Сајт за наставнике биологије


Alaskan Wood FrogПрво и прво да објавим тестове са овогодишњег општинског такмичења. Сви (од петог до осмог) се налазе у јединственом пдф документу.

Тестови из биологије од 5. до 8. разреда са решењима

Тестове сам преузео са следећег линка:

Биолошки факултет у Београду: Задаци са решењима са општинског такмичења из биологије за основне школе (17.3.2018)

Као и сваке године можете коментарисати на овом блогу и као и сваке године објављиваћу коментаре који су аргументовани и не садрже увреде и ружне речи. То посебно није примерено нама старијима, као ни инстутуцијама које представљамо. Јасно је да што је виша институција и одговорност би требало да буде већа. Верујем да смо се разумели. 🙂

_nn9zw2iS0o1tq7o0to1_500Остаје ми још што се овог такмичења тиче да честитам свим учесницима на показаном не малом труду, наравно награђенима и њиховим менторима. Ја заиста верујем да успех не пада са неба и да захтева много труда и енергије и ђака и наставника.

У ОШ „Аксентије Максимовић“ у Долову су се баш потрудили за такмичење и као домаћини направили су беџеве за све колеге које су гостовале у школи. Колегиница Верица Стошић нам је испричала да су беџеве правили ђаци на часовима техничког и ликовног. Беџеви (слика доле) су са мотивима из биологије и сада су лепа успомена за сваког колегу. Заиста фантастична идеја и свака част.

Aksentije Maksimovićiz Dolova Verica Stosic

Наравно, предстоји нам окружно, па се ваља припремати и за то. На следећем сајту можете наћи тестове за школско такмичење, који су тешки готово као моји, а згодно дођу за вежбу ако их већ нисте користили.

Биологија КП: Тестови са школског такмичења 2018. (16.3.2018)

И то што се тиче овог сајта није све. Постоји и Фејсбук група коју су аутори овог сајта покренули и која је намењена информацијама о такмичењу.

Фејсбук група: Такмичења из биологије (приступљено 19.3.2018)

tumblr_ouzhcwNtJ81w5p541o2_540И док смо на Фејсбуку, не би требало да пропустимо и један позив на трибину.

Фејсбук догађај – Центар за развој идеја: Трибина – Тренутно стање акватичних екосистема широм планете (за 22.3.2018)

И да резимирамо…

Којих смо 5 ствари урадили данас?

  1. Још једном смо бацили поглед на овогодишње тестове;
  2. честитали смо свим ђацима и њиховим менторима који су учествовали на такмичењу;
  3. видели смо пример одличне праксе;
  4. вежбали смо за окружно такмичење;
  5. најавили смо трибину.
Advertisements

Коментари на: "Општинско такмичење из биологије 2018." (13)

  1. Aleksa рече:

    Sesti sam razred i imao sam 87 poena.Ima li neke sanse za mene i kada ce objaviti onih 20%, ako znate.Unapred hvala.

    • Прошле године су прелиминарне листе пласираних изашле у року од пет дана. Да ли ће тако бити и ове, не знам. Такође, прошле године је праг за шести био 91 бод, али то уопште не мора да буде исто и ове године јер су другачија постигнућа. Шта ће бити ове године, заиста не знам.

  2. Већина колега са којима сарађујем жели да промени овакав вид такмичења. Зашто? Усвајање прегршт података, који ученицима неће ништа значити за годину-две, је потпуно беспотребно трошење енергије на „суву“ науку, уместо за развијање знатижеље, идеја, мотивације… и свега што би их привукло да открију и заволе у биологији.
    Рецимо, да први ниво такмичења задржи само тестирање како би се евидентирали они ученици који добро разумеју градиво, а сваки следећи ниво да се ради на истраживању неке теме. Како дефинисати и вредновати истраживачки рад, то је већ посебна прича, али година је пред свима нама.

  3. Srdačno Vam se zahvaljujemo zbog toga što ste podelili našu facebook grupu. Ovaj način za širenje informacija se pokazao kao jako dobar. Mnoga stručna društva su oformila svoje grupe za takmičenje , pa je došao red i na biologijju. Prethodnih godina smo za svaki nivo takmičenja kreirali fejsbuk dogadjaj ali se grupa pokazala kao bolje rešenje. Bilo bi lepo kada bi neki funkcioner SBD-a bio član grupe kako bi mogli da daju odgovore iz prve ruke i da imaju bolji uvid u efekte takmičenja. Takođe društvo bi trebalo da je malo responzivnije na mejlove jer sam ih više puta kontaktirao ,a odgovor nisam dobio. Ove godine su testovi bili jako dobro urađeni , pitanja su dobro koncepirana i tražilo se funkcionalno znanje i generalno su bili dobro urađeni sudeći po rezultatima mada ih posmatram sa perspektive gimnazijalca. Samo bi trebalo da se bolje definiše pravilnik, jer smo dobili ogroman broj poruka vezanih za plasman na dalji nivo, prvenstveno da se pojasni da li se u računanju za 20% računaju i učenici koji imaju direktan plasman (slučaj od prošle godine) ili ne. Takođe zahvaljujem se na pohvalama za testove, Vaši testovi su mi bili obrazac dobro koncepiranih testova.
    Srdačan pozdrav,
    Dragan

    • Драгане, хвала на похвалама и јављању. Цео коментар је један сјајан текст и мислим да је блогосфера (како је већ зову) добила сјајног аутора. Још драже ми је што је баш област биологије та која је предмет интересовања твог блога, те се надам да ће након гимназије доћи и одговарајући факултет. 🙂 Сарађујемо и даље – блогери треба да буду колегијални посебно ако раде на истом циљу.

    • Miloš рече:

      Драгане,
      Хвала за све што радите на популаризацији биологије, а ништа мање и за разјашњавање разних недоумица које се несумњиво јављају код ученика и/или њихових родитеља. Оно што ми је запало за око у Вашем коментару је систем рачунања тих 20%. Наиме, нисам ни знао да постоји нејасноћа по том питању, будући да у Правилнику стоји да су, поред прва три места у свакој општини који остварују директан пласман даље, преостали учесници наредног нивоа такмичења ДОДАТНИХ 20% најбољих са јединствене ранг-листе за целу Србију. Тим више изненађује податак који сте изнели, а то је да се прошле године даље пласирало укупно 20% првопласираних, рачунајући и ученике који су, пласиравши се на једно од прва три места, остварили директан пролаз у наредни ниво такмичења. То ми говори да ће исти принцип да буде примењен и ове године… Небитно, наравно, никоме неће да падне круна с главе ако не прође даље, само изражавам чуђење да се не примењује Правилник у коме јасно пише другачије, тј. није написано нешто што би могло да се протумачи двосмислено.
      Конкретно, мој син је 8. разред и остварио је 82 поена, па сам се из чисте радозналости бацио на рачуницу (кад је већ њему прилично свеједно да ли ће да прође даље, велим да се бар ја мало заинтересујем 🙂 ) и судећи по расположивим подацима из разних општина по Србији, он би упао у тих додатних 20%. Е сад, ако се примени друга рачуница, делује да би и тад био у 20%, али тешко је рећи јер доста резултата недостаје. Нека Ваша прогноза? Понављам, чисто из родитељске радозналости питам, да убијемо време до званичних резултата 🙂
      Поздрав!

      • Прошле године смо направили неку нашу незваничну рчуницу за окружно такмичење. Међутим што се тиче општинског то је неизводљиво јер су нам за то потребни резултати из свих општина ,а општина има много такође ни СБД не објављује списак школа домаћина за општинско такмичење већ само за окружно. Многи су се бунили због тога што се у 20% рачунају и директно пласирани, што оправдавамо јер онда директан пласман губи сврху.

        Драган

  4. Кsenija Lazić рече:

    Тест за седме разреде је био доста лепо направљен, питања су, углавном, била јасна и логична. Имала сам проблем са једним, јединим задатком. У питању је била табела са дејствима симпатикуса и парасимпатикуса, код којег сам изгубила осам поена. Било је две реченице, прва реченица је спомињала стрес, а друга је гласила некако овако: “Заокружи једно од две супротне функције”. Због речи “супротно”, помислила сам да треба да пронађем дејства парасимпатикуса. Ипак, хтела сам да будем у потпуности сигурна око тога што се тражи у питању, па сам рекла једној наставници да не разумем питање, а она ми је, уместо објашњења, рекла да прочитам питање. У потпуности сам била збуњена, па сам на крају направила погрешну процену и изгубила осам поена и прво место/97 поена. Само чекам следећи час биологије да кажем наставнику шта се десило, пошто он није био у могућности да присуствује такмичењу.
    Коментар сам писала само да бих изразила своје мишљење о задацима и да видим да ли је неко имао сличних искустава са истима.

  5. Ja sam 7.razred i mnogo volim biologiju i takodje sam jedini problem imala sa tim zadatkom kao i u proslom komentaru jer je malo zbunjujuc tekst.Oni koji su ga uradili tacno rekli su mi da su videli da pise “stres“ i onda mislili kao mora da je simpatikus,a ja sam procitala ceo tekst koji me je zbunio.Da li je moguce da neko ko ima 87 poena u 7.razredu prodje na okruzno takmicenje i da li je moguce da ce biti za prolazak DODATNIH 20%?

  6. Pajki рече:

    Imam 82 poena i 8. sam razred. Da li ima neke sanse da prodjem dalje?

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: