Сајт за наставнике биологије


_mptxqx62q41qd5hzfo1_500Ове године нисам одмах објавио тестове из биологије, што није велика штета јер нам је Биолошки факултет више него ревностан и више се него икада бави наставницима. Очекујем да ће та пажња која је на нас усмерена, макар што се такмичења тиче, постати све већа, ако не и боља. 🙂 Углавном, са сајта:

Сајт Биолошког факултета Универзитета у Београду: Такмичења (22.4.2017)

…ево их и тестови.

Ове године није било коментара на тестове. Ако је судећи према бившем министру просвете Срђану Вербићу, „добра вест је када нема вести“. То би значило да нема замерки на тестове. Таман да искористим прилику, коју до сада никада нисам, да и сам дам један коментар – макар на тестове за пети и осми разред које сам погледао. Мислим да су у питању добри тестови, оптималне тежине и што је најважније, питања испитују логичко размишљање, а не пуку репродукцију. Другим речима, морам рећи да ми се допадају. Шта мислите ви, можете показати у коментарима, као и до сада.

tumblr_mmt97v79zi1rl52wjo3_400Једино што су колеге замериле, не односи се на тестове, већ на Правилник. Погађате, у питању је начин пласирања ђака. Према новом Правилнику, директно се пласирају први у сваком округу, без обзира на број бодова и то неки наставници сматрају неправедним према ђацима са већим бројем бодова (из других округа), а који такав пласман немају. Пласмане у појединим окрузима можете видети на следећем сајту:

Биологијакп.ком: Прве незваничне ранг листе за целу Србију (22.4.2017)

Кликом на наслов у овом чланку добићете и предвиђања аутора сајта ко ће се све пласирати, а и сами можете да пробате да израчунате праг бодова који ће одредити будуће такмичаре у седмом и осмом разреду.

Мени је још остало да свим учесницима – ђацима и њиховим наставницима честитам на успесима.

И да резимирамо…

Којих смо 5 ствари урадили данас?

  1. tumblr_mp91rryO1H1r9bfqro3_250Похвалили смо београдски Биолошки факултет;
  2. додали смо овогодишње тестове нашој архиви;
  3. коментарисали смо тестове (а и даље то можемо да чинимо);
  4. погледали ранг листе по појединим окрузима;
  5. честитали свим учесницима.
Advertisements

Коментари на: "Завршено и окружно такмичење за ову годину" (37)

  1. sedmakinja рече:

    Pozdrav,sta mislite jel se moze plasirati na republicko takmicenje sa 85 bodova?

  2. Pozdrav,ja imam zamerku za test za 7. razred.Zasto se u zadatku sa obelezivanjem kod alveola i pluca su se sluzili latinskim jezikom,a ne jezikom vecine udzbenika.Na primer stavili su traheje umesto dusnika.Ako vec se asistira na koriscenju naziva na srpskom jeziku tj. mi ucenici moramo uciti sve nazive na srpskom,zasto se u testu pojavljuju latinski nazivi.Ili eto,trebali su da se sluze barem jezikom vecina udzbenka koji se najcesce koriste u nastavi.

    • Zbog toga sam izgubio 6 poena…

      • Hvala na razumevanju 😀 To je i mene zbunilo a bodovanje za taj zadatak je kao da je zlata vredan -14 bodova.Ali ako nam vec daju test na srpskom jeziku,i traze da se pisu svi nazivi na srpskom,ne razumem sta opravdavaju reci traheja,bronhija(ajd ovo sigurno vecina ucenika zna iz udzbenika,ali traheja nisam nasla ni u jednom uzbeniku zavod,novi logos,bigz)Trebali su da napisu dusnik,dusnice….a ne latinskim nazivima da se sluze.

  3. 7. razred, 91 poen, kakve su mi sanse?

  4. Marija рече:

    Koliko je sigurna ova granica za osmi razred od 83 boda na ovom linku u ovoj objavi?

    • Није сигурна. То је само процена аутора сајта. Коначну одлуку ће донети организатори такмичења, коју ћемо објавити.

    • Svakodnevno azuriramo zbirne liste (uglavnom oko 18-19h) . Kao sto smo naglasili one predstavljaju nas proracun i mogu da se razlikuju od konacnih. Aktuelna granica za sada je 83 poena,cekamo rezultate za severnobanatski,juznobanatski,pcinjski,podunavski i pomoravski i kosovski okrug.Kada budemo imali sve ove rezultate tada mozemo da dobijemo najtacniju procenu o pragu prolaznosti.

  5. Imam zamerku na test za 8. razred… Da li se meduza svrstava u plankton ili nekton? I jos jedno, kod zadatka gde je bila prikazana mreza ishrane (sa lisicom i lasicom), pise: „Koji ce potrosac POSLEDNJEG REDA biti najvise ugrozen?“ Po mom znanju ekologije, lasica se ovde ne svrstava u potrosace poslednjeg reda, vec su to lisica i jastreb. S tim da lisica tako gubi i lasicu i miša, znaci da je ona ugrozenija od jastreba, koji gubi samo misa. Po mom misljenju, resenje je lisica…

  6. marijana рече:

    Po mom mišljenju, ovaj put su zadaci bili kvalitetni i zahtevali su logičko rasuđivanje. Pogledala sam sve testove i utisci su krajnje pozitivni. Jedinu malu zamerku bih imala na test za 6. razred, konkretno 10. zadatak. U njemu se traži da deca prepoznaju koja glava pripada kom insektu i kojim se usnim aparatom služi. Ono što mi smeta jeste što su već ponuđeni insekti (skakavac, muva, komarac i leptir), ali i usni aparati, pa je deci mnogo olakšan zadatak. Baš bi bio štos da nisu ponudili odgovore, već da deca sama razmisle o kojim insektima i usnim aparatima je reč. Eto, to je jedina moja zamerka.

  7. Aleksandar Trkulja рече:

    Imam primedbu za 18.zadatak(osmi razred je u pitanju) piše u pitanju koje bi POSLEDICE mogle biti pa da mi zaokružimo i ja sam zaokružio odgovore pod 1 i pod 4,a u rešenjima piše samo da je jedna POSLEDICA tačna i to pod 1.Ali i posledica pod brojem 4 ima smisla da se može desiti, kada se otruju pacovi u mreži ishrane. Pod 4 je pisalo populacija zečevi će se povećati. Došao sam do tog zaključka da je tačno zato što zečeve jede ptica grabljivica u mreži ishrane,a ptica grabljivica uz to jede otrovane pacove,i zbog toga što ona jede otrovane pacove njena populacija će se smanjiti,a uz to plen ptice grabljivice (zec) neće imati predatora pa će se onda logično njegova populacija povećati.I zbog ovog pitanja s mojim(po meni tačnim) odgovorom da je pod 1 i 4 tačno izgubio sam 2 poena i imam trenutno 81 bod,a sa tih 2 poena imao bih 83 poena(što je ustvari prag za republicko takmicenje (bar tako misli sajt biologijakp))Molim vas da uzmete ovaj moj odgovor u obzir. Hvala unapred!

    • Aleksandar Trkulja рече:

      Ustvari imao bih 84 bodova jer taj odgovor iznosi 3 poena.

    • Aleksandar Trkulja рече:

      100% je pod 4 tačno zato što zec ne jede otrovane pacove,a nema ni ko da ga jede jer ptica grabljivica jede otrovane pacove i onda se njena populacija smanjuje i populacija zeca se poveća.

      • Aleksandar Trkulja рече:

        Zeca takođe jeda i lisica ali lisica jede otrovane pacove i otrovane lasice (lasice su otrovane jer jedu takođe i one pacove koji zu otrovani) i onda će se populacija lisica smanjiti,a populacija zečeva povećati jer nema ko da ih jede (niti lisica niti ptica grabljivica -jastreba).Ovo je i drugi razlog zašto je tačan i odgovor po 4 kao i takođe što je tačan i odgovor pod 1 kao što je u ključu testa.Javite mi u komentarima da li će se moći priznati odgovor
        ili ako se bude spustio barem kriterijum ranga za republicko za osmi razred na 81 bod.

      • Nemanja рече:

        Da, moguće je da se desi i to pod 4, ali ovo pod 1 je ipak direktna posledica, a to indirektna. Trebalo je malo drugačije da postave pitanje da bi bolje naglasili da treba da se zaokruži samo jedan odgovor.

    • Nemanja рече:

      U zadatku piše da treba da se zaokruži broj ispred tačnog odgovora, znači jednog, a ti si zaokružio dva.

      • Aleksandar Trkulja рече:

        Ali piše kasnije KOJE BI POSLEDICE… Pogledaj odgovor pod 4 da li je tačan za taj zadatak. Kad se malo više razmišlja dođe se do zaključka da je pod 1 i da je pod 4 tačno.

  8. Da li diplome dobijaju samo tri prvoplasirana ucenika ili se dodeljuju prema broju osvojenih poena?

  9. Nikola рече:

    Znam da ste rekli da jos uvek ne znate koliki je prag prolaznosti na republicko takmicenje, ali sta Vi mislite da li je moguce sa 88 bodova proci dalje (7 razred)

  10. ja sam imala 98 pojena tako da idem na republicko pa bih da pitam da li ce biti test i vezba na takmicenju

  11. marijana рече:

    Malo pre sam ušla u Prve nezvanične rang liste za celu Srbiju. Pogledala sam rezultate raznih okruga. Ništa nije bilo neobično sve dok nisam došla do Raškog okruga. U petom razredu stoji sledeće – učenik koji je osvojio 96 poena rangiran je kao prvi (što je u redu). Ali, učenik koji je osvojio 95 poena je rangiran kao drugi (?!), dok treći rangirani ima 85 (?!)
    U šestom razredu prvi rangirani ima 95, drugi 91 (?!), a treći 90 (?!). U sedmom razredu prvi rangirani ima 96, drugi (troje njih) 95 (?!), a treči 94 (?!). Dok u osmom onaj sa 94 je prvi, sa 91 drugi (?!), a sa 89 treći (?!). Oni su učenike rangirali bukvalno po redu (prva 3)
    Da li je moguće da im niko nije objasnio kako se rangiraju mesta??? Da je ovo prvo takmičenje iz biologije, pa ajde… Ali da za sve ove godine to nisu skontali… (?!)

  12. D.dan, kada ce biti rezultati za VII(sedmi razred)?

  13. Da li je za Raski okrug ispravljeno rangiranje?

  14. Нисам сигуран коме је ово писмо упућено. Ако је мени, одговор је да не радим са студентима и не организујем такмичење. Ако је организатору, онда ово није добра адреса.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: