Сајт за наставнике биологије


12832411_10154279333493676_7277405446858939696_nКао што неки од вас већ знају, прелиминарне ранг листе су изашле и напокон се решила дилема ко ће бити пласиран. Дакле, уз директно пласиране, још 20% ђака иде на даљи ниво такмичења. Према бодовима, то би изгледало овако:

  • пети разред: пласирају се ђаци са 80 и више бодова;
  • шести са 85 и више;
  • седми са 86 и више;
  • и осми са 80 и више.

Све ово и детаљније можете видети на линку:

Биолошки факултет: Прелиминарне јединствене ранг листе са општинског такмичења из биологије за основне школе (23.3.2018)

Свим пласиранима честитам и желим много успеха на окружном такмичењу.

Advertisements

Коментари на: "Прелиминарне ранг листе са општинског такмичења из биологије" (15)

  1. Milena рече:

    Pa nije uz direktno plasirane jos 20%. Svi sa najvisim brojem bodova su u 20%, plus jos neki ispod crte koji imaju neko mesto. Nije odvojeno, tipa plasirani i ostali. Dobar deo u onih 20% su ucenici sa nekim mestom.

    • Не знам коју су математику користили организатори, али ево моје на примеру петог разреда.

      Укупно ђака са бодовима је 3507. Двадесет одсто од тог броја је 701 (и по, али не можемо рачунати децималне бројеве, наравно). На сајту пише да је двадесет одсто 744. Према мојој рачуници, то је 21,25%.

      И уз то иде преосталих са директним пласманом, њих 253, дакле укупно 997 пласираних. То је 28,43%.

      Дакле, са једне стране су пропустили више, а са друге ускратили (иницијалних 20% је обухватио и оне који су директно пласирани). Мислим да је то фер рећи.

      • Ove godine je greška na strani učenika 🙂 Najpravilnije bi bilo da su od ukupnog broja učenika oduzeli direktno plasirane i onda izračunali 20%. Za svaku pohvalu je to što se Biološki fakultet trudi da ispravi sve propuste od ranijih godina, što znači da organizatori imaju uvid u neku vrstu povratne informacije . Neki se žale na pravilnik , ali iskreno mislim da je ovakav dobar. Prvo nije potreban bodovni prag , što znači da testovi mogu da budu mnogo teški (kao 2016) opet će se plasirati učenici, zatim daje šansu da se takmiče učenici iz svih opština/okruga što je dobra mera popularizacije biologije i generalno sitimulisanja učenika iz pojedinih sredina. Nekima smeta što se negde prolazi sa npr 31, a negde ne sa 80, ali nemaju svi iste uslove i ako nas današnja ideologija uverava u opštu jednakost. Analizom rezultata ustanovio sam da su u okruzima u kojim je dominantna starija populacija tj. gde izrazito vlada demografska kriza, u kojim je struktura stanovništva sa nižom stručnom spremom i u kojima vlada loša ekonomska situacija rezultati znatno lošiji. Evo jednog prostog primera učenici iz Beograda imaju mogućnost da uče u botaničkoj bašti , a takvu mogućnost nemaju učenici iz Čačka. Neka društva rangiraju učenike za okružno takmičenje po opštinama tj. u svakoj opštini ponaosob se određuje granica, ali i tada bi bila odstupanja.

      • Milena рече:

        Fer je direktno plasirani +20%. I sami su napisali da su neki prosli po kriterijumu 1, neki po kriterijumu 2, a neki sa oba kriterijuma. Nemam nista protiv, moji đaci su na spisku onih koji idu dalje, ali mnoge malo nervira ova poslednja stavka (neki po oba kriterijuma). Svakako cestitam svima koji idu dalje, ali i onima ispod crte!

      • Добро, хајде да будемо баш фер-фер. 😀 До претпрошле године пласирали су се они који имају 85 бодова и више. Ако тако гледамо, овогодишњи петаци и осмаци су у већем броју пласирани. Мислим да је ипак направљен помак.

        Немојте погрешно да ме разумете; увек сам на страни ђака и да се ја питам (као што се не питам) пустио бих да се сви који освоје награду пласирају и вредновао бих све ове дипломе много више него што се сада вреднују, што је такође важно. Важно је и да се ми наставници залажемо за што бољи статус те деце која су најбоља (мислим на све ове на списку, а не на црту), а то значи и већи одзив на Активима него што је тренутно стање (седморо, ако се добро сећам са прошлог пута).

  2. Milena рече:

    To ste (biologijakp) lepo zapazili sto se tice demografske strukture. Ipak ne bih se slozila da odlazak u Botanicku bastu ima direktnog uticaja na plasman na takmicenju. Kod nas u Nisu je plasman uvek generalno dobar, a nemamo ni Botanicku bastu ni Zoo-vrt😊. Mislim da ni uslovi u skolama nemaju veze, jer nema vise vezbi. Cenim da ima svega pomalo (izmedju ostalog i zalaganje nastavnika), ali niceg toliko direktno.

    • Ja sam samo naveo to kao jedan banalan, ali i opremljenost škole utiče. U nekim seoskim školama nema ni računara pa učenici ne mogu da uče uz pomoć interaktivnih prezentacija, a negde ne postoji dobra internet konekcija. Slažem se sa Vama da sve to infirektno utiče, ali ja sam ovo napisao kako bi imali razumevanja za tu decu , kako ih ne bi osuđivali zbog toga što su prošli. I stvarno se naježim kada pročitam komentar tipa: Neko ko ima 40 poena nema šta da traži na okružnom. Inače i ja sam iz Niša pozdrav!

      • Milena рече:

        Ne znam gde ste culi da neko ima nesto protiv onih sa 40 bidova, mada ako kazete-verujem. Taj deo koji su uveki organizatori podrzavam. Najvise dolazak dece sa Kosova. Za njih sam, iz vise razloga, emotivno vezana. Ali tvrdim da nije problem dobro se spremiti za takmicenje samo uz pisanu (stampanu) literaturu. Pa sta mislite, kako smo slali decu na takmicenje pre petnaestak godina ili ranije?

      • Što se tiče komentara ima ih mnogo u fejsbuk grupi takmičenja iz biologije. A dok sam pisao ove komentare upravo sam mislio na kosovski okrug i slične. Uvek polazim od toga što ne želim sebi ne želim ni drugima, nije uredu da tako pišu ipak su to deca, a profesori treba da deci objasne razloge zašto su takvu odluku doneli organizatori. Ta deca sa 40 poena su najbolja u svom okrugu/opštini i treba da se takmiče, jer je za njih to veliki uspeh, to je isto kao i u sportu , ukoliko se neki tim plasira na prvenstvo on će učestvovati bez obzira što ima manje predispozicija.

  3. zowecool77 рече:

    Čitam vaša obrazloženja i ne slažem se u potpunosti. Sve to stoji da treba da se popularizuje, ali takmičenje je provera znanja a ne neka nagradna igra, tako da se ne slažem s tim da neko ko nije utadio ni trećinu zadataka ode dalje na takmičenje, a takmičari s 85 poena ispadaju! Gubi se kvalitet!!! Kako to objasniti detetu od 13 godina, kako ga stimulisati za sledeću godinu!!??

    • I na takmičenjema iz drugih predmeta ima dece i sa Kosova i mnogiih drugih nerazvijenih krajeva,pa nisu ovakve propozicije.Sve dok se ne ujednače pravilnici iz svih predmeta,biće problema.Godinama unazad đaci na takmičenjima iz fizeke idu na sledeći nivo i sa 40 poena.Geografi idu na okružno sa 80,plus rade sat i po test.Imamo takmičenje za peti i šesti do okružnog,a iz fizike postoji i republičko za šestake.Mislim da bi i biolozi trebali da imaju republički nivo i za mlađe,tim pre što još uvek imaju volje da uče.Tako da,po mom mišljenju,mogli bi konačno da se usaglase pravilnici u korist učenika,da budu jednaki za sve predmete,barem što se tiče prolsska na sledeći nivo.

  4. Mirjana Raičević рече:

    Sramota je pustiti dete sa 37 bodova da ide u direktan plasman i to kao 2.
    Želim da mislim da je u pitanju greška.

  5. Vesna Stojic рече:

    Kolege, kada ce se znati u kojoj skoli je gradsko za Beograd? Iduce subote je takmicenje.

    • Моја школа је добила мејл од ОШ „Данило Киш“ и та школа је домаћин. Не знам да ли је за цео Београд или за поједине општине (у мом случају је Раковица).

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

w

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: