, narocito ovaj sto ste Vi izneli.

      • Željko рече:

        Naravno. Ne znam zašto je tako drastično menjan pravilnik, ali kada smo došli na sastanak aktiva neke ideje su već postojale pa su predložene za diskusiju i onda formulisane kao predlog za pravilnik. Opšta atmosfera je bila takva da će ekstremno malo dece prolaziti dalje ako se samo odredi broj poena za prolaz, pa to treba sprečiti.

        Inače sam lično protiv pokušaja popularizacije biologije putem takmičenja, smatram da treba da se održavaju neki istraživački seminari (kao u Petnici) za zainteresovane đake. Zna se šta je takmičenje, svi trče trku, prvih troje dobiju medalje, ostali imaju priznanicu da su pokušali. Takmičenje nema veze sa popularizacijom nauke.

  5. Roditelj рече:

    U 5. razredu podvučena je crta na 788. mestu, a kažu da je ukupno plasirano 1052 učenika. U tih 788 đaka nalaze se i deca sa direktnim plasmanom !!!
    U 6. razredu podvučena je crta na 758. mestu, a kažu da je ukupno plasirano 1018 učenika. U tih 758 đaka nalaze se i deca sa direktnim plasmanom !!!
    U 7. razredu podvučena je crta na 629. mestu, a kažu da je ukupno plasirano 920 učenika. U tih 629 đaka nalaze se i deca sa direktnim plasmanom !!!
    U 8. razredu podvučena je crta na 506. mestu, a kažu da j ukupno plasirano 780 učenika. U tih 506 đaka nalaze se i deca sa direktnim plasmanom !!!

  6. Snežana рече:

    Zašto ne mogu da otvorim preliminarnu listu

    • Не можете је директно отварати са сајта. Морате је најпре преузети на свој рачунар.

  7. Kolege da li su u 20% uracunali i ucenike sa direktnim plasmanom ili ne. Kako neki ucenik sa 29 poena prolazi dalje a moj ucenik sa 90 poena ne, i kako sad to da objasnim svom uceniku?!

  8. Ovo sam dobila od jednog roditelja, molim vas da proucite
    Nastavnice, ovo su neke nepravilnosti koje su uočene a tiču se jedinstvene liste na republičkom nivou za VI razred:
    1. Nijedno dete iz opštine Aranđelovac nije rangirano. Imamo dete koje ima 100 poena i nema upisan direktan plasman (redni broj deteta 29) kao i dete koje je osvojilo 98 poena, samim tim bi u svojoj opštini moralo da ima 2 ili 3 mesto (redni broj deteta 78). Isto važi i za decu sa rednim brojem 135,151 i 161 koja su osvojila po 97 poena. Ova deca su morala da imaju direktan plasman u svojoj opštini. Inače, opština Aranđelovac obuhvata pored grada Aranđelovca još 18 sela. U excelu imate poseban folder, zove se Aranđelovac, gde sam izvukla da se vidi da nijedno dete iz ove opštine nije rangirano.
    2. Dali su sebi mogućnost da biraju da li će pregled dati po mestu ili opštini (npr. Kaluđerica data kao mesto, inače pripada opštini Grocka kojoj pored Kaludjerice pripada i Vinča, Vrčin, Umčari…). Da biste iskontrolisali listu morate da znate sva sela, odnosno mesta,koja pripadaju nekoj opštini. U excelu imate posebanfolder koji se zove Kaluđerica gde se vidi da su pregled dali po mestu i ne možete proveriti rangiranje po opštini sem ako ne poznajete savršeno šta sve čini neku opštinu.
    3. Od ukupno bodovanih (3441 dete), uzimajući u obzir sve poene, ima 676 učenika koji imaju direktan plasman odnosno rangirani su kao 1, 2 ili 3 mesto.
    4. Prvi način :20% od ukupnog broja bodovanih sa jedinstvene liste (3441 učenik) je 688 učenika i u tom slučaju pored 676 učenika koji imaju direktan plasman treba da ide još ovih 688 učenika što je ukupno 1364 učenika. Odnosno na Okružno takmičenje bi trebalo da prođe 1364 učenika a ne 1018 koliko su oni pustili.
    5. Drugi način:Ukoliko se gleda 20% na ostatak broja učenika kada se odbiju direktno plasirani dobije se 2765 učenika (3441-676=2765 učenika).
    20% od 2765 učenika je 553 učenika.
    Kada tih 553 učenika saberemo sa 676 direktno plasiranih dobijamo 1229 učenika. Odnosno na Okružno takmičenje bi trebalo da prođe ukupno 1229 učenika a ne 1018 koliko su oni pustili.

    Na koji god način da računamo tih 20%, na Okružno takmičenje bi trebalo da prođe još dodatno od 211 (računajući da je 20% kada se odbiju direktno plasirani-drugi način obračuna) do 346 (računajući 20%na sve bodovane učenike)-prvi način.
    Oba načina su Vam data i u excelu, u folderu koji se zove Zbirna lista SBD. Na početku je zbirna tabela koju je dalo SBD. Do 758 nikako nisam uspel a da dođem, kako god računala. Ovih 260 učenika sa direktnim plasmanom, sa nijhove liste, predstavljaju decu koja su rangirana i nalaze se ispod crte.

  9. Aleksa рече:

    Ovo stvarno nije fer!Dok deca koja imaju 80-90 poena ne prolaze dalje, na okruzno takmicenje, dete koje ima 27 poena moze da prodje.TO STVARNO NIJE FER!Sta je sa nastavnicima koji su ulozil sav svoj trud da deca dobiju sto bolje rezultate, a na kraju ta deca koja imaju 80-90 poena budu tuzna, a dete koje ima 27 poena bude srecno.OVO JE STVARNO NEPRAVDA!Deca uloze sav svoj trud, i na kraju prodje dete koje ima 4 puta manje poena.OVO JE CIST BEZOBRAZLUK!Ja sam za to da se VRATI STARI PRAVILNIK!!!Toliko od mene.

  10. Roditelj рече:

    Od 1089 direktno plasiranih ucenika koji nisu u prvih 20% samo 29 ucenika je iz beogradskih opstina???
    Primenom ovakvog pravilnika daje se prednost ucenicima sa manje osvojenih bodova. Kako se oseca moje dete koje ima 90 bodova (6. razred) – ne ide dalje, a ucenik sa 29 bodova ide? Reagujte i korigujte ovakav pravilnik.

    • Vesna рече:

      Da li se negde oglasio bilo ko ispred SBD po pitanju tumačenja sramnog pravilnika? Mislim da i roditalji i nastavnici, a pre svega deca, zaslužuju objašnjenje.Toliko dugujete svima!

      • Vesna Stojic рече:

        Još uvek nisam dobila odgovor od SBD-a. Sve je prosleđeno još u nedelju.

      • Весна, између Биолошког факултета у Београду и Биолошког блога није успостављена сарадња. Све је под контролом факултета; они све организују и њихово је да ли ће и како одговарати ономе ко им се обрати. Ја се у то не мешам и не могу ту да утичем, тако да не очекујте да посредујем. Блог је само начин да се прочитају и постану доступни јавности ваши коментари. Ту се моја улога завршава.

  11. Prosledila sam direktno SBD -u i skola koja je organizovala opstinsko takmicenje na opstini Zemun je prosledila sve kao prigovor 13.3.2017.god.Organizatori takmicenja skola na Altini ce valjda dobiti odgovor posto moja malenkost sigurno nece.

    • Roditelj рече:

      Poštovana Vesna želim da Vam zahvalim na postovima koje ste objavili na bio -blogu, a tiču se opštinskog takmičenja. Verujem da većina roditelja deli moje mišljenje… Na žalost koliko vidim , naši komentari ostaće samo na ovom blogu kao podsećanje da sledeće godine ne dopustimo deci da sebe, nas, i Vas nastavnike biologije ne izlažu ponovnom maltretiranju, jer koliko vidimo u Srbiji se ne ceni znanje, već socijalni status. Da smo u nekoj uređenoj državi odgovarali bi oni koji osmisliše ovakav Pravilnik, ali u Srbiji ne. Kao i Vi, i ja sam uputila komentar na e-mail SBD, ali do danas nisam dobila odgovor što smatram krajnje neprofesionalnim… Na kraju ću Vam reći i to da je moje dete izjavilo da iduće godine želi da se takmiči u nekoj od opština u kojoj su deca bila u povlašćenom položaju !!! Šta Vam to govori?

      • Vesna рече:

        Ja se iskreno nadam da je većina nastavnika poslala primedbe i prigovore školama domaćinima jer u svim preliminarnim listama po razredima ima puno grešaka. Umesto da veličamo znanje,upornost i odricanje ove dece mi imamo situaciju da institucija koja bi time trebala da se ponosi, prva to obezvređuje i ponižava.

  12. Поштована Весна Стојић,

    Разумем Вашу намеру да информишете о одговору који сте добили од Српског биолошког друштва и свакако Вам хвала на томе, али морао сам да повучем Ваш коментар са јавног дела блога. Сам филтер блога је тако био подешен да аутоматски пропушта коментаре проверених корисника, а Ви сте до сада увек у коментарима били коректни. Ни овога пута нисте били некоректни, него је у питању објављивање писма др Срђана Стаменковића и мислим (а верујем да ћете бити сагласни) да није у реду ни према том човеку, а ни према институцији коју представља, да без сагласности објављујемо његово писмо. Он је писмо упутио Вама. Желим да се јавно извиним др Срђану Стаменковићу због техничких пропуста, који су сада (надам се) отклоњени и коментари се неће више објављивати без претходне провере.

    Обуставио сам и коментаре који се надовезују на Ваш коментар јер не видим да је решење да сада јавно критикујемо одговор који је др Срђан Стаменковић послао. Сигуран сам да постоје бољи и коректнији начини да Ви и свако други са њим расправи све оно што сматра лошим у поступањима у вези са такмичењем.

    Још бих додао да личног интереса да заступам права др Срђана Стаменковића немам, баш као што немам ни интересе да заступам институцију коју представља. Са Департманом на ПМФ у Новом Саду имам јасну и сјајну сарадњу, али са Биолошким факултетом у Београду сарадња између нас не постоји. Нисам члан њиховог колектива, нити тима, а врло је изричито наглашено да немају жељу да сарађујемо на било којем плану. Са друге стране, јавно нису истакли да им смета оно што ја радим. Они се мени не мешају у посао, као ни ја њима. Речју, мој став је неутралан и немам интерес да заузимам било чију страну (да не мислите да сам због тога укинуо коментар).

    Унапред се захваљујем на разумевању, а како ја гледам на ствари, све ово је неко искуство за све нас и добро је докле год смо из тога нешто научили. Што се деце тиче, штете, ипак, нема. Као наставник знам да ће сваки квалитет кад-тад доћи до изражаја.

    Срдачан поздрав.

    • Vesna рече:

      Uz svo dužno poštovanje ne vidim razlog za povlačenje odgovora koji je koleginica dobila.Kod nas se svaki pokušaj da nešto saznamo i raščevijamo završava guranjem pod tepih. Čak sve ovo da stavimo na stranu, pravilnik nije ispoštovan. U Pravilniku, u delu koji se odnosi na Okružno takmičenje stoji:
      „2. Пласман на републичко такмичење додатно имају двадесет посто (20%)
      најбоље пласираних ученика са јединствене листе за целу Републику. На
      јединственој листи ученици који имају исти број бодова деле исто,
      одговарајуће, место.“
      Lepo piše da plasman ima dodatno 20% učenika. To nije ispoštovano.

      • Ја сам разлог детаљно објаснио, али прихватам да за Вас није довољно добар. Ипак, морате да разумете да, као аутор Блога који јесте полузваничан медиј, али и као наставник биологије, морам да поступам савесно.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: