Сајт за наставнике биологије


tumblr_o69eajRtiV1smqdb1o1_400И ево и листа са окружног такмичења, које смо данас и очекивали.

Биолошки факултет: Такмичења (27.4.2017)

За 7. разред граница је 92, а за осми 87 бода. Међутим, подаци још увек (тачније, до 3. маја у 14 часова) могу да се коригују, а евентуалне корекције треба да пошаљу школе домаћини. Остало ми је још да честитам свим учесницима и пожелим пуно среће и успеха надаље.

Да ли ће бити среће и за Миљаковачку шуму у Београду, зависи и од успеха следеће петиције. Да будем прецизнији, зависи од нашег ангажовања, без обзира да ли смо из тог краја или не.

Петиције 24.ком: Зауставимо сечу Миљаковачке шуме (од 14.4.2017)

А није баш да у тој шуми нема птица, напротив. Листа, која следи за крај (не баш бодовна попут претходне), може да се допуњава, а ажурирао ју је наш колега Жељко Станимировић.

ebird.org: Miljakovačka Šuma (Miljakovac Forest), Rakovica (приступљено 27.4.2017)

И да резимирамо…

Којих смо 5 ствари урадили данас?

  1. верујми јасам биологПрегледали смо прелиминарне листе како бисмо видели да ли су наши ђаци на њима;
  2. сазнали смо када ће бити коначне ранг листе;
  3. честитали смо свим учесницима на успеху;
  4. потписали петицију да нам се очува Миљаковачка шума;
  5. упознали се са птичјим светом те шуме.
Advertisements

Коментари на: "Прелиминарне листе са окружног такмичења" (82)

  1. Nemanja рече:

    Granica za osmi razred je 87, a ne 83.

  2. Svetlana Konta рече:

    Mala ispravka:
    Granica za osmi je 87 a ne 83.
    Pozdrav

    • Извињавам се, а исправио сам. Толико се типовало на 83, да ми је тај број остао у меморији. 🙂

  3. Marija рече:

    Da li ce se priznavati onaj zadatak sa lisicom umesto lasice? Osmi razred

    • Poslao sam mejl organizatoru pa ce da vidimo

      • Super… A za meduzu? Ja sam poslao mejl Bioloskom drustvu, ali nema odgovora jos uvek 😭

      • Aleksandar Trkulja рече:

        Ja sam napisao za onaj 18. zadatak pod A) deo zadatka.Ja sam zaokruzio pod 1 i pod 4 sto je tacnoo po mom misljenju,a u resenjima samo 1.Prvo u zadatku pise zaokruzi broj tacnog odgovora,a kasnije koje bi posledicee-znaci ima vise odgovora cim su posledice i na kraju u resenjima jedan odgovor,molim vas bio-blog ili biologijakp da mi kazete vase misljenje da li bi moglo da bude tacno i pod 4 odgovor i pod 1.I imam zamerku na meduzu ona pripada nektonu a ne planktonu.Ja stavio nekton kad ono treba plankton.Molim samo za odgovor da li je po vasem misljenju ovo tacno sto sam sve ja napisao i da li bi ovo ako je tacno mogao dobiti naknadno poene.Hvala unapred.

      • Моје мишљење није обавезујуће, најпре да то напишем.

        Задатак 15. под А бих решио као у кључу, мада решење није најсрећније. Лисица би била погођена деловањем човека јер би остала без мишева, но, верујем да би се преоријентисала на други плен и то можда не би ни утицало на њену бројност. Под 4. би могло да буде тачно ако је отров специфичан за пацове. Но, ви сте учили да се за глодаре користи родентицид – отров за све глодаре, а пошто су им зечеви блиска група, вероватно би тај отров побио и њих. Да се то не дешава, зечеви би чак профитирали јер више не би имали мишеве као конкуренцију. Дакле, тачније је 1. него 4.

        Медуза је, рекао бих, планктон. Она нема главу и нема очи и плива прилично хаотично. И то њено управљање ка светлости не значи много јер бисмо онда могли да прогласимо и еуглену нектоном, која има бич и има очну пегу. Па, ипак, она то није. Суштина је да нектон плива активно.

        Ето, то је моје мишљење као наставника биологије.

      • Pa problem je pitanje pod b jer oni su naglasili potrosac poslednjeg reda, i sada mislio sam da je to trik samo da se zaokruzi lasica i na taj nacin izgube poeni posto je ona potrosac II reda a lisica III reda i tu mislim da bi trebalo uloziti misljenje, a nije precizirano kojim otrovom su tretirani pacovi.

      • Ту бих већ могао да се сагласим. Ласица у приказаној мрежи не припада последњем реду. Но, ни сама мрежа није најсрећнија јер свакако не бих очекивао да лисица лови ласицу у уобичајеним околностима. Да сам ја цртао мрежу, ласица би била на врху ланца исхране.

      • To pitanje je meni oduzelo plasman. Prvo sam obicnom zaokruzio lasica ali sam procitao ovo poslednjeg reda i stavio lisica. A sto se tice miseva , kada oni nestanu umesto njih docice zecevi.

      • Najgore je od svega , sto me organizatori samo „vrte“ u krug.Prvo su mi odgovorili da su prosli rokovi za zalbu, gde sam ja mogao biti upoznat sa njima i procedurom zalbe (na sajtu nista o tome nije objavljeno), ja sam se na dan takmicenja zalio okruznoj komisiji i oni su mi odgovorili nesto u fazonu „Sve je to tacno ali mi nismo ovlasceni za to…“, a drzavna komisija kaze da to nije tacno da oni mogu da donesu takve odluke bez njihove konsultacije. Kome sada da verujem i kome da se zalim. Zelim da se zalim zato sto mislim da sam upravu, da zadatak pre svega lose formulisan i nisu adekvatni primeri postavljani.

      • Mozete li da mi date neki savet sta i kako da uradim,

      • Искрено, немам савет. Рок за жалбе је прошао, а до сада смо увек улагали жалбе на сам дан такмичења у термину предвиђеним за то.

      • Pa nastavnica je samo pogledala test i prokomentarisali smo onaj zadatak i oni su rekli da nesmeju da menjaju kljuc i veoma je glupo da zbog tudje greske izgubim plasman.

      • У сваком случају си постигао леп успех, ако ти је то утеха.

      • Ja sam u tom zadatku zaokruzila pod 1 i 4, sto smatram tacnim, jer ako bi nestalo miseva zecevi bi imali vise hrane, samim tim populacija zeceva bi porasla, a lisice bi mogle hranu da nadoknade zecevima pa po mom misljenju pre treba odgovor pod 1 da se uzme kao netacan. A sto se tice ostatka zadatka, zaokruzila sam lisicu, jer u zadatku pise potrosac poslednjeg reda, slazem se da bi lasica bila najvise ostecena zato sto nema drugu hranu sem miseva, ali u zadatku je naglaseno da je potrosac POSLEDNJEG reda.
        Ovaj zadatak uopste ne nosi malo bodova, i mnogoj deci koja su razmisljala logicno bi puno znacilo da se ovaj zadatak prizna. Molim organizatore da razmotre kako je postavljen zadatak i da li je korektno da se ne priznaje lisica kao tacan odgovor i ako je potrosac poslednjeg reda.
        Molim organizatore i da se zapitaju da su imali ovako postavljen zadatak bez resenja, na koji nacin bi oni razmisljali.

      • roditelj рече:

        Jedno od osnovnih pravila u skoli,na takmicenju,…u zivotu glasi PAZLJIVO PROCITAJ, bilo da je u pitanju zadatak,ugovor..ili bilo koji drugi tekst. E sad dolazimo do momenta gde deci saljemo poruku da ne moraju bas svaku rec da procitaju i da treba proizvoljno da tumace napisano. Lepo pise da je u pitanju potrosac POSLEDNJEG REDA.
        Sto se tice prebacivanja lopte odgovornosi i nadleznosti, to je tek prica za sebe.
        Cestitam deci sto su pokazala veliko znanje i ljubav prema BIOLOGIJI.
        Nadam se da ce neko nadlezan ipak razmisliti o svemu i uvaziti sugestije ove dece, jer zadatak je zaista diskutabilan.

      • Minja sa tobom se slazem u potpunosti i ja sam zaokruzio pod 1 i pod 4 ali kazu da to nije tacno ne znam sto.Sad se sav moj trud nije isplatio da prodjem narepublicko jer imam 81 bod zbog ovogg pitanja sto mi je oduzelo 3 poena(imao bih 84 poena).

    • Marija рече:

      Takodje, gubim plasman zbog tog zadatka pod B za koji svi koje sam pitala smatraju da je tacan, ne znam vise kome da se obratim, da li imate neki savet? Ovo je stvarno nekorektno prema nama takmicarima ali prema svemu sudeci izgleda da moramo da se naviknemo na to gde zivimo i da nase misljenje apsolutno niko nece ceniti ili ne daj Boze priznati kao tacno…vec svi moramo da pretrpimo stetu, provedemo vise dana u suzama da bi se neka gospoda sa fakulteta osecala vazno i zadovoljno sto nam od njih i njihove greske zavisi plasman i molim ih samo neka napisu da li se stvarno osecaju toliko lepo sad kada su brojnu decu izneverili i pokazali im da od samog pocetka moraju da se naviknu na nepravdu ovde, da li im stvarno toliko prijaju nase suze!?
      Iako sam bila ucesnik mnogih takmicenja ove godine i svih proteklih godina u osnivnoj i ostvarila dobre uspehe od sledece godine sam odlucila da vise ne idem na takmicenja upravo zbog ovih situacija i da vise jednostavno ne unistavam sebi zdravlje i ne izlazem se nepotrebnom stresu.
      Jedva cekam da sto pre spakujem kofere i odem negde gde ce se ceniti moj trud,rad i misljenje, naravno izvan granica ove zemlje…

  4. Ovo je nekorektno, propozicije su jasne, i prolaz koji se odnosi na 20% ucenika koji prolaze dalje se tumaci na jedan nacin za plasman sa opstinskog na okruzno(22,5%),a sa okruznog na republicko (10,8%)! Tekst propozicija je identican i jasan za oba nivoa takmicenha. Ovakav nacin tumacenja je proizvoljan,ili se tumaci na jedan,ili na drugi nacin (isti tekst),a ne jednom ovako,a drugi put onako.

    • Apsolutno se slazem sa tobom, ovo zaista ne odgovara propozicijama takmicenja. Ucenici koji su prva tri u okrugu prolaze direktno, za ostale ucenike se formira rang lista i racuna 20% od ukupnog broja ucenika sa poenima, ja se nadam da je ovo mali propust i da organizatori nisu imali lose namere. Tj da je ovo radio neki njihov volonter koji nije bio dobro upoznat sa pravilnikom.

      • Hvala na odgovoru, strpicemo se malo, kontaktirati ih, ako nista napisacemo prigovor ministru prosvete. Lep pozdrav

      • Nemanja рече:

        Ako na listi za 20% najbolje plasiranih ne bi bili svi takmičari, a pogotovo oni sa direktnim plasmanom koji uglavnom imaju veliki broj poena, to onda ne bi bila lista 20% najboljih, jer nisu uključeni svi takmičari.

    • Nemanja рече:

      Na isti način se računao prolaz i na okružno takmičenje, tako da ne verujem da je greška. Pogledajte listu, pa ćete videti.

      • Pogledao sam,naravno, i uradio statistiku. Kad izracunate proporcionalno sve parametre ispada ovako kako sam napisao.

      • Nije evo ti primer za 8 razred. Ucestvovalo je 2464 od 2404 sa poenima 20% od toga je priblizno 485 (ukupno je na toj osnovi plasirano 504 takmicara) + direktni prolaz oko 200 ucenika jednkao je 700+. Da su u 20% racunali direktno plasirane prosli bi oko 500

      • Nemanja рече:

        Izbrojao sam direktno plasirane koji su bili ispod crte na opstinskom i dobio tacno onaj broj koji je upisan u tabelu kao direktno plasirani. Oni su se, znači, i tada računali u 20% pa tek ako tu ne spadaju stavljani su u kategoriju direktno plasiranih.

      • Knezevic рече:

        U pravilniku i ne pise najboljih 20%, vec pise dodatno 20%…

      • Неке коментаре нисам пустио јер су лично упућени Немањи. То нећу толерисати.

  5. Smatram da su ucenici sedmih razreda osteceni, tacnije prvoplasirani sa 91-im bodom. Administracija je jedno, ali to su deca sa prvim mestom. Da preskocim komentarisanje prolaska po pravilniku sa manjim brojem bodova.

    • Nemanja рече:

      Nažalost, takva situacija je ove godine bila i na takmičenju iz hemije, gde je granica za prolaz na republičko bila 93, a prvo mesto je takođe bilo od 91.

      • Knezevic рече:

        Nemoj da mesas babe i zabe, prolaz na republicko iz hemije moze da ostvari nesto preko 70 takmicara, a iz biologije preko 250, tako da granica treba da bude niza za biologiju. Trebalo bi da svi koji su u prvoj nagradi prodju dalje, zato sto su stvarno zasluzili.

    • sedmakinja рече:

      Jeste,u potpunosti se slazem.Sad ni neko sa 85 bodova kao ja ne moze se plasirati na republicko zbog ovih glupih pravila.

  6. Mi Vas molimo da sto vise komentarisete na bioloskom blogu,na facebook stranici biologijakp,na nasem sajtu i bilo gde kako bi resili ovaj problem. Moramo zajedno da se ukljucimo kao bi ga resili na najbolji moguci nacin.

  7. Ova racunica nije Vam bas dobra!
    Iz zvanicne tabele za prolaz na okruzno za VII razred se vidi:prijavljeno je 3195 dece,plasiralo se 280 direktno, i 710 koji su tih 20%, matematicki gledano 20% je 639,a 710 je 22,22%. Ili ako se broje samo oni sa poenima ukupno ih je 3149, sto znaci da je 20% 629,a ako 710 je onda 22,54%! Vec da ne pravimo kombinatoriku da su se oduzeli direktno plasirani,pa u odnosu na njih to nije uradjeno! U safasnjim listama ucinjeno je da se plasira samo 10,8% dodatno sa liste. Utisak je svakako los, iz logicnih razloga!
    Ipak je mozda najbolje da se obratimo ministarstvu prosvete za konacan sud.

    • Ima 22,54% zato sto neki ucenici dele isto mesto. Npr ima 150 mesta i 150. mesto ima 87 poena , a ima jos 10-tak ucenika sa 87 i onda su ih pustili.

    • Nemanja рече:

      U tih 710 su bili uračunati učenici sa direktnim plasmanom. Isto su uradili i sada. U koloni za direktan plasman (na opštinskom) bili su samo oni sa direktnim plasmanom koji nisu u 20% najboljih.

      • Knezevic рече:

        Nemanja, da li je u tvom interesu da pomazes nepravdi i nerviras decu koja su se trudila? Ne znam sta dobijas iznosenjem takvih netacnih informacija.

  8. Da u pravu si samo nisam dinamiku objasnjavao ovde, no nije fokus na toj razlici, nego na razlicitom tumacenju istih pravila tad i sad! Jer tad je bilo oko 20%, a sad prolazi oko 10% posto, pruznaces, malo neuobicajeno i cudno. No nismo mi pozvani da to resavamo, uvek je bolje to prepustiti institucijama sustema,tj, u ovom slucaju ministarstvu priznaces. Lep pozdrav.

    • Nemanja рече:

      Molim Vas da ne iznosite neistine, jer Vam neko neupućen možda poveruje. I u sedmom i u osmom razredu više od 20% učenika sa preko 0 poena su prošli dalje.

  9. Knezevic рече:

    Ova lista nije po pravilniku, umesto da prvo izdvoje takmicare koji direktno prolaze pa da onda odrede 20%, oni su odmah odredili 20% gde su i takmicari koji direktno prolaze. Granica za sedmi razred je 92 poena, ako je vec tako zasto ne puste sve koji imaju prvu nagradu, odnosno da puste sve sa 91 poenom i vise. Trebalo bi da se lista opet napravi i da se opet odrede granice, ovako samo demoralisu takmicare.

  10. Nemanja рече:

    Računali su na isti način kao i na opštinskom. Ako prebrojite decu sa direktnim plasmanom (na opštinskom) videćete da oni koji ulaze u 20% nisu uračunati kao direktan plasman u onoj tabeli, već kao 20% najboljih. U kategoriji preostali sa direktnim plasmanom su samo oni sa direktnim plasmanom koji nisu u 20% (zato se i zove preostali sa direktnim plasmanom). Zbog toga smatram da bi bilo neprihvatljivo da se sada promeni tumačenje Pravilnika, jer bi tako bila oštećena deca koja bi da su rangirana na drugačiji na opštinskom, prošla dalje.

  11. Nemanja, molim Vas budite vredni pa izvrsite uvid u cinjenicno stanje. I nemojte govoriti da se iznose neistine. To sto Vi tvrdite svako ko ulazi na sajt moze da vidi da je netacno, verujem da niste dovoljno detaljno i analiticno pogledali, jer je nemoguce da ne znate matematiku! Ako bas zelite izvescemo Vam i proporciju! I zamolicu Vas da ne pisete da iznosimo neistine! Ovo nije nista licno ovde!

    • Нема потребе за нервозом. Организатори су прошли пут (за општинско такмичење) објаснили своју рачуницу и показала се коректном. Не видим разлог зашто би сада наједном прекинули са том праксом.

      Јасно је да се неће свачија рачуница слагати – неко је узео у обзир нешто што неко други није и није у питању изношење неистина, већ другачије виђење. Дакле, нико овде не износи неистине и заиста нема разлога за таквим оптужбама.

    • Nemanja рече:

      Pogledajte listu sa opštinskog takmičenja, a ne tabelu, pa ćete videti da su i tada oni sa direktnim plasmanom bili uračunati u 20% isto kao i sada.

  12. Takmicar рече:

    Nemanja stice se utisak da imate potrebu da Vasa bude zadnja! To je svakako pohvalno za mnoge stvari, ali onda morate biti zaista jasni i tacni, sto ovde nije slucaj , a i pokazacu Vam prosto matematicki! Prihvatam da Vasa bude zadnja i nemam taj problem, no onda cete morati korigovati svoj stav, na srecu ne mnogo ali nekih deset posto :)!
    Plasman sa opstinskog na okruzno sedmi razred: od 3195(3149 sa poenima) direkttno proslo 280 takmicara i na osnovu pravila 20% još dodatnih 710 ( sto je 22,22% ili 22,54% zavisi racunate li ukupan broj ili broj sa poenima)!
    Plasman sa okružnog na republičko: od prijavljenih 990 takmicara (922 sa poenima), direktan plasman ima 110 takmicara, a na osnovu pravila 20% jos 100?!? da li je i u kom slucaju 100 od 990 ili 922 svejedno, 20% ? Evo pomoci cu Vam pomocu gradiva iz matematike za 4 razred osnovne skole lekcija se zove proporcije: ako je 990(922) : 100%, onda je x 20%, mnoyite spoljnji sa spolnjim, a unutrasnji sa unutrasnjim i onda primenite mnoyenje i delenje, prilicno prosto, ali i jasno, priznacete?
    Zelim jos da Vas pitam da li ste Vi mozda clan komisije koja je rangirala takmicare, i ako cesto biolozi „beze“ na bioloske nauke zbog matematike, imate matematicki problem. Ja sam ipak visegodisnji takmicar i to uspesan i iz matematike ali i biologije.
    S ovim zavrsavam polemiku s Vama jer kao sto sam Vam vec rekao ovo nije nista licno!
    U svakom slucaju ugodan dan Vam zelim. 🙂

    • Nemanja рече:

      U tih 710 učenika za koje kažete da su se plasirali na osnovu 20% najboljih (na opštinskom) uračunati su i oni sa direktnim plasmanom koji su imali 85 ili više poena. Direktan plasman na okružno u sedmom razredu je imalo znatno više učenika od tog broja koji pominjete (280), ali su oni sa 85 ili više poena uračunati u kategoriju 20% najboljih. U ovo se možete uveriti ako ih prebrojite na listi sa opštinskog takmičenja. Zabunu stvara ona tabela i zato treba gledati listu, a ne nju. Kada sam rekao da više od 20% učenika ima plasman na republičko takmičenje, mislio sam na sve učenike, pa i one sa direktnim plasmanom. I ne, nisam član komisije koja je pravila listu. Pozdrav.

      • Knezevic рече:

        Ne spadaju svi takmicari u 20%, vec DODATNO 20%, a dodatno 20% nikako nije sa takmicarima koji su direktno prosli. Nemanja, racunica Vam u svakom slucaju ne valja…

      • Nemanja рече:

        Slažem se s Vama, ovo što sam rekao se odnosi na to kako su organizatori protumačili Pravilnik, a ne ja. Pokušavam da objasnim da nisu promenili način rangiranja u odnosu na opštinsko takmičenje.

  13. sedmakinja рече:

    Ma vise se ne mozemo ni mi sa 85 bodova u 7. razredu plasirati kao ranije,prosle godine sam bila toliko razocarana ucila sam i na kraju da nisam znala resiti test.A sada u 7. razredu sam se spremala za takmicenje 2 meseca ranije,i na okruznom ostvarila 85 bodova,sa kojima sam pre 2 godine mogla proci na republicko koje mi sluzi za upis u srednju sledece godine.Ali ne, zbog ovih pravila ove godine sam prolila suze.Ma pozdrav za organizatore i sledece godine pozdrav sa osmehom za takmicenne iz biologije!Vise su svi vec postali dosadni sa menjanjem pravilnika takmicenja!Sve do 2015.godine je bilo ok a ne znam sta im je namera da im se sto manje takmici dece,iako su oni drustvo za popularizaciju biologije.Ali koliko vidim iz godine u godinu sto vise dece teraju od ovog takmicenja. 😦

    • Draga sedmakinjo i ostala deco koja ste trenutno razocarana,
      Vi znate ko ste i koliko vredite i sve ovo nije vredno vaseg zdravlja.
      Mnogo je nelogicnosti…
      Prvo mesto su sva deca koja osvoje od 91 do 100 poena, sto je sasvim korektno. Ali, direktan plasman imaju sva deca koja osvoje prva tri mesta u svojim okruzima bez obzira na osvojen broj bodova! Zahvaljujuci pravilniku imamo situaciju da je dete koje nema dovoljno bodova ni za jedno od prva tri mesta, ustvari direktno plasirano!?! Sa druge strane dete koje je osvojilo prvo, drugo ili trece mesto na okruznom, ustvari ne ide dalje!?! ZASTO? Zbog pravilnika?
      Prema istom pravilniku, dodatnih 20% moze da se tumaci kako kome odgovara… Kad se sve sabere i oduzme mnoga deca koja su osvojila prvo, drugo ili trece mesto( po pravilniku!) trpe nepravdu.
      Ostaje da sacekamo konacne liste i da se nadamo da ce pravda biti zadovoljena! Da ce osmacima priznati zadatak koji je „problematican“ i da ce odvojiti direktno plasirane pa onda racunati 20% ili jednostavno pustiti svu decu koja su osvojila jedno od prva tri mesta.
      LOS PRAVILNIK NIJE RAZLOG ZBOG KOG TREBA DECA DA TRPE .

      • sedmakinja рече:

        Mislim eto najgore mi je to sto sam provela mnoge neprospavane noci samo zbog takmicenja koje mi je mnogo znacilo zbog svega,ali najvise zbog upisa u srednju skolu.Takodje zbog tog takmicenja odustala sam od takmicenja iz prve pomoci iako sam prethodna 4 meseca isla na obuke pa sam shvatila da je najbolje posvetiti se biologiji i kraj.Niti nas je neko u skoli pomenuo,pohvalio,oslobodio kontrolnog zadatka,odgovaranja ili bilo cega drugog.I eto oda na kraju organizatori „ismevaju“ nase ucenje raznim glupim pravilima.I nekako onda pomislim da mi sto ucimo i izadjemo na takmicenje ispadnemo vece budale od onih koje boli uvo za ucenje i prodju nekako kroz skolu kao i mi koji se troduplo trudimo da uopste dodjemo do takmicenja iz biologije.Ko god eto ima vece moci od nas ucenika,moj predlog je da se napravi peticija za vracanje pravilnika od 2015. godine i da skupimo sto vise potpisa i predamo SBD kao znak da trebaju da se pravila menjaju.Posto ako nista se ne preduzme jos vise ce se ismevati i deca a i nastavnici koji su ulozili veliki trud u tu decu da im prenesu nesebicno znanje bez obzira na sve ovim glupim pravilima.

  14. Bojana рече:

    Nemanja, „takmicar“ je u pravu. Njegova objasnjenja su tacna sve sam izracunala i proverila. Nije isti nacin bodovanja upotrebljen za opstinsko i regionalno takmicenje,naprotiv! Nisi u pravu, a poste verujem da si dobronamerno pogresio, poradi na matematici. Caos

    • Knezevic рече:

      Ovo je stvarno lose sto se dogodilo, deca koja su ucila i trudila se zasluzuju da se opet napravi lista, ali ovog puta da ta lista postuje pravilnik. Da prodje DODATNO 20%, a ne 20% sa sve direktno plasiranim takmicarima.

  15. Moj je predlog da za osmi razred granica za prolaz na repulicko bude 81 bod.(odnosno da prodju djaci sa osvojenim prvim i drugim mestom)Onda ce ih ukupno proci 309.

  16. Ja imam 84 boda, da mi nisu nepravedno oduzeli tih 6 bodova u 18. zadatku imala bih 90 bodova. Gde je tu pravda?

  17. roditelj рече:

    Zna li neko sta se desava? Ima li sanse da se nesto promeni?

    • Knezevic рече:

      3. maja u 14h cemo saznati…

      • roditelj рече:

        Da, to mi je jasno,samo pitam da li je neko nesto konkretno uradio ili svi (kao i ja, uostalom) samo cekamo i pratimo ovde sta se desava? Iskreno,pomogla bih deci koja su ostecena, ali ne znam na koji nacin.

      • Разумем да сте резигнирани, али Ваш најновији коментар нисам могао да објавим јер садржи и сувише личних напада. Надам се да разумете да то са моје стране не би било коректно.

      • roditelj рече:

        Izvinjavam se, ako je takav utisak ostavila moja poruka, nije mi namera da bilo koga licno napadam. Postujem Vasu odluku.
        Postoji mnogo cinjenica sa kojima cete se, nadam se, sloziti
        1. Cinjenica je da se nastavnici trude da kod dece razviju ljubav i interesovanje za biologiju. 2. Cinjenica je da su deci oduzeti poeni za pitanja koja (su) bi mogla biti tema diskusije. 3.Cinjenica je da u pravilniku pise dodatnih 20%
        4. Cinjenica je da mnogima od nas nije jasno mnogo toga u vezi pravilnika, a ostali smo uskraceni za objasnjenja.
        5. Cinjenica je da “ direktno plasirani bez obzira na broj osvojenih bodova“, ne zvuci korektno prema deci iz „jacih“ okruga. Primere koliko je ovaj deo pravilnika nepravedan moze videti svako ko pogleda tabele.
        6. Cinjenica je da posle svega ostaje pitanje “ Za koga i zbog cega se organizuje takmicenje iz biologije?“
        7. Cinjenica je da ste Vi u pravu, jesam rezignirana i, dodala bih, razocarana, jer sva deca
        zasluzuju postovanje. Narocito, rekla bih, ovako vredna i dobra deca u ovim vremenima.
        .
        .
        …Cinjenica je da se mnoga deca osecaju povredjeno i osteceno jer im nije objasnjeno
        lisica ili lasica, poslednjeg reda ili ne, traheja ili dusnik, …. sve ono sto su ubedjeni da je tacno, a „ispalo“ je da nije…

        Srdacan pozdrav

    • Iz ovoga jasno mozete da zakljucite da ne planiraju da izmene gresku koju su nacinili.

      • Писмо нисам објавио. Немам права да јавно објављујем било коју преписку са трећим лицем које није дало сагласност за то. Уколико председница СБД-а или било ко други упути било какво саопштење Биолошком блогу, немам проблем да то објавим. Хвала Вам на разумевању.

  18. sedmakinja рече:

    Ako neko zna u kom udzbeniku se spominje traheja bila bih mu zahvalna.Posto u logosovom,bigzovom, i od zavoda udzbeniku nigde nije pisalo traheja nego DUSNIK.Samo eto kako je neko mogao znati za to kad nijejos ucio latinski,ili da je u nekom udzbeniku procitao.Ne znam kako onda mi mozemo znati sta je traheja,posto se samo secam da smo traheju spominjali u 6. razredu kod zivotinja,a kod ljudi smo ucili dusnik. 😀

  19. Младенка Јелић рече:

    Прво је речено да је за осми разред граница 83 бода.Мој ученик је имао 85 и сад је наравно разочаран јер је овакав начин бодовања,у коме пролазе првопласирани са својих округа са мањим бројем бодова од тих 85 заиста неправедан.

    • Ако ћемо бити поштени – листу на којих је 83 бодова граница нису правили организатори такмичења. То су била нагађања других аутора сајтова и они нису одговорни за то.

  20. vesna рече:

    U pravilniku stoji dodadnih 20% učenika sa najboljim plasmanom,tako da je na ovaj način učinjena nepravda učenicima,a pravilnik nije ispoštovan.

  21. vesna рече:

    Organizatorima „svaka čast“.Lako su nas izmanipulisali i uradili onako kako su naumili.A od nas,koji godinama radimo sa decom i motivišemo da zavole biologiju,takmiče se i postižu rezultate,napravili d….. I to bez ikakvog objašnjenja,jer mi čitamo kako je napisano,a u pravilniku piše „dodatno 20%….“.

  22. Takmicar рече:

    Moram da Vas pitam samo jedno.
    Posto ste Vi odrasli i radite sa studentima, da li je Vasa uloga samo obrazovna ili i vaspitna?
    Posluzili ste se dvostrukim arsinima na opstinskom i okruznom takmicenju, i jos izdali pismeno „pojasnjenje“ da ste postupali po istom kriterijumu. Svako ko poznaje elementarno matematiku ,jasno mu je sve. Posto sam lepo vaspitan i ne zelim koristiti grube reci, pitam Vas: da li imate grizu savesti, i zasto ste se opredelili za samo obrazovnu delatnost? U svakom slucaju mozda ste mi pomogli, da shvatim zasto nasu lepu zemlju napustaju kvalitetni i obrazovani, zelim Vam srecu u daljem radu

    • Пошто је ово питање упућено организаторима, морам да кажем да ово није добра адреса јер они нису у обавези да дају одговор на овом блогу.

      • Takmicar рече:

        Znam da nisu u obavezi, ali ja sam dete, a oni si nedodirljivi, vi ste jedini “ prozor “ koji ce mozda neko videti, i zato Vama hvala, i za korektan odnos prema djacima ucesnicima svo ovo vreme. Zahvaljujuci Vama, dete ne moze bas skroz da se razocara! Lep pozdrav

      • Драо ми је због тога. 🙂

    • Bilja рече:

      Mi smo, nazalost, imali isti problem na opstinskom i nismo uspeli da se izborimo. Vi ste se plasirali pa niste imali potrebu da pratite. Ni tada nisu ispostovali pravilnik. Nije bilo dodatnih 20%. Ta razlika iznad 20% (2.22% – cini mi se da ste tako rekli) se pojavila zato sto je bilo vise dece sa istim brojem bodova (mislim na granicne bodove). Inace, u taj broj su bili uračunati i oni direktno plasirani, cak i oni koji su bili ispod crte (a bilo ih je i sa 27 poena!!!).
      Nadam se da cete se vi izboriti i da ce ovaj pravilnik biti promenjen u najkracem roku.
      Ne vidim razlog zasto se i dalje drze pogresnog tumačenja. Ako su ostetili decu na opstinskom, ne moraju i na okruznom.
      Za plasman tri prvoplasirana, bez obzira na broj bodova, tesko je naci bilo kakvo opravdanje!

  23. Marijana рече:

    U pravilniku pise
    1. direktno plasirani i
    2. “dodatno imaju 20% najbolje plasiranih”,
    a u obrazlozenju uz konacne liste
    1. plasman 20% racunajuci i direktno plasirane i
    2. “preostali sa direktnim plasmanom”!!!
    Po mom misljenju ovo nije isto!

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: